Hiszpański oddział Orange uruchamia Orange X

Hiszpański oddział Orange uruchamia Orange X, ekosystem w chmurze przeznaczony dla SMEs zbudowany z udziałem Comarch Billing Solution

Comarch został wybrany przez hiszpański oddział Orange do implementacji kompleksowego rozwiązania BSS obejmującego fakturowanie, opłaty i zarządzanie dochodami. Wdrożenie ułatwi procesy data miningu, terminowego dostarczania dokumentów finansowych, potwierdzania płatności oraz naliczania opłat.

Comarch BSS pomoże Orange X w dostarczeniu platformy oferującej chmurowe usługi cyfrowe dla małych i średnich przedsiębiorstw (small and medium enterprises, SMEs). W projekt zaangażowanych jest wielu partnerów firmy Orange, co wprowadza konieczność przeprowadzenia rozbudowanych prac integracyjnych.

Nasz system jest doskonale przystosowany do obsługi fakturowania usług w chmurze oraz współpracy z licznymi partnerami, w związku z czym idealnie pasował do potrzebo Orange X – mówi Dorota Zimny, Managing Director w hiszpańskim oddziale Comarch.

José María San José, CTIO w Orange X dodaje: Orange X potrzebował systemu fakturującego, który wspierałby funkcjonalności zarządzania dochodami z nowych usług i uwzględniał szczególne potrzeby rynku SMEs. Niezwykle ważne były w tym wypadku opcje naliczania opłat w czasie rzeczywistym, wsparcie dla budowania nowych modeli biznesowych z partnerami oraz efektywna monetyzacja. Dla firm chcących osiągnąć sukces na rynku cyfrowych usług są funkcjonalności absolutnie kluczowe i byliśmy pod dużym wrażeniem tego, jak Comarch podchodzi do ich tworzenia i implementacji.

Comarch został wybrany przez hiszpański oddział Orange na początku 2018, a system Comarch BSS został wdrożony we wrześniu. Comarch może poszczycić się długą historią współpracy z grupą Orange, wspierając w tej chwili projekty realizowane w Polsce i Luksemburgu.

Ekosystem Orange X w swoim zamierzeniu ma opierać się na trzech filarach: 1) cyberbezpieczeństwie, przez zabezpieczanie przed atakami na komputery i urządzenia przy pomocy wirtualnych sieci, 2) cyfryzacji, w celu błyskawicznego wdrażania nowych usług chmurowych i 3) współpracy, by usprawniać procesy komunikacji między kontraktorami i współpracownikami dzięki systemowi wideokonferencyjnemu oraz opartej na chmurze centrali. 

O Comarch
Comarch jest globalnym dostawcą oprogramowania i usług dla przedsiębiorstw. Od 1993 roku firma aktywnie działa w obszarze projektowania, wdrażania i integracji rozwiązań IT dla największych światowych marek takich jak BP, Deutsche Telekom, Diageo, KPN, Orange, Telefónica, Unilever czy Vodafone.

Sektor Telekomunikacji Comarch dostarcza rozwiązania IT dla największych światowych operatorów. Comarch tworzy rozwiązania technologiczne odpowiadające na kluczowe wymogi firm telekomunikacyjnych i pozwalające na zwiększenie dochodów, poprawę wydajności, upraszczanie systemów, redukcję kosztów, zwiększenie zadowolenia klientów, a także budowanie nowych usług i szybsze docieranie z nimi na rynek.

Rozwiązania IT Comarch regularnie pojawiają się w raportach „Magic Quadrant” firmy Gartner, zaś oferta IoT spółki jest pozytywnie oceniania przez Berg Insight, IHS Markit oraz Gartner, który umieścił Comarch na liście „Vendor to watch” w „Market Trends: A Comprehensive Approach to CSP IoT Platform Selection Will Enhance Market Positioning in 2017”.
www.comarch.pl 

Oprogramowanie XPRIMER wspiera działalność firmy Rhenus Logistics

Narzędzie dostosowane do potrzeb branży

Można by rzec, że czas w firmie logistycznej to kwestia kluczowa – „być albo nie być” w biznesie. Odgrywa on ważną rolę nie tylko w przypadku relacji firmy z klientem, ale także w przypadku komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami. Autorskie oprogramowanie XPRIMER, stworzone przez firmę eq system to rozwiązanie, które coraz częściej doceniają firmy z różnorodnych branż – także logistycznej, w której precyzyjnie zaplanowana obsada, dbałość o wymagane uprawnienia pracowników i szybka reakcja na nagłe zdarzenia jest nieoceniona. Pozwala bowiem na utrzymanie zaufania ze strony klientów, a tym samym gwarantuje stabilną pozycję na bardzo konkurencyjnym rynku. Kolejną firmą, która wybrała rozwiązanie XPRIMER i doświadczenie specjalistów eq system jest Rhenus Logistics S.A., świadcząca usługi z zakresu logistyki magazynowej, logistyki frachtowej, usług portowych, celnych, transportu morskiego oraz lotniczego, ale także z zakresu logistyki high-tech, digitalizacji, archiwizacji dokumentów i recyclingu.

