Firma L-Systems odznaczona tytułem Geparda Biznesu 2018 Informatyki

Już na początku roku 2019 otrzymaliśmy kolejne wyróżnienie, tym razem zostaliśmy Gepardem Biznesu 2018 Informatyki.

Spośród 51 tysięcy polskich przedsiębiorstw, których wyniki finansowe w lutym 2019 r. zbadał Instytut Europejskiego Biznesu, tytuł Gepard Biznesu 2018 uzyskało 856 firm branży informatycznej. Firmy te rozwijały się szybko, a średnia z dynamik zysku i przychodów była wyższa niż 10 proc.

Instytut Europejskiego Biznesu policzył ich wartość rynkową na koniec marca 2017 przez porównanie ich wyników do wycen spółek akcyjnych notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie oraz zmiany wartości rynkowej. Raport opublikowany został na stronie http://europejskafirma.pl/18930,gepardy-biznesu-2018-branzy-informatycznej

Rok 2018 to konsekwentna kontynuacja realizacji misji firmy L-Systems polegającej na dostarczaniu i wdrażaniu kompletnych biznesowych środowisk informatycznych, nawiązywaniu w tym celu strategicznych partnerstw z liderami rynku, rozwoju własnego oprogramowania oraz opracowywaniu innowacyjnych dedykowanych rozwiązań bazujących na doświadczeniu klientów i badaniach naukowych. 

 

 

Żródło: https://l-systems.pl/aktualnosci/gepard-informatyki-2019

IFS i Matsei Technologies korzystają z wiodących technologii cyfrowych w celu stworzenia zrównoważonych społeczności

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, oraz Matsei Technologies and Consulting, kluczowy partner biznesowy IFS z RPA, wspólnie opracowali cyfrowe rozwiązanie z zakresu akwaponiki, które pomoże wyżywić kraj, przyspieszy tworzenie miejsc pracy i ułatwi rozwój innowacyjnych małych firm.

Firma IFS i jej partner Matsei zademonstrowali w Johannesburgu model funkcjonującej farmy, w której ich rozwiązanie wykorzystuje technologie nowej generacji, takie jak internet rzeczy (IoT), Enterprise Operational Intelligence (EOI) oraz zaawansowaną analitykę do automatyzacji i monitorowania w czasie rzeczywistym akwaponicznej hodowli ryb.IFS i Matsei oferują to rozwiązanie jako platformę do wykorzystania wysokobiałkowej żywności przez społeczności, pozwalając jednocześnie małym i średnim przedsiębiorstwom oraz mikroprzedsiębiorstwom przyspieszyć wejście na rynek i tworzyć trwałe miejsca pracy. Obie firmy zobowiązały się do przekazania know-how społecznościom w RPA, w tym młodzieży, aby umożliwić rozwój rentownych firm prowadzących biznes w modelu zrównoważonym, które także walczą z problemem niedożywienia w lokalnych społecznościach.

Celem jest stworzenie w RPA trwałych społeczności, które z pomocą tego cyfrowego systemu agrotechnicznego zyskają nowe spojrzenie na rolnictwo. Projekt zakłada poszerzenie o inne przedsiębiorstwa oraz rozwój łańcuchów dostaw obejmujących produkcję żywności, logistykę, handel detaliczny i inne usługi dodatkowe. Powstałe w ten sposób łańcuchy wartości i ekosystemy zapewnią również podstawową infrastrukturę dla państwowych usług i rozwiązań, które zaadresują problemy społeczno-ekonomiczne, takie jak zapotrzebowanie na edukację i opiekę zdrowotną.

„Jako osoba odpowiedzialna za nasz globalny program społecznej odpowiedzialności biznesu uważam, że jesteśmy zobowiązani dbania o rozwój społeczności, w miejcach, w których prowadzimy działalność, tworząc jednocześnie wartość dla organizacji, z którymi prowadzimy interesy” – powiedział Stephen Keys, prezes IFS w regionie Azji i Pacyfiku, Bliskiego Wschodu i Afryki”. 

