DRZWI POD KONTROLĄ SYSTEMU ASTRO WMS. PORTA KMI POLAND STAWIA NA CONSAFE LOGISTICS.

Po wielomiesięcznym procesie analizy rynku WMS, lider rynku drzwi w Polsce – Porta KMI Poland zdecydował się powierzyć sterowanie nowym centrum dystrybucyjnym w Nidzicy oprogramowaniu dostarczonemu przez Consafe Logistics. Poza flagowym Astro WMS firma wdroży Astro WCS do sterowania automatyką magazynową. Uruchomienie nowego DC wraz z automatyką i  najnowocześniejszymi rozwiązaniami IT ma pomóc w zwiększaniu przewagi konkurencyjnej firmy oraz przygotować na obsługę rosnących wolumenów. 

Budowa centrum logistycznego w Nidzicy jest na ostatnim etapie i już teraz dobrze je widać z trasy ekspresowej S7. Zakończony jest montaż regałów, a w ostatnim tygodniu austriacki dostawca automatyki Siba rozpoczął montaż układnic i przenośników. Docelowo w centrum logistycznym Porta pracować będzie 7 układnic do obsługi pojedynczych skrzydeł drzwiowych i ościeżnic oraz zestaw przenośników, wózków transferowych i manipulatorów obsługujących proces kompletacji.

– Inwestycja w Nidzicy to nie tylko największe wyzwanie w mojej karierze zawodowej, ale również ogromne wyzwanie dla całej organizacji. Stąd wybór partnerów, z którymi będziemy ją wspólnie realizować był dla nas kluczowy. Biorąc pod uwagę planowane przepływy i nasze oczekiwania odnośnie wydajności centrum, mieliśmy świadomość, że poza samą automatyką i kompetencjami pracowników ogromną rolę odegra WMS, który stanie się niejako „mózgiem” tego organizmu. Przy wyborze WMS-a naszym kluczowym kryterium była współpraca na najwyższym poziomie oraz doświadczenie dostawcy w zarządzaniu automatyką na wszystkich poziomach. – mówi Krzysztof Ziemann, Szef Logistyki odpowiedzialny za całość inwestycji. – Przez ponad rok rozmów, wizyt referencyjnych i analiz to właśnie Consafe Logistics najlepiej udowodnił bardzo wysokie kompetencje, zarówno w magazynowaniu, jak i, co najistotniejsze, w sterowaniu automatyką.

– Obsługa 4000 sztuk skrzydeł drzwiowych i ponad 4000 ościeżnic na dobę plus w zasadzie nieskończona liczba indeksów (MTO) wymaga perfekcyjnego zaplanowania procesów i musi oprzeć się o solidny i stabilny trzon systemowy. Tym bardziej jesteśmy dumni, że PORTA DRZWI właśnie nas obdarzyła zaufaniem i zaprosiła do wspólnego projektu – mówi Grzegorz Prorok, Dyrektor Sprzedaży w Consafe Logistics.

W ramach inwestycji PORTA DRZWI firma Consafe Logistics poza flagowym Astro WMS wykorzysta swoje autorskie i rozwijane od lat rozwiązanie Astro WCS (Warehouse Control System).

– Wdrożenie sprawdzonego zestawu w postaci Astro WMS i Astro WCS pozwoli firmie Porta na pełną kontrolę i elastyczność w sterowaniu automatyką magazynową. Ponadto uniezależni klienta od dostawcy automatyki pozwalając, w miarę rosnących potrzeb, swobodnie dokładać kolejne elementy pochodzące od różnych producentów – dodaje Krzysztof Kalisz, Senior Business Consultant w Consafe Logistics.

Poza częścią automatyczną, w ramach jednego systemu Astro WMS będą obsługiwane wszystkie procesy realizowane manualnie przez pracowników i wózki w niższej części centrum dystrybucyjnego. Uruchomienie produkcyjne zaplanowano na początek 2020 roku.

