PSI wdroży system zarządzania magazynem w firmie Asmet

Firma Asmet, dystrybutor elementów złącznych, zleciła PSI Polska wdrożenie systemu zarządzania magazynem PSIwms w nowym Centrum Logistycznym w miejscowości Moszna-Parcela, niedaleko Warszawy.

Firma Asmet jest jednym z największych w Polsce przedsiębiorstw oferujących kompleksową obsługę w zakresie dostaw elementów złącznych do budowy maszyn i urządzeń dla budownictwa, energetyki, petrochemii, rolnictwa i motoryzacji. Asmet jest zarówno producentem jak i dystrybutorem. W ofercie firmy obok elementów złącznych standardowych posiada wyroby śrubowe specjalne, wykonywane wg indywidualnych potrzeb i oczekiwań klientów (niestandardowe wymiary, kształt, materiały, pokrycia ochronne itp.). Powoduje to konieczność utrzymywania na stanie magazynowym 40.000 pozycji asortymentowych, dalszych 50.000 dostępnych jest na zamówienie.  Zarządzanie tak rozbudowaną gamą produktów i zapewnienie najwyższej jakości obsługi pociąga za sobą konieczność zapewnienia sprawnej logistyki w pętli: Dostawca-Asmet-Klient.

W związku z dynamicznym rozwojem i potrzebą ciągłego doskonalenia jakości obsługi klientów, niezbędne jest dalsze zwiększanie wydajności centrum logistycznego zlokalizowanego niedaleko Warszawy. Z tego powodu Zarząd firmy Asmet zdecydował się na inwestycję w zaawansowaną automatykę magazynową oraz nowoczesny system WMS. Po długim procesie analiz dostępnych rozwiązań WMS oraz potencjału firm wykonawczych działających na polskim rynku, Asmet zdecydował o wyborze firmy PSI Polska jako dostawcy systemu do zarządzania magazynem (WMS) dla całego centrum dystrybucyjnego, wraz ze sterowaniem przepływem materiału (MFC) w automatycznym magazynie pojemnikowym typu miniload. System PSI zostanie zintegrowany z systemem ERP oraz systemem zarządzającym komunikacją z kurierami.

Uruchomienie systemu WMS wraz z automatyką magazynową to kolejny krok milowy (po zakończonym niedawno wdrożeniu nowego systemu ERP i oddaniu do użytku nowego centrum logistycznego) w optymalizacji naszych operacji logistycznych, którego celem jest dalsze podnoszenie jakości obsługi naszych Klientów. System PSIwms  pomoże nam  – między innymi – dostosować się do rosnących wymagań klientów w zakresie coraz krótszych terminów dostaw, oraz zoptymalizować rozwijaną od lat usługę kompleksowych dostaw elementów złącznych bezpośrednio na linie montażowe w systemie Just-In-Time.” – mówi Janusz Onyszczuk, Dyrektor ds. Organizacji i Systemów Zarządzania oraz Członek Zarządu firmy Asmet. „Z uwagi na strategiczny charakter tej inwestycji, a także poziom jej skomplikowania, w procesie wyboru kluczowe było dla nas zarówno doświadczenie i dobre referencje dostawcy w projektach podobnej skali, jak i kompetentny i silny zespół w Polsce, gwarantujący możliwość skutecznego wdrożenia systemu. Stąd nasz wybór padł na firmę PSI Polska z Poznania, która jest częścią międzynarodowego koncernu PSI Software AG”.

Bardzo cieszymy się, że Zarząd firmy Asmet, lidera w dostawie wysokiej jakości elementów złącznych w Polsce, docenił nie tylko innowacyjne oprogramowanie PSI, ale również duże doświadczenie naszego zespołu. Ten projekt jest bardzo ważny dla naszej firmy, pozwoli umocnić pozycję PSI na rynku systemów WMS dla zaawansowanych magazynów  automatycznych.” – dodaje Piotr Picyk, Dyrektor Sprzedaży, PSI Polska.

Realizacja projektu przewidziana jest na kilkanaście miesięcy, tak aby w 2020 roku system PSI zarządzał całością procesów manualnych oraz automatycznych wraz z integracją z systemem ERP, systemami firm kurierskich i automatycznym magazynem pojemnikowym.
Więcej informacji na temat rozwiązań PSI dla logistyki można znaleźć na stronie: www.psi.pl/pl/nasza-oferta/logistyka/

PSI Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu jest częścią międzynarodowego koncernu PSI AG, który rozwija i wdraża kompletne rozwiązania informatyczne dla logistyki, produkcji, energetyki i transportu publicznego. Koncern PSI powstał w 1969 roku i zatrudnia obecnie ponad 1700 osób na całym świecie. Około 200 osobowy zespół PSI Polska rozwija oprogramowanie dla potrzeb całego koncernu PSI oraz realizuje wdrożenia systemów w Polsce i zagranicą. W Polsce z rozwiązań PSI korzystają m.in. LPP, Empik, CCC, MPK Poznań, Nałęczów Zdrój / Cisowianka, Piątnica, Inter Europol, Stelweld, ABM Greiffenberger, DMG Mori, Volkswagen, ArcelorMittal.

