Transformacja cyfrowa przedsiębiorstwa z Microsoft Dynamics

Choć jakość produktów oraz posiadanie szerokiej gamy produktów może przyciągnąć klientów, to samo w sobie nie gwarantuje sukcesu na rynku. Ważne jest także posiadanie dobrego planu marketingowego, skutecznej strategii sprzedażowej oraz umiejętności budowania relacji z klientami. Sukces na rynku wymaga zwykle połączenia kilku czynników, takich jak jakość produktów, usługi, marketing, sprzedaż i relacje z klientami.

Jak skutecznie sprzedawać?

Nowe trendy w komunikacji, zmieniające się preferencje różnych pokoleń, wpływ pandemii oraz nowe możliwości oferowane przez internet powodują ciągły rozwój procesów marketingowych i sprzedażowych. W niektórych dziedzinach następuje całkowita cyfrowa transformacja tych procesów.

Zdobywanie szans sprzedażowych w coraz większym stopniu wspierane jest systemami informatycznymi. Przykładem ich zastosowania może być możliwość zaplanowania konkretnych scenariuszy następujących po sobie wielowariantowych działań. Rozważamy w tym miejscu scenariusze, które inteligentnie dostosowują się do reakcji potencjalnych klientów. W ich efekcie, bazy danych działów handlowych regularnie napełniają się potencjalnymi klientami i szansami sprzedaży na podstawie zdefiniowanych wcześniej warunków.

Coraz częściej obiektem zainteresowania zespołów marketingowych stają się social media. Nie bez powodu Microsoft zakupił serwis LinkedIn za 26 mld USD który gromadzi użytkowników zainteresowanych komunikacją i materiałami o charakterze biznesowym. Wszystkie systemy Microsoft Dynamics posiadają już możliwość podłączenia do tego serwisu.

Kwalifikacja potencjalnego klienta to dopiero początek drogi. Każda z wygenerowanych szans sprzedaży wymaga odpowiedniego prowadzenia i nadzoru. Proces zamknięcia szansy generuje zamówienie, które powinno być sprawnie zrealizowane i zafakturowane. Równie ważna jest obsługa posprzedażowa, gdyż właściwa komunikacja na tym etapie ma decydujący wpływ na postrzeganie marki a dodatkowo pozwala wygenerować kolejne szanse sprzedaży.

Aby cały proces sprzedażowy działał wydajnie, wymaga on wsparcia odpowiednich systemów informatycznych. Systemów, które nie tylko powinny dobrze współpracować ze sobą, ale również stanowić odpowiednie wsparcie dla klientów i przedstawicieli handlowych. Handlowcy oczekują przejrzystych i ułatwiających im prace narzędzi, aby z sukcesem zamykać szanse sprzedaży.

Microsoft to doskonale rozumie i dostarcza oprogramowanie budujące kompletną, zaawansowaną platformę sprzedażową, w skład której wchodzą następujące elementy:

  • Microsoft Dynamics 365 Marketing – Moduł, którego zadaniem jest pozyskiwanie potencjalnych klientów i szans sprzedaży. Zaawansowana funkcjonalność pozwala na wdrożenie wielowątkowych scenariuszy marketingowych, których przebieg automatycznie dopasowuje się do zachowań odbiorców.
  • Microsoft Dynamics 365 Sales – to rozwiązanie, które pomaga sprzedawcom uzyskać głębszy wgląd w informacje dotyczące klientów, a ich menedżerom na lepszą kontrolę nad przebiegiem i statusem poszczególnych szans. Pomaga skutecznie zamieniać szanse sprzedażowe na zamówienia.
  • Microsoft Dynamics 365 Business Central – centralny system ERP odpowiedzialny za sprawną realizację zamówień sprzedaży. Odpowiada za zarządzanie łańcuchem dostaw, produkcję, księgowość oraz rozliczenia z klientami.
  • Microsoft Dynamics 365 Customer Service – odpowiada za obsługę posprzedażową.