Przeprowadzone w RPA w 2018 roku badanie statystyczne pokazało, że co trzecie dziecko w południowoafrykańskich prowincjach Gauteng i Free State było niedorozwinięte z powodu chronicznego niedożywienia. „To problem, który bardzo chcemy rozwiązać” – stwierdził Bertus van Niekerk, dyrektor ds. operacyjnych w firmie Matsei Technologies and Consulting. „Uważamy, że ten program jest zlokalizowanym, gotowym do wdrożenia w Afryce rozwiązaniem, które sprzyja zdrowemu odżywianiu, rozwojowi ludzi i kształtowaniu odpowiednich zachowań, a jednocześnie rozwiązaniem z zakresu akwaponiki dla zrównoważonych społeczności przyszłej Afryki”.

Mohamed Cassoojee, dyrektor generalny i krajowy IFS w RPA, dodał: „Uważamy, że proponowany program rozwiązuje jeden z naszych najpoważniejszych problemów w Republice Południowej Afryki – odżywiania i samodzielnego wyżywienia – pozwalając technologii pełnić rolę katalizatora i kluczowego czynnika umożliwiającego uwolnienie naszego potencjału w rozwiązywaniu naszych własnych problemów społecznych”.

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: 48 512 134 493, anna.machol@amedia.com.pl

O firmie IFS 
IFS™ jest producentem i dostawcą oprogramowania dla przedsiębiorstw, współpracującym z klientami z całego świata, którzy zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, zarządzaniem majątkiem oraz świadczeniem usług serwisowych. Dzięki połączeniu wiedzy branżowej naszego zespołu oraz rozwiązań i zaangażowania we współpracę z naszymi klientami, jesteśmy wiodącym i najczęściej rekomendowanym dostawcą w naszym sektorze. Nasz zespół składający się z 3500 pracowników wspiera ponad 10 000 klientów z całego świata za pośrednictwem sieci biur lokalnych oraz stale powiększającego się ekosystemu firm partnerskich. 

W Polsce IFS obsługuje ponad 260 klientów, do których należą m.in.: Bolix S.A., Cognor S.A., ELESTER-PKP, Enea Wytwarzanie sp. z o.o., Grupa ATLAS, Grupa Nowy Styl, Grupa Paradyż, Grupa Powen-Wafapomp SA, Libet S.A., Międzynarodowe Targi Poznańskie sp. z o.o., Mostostal Zabrze S.A., MPK S.A. w Krakowie, MPWiK SA w Krakowie, MPWiK w m.st. Warszawie S.A., MPWiK SA we Wrocławiu, PESA Bydgoszcz SA, PGNiG Termika, PLAST-MET Automotive Systems, Poltarex Sp. z o.o., Porta KMI Poland Sp. z o.o., PPUH VOIGT Sp. z o.o., PREVAC sp. z o.o., Quad/Graphics Europe, TAURON Wytwarzanie S.A., UTC CCS Manufacturing Polska sp. z o.o., VECTOR Sp. z o.o. i wiele innych firm. Więcej informacji: IFSworld.com

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifsworld.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.
 

Wdrożenie Microsoft Dynamics w Grupie Selena

CASE STUDY

NAZWA PRZEDSIĘBIORSTWA

Grupa Selena

PROFIL DZIAŁALNOŚCI

Producent i dystrybutor produktów chemii budowlanej.

ZAKRES WDROŻENIA

System ERP.

DANE DOSTAWCY

BONAIR S.A.

ul. Przemysława Gintrowskiego 34

02-697 Warszawa

+48 (22) 549 65 50

info@bonair.com.pl

www.bonair.com.pl

www.bonair.com.pl/cee-dynamics-support-center

OPIS WDROŻEŃ

Selena jest globalnym producentem i dystrybutorem produktów chemii budowlanej oraz jednym z trzech największych producentów piany poliuretanowej na świecie. Grupa w swojej ofercie posiada piany, uszczelniacze, kleje, produkty do hydroizolacji, systemy ociepleń, zamocowania oraz produkty komplementarne. W skład Grupy wchodzi 30 spółek w 17 krajach.

