System Sente S4 gotowy na RODO

 

RODO (GDPR) to unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych, które wejdzie w życie 25 maja 2018 r. w krajach wspólnoty. Do tego czasu wszystkie podmioty przetwarzające dane będą musiały dostosować się do nowych wytycznych. W przeciwnym razie, spodziewać mogą się poważnych kar. Informacji na temat nowych przepisów nie brakuje.

My postanowiliśmy skupić się na aspektach najistotniejszych z perspektywy naszych Klientów. W poniższym tekście przeczytacie o tym, co wchodzące w życie zmiany oznaczają dla firm korzystających z rozwiązań informatycznych oraz jakie działania podejmujemy jako dostawca oprogramowania, aby zapewnić naszym Klientom zgodność z RODO.

Czym jest RODO
Rozporządzenie RODO opiera się na idei risk based approach. Administrator danych najpierw powinien stwierdzić, jakie ryzyka związane z ochroną danych występują w jego przypadku. Kolejnym krokiem powinno być wdrożenie środków ochrony, adekwatnych do zidentyfikowanych zagrożeń. RODO wskazuje, że dane osobowe mają być gromadzone i przetwarzane zgodnie z najwyższym standardem bezpieczeństwa.

Wytyczne RODO przewidują m.in.:
●    zapewnienie obywatelom większej kontroli nad ich danymi osobowymi,
●    zagwarantowanie przejrzystości procesów wykorzystywania danych,
●    określenie obowiązków w zakresie zabezpieczeń i środków kontrolnych używanych w celu ochrony danych,
●    obowiązkowe zgłaszanie naruszeń do 72 godzin od ich wystąpienia.

Dane osobowe są definiowane przez rozporządzenie RODO, jako dane zidentyfikowanej i możliwej do identyfikacji osoby (art.4. pkt 1 RODO). Dane osobowe mogą znajdować się m.in. w:

●    wiadomościach e-mail,
●    bazie klientów/ w systemie CRM,
●    systemie zarządzającym kadrami i płacami,
●    rejestrach programów rabatowych i lojalnościowych,
●    różnych modułach systemu ERP.

Rozporządzenie RODO definiuje podstawowe zadania, które mają zapewnić bezpieczeństwo w zakresie gromadzenia i zarządzania danymi osobowymi. Są to m.in.: inwentaryzacja i identyfikacja danych; zarządzanie sposobem wykorzystywania i uzyskania dostępu do danych osobowych; ochrona danych i wprowadzenie kontroli bezpieczeństwa oraz zgłaszanie ewentualnych naruszeń.

RODO reguluje również kwestię tzw. prawa do bycia zapomnianym. Osoba, której dane są przechowywane, będzie mogła żądać ich usunięcia, jeśli dane nie będą niezbędne do celów, w jakich zostały zebrane. Każdy będzie mógł również cofnąć zgodę na przetwarzanie danych.

Jak osiągnąć zgodność z RODO?
W pierwszym etapie każde z przedsiębiorstw powinno przeprowadzić inwentaryzację danych, które przetwarza. Ustalić, jakie kategorie danych osobowych występują w firmie oraz w jakich celach są one wykorzystywane. Dzięki takiej analizie możliwe będzie przygotowanie wykazu luk w sposobie, w którym obecnie chronione są dane. Kolejną czynnością powinno być zniwelowanie zidentyfikowanych luk.

Następnie, każda z firm powinna opracować plan działań naprawczych i określić to, w jaki sposób w przyszłości będzie odbywał się proces ciągłej weryfikacji i ochrony danych. Wszystkie przedsiębiorstwa będą zobowiązane do przygotowania we własnym zakresie nowej polityki ochrony danych osobowych, która będzie zgodna z wytycznymi RODO. Rozporządzenie nie precyzuje jednak tego, jak należy to zrobić i przy użyciu jakich technologii.

ERP a RODO
Przetwarzanie danych odbywa się w dużej mierze za pomocą systemów informatycznych. Firmy wykorzystujące rozwiązania IT w swojej działalności będą musiały zadbać o to, aby systemy te były odpowiednio zabezpieczone i stanowiły ochronę danych osobowych przed działaniami osób nieupoważnionych.

Systemy, które aktualnie funkcjonują w przedsiębiorstwach, będą musiały być zgodne z RODO. Jeśli na ten moment nie są, to będą musiały przejść odpowiednie konfiguracje. 

