Mute wybiera Infor w celu transformacji technologicznej i wzmocnienia ekspansji zagranicznej

Wiodący polski producent innowacyjnych rozwiązań do kształtowania komfortowych przestrzeni biurowych oraz ich aranżacji akustycznej wdroży Infor M3 CloudSuite aby wesprzeć intensywny rozwój działalności

WARSZAWA – 11 maja 2023 roku – Infor®, specjalizujący się w rozwiązaniach chmurowych dla przemysłu poinformował, że Mute – wiodący producent rozwiązań akustycznych przeznaczonych do zastosowania w przestrzeniach biurowych – wybrał platformę Infor M3 CloudSuite™. Chmurowy system ERP Infor będzie wspierać intensywny rozwój spółki, w tym jej międzynarodową ekspansję. Osiemdziesięciu użytkowników w Mute otrzyma dostęp również do chmurowej platformy operacyjnej Infor OS (ang. operating services) oraz systemu do analizy danych – Infor Birst. Rozwiązania będą dostarczone w chmurze multi-tenant opartej na usługach Amazon Web Services (AWS). Za wdrożenie odpowiada firma iPCC, wieloletni partner Infor w Polsce, specjalizujący się w implementacji systemów tego producenta.

Mute projektuje i tworzy zaawansowane rozwiązania zapewniające komfort akustyczny w przestrzeniach biurowych. Portfolio firmy obejmuje budki akustyczne, pomieszczenia typu room-in-room, panele oraz lampy akustyczne. Rozwiązania te łączą najwyższą wydajność akustyczną z ponadczasowym wzornictwem i naturalnymi materiałami. Takie podejście przynosi rezultaty – spółka jest aktualnie w fazie intensywnego rozwoju, a jej produkty i ich design doceniane są przez użytkowników na całym świecie.

„Aby sprostać rosnącym wymaganiom klientów oraz zaspokoić wewnętrzne potrzeby związane z umocnieniem pozycji w Europie oraz ekspansją zagraniczną na Bliskim Wschodzie i w Stanach Zjednoczonych, rozpoczęliśmy poszukiwania systemu, który w kompleksowy sposób wsparłby nasz biznes” – mówi Seweryn Data, dyrektor IT w Mute. „Od początku było jasne, że nasze rozbudowane potrzeby w zakresie standaryzacji i rozwoju procesów biznesowych będzie w stanie zaspokoić jedynie system chmurowy. Zależało nam na oprogramowaniu, które jest wstępnie dostosowane do naszych potrzeb i może być rozszerzane o dodatkowe funkcjonalności w możliwie łatwy i szybki sposób”.

Analiza dostępnych na rynku rozwiązań wykazała, że potrzeby te spełnia specjalizowany branżowo system Infor M3 CloudSuite™. Oferuje on zestaw kompletnych narzędzi i usług zapewniających zarządzanie wszystkimi procesami biznesowymi w firmie produkcyjnej, a także komunikację i integrację między systemami wewnętrznymi i zewnętrznymi. Oprogramowanie współpracuje z platformą Infor OS zapewniającą horyzontalne usługi technologiczne we wszystkich systemach Infor oraz rozwiązaniach innych firm. Usługi są ściśle powiązane ze sobą, ponieważ każda z nich wnosi kaskadowe korzyści do pozostałych. Takie rozwiązanie pozwala użytkownikom szybko i łatwo czerpać korzyści z kolejnych innowacji.

„Wybór systemu ERP zbiegł się z wprowadzeniem przez nas nowych produktów typu room-in-room umożliwiających kształtowanie elastycznych i komfortowych powierzchni biur przyszłości. Platformę Infor wybraliśmy ze względu na jej potencjał cyfrowego wparcia krytycznych obszarów biznesu Mute, w tym zapewnienia swobodnego przepływu danych o parametrach produktów oraz zamówieniach pozyskiwanych od klientów, a także bogate możliwości rozbudowy i integracji, które oferuje” – wyjaśnia Seweryn Data.

Oprócz Infor M3 CloudSuite™ i Infor OS pracownicy Mute uzyskają także dostęp do zbudowanej z myślą o chmurze platformy gromadzenia wiedzy biznesowej (BI) i prowadzenia analiz – Infor Birst. Umożliwia ona m.in. personalizację raportów oraz współdzielenie się danymi w całej organizacji, a także wspieraną przez sztuczną inteligencję analizę informacji oraz kompletny wgląd w procesy biznesowe.