Problemy, z którymi borykało się przedsiębiorstwo przed wdrożeniem rozwiązania:

Tak o celach wdrożenia mówi Wojciech Knapik, CIO IT: – Zmagaliśmy się z wyzwaniem rozdrobnionych danych, nieoptymalnych i niewystandaryzowanych procesów. Naszym głównym narzędziem analitycznego wsparcia i źródłem informacji zarządczej przez lata był Excel. Mamy świadomość, że coraz częściej przewagi rynkowe trzeba budować nie tylko na specyfice produktowej, ale także na kosztach wytwarzania produktów. Zależało nam też na automatyzacji, by uniezależniać się od błędów ludzkich i budować firmową bazę wiedzy, z której mogą korzystać obecni i przyszli pracownicy. Dodatkowo stawiamy na zintegrowane i chmurowe rozwiązania, które umożliwiają nieponoszenie wielkich kosztów inwestycyjnych.

Dla Grupy Selena kluczowymi celami wdrożenia była: poprawa zarządzania rentownością produktów, standaryzacja efektywności procesów wieloobszarowych, poprawa procesów przepływu gotówki oraz usystematyzowanie gromadzonych w firmie danych.

Wdrożone rozwiązania:

Selena postawiła na kompleksowe wdrożenie praktycznie wszystkich modułów dostępnych w rozwiązaniu Microsoft Dynamics.Wdrożone rozwiązania Microsoft:

Dynamics, Office 365, Skype for Business, Intune.Wykorzystane moduły Microsoft Dynamics:

Finanse i kontroling, Produkcja, WMS (Magazyn Wysokiego Składowania), TMS (Zarządzanie Transportem), MD (Zarządzanie danymi podstawowymi), Konfigurator PLM (Zarządzanie cyklem życia produktu), Sprzedaż, mini CRM w module Sprzedaż, AIF (Application Integration Framework), Zakupy, Logistyka, HR.

Efekty wdrożenia:

Optymalizacja i automatyzacja działań to niewątpliwie jeden z celów, do którego dążymy jako cała Grupa. Zależało nam na zautomatyzowaniu pewnych procesów, by uniezależniać się od błędów ludzkich i budować firmową bazę wiedzy, z której mogą korzystać obecni i przyszli pracownicy. Stawiamy na zintegrowane i chmurowe rozwiązania, które umożliwiają zmniejszenie kosztów inwestycyjnych” – mówi Artur Ryglowski, Członek Zarządu Selena FM SA, dyrektor ds. Operacji Produkcyjnych i Logistycznych.

Wdrożenie Microsoft Dynamics spaja procesy operacyjne w produkcji i łańcuchu dostaw. Dzięki przeniesieniu najlepszych praktyk wypracowanych przez lata przez spółkę dystrybucyjną jako referencji procesów sprzedażowych, zostały ujednolicone procesy finansowe i kadrowo-płacowe.

Grupa Selena implementowała rozwiązanie równolegle w 7 spółkach o różnej specyfice, dlatego istotnym elementem projektu były prace przygotowawcze, w tym tworzenie nowego modelu biznesowego. Stabilizacja trwała około roku. Teraz Selena jest już w fazie zaawansowanego rozwoju systemu i planujemy w tym roku pierwsze implementacje w spółkach zagranicznych.

Daniel Olejniczak z firmy Bonair, partner wdrożeniowy Microsoft Dynamics

Zobacz profil firmy BONAIR S.A. w bazie systemów IT:

https://katalog.bpc-guide.pl/szukaj/dostawca/128

Agromet Sp. z o.o. usprawnia procesy z Infor CloudSuite Industrial.

CASE STUDY

NAZWA PRZEDSIĘBIORSTWA

Agromet Sp. z o.o. 

PROFIL DZIAŁALNOŚCI

Produkcja systemów napędowych oraz części do maszyn rolniczych.

