PSI wdroży system zarządzania magazynem PSIwms w CCC S.A.

Grupa CCC – największa detaliczna spółka obuwnicza i największy producent obuwia w w Europie Środkowej, zleciła firmie PSI Polska wdrożenie systemu zarządzania magazynem PSIwms w swoim centrum logistycznym.

Grupa CCC posiada sieć ponad  900 salonów, o powierzchni przekraczającej 0,5 mln m² i jest obecna w 18 krajach: w Europie i poza nią. Poprzez swoją spółkę zależną eObuwie.pl S.A., jest również liderem e-commerce na rynku obuwia w Europie Środkowo-Wschodniej. CCC zatrudnia ponad 12 000 pracowników i sprzedaje rocznie ponad 40 milionów par butów, a w najbliższych latach firma planuje otwierać 100 salonów rocznie.

Dynamiczny rozwój nie byłby możliwy bez inwestycji w logistykę. Jeszcze w 2018 r. firma planuje przekroczyć 100 000 miejsc paletowych. W obliczu planów ekspansji Grupy CCC niezwykle istotna jest efektywna praca centrum dystrybucyjnego poprzez wykorzystanie automatyki magazynowej i innowacyjnych rozwiązań informatycznych.

System PSIwms zapewni CCC automatyzację procesów logistycznych w obszarze przyjęcia, kompletacji i wydania z magazynu oraz śledzenia transportu, usprawni dostosowanie obsługi procesów magazynowych do zmian biznesowych, a także zwiększy ich wydajność i przejrzystość. Oprogramowanie PSIwms zostało już wdrożone pilotażowo w grudniu 2017 r., w jednym z magazynów CCC. Po pozytywnej realizacji wdrożenia Zarząd firmy podjął decyzję o rozszerzeniu systemu na pozostałe magazyny

„Zgodnie ze strategią rozwoju CCC stawia na inwestycje w systemy informatyczne, które będą wspierać dalszą ekspansję firmy. W tym celu dokonaliśmy przeglądu wiodących systemów WMS i zdecydowaliśmy się na system firmy PSI” – mówi Mariusz Gnych Wiceprezes Zarządu CCC SA. „Ambitny harmonogram wdrożenia WMS w połączeniu z cyfryzacją Spółki praktycznie w każdym obszarze jej działalności oczekiwał  wyboru sprawdzonego i pewnego naszym zdaniem dostawcy systemu WMS. Jesteśmy przekonani, że rozwiązanie PSI optymalnie wesprze naszą działalność biznesową. Nowoczesna technologia firmy PSI i bogate doświadczenie zespołu wdrożeniowego pomogą nam w doskonaleniu procesów logistycznych i dalszej ekspansji na rynku.”

Piotr Picyk, Dyrektor Sprzedaży, PSI Polska, dodaje:

„CCC jest bardzo ważnym partnerem biznesowym dla PSI i cieszymy się, że będziemy brać udział w dalszym rozwijaniu logistyki grupy CCC. Wybór dokonany przez CCC to kolejny dowód na to, że system PSIwms jest doskonałym rozwiązaniem dla dużych i dojrzałych organizacji, realizujących złożone procesy logistyczne. Cieszymy się, że zespół CCC zdecydował się na współpracę z PSI doceniając m.in. wysokie kompetencje konsultantów PSI oraz innowacyjność systemu PSIwms. Do końca 2018 roku zrealizowana zostanie główna faza projektu obejmująca obsługę podstawowych procesów magazynowych oraz integrację z systemem ERP, systemami firm kurierskich i złożoną automatyką magazynową (obejmującą kilka sorterów oraz automatyczny magazyn kartonowy typu miniload). W kolejnych krokach zakładamy dalszą optymalizację systemu i rozszerzanie o kolejne procesy m.in. o obsługę rynku e-commerce.”

To już kolejna znacząca umowa na wdrożenie systemu PSIwms w ostatnich kilku tygodniach. W grudniu 2017 r. firma PSI Polska podpisała umowę na wdrożenie PSIwms w Grupie Empik a w styczniu br. system PSIwms wybrała Grupa Fiege.

Więcej informacji na temat rozwiązań PSI dla logistyki można znaleźć na stronie: www.psi.pl/pl/nasza-oferta/logistyka/

Z kim współpracować?

Rozwiązania dedykowane służbom utrzymania ruchu mogą stanowić fragment systemu klasy ERP. Dostawcy, w szczególności rozbudowanych, zaawansowanych systemów klasy ERP, dostarczają narzędzia wspierające wszelkie działania prewencyjne w zakresie maszyn. Przykładem może być moduł PM wchodzący w skład rozwiązania SAP, czy też rozwiązanie IFS Applications.

Systemy te oferują funkcjonalność szerszą niż tylko wsparcie utrzymania ruchu, gdyż zarządzają całym majątkiem przedsiębiorstwa – EAM (z ang. Enterprise Asset Management). Dzięki nim można uzyskać poprawę niezawodności urządzeń. Wśród innych rozwiązań zarządzających środkami trwałymi wskazać można m.in. na IBM Maximo, czym rozwiązanie Infor EAM.