Kontakt:

PSI Polska Sp. Z o.o.
Adriana Karbowiak
Starszy Specjalista ds marketingu
ul. Towarowa 35
61-896 Poznań

Tel: +48 61 6556-523
GSM: +48 601515008
E-Mail: akarbowiak@psi.pl

 

Nowe wdrożenie D365 oraz trendy w systemach ERP na 2019 rok.

Coraz więcej ludzi docenia zalety systemu ERP Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations. W styczniu, firma Integris Systemy IT Sp. z o.o. rozpoczęła kolejne wdrożenie systemu ERP Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations, tym razem w firmie z branży produkcyjnej. Klientem jest nowoczesna Polska firma, specjalizująca się w produkcji materiałów POS, która posiada swój oddział – spółkę handlową w Niemczech, ale zasięgiem swojej działalności obejmuje całą Europę. Nasz klient realizuje nawet najbardziej zaawansowane projekty POS dla wiodących, europejskich firm z różnych branż. Na początku proces implementacji zakłada wdrożenie systemu ERP w siedzibie głównej firmy w Poznaniu. Głównym celem wdrożenia jest maksymalna automatyzacja procesów, w szczególności w obszarze planowania i harmonogramowania produkcji oraz procesów międzyfirmowych. Wdrożenie Dynamics 365 for Finance and Operations pozwoli zaoferować klientom najwyższą jakość produktów w najlepszych cenach oraz sprawne kierowanie i optymalizację projektu na każdym jego etapie. Wdrożenie ma być skoncentrowane na jak najszybszym uruchomieniu Systemu i uzyskaniu zakładanej wartości dodanej, w związku z tym wybrano formułę pracy SaaS („w chmurze”) oraz zwinną metodykę wdrożenia.

Instalacja oprogramowania w chmurze – model Saas, jest coraz bardziej popularna i coraz więcej klientów przenosi się do „chmury” (tzw. cloud computing). Chmura jest już nie tylko platformą lub dostępną opcją, lecz kluczem do cyfrowej transformacji w biznesie. Chociaż kuszące jest pozostawanie w systemie tzw. „on-premises” z jakichkolwiek powodów, które można by mieć – najlepiej opracować strategię chmury, która obejmuje obecny system ERP i inne podstawowe systemy.

Firma jest kolejną spółką, która skorzysta z możliwości cyfryzacji biznesu jakie daje program Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations. System ten jest zbiorem aplikacji biznesowych ułatwiających dostęp do danych i umożliwiających kontrolę działań podejmowanych w firmie. Obecnie trwa faza analizy i projektowania, a proces wdrożenia nowego systemu Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations przebiega bardzo intensywnie.

Dotychczasowe doświadczenie doradców firmy Integris w branży produkcyjnej okazało się niezwykle pomocne. Nasi konsultanci zapewniają kompleksowe szkolenie z obsługi oprogramowania oraz dostarczają mnóstwo przykładów funkcjonalności nowego systemu, a szkolenia są spersonalizowane by umożliwić pracownikom skoncentrowanie się na swoich wyjątkowych procesach biznesowych, odpowiednich dla danej branży i dostosowanych do potrzeb firmy. Czytaj więcej na temat rozwiązań dla poszczególnych branż. Docelowo wdrożenie obejmie wszystkie działy w firmie.

Trendy w handlu B2B i dystrybucji na 2019 rok – raport Sente

Co czeka sektor handlu B2B i dystrybucji w 2019 roku? Według raportu opracowanego przez Sente, trendami dyktującymi rozwój firm z tej gałęzi gospodarki będzie m.in. postępująca cyfryzacja procesów handlowych oraz skrócenie cykli logistycznych.

Merytoryczne opracowanie i wiedza ekspercka

Raport Sente “Trendy w handlu B2B i dystrybucji” stanowi diagnozę stanu rynku i predykcję kierunków rozwoju opracowaną na podstawie analizy badań oraz w oparciu o opinie zebrane od ekspertów, managerów i specjalistów z branży.

