Zmiany w zarządzie All for One Poland od 1 kwietnia 2024

All for One Poland ogłasza zmiany w swoim kierownictwie – od 1 kwietnia 2024 roku nowym Prezesem Zarządu został Michał Kunze, zastępując Bartłomieja Buszczaka, który zarządzał firmą od 2008 roku. Ponadto Piotr Adanowicz objął stanowisko Dyrektora Działu Konsultingu i Serwisu Aplikacyjnego oraz Członka Zarządu, a Wojciech Paczkowski został Dyrektorem Działu Rozwoju Oprogramowania.

“Cieszę się z możliwości współtworzenia kolejnego rozdziału historii All for One – mówi Michał Kunze oraz dodaje – będziemy nadal wdrażać innowacyjne rozwiązania SAP dla biznesu, zapewniać utrzymanie systemów IT i usługi bezpieczeństwa IT oraz dostarczać rozwiązania do digitalizacji procesów i oprogramowanie szyte na miarę. Wszystko, czym się kierujemy, ma jeden niezmienny cel – usprawnienie biznesu naszych klientów”.

Michał Kunze jest związany z firmą od 23 lat. Zaczynał od roli programisty i kierownika projektów, potem zarządzał pracami zespołu Biura Projektów, by następnie kierować Działem Rozwoju Oprogramowania oraz Działem Konsultingu i Serwisu Aplikacyjnego. Nadzorował dziesiątki projektów SAP w kilkunastu krajach świata. Jednocześnie aktywnie rozwijał obszar oprogramowania – zarówno autorskich produktów All for One (np. BeeOffice czy ECM), jak i rozwiązań szytych na miarę (custom development).

Michael Zitz, jeden z prezesów All for One Group komentuje: „Zarządzanie spółką All for One Polska przejął Michał Kunze, niezwykle doświadczony i zdolny menedżer. Bardzo się z tego cieszę i mam nadzieję na bliską współpracę z Michałem. Jako wiodący partner SAP, będziemy wspólnie nadal wspierać kompleksową digitalizację i transformację naszych polskich i międzynarodowych klientów”.

Tym samym, zakończyła się 17-letnia misja zarządzającego firmą Bartłomieja Buszczaka. Przez trzy miesiące, od 1 kwietnia do 30 czerwca, jako Członek Zarządu, będzie wspierał Michała Kunze w przejęciu obowiązków i zapewniając płynność działań firmy. “Uznałem, że przyszedł czas na nowe wyzwania, ale jestem dumny z tego, co udało nam się osiągnąć. Jestem związany z firmą od 1996 roku – praktycznie od samego początku jej działania jako BCC. Wspólnie z zespołem zbudowaliśmy od podstaw markę największej polskiej firmy wdrożeniowej SAP, realizującej ambitne projekty IT dla globalnych klientów. Kontynuowaliśmy naszą międzynarodową przygodę, dołączając kolejno do Grupy SNP, a w 2021 do All for One Group. Nasza spółka wciąż się rozwija, notując wzrosty przychodów w kolejnych latach i rozbudowując zespół, który obecnie liczy już ponad 500 osób. Wiem, że firma jest w doskonałej kondycji, i powierzam ją w doświadczone ręce moich wieloletnich współpracowników” – podkreślił Bartłomiej Buszczak.

„Bartłomiej rozwinął All for One Poland w liczącą się krajową spółkę zależną o mocnej pozycji, która znacząco przyczynia się do naszego sukcesu jako globalnego numeru 1 w obszarze transformacji w SAP S/4HANA. Dzięki Bartłomiejowi nasza spółka zdobyła wiodącą pozycję na polskim rynku SAP. Ponadto zawsze kierował się on zasadą stawiania klienta na pierwszym miejscu. Chciałbym mu podziękować za wieloletnie, niestrudzone zaangażowanie i zawsze doskonałą współpracę, także w zakresie integracji All for One Poland z Grupą” — dodaje Michael Zitz.

W ślad za zmianą na stanowisku prezesa All for One Poland dokonało również innych ważnych nominacji na stanowiska istotne dla rozwoju spółki. Piotr Adanowicz, pełniący funkcję Managera ds. Rozwoju Biznesu w obszarze Łańcucha Dostaw, został powołany na stanowisko Dyrektora Działu Konsultingu i Serwisu Aplikacyjnego oraz Członka Zarządu. Ponadto stanowisko Dyrektora Działu Rozwoju Oprogramowania objął dotychczasowy Wicedyrektor tego działu – Wojciech Paczkowski.