„Wykorzystanie sprawdzonych rozwiązań Infor, oferowanych od lat w modelu „Software as a Service” pozwoli Mute uzyskać przewagę czasu i niskich kosztów. Czas wdrożenia systemu ERP w chmurze jest znacznie krótszy niż tradycyjnych rozwiązań on-premises i wynosi zazwyczaj kilka miesięcy. Dodatkowo, Infor dostarcza nie odosobnione systemy, ale kompletne pakiety w chmurze multi-tenant dostępne w ramach platform aplikacyjnych dla przedsiębiorstw (EAP). Dzięki temu wszystkie kluczowe rozwiązania są zintegrowane z systemem bazowym, który jest otwarty na bezpieczną i szybką integrację z dodatkowymi aplikacjami, także zewnętrznych producentów. W efekcie przedsiębiorstwo jest gotowe na wyzwania ery Przemysłu 4.0” – wyjaśnia Mariusz Siwek, channel director w Infor Polska.

„Projekt wdrożenia Infor M3 CloudSuite w Mute jest dla iPCC bardzo ważny i ekscytujący – to połączenie bogatego doświadczenia naszych konsultantów z najbardziej nowoczesną technologią Infor i AWS. Wychodzimy poza ERP, skupiając się także na automatyzacji procesów, wykorzystaniu wbudowanych narzędzi do integracji i modyfikacji oraz ulepszeniu doświadczenia użytkowników w pracy z nowym, bogatym interfejsem rozwiązań Infor. W ramach projektu wdrożymy też panele produkcyjne – autorskie narzędzie naszej firmy ułatwiające użytkownikom systemu Infor M3 proces raportowania i rozliczania produkcji przy stanowiskach pracy” – mówi Wojciech Ratajczak, prezes iPCC.

Rozpoczęcie wdrożenia rozpoczęło się w kwietniu 2023 roku, zaś oczekiwany start systemu to 1 stycznia 2024 r.

O Mute:

Mute tworzy innowacyjne rozwiązania do kształtowania i organizacji komfortowych przestrzeni biurowych, w tym budki akustyczne, pomieszczenia typu room-in-room, panele oraz lampy akustyczne. Firma współpracuje z najlepszymi polskimi projektantami. Produkcja odbywa się w nowoczesnej fabryce w Brudzewie w Wielkopolsce, a wszystkie rozwiązania są testowane we własnym laboratorium akustycznym. Dzięki temu Mute łączy ponadczasowy, minimalistyczny design z najwyższymi parametrami akustycznymi. Produkty z logo Mute znajdują się w siedzibach Netflixa, Microsoftu, Audi i wielu innych firm. Więcej informacji na www.mute.design

O iPCC:

iPCC jest polskim partnerem firmy Infor w zakresie dostarczania i wdrożeń zintegrowanych systemów informatycznych Infor wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwami. Konsultanci firmy mają staż przekraczający 15 lat i łącznie zrealizowali ponad 300 projektów – w większości dotyczących systemu Infor M3 – w kraju i za granicą. Doświadczenia wdrożeniowe w zakresie produkcji i dystrybucji obejmują również zastosowanie nowatorskich rozwiązań i narzędzi IT specyficznych dla konkretnej branży (dotyczy to m.in. przemysłu chemiczno-kosmetycznego, motoryzacyjnego, spożywczego, meblarskiego). Więcej informacji: www.i-pcc.pl.

Informacja prasowa pochodzi ze strony Infor

Axacom dołącza do Grupy Fellowmind

Grupa Fellowmind poszerza swoje struktury o polską markę. 10 maja w Warszawie podpisano umowę, na podstawie której firma Axacom dołączyła do Fellowmind. Wywodząca się z Sieradza firma wspiera sektor B2B we wdrażaniu zaawansowanych rozwiązań Microsoft w zakresie logistyki, produkcji oraz dystrybucji.

Jako Grupa umacniamy swoją pozycję lidera w Polsce. Rozbudowując swoje polskie struktury stawiamy kolejny krok ku pozycji lidera w Europie Centralnej, wśród partnerów firmy Microsoft. Pomaga w tym dołączenie do naszej Grupy firmy Axacom. W wyniku fuzji jako Fellowmind Poland wzmocniliśmy swoje kompetencje w zakresie tworzenia innowacyjnych narzędzi niezbędnych do realizowania efektywnych, biznesowych działań w chmurze szczególnie przydatnych dla branży produkcyjnej. W ramach połączenia dwóch firm zyskaliśmy również nowe lokalizacje swoich biur.