W Rhenus Logistics potrzebowaliśmy zaawansowanego narzędzia do zarządzania czasem pracy pracowników. Szukaliśmy rozwiązania, które sprosta naszym wymaganiom – nie tylko tu i teraz, ale również w przyszłości. Specjaliści eq system po analizie naszej sytuacji wyjściowej, wspólnie z nami zbudowali szczegółową koncepcję usprawnień, a następnie wdrożyli i dopasowali system XPRIMER nie tylko do specyfiki naszej branży, ale również firmy” – komentuje Małgorzata Frankowska, Dyrektor HR, Rhenus Logistics S.A.

Case Study

W przypadku firmy Rhenus Logistics, każdy oddział i magazyn, a jest ich kilkanaście, ma swoją indywidualną specyfikę. Eksperci z eq system dostosowali ją do narzędzia jakim jest XPRIMER. Dzięki temu, system umożliwia efektywne planowanie czasu pracy osób zatrudnionych na stałe, ale również pracowników tymczasowych, dzięki funkcjonalności grupowania pracowników m.in. ze względu na miejsce zamieszkania, wymiar pracy, oddział firmy, czy też wspólne trasy dojazdów do pracy. Kolejną istotną kwestią jest możliwość monitorowania aktualności uprawnień niezbędnych do wykonywania pracy na danym stanowisku oraz szkoleń obligatoryjnych konkretnych pracowników. Jest to również istotny aspekt procesu kontroli i audytów, jakim firma podlega z uwagi na stosowany system zarządzania i normy jakościowe. Teraz wszystkie najważniejsze informacje zostały zebrane w jednym miejscu, a dostęp do nich mają jedynie upoważnione osoby. Wiele czynności, które kiedyś zajmowały kilka dni – dzisiaj są kwestią zaledwie kilku minut.

Rhenus Logistics zawsze na czas

Korzyści z wykorzystywania platformy komunikacyjnej XPRIMER można rozpatrywać z różnych perspektyw – pracowników, działu kadr, a w końcu całej organizacji. Po wdrożeniu takiego systemu, przedsiębiorstwo ma większą świadomość tego, co dzieje się w firmie. Z całą pewnością dużo łatwiej jest identyfikować źródła wszelkich spowolnień, czy też błędów. W tym przypadku nieocenione jest również wsparcie merytoryczne po zakończeniu wdrożenia przez specjalistów z eq system – ich dyspozycyjność i szybkość reakcji. Dzięki ich orientacji biznesowej i wsłuchiwaniu się w potrzeby przedsiębiorstwa, firma Rhenus Logistics rozszerza obecnie system XPRIMER o elementy samoobsługi pracowniczej – kioski oraz portale pracownicze. Warto podkreślić, iż tym, co często przeważa o ostatecznym wyborze systemu XPRIMER, jest duży potencjał do jego dalszego rozwoju. Już po wdrożeniu podstawowych elementów, z łatwością można go w przyszłości rozbudowywać o kolejne funkcjonalności i moduły. W perspektywie jest tzw. „miękki HR” i „workflow”. 

Wdrożenie rozwiązania XPRIMER przeniosło nas na zupełnie nowy poziom organizacyjny, a zaoszczędzony czas możemy poświęcić na wiele innych wartościowych projektów. To system, który w sposób efektywny wspiera realizację naszych celów biznesowych i komunikację w firmie” – dodaje Małgorzata Frankowska.

Dzięki XPRIMER, czas poświęcony na planowanie harmonogramów znacząco się skraca, a ich jakość wzrasta. Dodatkowo, system posiada wbudowane alerty, które są bardzo przydatne np. w sytuacjach pomyłki dotyczącej norm czasu pracy, czy odpoczynku. XPRIMER nie pozwala na bezkrytyczne zapisywanie planu obarczonego błędami. Ogromnym ułatwieniem zarówno dla przełożonych pracowników, jak i działu personalnego jest także monitorowanie terminów ważności uprawnień, umów, szkoleń. Firma Rhenus Logistics nawiązała współpracę z eq system w grudniu 2016 roku. W wyniku rozwoju przedsiębiorstwa, a tym samym wzrostu zapotrzebowania na nowe funkcjonalności, firma zdecydowała się na poszerzenie oprogramowania o kioski i portale pracownicze.