BMW inwestuje w cyfrowe łańcuchy dostaw, które wspierają innowacje

W erze dynamicznych zmian technologicznych i rosnących oczekiwań klientów, branża motoryzacyjna stoi przed wyzwaniami wymagającymi nie tylko innowacyjności, ale także zrównoważonego i efektywnego zarządzania całym ekosystemem produkcyjnym i logistycznym. BMW Group, wykorzystując rozwiązania SAP, przekształca tradycyjne procesy w cyfrowe strategie, które napędzają rozwój i innowacje, podnosząc zarazem efektywność operacyjną na nieosiągalnym dotąd poziomie.

Branża motoryzacyjna ma przed sobą wiele wyzwań. W 2024 roku spodziewany jest skromny wzrost sprzedaży nowych samochodów – o zaledwie 2,5% w porównaniu do 12% wzrostu obserwowanego w 2023 roku. Dodatkowo, sektor będzie musiał stawić czoła licznym zmianom regulacyjnym, związanym m. in. z zieloną transformacją. W takim środowisku, inwestycje w transformację cyfrową sygnalizują znaczące finansowe zaangażowanie w przyjęcie technologii cyfrowych i transformację tradycyjnych modeli biznesowych, które mają pomóc producentom sprostać obecnym jak i nadchodzącym wyzwaniom. Według szacunków firmy SRIVE, aż 25% budżetu R&D firm motoryzacyjnych jest przeznaczone na wysiłki związane z transformacją cyfrową.

W obliczu wspomnianych wyzwań, BMW Group, jedna z największych i najbardziej prestiżowych marek w branży motoryzacyjnej, znalazła się w potrzebie optymalizacji swoich procesów planowania i zarządzania łańcuchem dostaw. Precyzyjne planowanie zapotrzebowania na różne komponenty jest kluczowym czynnikiem, który zapobiega przestojom i opóźnieniom w testowaniu podczas prac projektowych jak i produkcyjnych. Rozwój nowych pojazdów wymaga nie tylko innowacji, ale także skutecznej koordynacji złożonej sieci dostawców.

– Raport SAP Polska „Biznes napędzany cyfrowo” pokazuje, że ponad 60% firm uznaje systemy IT wspierające zarządzanie procesami logistycznymi za kluczowe w osiąganiu korzyści ekonomicznych i zwiększaniu efektywności operacyjnej przedsiębiorstw oraz całych łańcuchów dostaw. Przypadek BMW Group jasno ilustruje, że efektywne, zwinne zarządzanie współpracą z dostawcami ma znaczenie nie tylko w kontekście produkcji, ale również inwestycji w rozwój biznesu i innowacje – zauważa Adam Adamczyk, Head of Digital Supply Chain, SAP CEE.

Aby lepiej prognozować i planować wymagania dla każdego projektu, BMW Group zdecydowało się na platformę technologiczną SAP jako fundament dla budowy centralnego magazynu danych. W połączeniu z SAP Analytics Cloud, firma uzyskała kompleksowe funkcjonalności do planowania i raportowania. Dzięki tej inicjatywie BMW Group może teraz przeprowadzać analizę scenariuszy, uzyskując klarowny obraz swojego wyspecjalizowanego łańcucha dostaw, co sprawia, że cały proces rozwoju staje się znacznie efektywniejszy.

Wdrożenie tego projektu przyniosło BMW Group znaczne korzyści, w tym zwiększoną dokładność planowania, co pozytywnie wpływa na zadowolenie pracowników i pomaga w dostarczaniu bezpiecznych, zrównoważonych i innowacyjnych samochodów teraz i dla przyszłych pokoleń. Udoskonalenie procesów planowania pomaga BMW Group w eliminacji przestojów i opóźnień w testowaniu, co jest kluczowe dla utrzymania pozycji lidera w branży w zakresie innowacji i jakości.

Zaangażowanie zespołów BMW Group i bliska współpraca z działem SAP Services and Support przyczyniły się do szybkiej i skutecznej realizacji projektu, co przełożyło się na poprawę dokładności planowania i zwiększenie zadowolenia pracowników. W efekcie, BMW Group może teraz jeszcze sprawniej dostarczać bezpieczne, zrównoważone i innowacyjne samochody, odpowiadając na bieżące i przyszłe potrzeby rynku motoryzacyjnego.