  

 

Tunstall, lider branży cyfrowych rozwiązań z zakresu opieki i zdrowia, modernizuje swoje technologie informatyczne dzięki kompleksowemu rozwiązaniu chmurowemu firmy IFS

IFS Applications 10 zastąpi dotychczasowe systemy biznesowe w całej globalnej organizacji firmy Tunstall

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że firma Tunstall, czołowy dostawca innowacyjnych cyfrowych rozwiązań z zakresu opieki i zdrowia, wybrała IFS Applications™ jako system planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP).

Firma Tunstall, założona w Wielkiej Brytanii w 1957 roku, stała się globalną organizacją i czołowym dostawcą innowacyjnych, cyfrowych rozwiązań z zakresu opieki i zdrowia. Aby dotrzymać kroku globalnemu popytowi, firma planuje zastąpić swoje obecne środowisko odrębnych systemów biznesowych ujednoliconym pakietem dla przedsiębiorstw zdolnym do obsługi całej organizacji.

Po kompleksowej ocenie obejmującej kilka rozwiązań czołowych dostawców ERP firma Tunstall wybrała system IFS Applications z myślą o zunifikowaniu swoich procesów biznesowych. Oferowany jako usługa IFS Managed Cloud system IFS Applications pozwoli jej podnieść wydajność procesów we wszystkich obszarach działalności, od CRM i HR po zarządzanie projektami, produkcję i zarządzanie serwisem. Rozwiązanie IFS zostanie zintegrowane z obecnymi rozwiązaniami w dziale rozwoju, call center oraz z własnymi rozwiązaniami Tunstall, a następnie wdrożone u użytkowników w Europie, regionie Azji i Pacyfiku oraz w Kanadzie.

„Wybraliśmy system IFS Applications ze względu na jego bogatą funkcjonalność, a także stojące za tą technologią zespoły utalentowanych ludzi” – powiedział Lance Kenworthy, dyrektor ds. informatyki/technologii w firmie Tunstall. „Stosowany przez nas obecnie zestaw starszych, niezintegrowanych ze sobą rozwiązań nie obsługuje już w pełni naszych procesów biznesowych i nie dostarcza w czasie rzeczywistym analiz biznesowych służących nam do wyznaczania strategicznego kierunku. Potrzebujemy informacji z jednego źródła udostępnianych na bieżąco przez jedną, nowoczesną platformę ERP. Dokładnie to nasza globalna organizacja otrzyma od IFS”.

Alan Laing, dyrektor zarządzający IFS w Wielkiej Brytanii i Irlandii, dodał: „Naszą specjalnością jest pomaganie innowacyjnym przedsiębiorstwom, takim jak Tunstall, w podnoszeniu wydajności i efektywności poprzez dostarczanie rozwiązań, które oferują zintegrowany, pełny wgląd w działania firmy, od działu HR po obsługę klienta. Cieszymy się, że nasza technologia i dogłębna znajomość branży pomoże firmie Tunstall umocnić jej pozycję w sektorze cyfrowych rozwiązań z zakresu opieki i zdrowia”.

Więcej informacji o tym, jak system IFS Applications wspiera firmy, można znaleźć na stronie www.ifsworld.com/corp/solutions/ifs-applications/.
Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifsworld.com

O firmie Tunstall
Założona w Wielkiej Brytanii w 1957 roku firma Tunstall stała się globalną organizacją i czołowym dostawcą innowacyjnych, cyfrowych rozwiązań z zakresu opieki i zdrowia. Dzięki szeregowi osiągnięć technologicznych, usprawnień usług i przejęć przedsiębiorstw prowadzimy dziś działalność w 38 krajach na całym świecie i wspieramy ponad 5 milionów użytkowników końcowych poprzez oferowane przez nas technologie i usługi. www.tunstall.com

O firmie IFS
IFS™ jest producentem i dostawcą oprogramowania dla przedsiębiorstw, współpracującym z klientami z całego świata, którzy zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, zarządzaniem majątkiem oraz świadczeniem usług serwisowych. Dzięki połączeniu wiedzy branżowej naszego zespołu oraz rozwiązań i zaangażowania we współpracę z naszymi klientami, jesteśmy wiodącym i najczęściej rekomendowanym dostawcą w naszym sektorze. Nasz zespół składający się z 3500 pracowników wspiera ponad 10 000 klientów z całego świata za pośrednictwem sieci biur lokalnych oraz stale powiększającego się ekosystemu firm partnerskich. Więcej informacji: IFSworld.com
Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland
Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem http://blog.ifsworld.com, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.
 