Prace trwają
Zgodność z RODO Sente i pomoc w zapewnieniu zgodności naszym Klientom to dla nas priorytet. Dlatego podjęliśmy współpracę z zewnętrzną firmą audytującą. Celem, jaki sobie postawiliśmy, jest identyfikacja wszelkich zagrożeń i implementacja zmian zapewniających realizację wymagań nowych przepisów. System Sente S4 w aktualnej wersji wspiera użytkowników w realizacji wymogów wynikających z RODO. Jednocześnie jesteśmy w trakcie prac nad nowym modułem, dzięki któremu zapewnienie zgodności z nowym rozporządzeniem będzie dla naszych klientów jeszcze prostsze. 
 

Petrosoft.pl otwiera nowy oddział w Szczecinie.

Firma Petrosoft.pl Technologie Informatyczne Sp. z o.o. działająca od wielu lat w branży IT, dostarczająca rozwiązania i usługi informatyczne dla firm w całej Polsce, otworzyła swój kolejny oddział.
Nowy oddział spółki Petrosoft.pl znajduje się w Szczecinie przy ulicy Pomorskiej 58, a jego głównym celem jest produkcja zarówno komputerów stacjonarnych jak i innych wyspecjalizowanych typu NUC czy do zastosowań przemysłowych.

Wszystkich chętnych Petrosoft.pl zaprasza do współpracy!

Efektywne zarządzanie łańcuchem dostaw w firmie Löfbergs

Rozwiązanie ERP firmy IFS zapewni firmie Löfbergs bardziej efektywne zarządzanie łańcuchem dostaw na poziomie globalnym — nowy system poprawi przejrzystość procesów i zwiększy efektywność firmy Löfbergs oraz ułatwi jej prowadzenie działań w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Firma IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że szwedzka palarnia kawy — firma Löfbergs — zadecydowała o wdrożeniu systemu IFS Applications™. Zapewni to skrócenie czasu wprowadzania produktów na rynek dzięki pojedynczemu globalnemu łańcuchowi dostaw i ulepszonym procesom rozwoju produktu. 

Po przeprowadzeniu szczegółowej analizy dostępnych ofert firma Löfbergs wybrała system IFS Applications — jego zadaniem będzie ujednolicenie kluczowych procesów firmy, utworzenie pojedynczego łańcucha dostaw obsługującego wszystkie jednostki biznesowe, a wszystko to przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności 
i przejrzystości procesów. Firma IFS dostarczy firmie Löfbergs rozwiązanie ERP, które będzie również obsługiwało funkcje analityki predykcyjnej i zarządzało procesami w sposób cyfrowy i w pełni zautomatyzowany.

„Potrzebowaliśmy globalnego rozwiązania ERP zorientowanego na obsługę procesów związanych z produkcją w branży spożywczej oraz z zarządzaniem serwisem. Rozwiązanie firmy IFS zintegruje wszystkie nasze kluczowe procesy powiązane z rozwojem produktów i zapewni nam lepszy wgląd w prowadzone przez nas działania i funkcjonowanie naszych zakładów. Zwiększy to szybkość wprowadzania na rynek naszych wysokiej jakości produktów” — powiedział Lars Appelqvist, prezes firmy Löfbergs.

System IFS Applications zastąpi kilka starszych rozwiązań, w tym rozwiązania firmy Microsoft oraz Infor, i będzie obsługiwać procesy związane z finansami, produkcją, łańcuchem dostaw, zaopatrzeniem, rozwojem produktów, zrównoważonym rozwojem, zarządzaniem jakością i serwisem w terenie. Rozwiązanie ERP firmy IFS będzie stanowić platformę cyfryzacji i automatyzacji procesów, umożliwiając firmie Löfbergs tworzenie i rozwijanie nowych, przyszłościowych modeli biznesowych. Wdrożenie obejmie około 250 użytkowników w 9 krajach 
(w tym trzy zakłady produkcyjne): w Szwecji, Norwegii, Danii, Wielkiej Brytanii, Finlandii, Kanadzie, Estonii, 
na Łotwie i Litwie. 

Glenn Arnesen — prezes IFS Scandinavia — dodał: „Bardzo się cieszymy, mogąc zapewnić firmie Löfbergs lepszy wgląd w prowadzone działania biznesowe. System IFS Applications jest doskonałym rozwiązaniem dla firm z branży spożywczej i sektora sprzedaży hurtowej dzięki swojemu dopasowaniu do specyfiki branży i pełnemu wglądowi w działania przedsiębiorstwa prowadzone na poziomie lokalnym i globalnym”.

Więcej informacji na temat wparcia firmy IFS dla branży spożywczej i sektora sprzedaży hurtowej można znaleźć pod adresem:

www.ifsworld.com/corp/industries/process-manufacturing/food-and-beverage-erp/.