Inną grupę stanowią rozwiązania dedykowane, które mogą być integrowane z systemami klasy ERP, które wykorzystywane są przez przedsiębiorstwa. Posiadają one funkcjonalności dotyczące planowania przeglądów, zarządzania częściami zamiennymi, tworzeniem raportów według założonych kryteriów i wiele innych. Wśród rozwiązań w tym obszarze wymienić można m.in. SUR-FBD, Plan9000, CMMS Maszyna czy Queris CMMS. Są to rozwiązania stworzone przez polskich dostawców.

Jeszcze inną grupę stanowią zewnętrzne, zagraniczne rozwiązania klasy CMMS. Trafiły one do Polski poprzez narzuty przedsiębiorstw, których centrala zlokalizowana jest za granicą. Część dostawców systemów zagranicznych znalazła w Polsce partnerów, którzy zajmują się sprzedażą rozwiązania. Można w tym miejscu wskazać na MP2, Profesal Maintenance czy Agility.

CMMS wybrane rozwiązania na rynku polskim

Nazwa rozwiązania Producent Sprzedaż*
SUR-FBD FBD FBD
AGILITY SoftSols Group CPU ZETO
ARETICS T7 Aretics Trans-Teka
CMMS Maszyna P.P.H.U Neuron P.P.H.U. Neuron
IBM Maximo IBM Sieć partnerska
Infor EAM Infor Sieć partnerska
Plan9000 4TECH Systemy Informatyczne Sieć partnerska
ZMT Eurotronic Eurotronic
KMS Maintenance Komtech Komtech
Profesal Maintenance Profesal Sieć partnerska
Queris CMMS Queris Queris
intebuco CMMS Intebuco Polska Intebuco Polska
Studio CMMS.net Software Studio Software Studio
API PRO API Maintenance Systems API Maintenance Systems
MP2 CMMS Gold MP2 IQ Solutions Sp. z o.o. Sp. k.

CMMS umożliwia menadżerom skuteczniejsze zarządzanie sprzętem oraz konserwację.

* W wybranych projektach sprzedażowych i wdrożeniowych może uczestniczyć producent

DataConsult wzmocniona przez nowego Członka Zarządu

Jeden z największych producentów systemów do zarządzania logistyką magazynową spółka DataConsult z Krakowa wzmacnia swoje szeregi.

Od marca 2018 roku funkcję Wiceprezesa Zarządu spółki objął Wojciech Salwiński – doświadczony menedżer, który wcześniej był m.in. Dyrektorem Sprzedaży w segmencie MSP w Comarch SA oraz Prezesem Zarządu producenta oprogramowania do zarządzania Streamsoft Sp. z o.o.

Cieszymy się, że udało nam się sfinalizować umowę z Wojciechem Salwińskim, który wzmocni nasz potencjał sprzedażowy zarówno na rynku krajowym jak i zagranicznym” – mówi Prezes Zarządu spółki DataConsult Ryszard Pytel.

Głównym zadaniem nowego Wiceprezesa będzie przebudowa działu sprzedaży i wsparcie posprzedażowe Klienta, tak aby dopasować się do zmieniającego się rynku, wzmocnienie sprzedaży w dotychczasowym kanale, ale przede wszystkim uruchomienie sprzedaży w kanale partnerskim oraz na rynkach zagranicznych (angielskim i niemieckim).

Coraz większe wymagania rynkowe oraz agresywnie zmieniające się otoczenie, a przede wszystkim konkurencja, która stawia przed firmami coraz większe wymagania powoduje, że proces logistyczny musi być szybki i ułatwiać prowadzenie biznesu. Nasz produkt jest przede wszystkim dojrzały, ale także elastyczny i konfigurowalny. Plasujemy się w ścisłej czołówce w obszarze produkcji oprogramowania specjalistycznego WMS, ale także doradztwa w obszarze logistyki” – mówi Wojciech Salwiński.

Spółka posiada zrealizowane projekty i doświadczenie za granicą, m.in. w Niemczech. Dostarcza kompletną wiedzę logistyczną i rozwiązuje cele biznesowe z wykorzystaniem systemów informatycznych oraz automatyki. Sztandarowy produkt – rozwiązanie ExpertWMS® – jest dostępne w angielskiej i niemieckiej wersji językowej i na tym firma chce oprzeć swoją ekspansję zagraniczną.

DataConsult powstała w 2005 roku, na dzisiaj zrealizowała ponad 230 projektów WMS, sprzedaje także wyposażanie logistyczne oraz realizuje wdrożenia. 
Spółka posiada siedzibę w Krakowie. 

www.dataconsult.pl 
 

System Sente S4 gotowy na RODO

 

RODO (GDPR) to unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych, które wejdzie w życie 25 maja 2018 r. w krajach wspólnoty. Do tego czasu wszystkie podmioty przetwarzające dane będą musiały dostosować się do nowych wytycznych. W przeciwnym razie, spodziewać mogą się poważnych kar. Informacji na temat nowych przepisów nie brakuje.