Wymienione aplikacje mogą pracować niezależnie lub w dowolnej konfiguracji preferowanej w danej organizacji.

Warto na koniec nadmienić o zwiększonym potencjale biznesowym zestawu narzędzi Microsoft Office. Użytkownicy tego pakietu po dołączeniu aplikacji z grupy Dynamics często z zaskoczeniem odkryją, że bezpośrednio w Outlook wprost z przychodzącego emaila będziemożnautworzyć szansę sprzedażową w programie Dynamics Sales, lub zamówienie w Business Central.  

Wymienione powyżej narzędzia stanowią innowacyjny, cechujący się niespotykaną użytecznością Ekosystem Aplikacji Biznesowych silnie zorientowanych na wspomaganie sprzedaży.

Backup danych – na błędach trzeba się uczyć

Analizy dostępne jasno pokazują, że zeszły rok był rekordowy pod względem ilości cyberataków, a prognozy na przyszłość nie przewidują poprawy. Ransomware, czyli oprogramowanie szyfrujące, jest odpowiedzialne za około 80% tych incydentów, co prowadzi do poważnych problemów dla wielu firm związanych z utrzymaniem procesów i poniesieniem strat finansowych. Ostateczna opłata za odzyskanie zaszyfrowanych danych pod koniec 2021 roku wyniosła średnio ponad 320 tysięcy dolarów. Szacuje się, że koszty globalnych skutków cyberataków dla firm i instytucji będą wynosić około 10,5 biliona dolarów rocznie do 2025 roku. Polska znajduje się na liście 20 krajów szczególnie narażonych na działania hakerów, co oznacza, że rodzime firmy również poniosą koszty tych ataków.

VECTO od pięciu już lat diagnozuje świadomość cyberzagrożeń w polskich firmach oraz stosowane przez nie rozwiązania w zakresie przechowywania i ochrony danych. Wyniki Raportu: „Cyberbezpieczeństwo
w polskich firmach 2022” wskazują, że 70 proc. z nich już doświadczyło cyberincydentu, co niezbicie potwierdza skalę istniejących zagrożeń. I choć zdajemy sobie sprawę z tego, że istnieją rozwiązania, które pozwalają skutecznie chronić dane i minimalizować straty, to wciąż zbyt mało firm wiedzę tę przekuwa w realne działanie wierząc, że problem cyberataku nigdy ich nie dotknie. Nawet wtedy warto się jednak uczyć na cudzych błędach, a tych w polskich realiach nie zabraknie, tym bardziej, że kluczowy w kontekście cyberzagrożeń backup danych potwierdza zaledwie 12 proc. badanych przez nas firm. Analizy globalne wskazują, że aż 21 proc. użytkowników sieci nigdy nie wykonało żadnej kopii zapasowej. Skalę wspomnianych zagrożeń dodatkowo potęguje fakt, że 30 proc. wszystkich komputerów już jest zainfekowanych oprogramowaniem typu malware, o czym ich właściciele w większości przypadków nawet nie wiedzą.