W materiale swoją prognozę dla handlu B2B i dystrybucji na 2019 rok przedstawili:

  • Artur Olejniczak – project manager związany zawodowo z Instytutem Logistyki i Magazynowania, trener Biznesu i wykładowca Wyższej Szkoły Logistyki.​​​
  • Krzysztof Wieczorek – business architecture director, w OEX E-Business, manager z 20-letnim doświadczeniem w obszarach: zarządzanie i administracja sprzedaży, e-commerce i trade marketing.
  • Artur Piekarczyk – współzałożyciel ALLWINS.COM, od blisko 20 lat związany z handlem B2B, wcześniej członek zarządu TIM SA.
  • Bartek Tulejko – od ponad 20 lat związany z logistyką, ostatnie lata zarządzał logistyką firmy JYSK w regionie CEE. Wcześniej pełnił funkcje zarządcze w firmach z sektora usług logistycznych (Kuehne+Nagel, DSV).
  • Dr hab. Arkadiusz Kawa – prof. nadzw. UEP, pracownik Katedry Logistyki i Transportu Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, PRO Partner w Last Mile experts.

Prognozy długoterminowe 

W ostatniej części raportu znalazły się trendy makro, czyli kierunki rozwoju na najbliższe 2,3 i 5 lat. Eksperci odpowiedzieli na pytania, czy i kiedy możemy spodziewać się ochłodzenia koniunktury oraz jakie inwestycje pozwolą w perspektywie kilku lat zwiększyć skalę działania firm handlujących na rynku B2B.

Raport Sente można pobrać na stronie: http://bit.ly/2Rl1rrx

IFS rozszerza wiodącą w swojej klasie ofertę rozwiązań do zarządzania serwisem w terenie o IFS Field Service Management 6

Najbardziej kompleksowe, sieciowe rozwiązanie chmurowe do obsługi serwisowej w terenie obejmuje nowy interfejs użytkownika, dodatkowe, rozbudowane możliwości planowania i harmonogramowania, usprawnioną funkcjonalność generującą przychód z usług, wielokanałową obsługę klienta oraz możliwości konfiguracyjne w chmurze nowej generacji
IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje o dostępności rozwiązania IFS Field Service Management™ 6 (FSM 6). Po wprowadzeniu znacznych usprawnień i nowych możliwości, system został sprawdzony w terenie i obecnie zapewnia wartość dodaną pierwszemu użytkownikowi, firmie Eickhoff, liderowi na rynku technologii i usług w branży wydobywczej. 

Rozszerzona oferta IFS w obszarze zarządzania serwisem, w tym pakiet rozwiązań WorkWave, obejmuje szeroki wachlarz funkcjonalności, jakich rynek do tej pory nie oferował. Dzięki temu IFS ma najwyższe kompetencje do zaspokojenia potrzeb całego rynku, od małych i średnich firm po globalne przedsiębiorstwa. 

IFS FSM 6 wprowadza na rynek istotne rozszerzenia do najlepszej w swojej klasie funkcjonalności, które zapewniają większy wybór w zakresie zakupu i wdrożenia w chmurze, jeszcze większe możliwości prowadzenia mobilnego serwisu w terenie i obsługi back office oraz nowy interfejs użytkownika działający na dowolnej przeglądarce i dowolnym urządzeniu.

Nowa wersja udostępnia użytkownikom nowe i rozszerzone funkcje, takie jak usprawnione możliwości w obszarze logistyki zwrotów, zarządzania częściami zamiennymi, naprawy w punkcie serwisowym, a także zwiększoną elastyczność optymalizacji harmonogramowania pracy personelu. Rozszerzone możliwości zarządzania gwarancjami, umowami i wyceną umożliwiają firmom, które świadczą usługi w głównej mierze poprzez dystrybutorów, zastosowanie całkowicie nowych modeli biznesowych.

IFS FSM 6, przeznaczony do wdrożenia w modelu Saas (Software as a Service – oprogramowanie jako usługa) na platformie IFS Managed Cloud lub stacjonarnie, wyznacza nowy standard w zakresie możliwości konfiguracji rozwiązania chmurowego do obsługi serwisowej w terenie, dając klientom swobodę w dostosowaniu pól danych, przepływów pracy i interfejsów, do swojego unikalnego środowiska obsługi w terenie. Nowa wersja, prawie całkowicie eliminuje potrzebę kosztownych dopasowań, a przy tym ułatwia optymalizację interakcji z użytkownikiem, przy gwarancji zachowania jednolitego interfejsu przy uaktualnieniach i przyszłych rozszerzeniach funkcjonalności. 