100 rozwiązań dedykowanych produkcji.

Aby ułatwić przedsiębiorstwom wybór systemu informatycznego, konsultanci BPC GROUP POLAND opracowali Raport Rekomendacyjny, w którym znalazło się 100 rozwiązań wspierających zarządzanie obszarem produkcyjnym.  

Publikacja ta przedstawia w formie tabel sprawdzone na rynku polskim systemy klasy: ERP, APS, MES, CMMS oraz SCADA.  Obok informacji o producencie rozwiązania, możemy także dowiedzieć się w jakich wersjach językowych oferowany jest system oraz jaką bazę danych wykorzystuje.

Poniżej publikujemy fragmenty zestawień, których całość dostępna jest publikacji książkowej „PRODUKCJA – Systemy IT w Polsce” Raport Rekomendacyjny.

Więcej informacji o prezentowanych rozwiązaniach oraz producentach i dostawcach znaleźć można w bazie systemów IT na portalu BPC Guide https://katalog.bpc-guide.pl/.

 

 

Systemy wspierające zarządzanie całym przedsiębiorstwem

(ERP – Enterprise Resource Planning)

 

(ciąg dalszy tabeli dostępny w publikacji Produkcja – Systemy IT w Polsce. Raport Rekomendacyjny.)

 

 

Systemy wspierające planowanie i harmonogramowanie produkcji

(APS – Advanced Planning Systems)

 

 

 

Systemy realizacji produkcji

(MES – Manufacturing Execution Systems)

 

(ciąg dalszy tabeli dostępny w publikacji Produkcja – Systemy IT w Polsce. Raport Rekomendacyjny.)

 

 

Systemy utrzymania ruchu

(CMMS – Computerised Maintenance Management Systems)

 

 

 

Systemy nadzorujące przebieg procesu technologicznego lub produkcyjnego

(SCADA – Supervisory Control And Data Acquisition)

 

 

 

PROXIA MES wspiera produkcję w branży tworzyw sztucznych.

CASE STUDY

 

NAZWA PRZEDSIĘBIORSTWA

Korporacja KGL S.A. z siedzibą w Izabelinie,
przy ul. Postępu 20

 

PROFIL DZIAŁALNOŚCI

Produkcja granulatów tworzyw termoplastycznych oraz opakowań spożywczych z tworzyw sztucznych

 

ZAKRES WDROŻENIA

Wdrożenie kompleksowego systemu zarządzającego produkcją PROXIA MES, w 4 lokalizacjach: Rzakta, Mościska, Klaudyn oraz Niepruszewo.

 

DANE DOSTAWCY

PROXIA Polska Sp. z o.o.

ul. Barona 30 lok. 324

43-100 Tychy

+48 (32) 700 90 35

www.proxia.com/pl

 

OPIS WDROŻEŃ
Termin

Wdrożenie przeprowadzono w okresie od października 2016 do grudnia 2017 r.

Sytuacja przed wdrożeniem

Korporacja KGL SA to dostawca granulatów tworzyw termoplastycznych oraz opakowań spożywczych z tworzyw sztucznych, produkowanych w technologii termoformingu. Struktura firmy jest rozproszona pomiędzy spółki córki, z której każda produkuje inny asortyment. Do zarządzania przedsiębiorstwem wykorzystywane były systemy CDN Optima (tyle systemów ile firm córek, dane w żaden sposób nie są ze sobą połączone). Tutaj przyjmowane są zamówienia od klientów oraz uruchamiane zlecenia produkcyjne. Oprócz tego w centrali jest CDN XL, do którego wprowadzane były ręcznie zagregowane wyniki z systemów Optima, dla celów księgowości i rozliczenia magazynów. Zarządzanie projektami i produkcją odbywało się poprzez system spotkań i narad na których ustalano priorytety i rozwiązywano problemy, a realizacja poszczególnych zadań w działach i bieżące zarządzanie pracownikami odbywało się poprzez Kierowników tych działów na podstawie ustalonych, dla tych procesów procedur. Zarządzanie halami produkcyjnymi odbywało się poprzez Kierowników Produkcji i mistrzów, których zadaniem było realizacja terminów produkcji poszczególnych maszyn przy optymalnym wykorzystaniu mocy produkcyjnych.