Powyższy obraz rzeczywistości powinien skłonić osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo danych i systemów IT do wnikliwej analizy dostępnych narzędzi, które mogą stanowić skuteczną ochronę przed zagrożeniami w sieci, a także błędami ludzkimi i skutkami nieprzewidzianych awarii. Szczególnie rozwiązania z zakresu backupu są dziś istotnym warunkiem prowadzenia odpowiedzialnej polityki ochrony danych, a co za tym idzie, minimalizacji ryzyk w codziennej działalności operacyjnej. Ich dobór powinien być jednak poprzedzony analizą obecnej sytuacji, stosowanych rozwiązań prewencyjnych, kultury organizacji, specyfiki branży i prognozy rozwoju firmy w kolejnych latach. Dopiero po takim audycie, jesteśmy w stanie przygotować optymalne rozwiązania szyte na miarę i w oparciu o technologię dostarczaną przez renomowanych producentów kompleksowych systemów ochrony. Naszym Klientom rekomendujemy przede wszystkim dwa rozwiązania. Pierwszym z nich jest najnowszy DD6400, sygnowany przez koncern DELL EMC. To innowacyjny i wysoce efektywny system do tworzenia kopii zapasowych, który obsługuje potrzeby klientów komercyjnych, małych przedsiębiorstw i zdalnych lokalizacji dużych przedsiębiorstw. Poza walorami skutecznego backupu, rozwiązanie z powodzeniem współpracuje z Dell EMC PowerProtect Cyber Recovery, znacząco zwiększając możliwości zabezpieczania danych oraz cyberbezpieczeństwo każdej firmy. DD6400 jest również zoptymalizowany pod kątem procesów w chmurze. Obsługuje warstwę Dell EMC Cloud Tier, która zapewnia do 2 razy więcej aktywnej pojemności i może być używana do długoterminowego przechowywania danych w chmurach publicznych, prywatnych lub hybrydowych. Ponadto, DD6400 jest również objęty programem lojalnościowym Dell Technologies Future-Proof, który zapewnia optymalizację kosztów wdrożenia oraz maksymalne wykorzystanie inwestycji.

Drugim rozwiązaniem jest linia produktów biznesowych do zarządzania danymi marki Commvault. Należą one do ścisłej czołówki najbardziej renomowanych rozwiązań tego typu na całym świecie. Według prestiżowego raportu Gartnera, Commvault jest zaliczany do grona globalnych liderów w zakresie backupu i odtwarzania kopii zapasowych w centrach przetwarzania danych. Analitycy Gartner szczególnie wysoko ocenili firmę w opracowaniu „Critical Capabilities for Data Center Backup and Recovery Solutions”, w którym otrzymała najwyższe noty we wszystkich obszarach zastosowań.

Serdecznie zachęcam do skontaktowania się z zespołem inżynierów VECTO, którzy przeprowadzą kompleksową analizę obecnych zabezpieczeń w Państwa firmie lub instytucji przed zaproponowaniem konkretnych rozwiązań. Potwierdzeniem naszych kompetencji są uzyskany przez nas certyfikat Platinum Partner DELL EMC oraz status Authorized Commvault Partner. Jednakże, nasze wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i wdrażaniu optymalnych rozwiązań oraz sukcesy w odzyskiwaniu danych, w tym tych utraconych w wyniku ataków typu ransomware, stanowią o naszej wartości najbardziej.

MMOG/LE wersja 6 już jest w drodze do Ciebie!

Procesy SCM w przemyśle motoryzacyjnym nigdy nie stoją w miejscu. Aby zapewnić, że narzędzie oceny nadal spełnia najnowsze osiągnięcia i najnowsze trendy w SCM oraz jest dostosowane do organizacji przyszłości, katalog kryteriów  audytowych jest weryfikowany co 3 lata. Zespół autorski (AIAG/Odette oraz przedstawiciele OEM-ów i dostawców Tier-1) zakończył wielomiesięczną pracę nad wersją 6 globalnego standardu MMOG/LE (Materials Management Operations Guidelines/Logistics Evaluation), której główne osie rozwoju były wyznaczone następująco:

1. Wdrożenia procesów oceny SCM u poddostawców (Tier-2 oraz kolejnych poziomów w łańcuchu dostaw).

2. Przyspieszenie transformacji cyfrowej.

3. Poprawa planowania zdolności produkcyjnej.

4. Podnoszenie świadomości na temat społecznej odpowiedzialności biznesu.

5. Zwiększenie gotowości do zarządzania w kryzysie.

6. Wzmocnienie cyberbezpieczeństwa (ochrony sieci informatycznych, urządzeń, programów i danych przed atakami, uszkodzeniami lub nieautoryzowanym dostępem).

Co nowego w MMOG/LE wersji 6?