Internacjonalizacja innowacyjnej polskiej marki produktowej DSR 4FACTORY.

Miło nam zakomunikować, że DSR zaczyna ekspansję na nowe, zagraniczne rynki. Dzieje się tak za sprawą trwającego projektu „Internacjonalizacja innowacyjnej polskiej marki produktowej DSR 4FACTORY”.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój na lata 2014-2020. Przewiduje umiędzynarodowienie nowatorskiej polskiej marki produktowej DSR 4FACTORY, a także wzrost konkurencyjności firmy DSR, poprzez rozszerzenie działalności eksportowej oraz zwiększenie skali i zasięgu innowacyjnych usług firmy na rynkach zagranicznych.

Planowane są 3 wyjazdy targowe (USA, Izrael) oraz misja gospodarcza (USA). Pierwszy kierunek promocji to Stany Zjednoczone, gdzie w dniach 13 – 16 maja odbyły się targi Internet of Things World w Santa Clara (Kalifornia). To największe tego typu wydarzenie w Ameryce Północnej.

Tegoroczne targi cieszył się ogromnym zainteresowaniem, z udziałem ponad 12,500 odwiedzających z całego świata. W tym roku w targach brało udział ponad 300 dużych firm IT oraz startupów, pośród których były takie znane korporacje jak: Dell (główny sponsor wydarzenia), czy Siemens (którego jesteśmy partnerem dystrybucyjnym systemów APS w Polsce). DSR, również jako jeden z kluczowych wystawców, prezentowała pakiet rozwiązań DSR 4FACTORY – efektywnie wspierających IT w produkcji. Więcej informacji o naszych rozwiązaniach można znaleźć na dedykowanej stronie: https://www.4factory.com/solutions.

W ciągu trzech dni nasze stoisko odwiedziło kilkaset osób, które chciały poznać szczegóły odnośnie naszej działalności, naszych usług i produktów. Dużym zainteresowaniem cieszyły się przygotowane przez nas katalogi produktowe oraz filmy, prezentujące DSR i rozwiązania z pakietu DSR 4FACTORY. Filmy dostępne na naszym kanale You Tube:  https://www.youtube.com/channel/UCZac1bp3OXbxYG5dWPaZqRg

Dzięki temu mogliśmy porozmawiać z wieloma specjalistami z różnych krajów oraz nawiązać bardzo ważne nowe kontakty biznesowe i rozpoczęliśmy rozmowy o szczegółach współpracy na rynku Stanów Zjednoczonych. Po ogromnym sukcesie IoT World, organizatorzy planują już kolejną edycję tego wydarzenia, w przyszłym roku. 
Kolejnym etapem budowy świadomości marki DSR 4FACTRY na rynku Stanów Zjednoczonych będzie nasz udział w czerwcu w targach CloudExpo. Już dzisiaj można się zarejestrować i bezpłatnie dołączyć do wydarzenia. Zapraszamy na nasz landing page: www.4factory.com/cloudexpo2019.

Zarządzanie zmianą i sprawne przeplanowanie produkcji.

Zwiększenie mocy produkcyjnych to jeden z najistotniejszych elementów realizowania celów firm produkcyjnych. Jest to możliwe za sprawą właściwej organizacji procesu produkcyjnego, a także efektywnego i zoptymalizowanego zarządzania zmianą. Z niniejszego artykułu dowiesz się, na czym polega zarządzanie zmianą, jak wygląda symulacja zmiany zdolności produkcyjnych oraz jak skutecznie optymalizować procesy produkcyjne.

Zarządzanie produkcją to złożony proces, który wymaga odpowiedniej organizacji. Zdarza się jednak, że w wyniku nieprzewidzianych okoliczności, niezbędne będzie wdrożenie korekty do procesu planowania produkcji. „Zmiany, zmiany, zmiany” – jak rzekł Dudała w legendarnym filmie Barei „Co mi zrobisz jak mnie złapiesz”. Nad nimi trzeba umiejętnie zapanować. Właśnie temu służy zarządzanie zmianą, które umożliwia sprawne przeplanowanie produkcji.