O firmie Löfbergs
Firma Löfbergs powstała w 1906 roku i obecnie jest jedną z największych palarni kawy w regionie nordyckim. Jesteśmy firmą rodzinną prowadzoną przez czwarte już pokolenie Löfbergów. Nasza siedziba znajduje się w Karlstad, w samym sercu Szwecji, gdzie mieści się również jedna z naszych palarni kawy. 
Löfbergs jest jedną z największych w rejonie nordyckim rodzinnych palarni kawy. Firma zatrudnia ponad 300 pracowników, a jej roczny obrót wyniósł 1,9 miliarda SEK. Poza Karlstadt, gdzie znajduje się siedziba firmy, Löfbergs posiada własne palarnie w Szwecji, Norwegii, Danii oraz na Łotwie. Założona w 1906 roku firma Löfbergs jest obecnie jednym z największych na świecie importerów kawy organicznej z certyfikatem Fair Trade. Firma jest również właścicielem marki Kobbs.

O firmie IFS 
IFS™ jest producentem i dostawcą oprogramowania dla przedsiębiorstw, współpracującym z klientami z całego świata, którzy zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, zarządzaniem majątkiem oraz świadczeniem usług serwisowych. Dzięki połączeniu wiedzy branżowej naszego zespołu oraz rozwiązań i zaangażowania we współpracę z naszymi klientami, jesteśmy wiodącym i najczęściej polecanym dostawcą w naszym sektorze. Nasz zespół składający się z 3500 pracowników wspiera ponad milion użytkowników z całego świata za pośrednictwem sieci biur lokalnych oraz stale powiększającego się ekosystemu firm partnerskich. 
W rankingu zachodnich dostawców systemów klasy ERP w Polsce firma IFS jest w pierwszej trójce. IFS obsługuje na 
terenie Polski ponad 250 klientów z czterech biur własnych. Do grupy klientów IFS w Polsce należą m.in.: Bolix S.A., 
Cognor S.A., Enea Wytwarzanie sp. z o.o., Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA, Grupa ATLAS, Grupa Nowy Styl, Grupa Paradyż, Grupa Powen-Wafapomp SA, Libet S.A., Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o., Mostostal Zabrze S.A., 
MPWiK SA w Krakowie, MPWiK w m.st. Warszawie S.A., MPWiK SA we Wrocławiu, Nestle Waters Polska SA, 
PESA Bydgoszcz SA, PGNiG Termika, Poltarex Sp. z o.o., Porta KMI Poland Sp. z o.o., PREVAC sp. z o.o., Projprzem S.A., Quad/Graphics Europe, Slovnaft SA, TAURON Wytwarzanie S.A., VECTOR Sp. z o.o. i wiele innych firm. 
Więcej informacji: IFSworld.com
Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland
Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem http://blog.ifsworld.com, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.
 

Zarządzanie Serwisem w terenie, wesprze sprzedaż hurtową w firmie Eniig

Rozwiązanie serwisowe firmy IFS, oprócz wsparcia zarządzania siecią światłowodową firmy Eniig, umożliwi jej rozszerzenie swojej działalności poprzez zapewnienie wsparcia technicznego i serwisowego duńskim dostawcom sieci światłowodowych
Firma IFS, globalny dostawca rozwiązań dla przedsiębiorstw, informuje, że duńska firma Eniig  z branży energetyki i komunikacji cyfrowej — zadecydowała o wdrożeniu rozwiązania IFS Zarządzanie Serwisem w Terenie (Field Service Management, FSM) wraz z funkcją planowania i optymalizacji harmonogramu. Założeniem wdrożenia jest zwiększenie efektywności biznesowej w związku z rozszerzeniem oferty firmy na rynku krajowym. 

Firma Eniig, duński dostawca łączy światłowodowych, poszukiwała nowej technologii, która wsparła by jej nową inicjatywę — dystrybucję własnej sieci światłowodowej. Producent wybrał rozwiązanie IFS Zarządzanie Serwisem w Terenie w celu zwiększenia efektywności operacyjnej, zarówno od strony działań administracyjnych, jak i planistycznych. Rozwiązanie wyposaży techników w mobilne narzędzie ułatwiające ich codzienną pracę. 