 Rozdział 1 – Strategia i doskonalenia

  • Nowość: Środowisko, polityka społeczna i ład korporacyjny (ESG) Podrozdział 1.2
  • Nowe kryteria 1.2.1.1. Uwzględnienie ESG  w planie strategicznym
  • Nowe kryteria 1.2.1.2. Zaangażowanie działu SC w plany działania ESG
  • Zarządzanie ryzykiem i rozwój Podrozdział 1.7 (przeniesiony z rozdziału 2): zwiększone wymagania
  • Nowe: Kryteria 1.7.2.3 Analiza systemów informatycznych łańcucha dostaw Tolerowane przestoje i czas powrotu do sprawności po awarii

Rozdział 2 – Organizacja pracy

  • Środowisko pracy i zasoby ludzkie Podrozdział 2.4: W trakcie przeglądu w celu lepszego reagowania na braki kadrowe
  • Nowość: Zarządzanie kryzysowe Podrozdział 2.5
  • Kryteria 2.5.1.1– 2.5.2.2. Przygotowanie do sytuacji siły wyższej; Powiadamianie klientów i dostawców;

Zarządzanie zakończeniem kryzysu i ponownym uruchomieniem; Nabyte doświadczenia

Rozdział 3 – Wydajność i planowanie produkcji

  • Planowanie mocy obliczeniowych Podrozdział 3.2
  • Nowe: Kryteria 3.2.1.1 Proces planowania strategicznego zgodny ze scenariuszem biznesowym
  • Kryteria 3.2.2.1. Połączenie dwóch kryteriów F3 dotyczących przeglądu zasobów produkcyjnych po prognozach (DELFOR) oraz harmonogramy wysyłek (DELJIT)
  • Nowość: Stopniowe wycofywanie części podrozdział 3.4
  • Kryteria 3.4.1.1 i 3.4.1.2 Zarządzanie częściami stopniowo wycofywanymi, przeniesione z podrozdziału 5.2 Inwentaryzacja, obecnie F3s
  • Integracja systemów Podrozdział 3.5
  • Kryteria 3.5.1.1. Połączenie dwóch kryteriów F3 dotyczących integracji prognoz (DELFOR) i harmonogramów dostaw (DELJIT)
  • Kryteria 3.5.2.1. System planowania automatycznie generuje harmonogramy dostawców, teraz F3

Rozdział 4 – Interfejs klienta

  • Nazwa podrozdziału 4.1 z Komunikacja na Współpraca / Collaboration

Rozdział 5 – Produkcja i kontrola produktu

  • Podrozdział 5.2 Inwentaryzacja: redukcja z 23 do 12 kryteriów

Rozdział 6 – Interfejs dostawcy

  • Podrozdział 6.1 przemianowany z Komunikacja na Współpraca / Collaboration
  • Nowość:  Podrozdział 6.2 Zgodność dostawców względem wymogów
  • Przekazanie wymogów ESG dostawcom i poddostawcom
  • Nowość:  Podrozdział 6.9 Odporność łańcucha dostaw
  • Kryteria 6.9.1.1 i 6.9.1.2.  Kaskadowy proces oceny ryzyka i plany awaryjne

Dla osób zainteresowanych szczegółami wersji 6 MMOG/LE prosimy o kontakt z Jarosławem Jaśkiewiczem GSM: + 48  538 112 639, email: jaroslaw.jaskiewicz@dsr.com.pl

i oferujemy udział w szkoleniu w dniach 20 i 21.04.2023 więcej szczegółów również pod linkiem: https://www.dsr.com.pl/mmog-szkolenie/

Wykorzystanie zaawansowanych technologii do automatyzacji i integracji procesów łańcucha dostaw

Pierwszym krokiem w automatyzacji podstawowych procesów łańcucha dostaw jest wdrożenie oprogramowania ERP służącego do efektywnego planowania i zarządzania całym podstawowym łańcuchem dostaw, produkcją, usługami, finansami i innymi procesami organizacji. ERP synchronizuje raportowanie i automatyzację, eliminując potrzebę utrzymywania oddzielnych baz danych i arkuszy kalkulacyjnych, które muszą być ręcznie łączone w celu generowania raportów i/lub przeprowadzania analizy danych w celu podejmowania decyzji biznesowych w czasie rzeczywistym.