Napotkane problemy

Przed rozpoczęciem wdrożenia PROXIA MES występowały typowe problemy:

  • Problemy w komunikacji wewnętrznej pomiędzy działami utrzymania ruchu,

technologicznym, planowania, zaopatrzenia i produkcją,

  • Nieefektywne zarządzanie maszynami oraz pracownikami na halach produkcyjnych,
  • Raportowanie produkcji na kartach papierowych, które z opóźnieniem były ręcznie wprowadzane do systemów OPTIMA.
  • Nadmierna produkcja w toku,
  • Niedotrzymywanie terminów realizacji zamówień,
  • Planowanie produkcji w arkuszach Excela
  • Brak możliwości dokładnego rozliczania pracowników z ich pracy
  • Brak nadzoru i monitoringu online nad maszynami, oraz statystyk ich wykorzystywania.
  • Brak automatycznego powiadamiania o zdarzeniach na maszynie.
Najważniejsze funkcje wdrożonego PROXIA MES w KGL
  • Uruchomienie jednego centralnego systemu MES/
  • APS/CMMS, z interfejsem wymiany danych do CDN-XL oraz OPTIMA.
  • APS − zaawansowane planowanie produkcji na wykresie Gantta, dla 2 lokalizacji
  • ΜΕS − nadzór nad przebiegiem procesu produkcyjnego z 4 lokalizacji w czasie rzeczywistym, z jednego miejsca (centralny serwer)
  • CMMS – zarządzanie działem utrzymania ruchu, przyjmowanie zgłoszeń awarii z MES, planowanie na wykresie Gantta przeglądów i konserwacji.
  • APS/MES − automatycznie i na bieżąco udostępnia aktualne karty pracy wszystkim pracownikom zatrudnionym na określonych maszynach,
  • MES − zbiera informacje zwrotne o przebiegu procesu produkcyjnego z hal produkcyjnych (m.in. raportowanie produkcji przez każdego pracownika indywidualnie, raportowanie braków i ich powodów),
  • MES/CMMS − zarządza przepływem informacji pomiędzy działami produkcja a utrzymanie ruchu: mechanicy, elektrycy, technolodzy (w oparciu o wbudowany mechanizm wysyłania powiadomień email/sms o stanie maszyny czy wysłanie żądanie interwencji technologa przy maszynie),
  • Rozliczanie czasu pracy pracowników wraz z oceną ich wydajności. Pracownicy logują się na swoje maszyny przy użyciu terminala z ekranem dotykowym i karty zbliżeniowej.
  • Rozliczanie czasu pracy maszyn wraz z oceną ich wydajności (OEE).
  • Stopień wykorzystania planowanego czasu pracy poszczególnych pracowników i maszyny
  • Analizy obciążenia zasobów, analizy „wąskich gardeł”
  • Analizy efektywności i analizy finansowe (klienci, produkty, zlecenia, zasoby) w COMARCH ERP na podstawie na bieżąco przesyłanych informacji z PROXIA MES
Podsumowanie – osiągnięte korzyści z wdrożenia

Wdrożenie PROXIA MES w KGL pozwoliło do tej pory uzyskać szereg korzyści:

  • Monitoring z 1 jednego miejsca wszystkich 4 lokalizacji produkcyjnych w czasie rzeczywistym.
  • Znacząco zwiększono efektywność i wydajność produkcji (wzrost produkcji na magazyn o 20% na kluczowych asortymentach)
  • Znacząco zwiększono dostępność i wykorzystanie wszystkich maszyn (od 20 do 35%).
  • PROXIA MES usprawnił komunikację wewnętrzną i wyeliminował błędy z nią związane;
  • Znacząco poprawiona została terminowość realizacji zamówień, dzięki dynamicznemu planowaniu produkcji;
  • Uzyskano bieżącą, bezpośrednią i bardzo dokładną wiedzę o zaawansowaniu prac nad każdym zleceniem wraz z informacją o zaangażowanych kosztach na dany moment;
  • PROXIA MES udostępnia dokładne analizy/raporty z realizacji poszczególnych operacji technologicznych w zakresie rzeczywistych czasów ich realizacji, co pozwala opracować dokładniejsze normy oraz wprowadzać procesy ich poprawy na poszczególnych stanowiskach pracy.

 

 

Zobacz profil firmy PROXIA Software A.G. w bazie systemów IT

https://katalog.bpc-guide.pl/szukaj/producent/110

 

 

Przedstawione Case Study pochodzi z najnowszej publikacji BPC GROUP POLAND Raportu Rekomendacyjnego PRODUKCJA – Systemy IT w Polsce.

W raporcie ponadto:

  • Lista 100 rozwiązań dedykowanych produkcji opracowana na podstawie bazy systemów informatycznych serwisu doradczego www.bpc-guide.pl;
  • Opisy 12 projektów wdrożeniowych w formie Case Study;
  • Informacje o dostawcach i producentach systemów;
  • Wskazówki i praktyczne porady konsultantów BPC GROUP POLAND dotyczące organizacji procesu wyboru zaawansowanego systemu IT.

 




Zamów Publikację