ZAKRES WDROŻENIA

Zintegrowany System Informatyczny klasy ERP Infor CloudSuite Industrial (SyteLine).

DANE DOSTAWCY

ICOMP Sp. z o.o.

ul. Chopina 13b

65-031 Zielona Góra

Tel. +48 (68) 328 00 00

www.icomperp.pl

OPIS WDROŻEŃ

Firma:

Agromet Sp. z o.o. z Ostrzeszowa, to firma o ugruntowanej pozycji na rynku europejskim. Specjalizuje się w produkcji systemów napędowych oraz części do maszyn rolniczych takich jak przekładnie, koła i wałki zębate. Firma Agromet produkuje nie tylko standardowe systemy przekładniowe ale także specjalistyczne, projektowane na indywidualne zamówienie Klienta. Oprócz produkcji, firma oferuje usługi w zakresie obróbki mechanicznej, montażu i usług projektowych. Firma posiada nowoczesny park maszynowy oraz doskonale wykwalifikowaną kadrę pracowniczą.

Cel wdrożenia:

Celem wdrożenia Zintegrowanego Systemu Informatycznego Infor CloudSuite Industrial (SyteLine) było zastąpienie wykorzystywanego do tej pory przestarzałego oprogramowania, które przestało zaspokajać potrzeby firmy, systemem nowej generacji. Nowe rozwiązanie miało wesprzeć firmę w bieżących i długookresowych wyzwaniach biznesowych oraz pomóc w zarządzaniu danymi w krytycznych obszarach: dokładnym ofertowaniu, dostawie wyrobu na czas do klienta (data obiecana – CTP), technologii, planowaniu i realizacji produkcji oraz kontroli jakości. Dla firmy, istotna była również elastyczność systemu oraz jego otwartość na modyfikacje. Oczekiwano, że system będzie się rozrastał razem z firmą a także pozwalał na samodzielne wykonywanie modyfikacji i dostosowywanie go do potrzeb firmy. Realizacja wdrożenia: Wdrożenie przeprowadzono w ciągu 6 miesięcy, wykonując migrację danych ze starego systemu do wdrażanego systemu Infor CloudSuite Industrial (SyteLine). Start produkcyjny odbył się zgodnie z harmonogramem, uruchomione zostały wszystkie wdrażane obszary.

Termin wdrożenia:

System Infor CloudSuite Industrial (SyteLine) został wdrożony w maju 2013 roku. W roku 2017 odbył się Upgrade systemu Infor CloudSuite Industrial (SyteLine) do wersji 9.00.30.

Korzyści z wdrożenia:

Kierownik ds. informatyki w firmie AGROMET Sp. z o.o.: “Wdrożenie systemu Infor CloudSuite Industrial (SyteLine) w firmie Agromet przyniosło cały szereg korzyści. Najważniejsze było dla nas jednak zastąpienie różnych wcześniej używanych rozwiązań, budowanych w różnych technologiach, jednym zintegrowanym, nowoczesnym systemem. Pozwoliło nam to wyeliminować chociażby konieczność podwójnej ewidencji niektórych danych w różnych systemach. Dzięki temu, że system Infor CloudSuite Industrial (SyteLine), obejmuje swoim działaniem wszystkie obszary w firmie, uzyskaliśmy również, niemożliwe do osiągnięcia wcześniej, możliwości raportowania. Ponieważ wszystkie dane są przechowywane w jednej spójnej bazie danych, łatwo i szybko możemy tworzyć dowolne zestawienia czy analizy – czy to korzystając ze standardowych raportów systemu, czy to za pomocą tabel przestawnych w MS Excel, czy nawet wykorzystując technologie OLAP.”

Otwartość rozwiązania i zastosowana technologia .NET, daje nam możliwość, szybkiego dostosowywania systemu do zmieniającego się otoczenia i potrzeb użytkowników.

Zobacz profil firmy ICOMP Sp. z o.o. w bazie systemów IT:

https://katalog.bpc-guide.pl/szukaj/dostawca/41