Platforma ERP pozwala organizacjom szybko dostosowywać się do zmieniających się warunków biznesowych i wykorzystywać zaawansowane technologie (takie jak data lakes, machine learning, robotic process automation,  connected IoT devices). Zapewnia to zgodność procesów biznesowych z jednoczesnym wczesnym ostrzeganiem w stale zmieniającym się środowisku biznesowym. Pozwala również organizacjom rozszerzyć funkcjonalność ERP za pomocą dodatkowych aplikacji, aby dostosować się do zmian warunków biznesowych branży.

W organizacji skoncentrowanej na łańcuchu dostaw platforma ERP w chmurze (ERP in Cloud) zapewnia pełną widoczność całego łańcucha dostaw organizacji poprzez integrację oraz automatyzację procesów jakości i dostaw z klientami/ dostawcami, a także rozszerzanie krytycznych informacji na partnerów łańcucha dostaw za pośrednictwem portalu. Przykładowo, stosując możliwości uczenia maszynowego, platforma ERP w chmurze może uniknąć kosztownych zakłóceń, przewidując, a następnie ostrzegając, gdy maszyna wymaga naprawy, dostawca lub prognoza klienta jest niedokładna. Wbudowane w platformę narzędzia analityczne i KPI zapewniają organizacji wgląd w biznes w czasie rzeczywistym w celu lepszego podejmowania decyzji, co prowadzi do poprawy wydajności łańcucha dostaw i zmniejszenia całkowitych kosztów.

Po usunięciu ręcznych procesów i zastąpieniu ich systemem ERP opartym na platformie, dane mogą być  łatwo i proaktywnie analizowane w całym przedsiębiorstwie. W tym momencie dane dotyczące jakości i łańcucha dostaw mogą być wykorzystane do rozpoczęcia cyfrowej transformacji organizacji.

Termin szkolenia: 20-21.04.2023

Miejsce: Hotel Haston City ul. Irysowa 1/3, 51-117 Wrocław

***


MMOG/LE  (Materials Management Operations Guidelines/Logistics Evaluation) jest narzędziem służącym do oceny wiedzy i możliwości zarządzania łańcuchem dostaw w zakładach produkcji i logistyki motoryzacyjnej na całym świecie. Jest on zgodny z celami globalnego standardu jakości IATF16949 i używa terminologii zgodnej z tą normą. Od momentu wprowadzenia w 2004r. MMOG/LE stał się standardowym narzędziem branżowym do oceny procesów SCM producentów OEM (montażystów pojazdów) oraz tysięcy dostawców Tier 1 i Tier 2 w odniesieniu do tego, co jest uważane za najlepszą praktykę działania. Znacznie ułatwia wyjaśnianie operacji łańcucha dostaw i wykazywanie ciągłego doskonalenia zarówno klientom zewnętrznym, jak i kierownictwu firmy.

***

DSR S.A. jest dostawcą rozwiązań IT, zwiększających efektywność działania przedsiębiorstw z sektora produkcyjnego. Firma świadczy również usługi doradcze i szkoleniowe, niezbędne do obsługi aplikacji biznesowych DSR 4FACTORY oraz oferuje kompleksowe wsparcie oraz opiekę w zakresie ich utrzymania i rozbudowy. Oprogramowanie i usługi z portfolio DSR 4FACTORY, są stale rozwijane i dopasowywane do potrzeb przedsiębiorstw produkcyjnych, w celu poprawy ich produktywności oraz zwiększenia konkurencyjności. DSR to obecnie jedno z największych centrów kompetencyjnych dla firm produkcyjnych w Polsce (ponad 80. doświadczonych ekspertów: konsultantów, kierowników projektów, analityków i programistów). Kilkaset projektów wdrożenia systemów informatycznych w polskich i międzynarodowych firmach produkcyjnych osiągających w sumie ponad 50 mld złotych przychodu rocznie i posiadających ponad 58 tys. pracowników. Rozwiązania DSR 4FACTORY są niezbędnym elementem cyfrowej transformacji przedsiębiorstw produkcyjnych na drodze do Przemysłu 4.0.