IFS FSM 6 zapewnia również:

  • Istotne usprawnienia w rozwiązaniu IFS Planning & Scheduling Optimization™ (IFS Planowanie i Optymalizacja Harmonogramu): klienci mogą teraz skorzystać z wydajniejszego o 50-  proc. silnika planowania i harmonogramowania (na platformie Microsoft Azure), który automatyzuje i optymalizuje planowanie harmonogramów serwisantów, zapewniając optymalny proces podejmowania decyzji w oparciu o cele biznesowe, umowy z klientami i umowy SLA;
  • Wielokanałową obsługę i samoobsługę klienta: IFS FSM 6 można rozszerzyć o możliwości oferowane przez IFS Customer Engagement™ do zapewnienia obsługi klienta opartej na sztucznej inteligencji. Pozwala to zaspokoić wymagania klientów w zakresie opcji samoobsługi, równocześnie identyfikując powtarzalne i czasochłonne zadania oraz zdejmując z operatorów ciężar ich realizacji;
  • Udoskonalony, przeglądarkowy interfejs użytkownika: doskonale działa na dowolnym urządzeniu, nowy front end wykorzystuje przyjazny dla użytkownika i intuicyjny design, który dostosowuje się do wszystkich typów przeglądarek, na dowolnym urządzeniu, umożliwiając użytkownikom utrzymanie kontroli nad działalnością operacyjną w trybie 24/7 bez potrzeby przesiadywania w biurze lub centrum obsługi klienta.

„Nasze rozwiązania są opracowane w taki sposób, aby pomagały najlepiej działającym organizacjom serwisowym świadczyć usługi swoim klientom w optymalny, najbardziej efektywny kosztowo sposób” – powiedziała Marne Martin, prezes jednostki biznesowej IFS ds. zarządzania serwisem. „Dzięki innowacjom i usprawnieniom wprowadzonym na rynek razem z IFS FSM 6, w połączeniu ze swobodą, jaką dają opcje wdrożenia rozwiązania stacjonarnie bądź w chmurze, z dumą prezentujemy wzorcowe rozwiązanie, które może stawić czoła wyzwaniom nowej generacji w zakresie zarządzania serwisem w terenie w sposób, w jaki żadne inne rozwiązanie dostępne na rynku tego nie potrafi. Dla tych firm, które poważnie podchodzą do usług serwisowych jako wyróżnika swojej marki i źródła przychodów, IFS stanowi doskonały wybór”.

Firma Eickhoff, lider na rynku technologii i usług w sektorze wydobywczym, jest pierwszym użytkownikiem, który miał okazję przetestowania w terenie i zoptymalizowania systemu IFS FSM 6. „Zaangażowanie w rozwój IFS FSM 6 to dla nas doskonałe doświadczenie, dlatego dołączyliśmy do programu IFS dla użytkowników wersji testowej” – powiedział Dietmar Schmitz, dyrektor ds. usług w zakresie rozwoju produktu w firmie Eickhoff, po pomyślnym wdrożeniu IFS FSM 6. „Używamy IFS FSM do wsparcia wszystkich naszych działań serwisowych, w wielu różnych działach, począwszy od działu planowania i harmonogramowania zadań, po zarządzanie aktywami. Nowa wersja umożliwiła nam szybsze odpowiadanie na zapytania naszych użytkowników i reagowanie na zmiany zachodzące na całym rynku. Cieszymy się z możliwości korzystania z nowej platformy jako kluczowego czynnika umożliwiającego dalszą cyfryzację i innowacje w obszarze IoT”.

Więcej informacji na stronie: www.ifsworld.com/FSM.

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: 48 512 134 493, anna.machol@amedia.com.pl

O firmie IFS 
IFS™ jest producentem i dostawcą oprogramowania dla przedsiębiorstw, współpracującym z klientami z całego świata, którzy zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, zarządzaniem majątkiem oraz świadczeniem usług serwisowych. Dzięki połączeniu wiedzy branżowej naszego zespołu oraz rozwiązań i zaangażowania we współpracę z naszymi klientami, jesteśmy wiodącym i najczęściej rekomendowanym dostawcą w naszym sektorze. Nasz zespół składający się z 3500 pracowników wspiera ponad 10 000 klientów z całego świata za pośrednictwem sieci biur lokalnych oraz stale powiększającego się ekosystemu firm partnerskich. 

W Polsce IFS obsługuje ponad 260 klientów, do których należą m.in.: Bolix S.A., Cognor S.A., ELESTER-PKP, Enea Wytwarzanie sp. z o.o., Grupa ATLAS, Grupa Nowy Styl, Grupa Paradyż, Grupa Powen-Wafapomp SA, Libet S.A., Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o., Mostostal Zabrze S.A., MPK S.A. w Krakowie, MPWiK SA w Krakowie, MPWiK w m.st. Warszawie S.A., MPWiK SA we Wrocławiu, PESA Bydgoszcz SA, PGNiG Termika, PLAST-MET Automotive Systems, Poltarex Sp. z o.o., Porta KMI Poland Sp. z o.o., PPUH VOIGT Sp. z o.o., PREVAC sp. z o.o., Quad/Graphics Europe, TAURON Wytwarzanie S.A., UTC CCS Manufacturing Polska sp. z o.o., VECTOR Sp. z o.o. i wiele innych firm. Więcej informacji: IFSworld.com

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifsworld.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.