Airbus wznosi się na nowy poziom planowania dzięki rozwiązaniom SAP

Zrównoważony, odporny na ryzyko łańcuch dostaw wymaga połączenia wielu procesów i szybkiego, elastycznego planowania, które stawi czoło ewentualnym zakłóceniom. To szczególnie ważne w przypadku wymagających branż, w aktualnym krajobrazie gospodarczym oraz geopolitycznym. Dlatego Airbus zdecydował się na wyruszenie w podróż, która zmieni sposób planowania jego obecnych i przyszłych działań.

Solidne łańcuchy dostaw, które minimalizują ryzyko, są obecnie priorytetem dla liderów branży logistycznej. Zdolność do budowania odpornych, funkcjonalnych kanałów przepływu, pozwalających firmom dokładnie przewidywać popyt i wykorzystanie możliwości, jest nieoceniona. W branży lotniczej wyzwanie jest podwójne, ponieważ łańcuchy dostaw są tu wyjątkowo złożone, natomiast deklaracje dotyczące minimalizacji ryzyk i bezpieczeństwa nabierają dodatkowej wagi.

Jednocześnie, prognozy ekspertów na najbliższe 20 lat zakładają, że światowy przemysł lotniczy będzie co roku rósł o 3,3 proc., ale aktualne problemy w łańcuchu dostaw utrzymają się jeszcze przez kolejne kilka lat. Z kolei Raport SAP Polska „Biznes napędzany cyfrowo” pokazuje, że szukając technologicznych rozwiązań, wychodzących naprzeciw tym wyzwaniom, firmy z przeróżnych branż coraz chętniej sięgają po rozwiązania chmurowe. Mają one m.in. tę przewagę nad systemami funkcjonującymi lokalnie, że dają możliwości szybkich reakcji, modyfikacji, aktualizacji i wykorzystania schematów działań. 60% menedżerów badanych przez SAP doszukuje się właśnie w takich narzędziach odpowiedzi na potrzeby wynikające z płynności i zmienności współczesnego biznesu.

Airbus planuje w chmurze

Szukając optymalnych rozwiązań na potrzeby bieżących i przyszłych wyzwań Airbus, jeden z największych światowych koncernów lotniczych, zdecydował się więc skorzystać z SAP Integrated Business Planning na potrzeby łańcucha dostaw.

SAP IBP to rozwiązanie chmurowe, które pomaga integrować i rozwijać współpracę między zespołami sprzedaży, dostaw i planowania przemysłowego. Konkretne funkcje, jakie oferuje ono przedsiębiorstwom, pozwalają uregulować m.in. takie kwestie jak planowanie sprzedaży i produkcji, prognozowanie i zarządzanie popytem, planowanie i optymalizacja zapasów czy widoczność łańcucha dostaw.

Dobra widoczność wśród priorytetów

Dzięki wdrożeniu tego właśnie rozwiązania Airbus będzie w stanie sprostać złożonym wymaganiom planistycznym, a jednocześnie jeszcze szybciej i sprawniej planować produkcję oraz efektywniej wykorzystywać swoje zasoby. Duże znaczenie dla koncernu ma także to, że SAP IBP zapewnia większą przejrzystość i wgląd w działania dzięki rolom zorientowanym na użytkownika oraz priorytetyzacji zadań i działań.

– Większa widoczność i zwinność są kluczowymi elementami, które przekładają się na doskonalenie odporności łańcuchów dostaw przedsiębiorstw i umożliwiają bardziej zrównoważone działanie. Jest to obecnie jeden z głównych priorytetów liderów branży. Projekty takie jak ten realizowany dla Airbusa pokazują, że rozszerzona współpraca strategiczna pozwala nam wspierać klientów w ich transformacji, zapewniając unikalne, kompleksowe, scentralizowane planowanie popytu i dostaw, z  możliwością zaawansowanego reagowania i zarządzania dostawami. Jesteśmy dumni, że to dzięki rozwiązaniom SAP Airbus rozwija i wzmacnia swoje cyfrowe możliwości – komentuje Adam Adamczyk, Head of Digital Supply Chain, SAP CEE.

Zobaczyć technologię – Comarch wkracza do świata Metaverse

Comarch wchodzi na rynek Metaverse, czyli wirtualnego świata, który łączy w sobie elementy rzeczywistości rozszerzonej i Internetu rzeczy. Od teraz klienci firmy mogą odbyć wirtualną wizytę w jednym z centrów danych Comarch i na własne oczy zobaczyć, jak wygląda napędzająca je technologia – bez względu na lokalizację.