„Duński rynek światłowodowy ulega zmianom. Firma Eniig, będąc dostawcą infrastruktury światłowodowej do wielu regionów Jutlandii, ma możliwość oferowania dostawcom usług telekomunikacyjnych, takim jak TDC, dzierżawę sieci światłowodowej i oferowanie jej ich klientom. W zasadzie stajemy się resellerem własnej sieci światłowodowej. Aby prowadzić tego typu działalność, potrzebowaliśmy nowej technologii — takiej, która wsparłaby zarówno naszą nową koncepcję sprzedażową, jak również umożliwiła nam obsługę kontraktów SLA powiązanych z usługami świadczonymi innym dostawcom sieci światłowodowych. Nasi technicy wyposażeni zostali w również urządzenia mobilne, które wspomagają ich w codziennej pracy i zwiększają ich efektywność” — powiedział Henrik Møller Nielsen, dyrektor w firmie Eniig.

W ramach kontraktu rozwiązanie IFS Zarządzanie Serwisem w Terenie zastąpi stosowane do tej pory metody prace oparte na standardowych arkuszach MS Excel i rozwiązaniu Microsoft Axapta używanemu przez personel serwisowy. Faza 1 (sprzedaż hurtowa) zakończy się 1 czerwca 2018 r, zaś faza 2 (wysyłki dynamiczne itp.) 
w grudniu 2018 r.  

Glenn Arnesen, prezes IFS Scandinavia, dodał: „Bardzo się cieszymy, mogąc wspierać firmę Eniig w realizacji nowej koncepcji sprzedażowej i pomagać jej w maksymalizowaniu efektywności operacyjnej, zwiększaniu przychodów, redukowaniu kosztów i zwiększaniu satysfakcji klientów”.
Więcej informacji na temat wparcia firmy IFS dla sektora usług serwisowych można znaleźć pod adresem: http://www.ifsworld.com/us/solutions/service-management/field-service-management/

O firmie Eniig
Firma Eniig specjalizuje się w komunikacji cyfrowej i energetyce. Jest to kooperatywa będąca własnością 385 000 współwłaścicieli z rejonu północnej i środkowej Jutlandii (Dania). Grupa Eniig zatrudnia około 1100 pracowników, a obszary jej działalności obejmują dostawy energii elektrycznej oraz cieplnej, szerokopasmowe łącza światłowodowe, sprzedaż energii elektrycznej i gazu, oświetlenie ulic, a także rozwiązania z zakresu oszczędności energii oraz energii odnawialnych. Chcemy być preferowanym dostawcą naszych klientów i jesteśmy na dobrej drodze, by to osiągnąć. Nasze rozwiązanie światłowodowe, Waoo, już piąty raz z rzędu zyskało laur najlepszej duńskiej usługi internetowej, a nasi akcjonariusze otrzymują energię elektryczną z jednej z najbardziej stabilnej i efektywnej sieci energetycznej na terenie Danii. Nasza misja: Dzielimy się energią przyszłości i naszego cyfrowego społeczeństwa. Nasza wizja: Zrównoważone i proste rozwiązania dostępne dla każdego.

O firmie IFS 
IFS™ jest producentem i dostawcą oprogramowania dla przedsiębiorstw, współpracującym z klientami z całego świata, którzy zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, zarządzaniem majątkiem oraz świadczeniem usług serwisowych. Dzięki połączeniu wiedzy branżowej naszego zespołu oraz rozwiązań i zaangażowania we współpracę z naszymi klientami, jesteśmy wiodącym i najczęściej polecanym dostawcą w naszym sektorze. Nasz zespół składający się z 3500 pracowników wspiera ponad milion użytkowników z całego świata za pośrednictwem sieci biur lokalnych oraz stale powiększającego się ekosystemu firm partnerskich. 
W rankingu zachodnich dostawców systemów klasy ERP w Polsce firma IFS jest w pierwszej trójce. IFS obsługuje na terenie Polski ponad 250 klientów z czterech biur własnych. Do grupy klientów IFS w Polsce należą m.in.: Bolix S.A., Cognor S.A., Enea Wytwarzanie sp. z o.o., Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA, Grupa ATLAS, Grupa Nowy Styl, Grupa Paradyż, Grupa Powen-Wafapomp SA, Libet S.A., Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o., Mostostal Zabrze S.A., MPWiK SA w Krakowie, MPWiK w m.st. Warszawie S.A., MPWiK SA we Wrocławiu, Nestle Waters Polska SA, PESA Bydgoszcz SA, PGNiG Termika, Poltarex Sp. z o.o., Porta KMI Poland Sp. z o.o., PREVAC sp. z o.o., Projprzem S.A., Quad/Graphics Europe, Slovnaft SA, TAURON Wytwarzanie S.A., VECTOR Sp. z o.o. i wiele innych firm. 
Więcej informacji: IFSworld.com
Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland
Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem http://blog.ifsworld.com, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.