Fellowmind konsekwentnie buduje swoją pozycję europejskiego lidera w zakresie tworzenia rozwiązań biznesowych opartych o technologię Microsoft w szczególności w zakresie systemów CRM i ERP na platformie Microsoft Dynamics. Ekspansja ta jest realizowana zgodnie ze strategią wzrostu Fellowmind Poland w regionie Europy Centralnej. Pomaga ona w istotny sposób odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Jesteśmy przekonani, że włączenie w struktury Fellowmind firmy Axacom to swoista inauguracja przyszłych fuzji i ugruntowania pozycji kluczowego partnera Microsoft w tym regionie – mówi Daniel Olejniczak, CEO & Managing Director w Fellowmind Poland. 

Informacja pochodzi ze strony Fellowmind

ERP: jeden dla wszystkich, wszyscy do jednego. Zalety kompleksowego systemu ERP dla przedsiębiorstwa

W erze skoncentrowanej na technologii cyfrowej firmy mierzą się z zalewem różnorodnych danych. Według szacunków z pierwszego kwartału 2023 roku prawie 328,77 milionów terabajtów danych jest generowanych codziennie[1]. Jeśli firmy polegają na wysłużonych systemach ERP, które opierają się aktualizacjom lub opierają się na zbiorze rozproszonych rozwiązań, przetwarzanie nawet wycinka tej liczby w skali przedsiębiorstwa może stanowić dla nich trudność. Nowoczesne rozwiązania, które są w stanie sprostać dynamicznym zmianom na rynku i ujarzmić ogromne ilości danych, to te integrujące wiele obszarów organizacji, rozwijające się wraz z firmą i korzystające z bogactwa technologii rewolucjonizujących biznes.

Kompleksowy, skalowalny system informatyczny do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa – ERP – może być wyborem na lata. Jeśli spełnia kilka warunków.

ANEGIS od niemal dekady wdraża oprogramowanie dla biznesu firmy Microsoft, ponieważ dostarcza ono tego, czego potrzeba rozwijającemu się przedsiębiorstwu. Skalowalność, intuicyjność użytkowania, płynność działania i nowoczesność, dzięki nieustannemu wzbogacaniu narzędzi technicznymi nowościami, w rozwój których gigant z Redmond inwestuje miliardy dolarów, wyróżniają system Microsoft Dynamics 365 spośród innych rozwiązań na rynku.

Na przestrzeni wielu lat realizacji projektów wdrożeniowych Microsoft Dynamics dla firm z różnych branż – produkcyjnej, FMCG, handlowej, motoryzacyjnej czy reklamowej – zebraliśmy kilka spostrzeżeń, które utwierdziły nas w przekonaniu, że dobrze wdrożony, kompleksowy, zintegrowany system ERP może stanowić fundament i motor napędowy rozwoju przedsiębiorstwa.

Jakie ogólne korzyści (każdy dział firmy – finanse, kadry, sprzedaż, produkcja, logistyka – czerpie charakterystyczne dla swojego obszaru) składają się na przewagę tego rozwiązania? Oto kilka z nich:

  • Objęcie przedsiębiorstwa jednym systemem pozwala spojrzeć i na firmę systemowo – można porządkować i optymalizować czynności w procesach z różnych obszarów, które są zależne od siebie, dzięki całościowemu wglądowi w procesy, co prowadzi do wzrostu wydajności w skali przedsiębiorstwa.
  • Wspólna baza danych łączy informacje przetwarzane we wszystkich obszarach przedsiębiorstwa – dane są spójne, dokładne, aktualne i przydatne dla każdego działu, który po nie sięga – pozwala to podejmować trafne decyzje oparte na rzeczywistych danych i daje lepszą kontrolę nad całą organizacją.
  • Praca w czasie rzeczywistym – informacje wprowadzane w danym momencie natychmiast uaktualniają procesy w skali całej organizacji – umożliwia to pracę równoległą w wielu elementach systemu i natychmiastową reakcję na zmiany lub zakłócenia w procesach.
  • Cyfryzacja i automatyzacja wybranych procesów – system dostosowuje się do przedsiębiorstwa, a nie przedsiębiorstwo do systemu, modułowość rozwiązania i skalowalność pozwalają na adaptowanie aplikacji i narzędzi, które realizują konkretne potrzeby firmy w danym czasie.

Wynikające z wdrożenia systemu ERP Microsoft Dynamics 365 korzyści strategiczne, operacyjne, organizacyjne, związane z poprawą produktywności, redukcją kosztów, wsparciem procesu decyzyjnego, uelastycznieniem procesów i rozwojem infrastruktury to przewaga organizacji nad firmami, które opierają się na ograniczonych, rozproszonych, nieaktualnych rozwiązaniach informatycznych. A postęp przyspiesza – nie da się z sukcesem konkurować na rynku, trzymając się technologicznego ogona.