 

ZARZĄDZANIE ZMIANĄ – KIEDY JEST KONIECZNE?

Procesy produkcyjne charakteryzują się złożonością i zależnością od wielu czynników warunkujących ich przebieg. To wzajemne oddziaływanie na proces, powoduje nieustanną zmienność, nad którą powinniśmy umieć skutecznie zapanować. Można postawić tezę, iż osoba planująca obciążenie zasobów produkcyjnych w sposób ciągły, stara się znaleźć najbardziej korzystny sposób ich wykorzystania. Pod uwagę brane są dostępności, naglące terminy zamówień klientów oraz optymalny poziom kosztów prowadzonej działalności.

Pojęcie zmienności w środowiskach produkcyjnych to bardzo szerokie zagadnienie, pojawiające się w dodatku na każdym etapie realizacji. Już przed rozpoczęciem procesu planowania produkcji i poszczególnych detali, niejednokrotnie pojawia się konieczność ingerencji w ich konstrukcję czy rodzaj użytego materiału. Idąc dalej, w fazie ofertowania, klienci oczekują często modyfikacji wyrobu, co pozwoli dostosować go do ich indywidualnych potrzeb. Następnie, podczas procesu planowania produkcji, może dojść do zmiany terminu realizacji. Taka okoliczność wywoływana jest na przykład przez konkurencyjne zlecenia, wykorzystujące te same zasoby produkcyjne.

Trzeba więc mieć na uwadze, że prozaiczne opóźnienia w dostawach surowców czy pojawiające się zamówienia klientów o bardzo wysokim priorytecie, mogą zaburzyć pierwotną wersję przyjętego planu produkcji. Wówczas niezbędne jest właściwe zarządzanie zmianą, co jest możliwe za sprawą właściwej organizacji procesu produkcyjnego. Kiedy uda się doprowadzić do sytuacji, że zlecenie przejdzie „na wydział”, również może dojść do konieczności nagłego zarządzania zmianą. Może to być spowodowane nieoczekiwanym przestojem maszyny lub absencją pracownika ją obsługującego.

Wymienione powyżej zdarzenia to tylko niektóre z przyczyn wymuszających na planiście tworzenie kolejnych symulacji i wariantów planu produkcyjnego. Bez sprawnego narzędzia w postaci wydajnego systemu ERP, efektywna organizacja procesu produkcyjnego nie byłaby możliwa. Przyjrzyjmy się zatem kilku wybranym funkcjonalnościom systemu proALPHA ERP, które umożliwiają zarządzanie tak dynamicznie zmieniającym się otoczeniem.

 

ZARZĄDZANIE ZMIANĄ W DANYCH PODSTAWOWYCH

Każdy system ERP będzie tak dobry, jak dobre pod względem jakości i aktualności będą dane w nim zgromadzone. Dzięki funkcjonalności proALPHA Workflow, każda zmiana, jaka zachodzi w obrębie danych podstawowych, będzie wyzwalała proces gospodarczy nią zarządzający. W efekcie system poprzydziela zadania do odpowiedzialnych za daną realizację osób.

Weźmy za przykład zdarzenie, jakim będzie utworzenie nowej wersji rysunku technicznego CAD, przechowywanego w systemie proALPHA i powiązanego z konkretnym indeksem produkowanego artykułu. Owa zmiana konstrukcyjna, wymaga nie tylko odnotowania faktu jej dokonania, zmiany statusu oraz informacji o osobie inicjującej, ale również podjęcia działań. Te mają na celu sprawdzenie powiązania z indeksem i rysunkiem struktury materiałowej BOM, a także doboru właściwych procesów technologicznych.

Dzięki temu, konstruktorzy będą pracowali na ostatniej aktualnej wersji rysunku. Osoby z działu zakupów będą miały dostępne rzeczywiste struktury BOM, którymi posłużą się generując zapotrzebowania materiałowe. Z kolei planiści będą układali plan produkcyjny w oparciu o właściwie dobrane marszruty. Wszystko zaczyna się więc od skutecznej organizacji procesu produkcyjnego,  a także właściwego zarządzania zmianą, gdy zaistnieje ku temu okoliczność.