My postanowiliśmy skupić się na aspektach najistotniejszych z perspektywy naszych Klientów. W poniższym tekście przeczytacie o tym, co wchodzące w życie zmiany oznaczają dla firm korzystających z rozwiązań informatycznych oraz jakie działania podejmujemy jako dostawca oprogramowania, aby zapewnić naszym Klientom zgodność z RODO.

Czym jest RODO
Rozporządzenie RODO opiera się na idei risk based approach. Administrator danych najpierw powinien stwierdzić, jakie ryzyka związane z ochroną danych występują w jego przypadku. Kolejnym krokiem powinno być wdrożenie środków ochrony, adekwatnych do zidentyfikowanych zagrożeń. RODO wskazuje, że dane osobowe mają być gromadzone i przetwarzane zgodnie z najwyższym standardem bezpieczeństwa.

Wytyczne RODO przewidują m.in.:
●    zapewnienie obywatelom większej kontroli nad ich danymi osobowymi,
●    zagwarantowanie przejrzystości procesów wykorzystywania danych,
●    określenie obowiązków w zakresie zabezpieczeń i środków kontrolnych używanych w celu ochrony danych,
●    obowiązkowe zgłaszanie naruszeń do 72 godzin od ich wystąpienia.

Dane osobowe są definiowane przez rozporządzenie RODO, jako dane zidentyfikowanej i możliwej do identyfikacji osoby (art.4. pkt 1 RODO). Dane osobowe mogą znajdować się m.in. w:

●    wiadomościach e-mail,
●    bazie klientów/ w systemie CRM,
●    systemie zarządzającym kadrami i płacami,
●    rejestrach programów rabatowych i lojalnościowych,
●    różnych modułach systemu ERP.

Rozporządzenie RODO definiuje podstawowe zadania, które mają zapewnić bezpieczeństwo w zakresie gromadzenia i zarządzania danymi osobowymi. Są to m.in.: inwentaryzacja i identyfikacja danych; zarządzanie sposobem wykorzystywania i uzyskania dostępu do danych osobowych; ochrona danych i wprowadzenie kontroli bezpieczeństwa oraz zgłaszanie ewentualnych naruszeń.

RODO reguluje również kwestię tzw. prawa do bycia zapomnianym. Osoba, której dane są przechowywane, będzie mogła żądać ich usunięcia, jeśli dane nie będą niezbędne do celów, w jakich zostały zebrane. Każdy będzie mógł również cofnąć zgodę na przetwarzanie danych.

Jak osiągnąć zgodność z RODO?
W pierwszym etapie każde z przedsiębiorstw powinno przeprowadzić inwentaryzację danych, które przetwarza. Ustalić, jakie kategorie danych osobowych występują w firmie oraz w jakich celach są one wykorzystywane. Dzięki takiej analizie możliwe będzie przygotowanie wykazu luk w sposobie, w którym obecnie chronione są dane. Kolejną czynnością powinno być zniwelowanie zidentyfikowanych luk.

Następnie, każda z firm powinna opracować plan działań naprawczych i określić to, w jaki sposób w przyszłości będzie odbywał się proces ciągłej weryfikacji i ochrony danych. Wszystkie przedsiębiorstwa będą zobowiązane do przygotowania we własnym zakresie nowej polityki ochrony danych osobowych, która będzie zgodna z wytycznymi RODO. Rozporządzenie nie precyzuje jednak tego, jak należy to zrobić i przy użyciu jakich technologii.

ERP a RODO
Przetwarzanie danych odbywa się w dużej mierze za pomocą systemów informatycznych. Firmy wykorzystujące rozwiązania IT w swojej działalności będą musiały zadbać o to, aby systemy te były odpowiednio zabezpieczone i stanowiły ochronę danych osobowych przed działaniami osób nieupoważnionych.

Systemy, które aktualnie funkcjonują w przedsiębiorstwach, będą musiały być zgodne z RODO. Jeśli na ten moment nie są, to będą musiały przejść odpowiednie konfiguracje. 

Prace trwają
Zgodność z RODO Sente i pomoc w zapewnieniu zgodności naszym Klientom to dla nas priorytet. Dlatego podjęliśmy współpracę z zewnętrzną firmą audytującą. Celem, jaki sobie postawiliśmy, jest identyfikacja wszelkich zagrożeń i implementacja zmian zapewniających realizację wymagań nowych przepisów. System Sente S4 w aktualnej wersji wspiera użytkowników w realizacji wymogów wynikających z RODO. Jednocześnie jesteśmy w trakcie prac nad nowym modułem, dzięki któremu zapewnienie zgodności z nowym rozporządzeniem będzie dla naszych klientów jeszcze prostsze.