Michał Rurarz, Business Development Manager ANEGIS


[1] What Is Big Data? How To Make Important Data Driven Decisions, https://www.g2.com/articles/big-data

Na platformie wszystko.pl już sprzedają znane sklepy. Wśród marek m.in. Bielenda, Homla i Trefl

Comarch rozwija platformę zakupową wszystko.pl. Nowy serwis planowo ma ruszyć pod koniec czerwca, ale na portalu już od kilku miesięcy sprzedaż prowadzą pierwsze sklepy internetowe, wśród których nie brakuje znanych brandów.

Aktualnie na rozwijanej platformie Comarchu wszystko.pl trwają testy konsumenckie. Bierze w nich udział dedykowana grupa konsumentów (ok. 7 tys. pracowników Grupy Kapitałowej Comarch) oraz – od marca – również sprzedający, którzy zarejestrowali i zweryfikowali konto na portalu. Tym samym sprzedawcy mogą sprzedawać swoje produkty jeszcze przed oficjalną premierę serwisu. Ta planowana jest na czerwiec tego roku.

Co więcej, najbardziej zaangażowani sprzedawcy (wystawiający regularnie swoje produkty na wszystko.pl podczas testów) będą mogli liczyć na preferencyjne warunki promowania asortymentu oraz atrakcyjne pakiety marketingowe po premierze komercyjnej.

Na platformie już zarejestrowało się ponad 10 tysięcy sprzedawców i wciąż chętnie dołączają kolejne, znane sklepy e-commerce. Wśród zarejestrowanych podmiotów są już takie marki jak:

  • Pancernik (sklep z akcesoriami dla smartfonów, tabletów oraz innych urządzeń mobilnych)
  • Sferis (sklep z zaawansowanym sprzęt komputerowym, smartfonami, ale też kosmetykami, żywnością czy artykułami dla zwierząt)
  • Prolech (zajmuje się produkcją, importem i handlem elektroniki użytkowej, główne kategorie to Tablety, Nawigacje GPS, Głośniki, Kamery, CAR SYSTEM)
  • Bielenda(jedna z najpopularniejszych polskich firm kosmetycznych)
  • Eveline Cosmetics (polska firma kosmetyczna i jednocześnie największy producent i eksporter kosmetyków w Polsce)

Naszym celem jest dywersyfikacja kanałów sprzedaży, liczymy, że nasze wsparcie jako doświadczonego Sprzedawcy w marketplace’ach pomoże dostarczyć atrakcyjną ofertę klientowi końcowemu – mówi Tomasz Żak, Dyrektor Sprzedaży w firmie Prolech. – Etap testowy wszystko.pl jest idealnym momentem na wypracowanie rozwiązań, które połączą interes Klienta Końcowego, Sprzedawcy, wszystko.pl i stworzą miejsce, do którego klient będzie powracał. Liczymy, że brak prowizji na wszystko.pl pozwoli nam być bardziej konkurencyjnymi, co przy szybkiej dostawie i lokalnym wsparciu posprzedażowym, powinno pomóc pozyskać część klientów, zapewnić bardziej komfortowe zakupy – dodaje.

Do wszystko.pl dołączyły też już popularne brandy z kategorii Dom i Ogród czy Dziecko, m.in.:

  • Krosno (producent szkła, m.in. kieliszków, szklanek, wazonów czy karafek)
  • Homla (popularna marka wyposażenia wnętrz)
  • Grupa Topex (jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek narzędzi ręcznych w Polsce)
  • Trefl (producent puzzli i gier planszowych)
  • Astra(brand z artykułami papierniczymi i przyborami szkolnymi)
  • Euro-Trade(producent, importer i dystrybutor artykułów szkolnych, biurowych, dziecięcych i zabawkowych)
  • BAT PSB (sklep z asortymentem budowlanym)

Codziennie rozmawiamy ze sklepami e-commerce, w tym z tymi najpopularniejszymi w danej branży, i opowiadamy im o korzyściach, które zyskają u nas już na starcie. Wśród benefitów jest nie tylko brak prowizji od sprzedaży, ale też darmowe prowadzenie konta, pomoc opiekuna kategorii czy ciekawe rozwiązania marketingowe – przekonuje Mariola Barzyk-Libura, dyrektor wszystko.pl.

Więcej informacji o platformie wszystko.pl, korzyściach dla sprzedawców i procesie rejestracji można znaleźć pod linkiem.