Comarch to jedna z wiodących firm na polskim i europejskim rynku IT, która obecnie dysponuje aż 16. ośrodkami Data Center na całym świecie. Są to wyspecjalizowane centra danych, których głównym celem jest gromadzenie, przetwarzanie i ochrona danych klientów przedsiębiorstwa. Jedno z nich z nich znajduje się w Krakowie, tuż przy siedzibie głównej Comarchu.

Aby zaprezentować atuty placówki, firma postanowiła przenieść jej wnętrze do świata wirtualnej rzeczywistości. W ten sposób krakowski koncern IT wkracza na rynek Metaverse (zbiorcze określenie technologii łączących rzeczywistość wirtualną, rozszerzoną i mieszaną), dodatkowo umacniając swoją pozycję lidera technologicznych innowacji. Rozwiązanie to ma przybliżyć ofertę Comarch klientom z różnych zakątków świata, a także zapoznać ich z technologią i sprzętem – jak np. systemy wspomagające typu UPS czy nowoczesne generatory prądu – które umożliwiają działanie placówek data center w nieprzerwany i bezpieczny dla klientów sposób.

Zastanawialiśmy się, w jaki sposób moglibyśmy pokazać nasze Data Center klientom, którzy ze względów lokalizacyjnych nie mogą zajrzeć do serwerowni w USA, czy Europie. Początkowo myśleliśmy o rozwiązaniach opartych na wirtualnych spacerach, ale one są już przestarzałe, a my chcieliśmy przedstawić Comarch jako firmę innowacyjną. Sprawdziliśmy, co jest dostępne aktualnie na rynku i tak narodził się pomysł pokazania naszych Data Center w Metaverse – mówi Marcin Trzaskowski, Dyrektor ICT Comarch, który był inicjatorem i koordynatorem projektu.

Razem z firmą XR Wizards, specjalizującą się w rozwiązaniach Metaverse, Comarch stworzył więc cyfrową wersję krakowskiego Data Center dostępną do zwiedzania za pomocą gogli do wirtualnej rzeczywistości. Jest to dokładne odwzorowanie placówki wraz z serwerownią i infrastrukturą oraz wirtualną salą konferencyjną z ekranem do wyświetlania prezentacji. Dzięki temu zwiedzający mogą odbyć spacer po korytarzach DC i sprawdzić, jak centrum danych Comarch wygląda w skali 1:1, a także uczestniczyć w wirtualnym spotkaniu w czasie rzeczywistym, bez względu na ich faktyczną lokalizację.

Jak powstała cyfrowa wersja krakowskiego data center?

Zaczęliśmy od zeskanowania budynku za pomocą drona i wykonania rekonstrukcji fotogrametrycznej. Na tej bazie nasz zespół grafików 3D stworzył wirtualną makietę budynku i otoczenia. Następnie, wykorzystując setki zdjęć, pomiarów i panoram 360 3D, odwzorowaliśmy pomieszczenia Data Center z dbałością o najdrobniejsze detale. Naszym celem było nie tylko stworzenie makiety, ale również umożliwienie interaktywnej eksploracji wirtualnej przestrzeni w naturalnej skali – opisuje szczegóły pracy nad projektem Rafał Siejca z XR Wizards.

Dla Comarch projekt przeniesienia Data Center do rzeczywistości cyfrowej to szansa na przybliżenie oferty IT szerszemu gronu klientów, a także zwiększenie zainteresowania proponowanymi rozwiązaniami. Jest to też wyraz zaangażowania we współtworzenie nowych technologii i wejścia do świata Metaverse, którego potencjał na polskim rynku ciągle pozostaje niewykorzystany.

COMARCH

Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, a od 1999 roku jest notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jest jedną z największych firm informatycznych w Europie i prowadzi projekty dla czołowych marek z Polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach m.in.: Allianz, Auchan, BNP Paribas Fortis, BP, Carrefour, Heathrow Airport, Heineken, ING czy LG U+, Orange, Telefónica, T-Mobile, Vodafone.

Firma zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje środki o wartości ok. 15 proc. przychodów  w projekty innowacyjne. W 2022 roku nakłady na prace R&D wyniosły prawie 400 mln zł. Obecnie zatrudnia około 6 500 ekspertów, w ponad 80 biurach w ponad 30 krajach od Australii i Japonii przez Bliski Wschód oraz Europę aż po obie Ameryki.

www.comarch.pl