Dodatkowych informacji udziela:

Jarosław Jaśkiewicz

Project Manager

DSR S.A.

GSM: + 48  538 112 639

email: jaroslaw.jaskiewicz@dsr.com.pl

ROMET przyspiesza w e-commerce

Największy producent rowerów w Polsce, należący do grona najważniejszych producentów w Europie, włącza sprzedaż online do strategicznych celów biznesowych spółki. Uruchomienie nowego systemu B2C i B2B na platformie merce.com pokazuje, że firma stawia na kanał sprzedaży online i będzie rozwijać narzędzia wspomagające dokonywanie zakupu rowerów, akcesoriów czy usług przez użytkowników indywidualnych, a w przypadku B2B transakcji handlowych i współpracy z partnerami biznesowymi.

Po odnotowaniu wielkiego skoku zakupów online w ostatnich dwóch latach praktycznie we wszystkich branżach, mamy obecnie w e-commerce zupełnie nową sytuację. Rynek stał się bardzo wymagający pod każdym względem: świadomości klientów, wysokich oczekiwań wobec doświadczeń zakupów online i przede wszystkim sprawnej umiejętności adaptacji do zmieniających się warunków. Planując długofalowy rozwój spółki ROMET zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym – podjęliśmy decyzję o wdrożeniu nowego systemu — komentuje Grzegorz Grzyb, Wiceprezes Zarządu spółki ROMET.

Strategia spółki ROMET skupiona jest na rozwoju nowych produktów oraz intensyfikacji sprzedaży zagranicznej. Nowy system B2C będzie wspierał te cele między innymi poprzez poprawienie szybkości działania sklepu, zoptymalizowanie ścieżki klienta czy rozbudowę zarządzania informacją o produkcie w wielu miejscach. Z kolei w rozwiązaniu B2B dla polskich i zagranicznych dealerów położono nacisk na uproszczenie rozliczeń, łatwiejszy system kontraktacji oraz usprawnienie pracy poprzez automatyzację szeregu procesów.

 — Kolejnym krokiem będzie wdrożenie usługi ship from store, czyli realizowanie zamówień online ze sklepów stacjonarnych. Połączenie offline z online pozwoli klientom uzyskać dostęp do końcówek kolekcji, ostatnich sztuk asortymentu, a dla ROMET stworzy większą bazę produktową w e-commerce. Z kolei – wspólnie z dystrybutorami marki zaplanowana do wdrożenia jest usługa Click & Collect, która ułatwi logistykę i zwiększy dotarcie do konsumentów łączących w doświadczeniu zakupowym online i offline — twierdzi Paweł Szewczyk, Wiceprezes Zarządu merce.com.

Zarówno sklepy stacjonarne, jak i sprzedaż online wpisują się w strategię rozwoju i cel, którym jest monitorowanie, rozwijanie i optymalizowanie narzędzi niezależnie od miejsca i sposobu zakupów. Platforma e-commerce, która potrafi adaptować się do oczekiwań klientów, jest do tego niezbędna — dodaje Grzegorz Grzyb.


ROMET to firma rodzinna ze 100% polskim kapitałem i ponad 30-letnim doświadczeniem w produkcji rowerów. W swoich fabrykach wytwarza rocznie ok. 400 tys. jednośladów, co stanowi 1/3 całej produkcji w Polsce. Połowa tego wolumenu trafia na rynki eksportowe do 50 krajów na świecie.

Merce.com wspiera największe marki w transformacji cyfrowej. Z jej rozwiązań e-commerce klasy enterprise korzystają takie brandy jak New Balance Polska, OCHNIK czy 5.10.15.