 

Zarządzanie zmianą w dokumentacji technicznej

 

Przykład Workflow dla zmiany w dokumentacji technicznej

 

 

SYMULACJA ZMIANY ZDOLNOŚCI PRODUKCYJNYCH

W większości dostępnych na rynku systemów ERP, określenie zdolności produkcyjnych, sprowadza się do powiązania zasobu (najczęściej maszyny) z wybranym kalendarzem określającym jego dostępność. Kalendarze definiują system zmianowy, w jakim działa przedsiębiorstwo i określa godziny pracy.

W systemie proALPHA, definicja zasobu produkcyjnego umożliwia określenie dodatkowych zmiennych, takich jak np. dopuszczalnej granicy obciążenia.  Przy pomocy tego parametru możemy bowiem ustalić, w jakim wymiarze procentowym zdolność produkcyjna zasobu rzeczywiście jest dostępna dla produkcji. Praktycznym przykładem zastosowania zmiennej granicy obciążenia, jest np. ustalenie zdolności na poziomie 80%, co powoduje utworzenie bufora bezpieczeństwa na zasobie. Z kolei ustawienie granicy na poziomie 120%, daje możliwość symulowania potencjalnie krótszych terminów realizacji zleceń klienta.

Mechanizm CTP „zapytania o termin”, uruchamia proces optymalizacji, który dopuszcza możliwość planowania, z jednoczesnym wykorzystaniem dopuszczalnego poziomu przeciążenia zasobu.

 

Zapytanie CTP i definicja granicy obciążenia zasobu

 

 

AWARIE, PRZESTOJE I ABSENCJA PRACOWNIKÓW – ZMIANY W PLANIE PRODUKCJI

Kolejnym, częstym powodem warunkującym konieczność dokonania zmiany, jest przestój maszyny, spowodowany awarią lub absencją pracownika ją obsługującego. Do sterowania tą informacją, wykorzystujemy kalendarze zdolności produkcyjnych, powiązane z zasobami.

Wprowadzenie danych dotyczących wyjątku, poprzez kalendarz wybranego zasobu, spowoduje przesunięcie terminów realizacji siatki powiązanych z wyrobem półwyrobów oraz innych zleceń konkurencyjnych, do czasu ponownej dostępności zasobu. W kalendarzach wyjątków można zdefiniować również dni robocze w których zdolność produkcyjna jest wyższa niż zazwyczaj.

 

Definicja kalendarza zasobu i systemu jego pracy

 

Rejestracja zamiany dostępności zasobu produkcyjnego

 

 

OPTYMALIZACJA PROCESÓW PRODUKCYJNYCH

Ważnym elementem procesu planowania programu produkcji, jest definicja tzw. obszaru optymalizacji. W obszarze tym określa się horyzont okresu planistycznego, wskazując tym samym, które dokumenty produkcyjne oraz zapytania o termin są harmonogramowane i planowane, zgodnie z przyjętymi uprzednio celami optymalizacji.

Podstawowym założeniem optymalizacji jest określenie takiego ułożenia zleceń produkcyjnych i zapytań CTP, aby po uwzględnieniu zmieniającej się dostępności materiałów i pozostałych zasobów, dotrzymać pożądanych terminów realizacji zamówień.

 

Wykres Gantta – graficzna prezentacja wyniku optymalizacji kompletnej w module APS

 

 

Dodatkowo, możliwość zdefiniowania tzw. „strefy zamrożonej”, daje planiście gwarancję, że działania, które się w niej znajdą, nie zostaną przeplanowane podczas kolejnej optymalizacji bez jego świadomej decyzji.

Co więcej, optymalizacja kompletna może uwzględniać również zmianę technologii zlecenia, poprzez edycję struktury BOM lub wymianę procesu technologicznego. Dzięki temu, możliwe jest reagowanie na nieoczekiwane sytuacje, jakie mogą pojawić się w czasie realizacji zleceń produkcyjnych.

 

Wynik optymalizacji kompletnej z przyczynami opóźnień

 

Planowanie szczegółowe – widok obłożenia wybranego zasobu

 

 

https://erp-dla-produkcji.pl