WHO zaleca, by dziennie wykonywać 10 000 kroków. Tylko tyle (i aż tyle) dzieli nas od zdrowia. A ile kroków dzieli nas od udanego wdrożenia? To pewnie wiesz już z tytułu. A odpowiedź na pytanie „jakie są to kroki?” znajdziesz w artykule.
Krok 1. Dokładnie określ swoje potrzeby
Zanim zaczniesz szukać systemu workflow, zastanów się, co chcesz osiągnąć dzięki jego wdrożeniu. Jakie procesy chcesz usprawnić? Jakie korzyści chcesz uzyskać? Określenie celów pomoże Ci w wyborze odpowiedniego systemu i ułatwi ocenę jego skuteczności po wdrożeniu.
Przykładowe pytania, które możesz sobie zadać:
Jakie procesy w firmie są czasochłonne i nieefektywne?
Jakie błędy są często popełniane w manualnych procesach?
Jakie informacje są często gubione lub przekazywane z opóźnieniem?
Jakie dokumenty są często drukowane, kopiowane i archiwizowane?
Krok 2. Wybierz odpowiedni system
Na rynku dostępnych jest wiele systemów workflow, różniących się funkcjami, ceną i łatwością użycia. Jeśli odpowiedziałeś/aś na poprzednie pytania, na pewno łatwiej będzie Ci dopasować system do potrzeb.
Ważne jest jednak, aby wziąć również pod uwagę takie czynniki jak:
Funkcje: czy system oferuje wszystkie funkcje, których potrzebujesz?
Łatwość użycia: czy system będzie łatwy w obsłudze dla Twoich użytkowników?
Integracja: czy system integruje się z innymi narzędziami, których używasz?
Cena: jaki jest koszt systemu i czy mieści się on w Twoim budżecie?
Dostawca: czy dostawca oferuje dobre wsparcie i szkolenia?
ajlepiej byłoby potwierdzić każdy czynnik w dwóch różnych źródłach. Na przykład w recenzjach online czytamy, że system jest łatwy w obsłudze, ale sprawdzamy to również w wersji próbnej.
Krok 3. Zaangażuj wielu użytkowników
Ważne jest, aby użytkownicy systemu workflow byli zaangażowani w proces jego wdrożenia. Szczególnie pracownicy działów operacyjnych i kadrowych, których wiedza na temat codziennych operacji biznesowych jest niezbędna do zapewnienia, że system będzie spełniał rzeczywiste potrzeby firmy.
Ponadto, zaangażowanie użytkowników pomoże w szybszym zaadaptowaniu się do nowego systemu.
Do testowania warto włączyć nie tylko kierowników i „najlepszych pracowników”. Zakłada się, że osoby z tej „elitarnej grupy” najprawdopodobniej znajdą i wskażą problemy. W praktyce często bywa jednak tak, że pracownicy o różnych poziomach umiejętności i obowiązkach zawodowych napotykają różne przeszkody.
Dzięki temu rozwiązaniu unikamy również podziałów. Perspektywę „my vs oni” zmieniamy na „jeden za wszystkich”.
Krok 4. Zaczekaj z uruchomieniem środowiska produkcyjnego
Określenie momentu, w którym należy zakończyć testowanie wymaga skutecznej komunikacji oraz pełnej współpracy pomiędzy:
kierownictwem firmy,
działem IT,
działami, które podlegają procesom automatyzacji
dostawcą.
Wdrożenie rozwiązania automatyzacji biura powinno być planowane i realizowane stopniowo. Szczególnie ważne jest przeprowadzanie testów we wczesnych etapach procesu. Powinno się to robić tak często, jak to możliwe.
Skoncentrowane testy pozwalają uniknąć nieprzewidzianych problemów, które mogłyby wpłynąć na sprawność działania systemu w przyszłości.
„Lepiej zapobiegać niż leczyć” – ta zasada ma swoje zastosowanie również we wdrożeniach.
Krok 5. Zadbaj o przekazanie wiedzy
Użytkownicy potrzebują odpowiedniego wsparcia i szkoleń, aby móc efektywnie korzystać z nowego systemu workflow. Szkolenie powinno obejmować:
wyjaśnienie działania,
demonstrację funkcji,
weryfikację dalszych potrzeb użytkowników.
Bieżące wsparcie pomaga użytkownikom pogłębić użytkowanie w czasie. Brak szkoleń będzie z kolei prowadzić do trudności w korzystaniu z systemu, a to może przełożyć się na opór wobec jego stosowania i ogólnie niską akceptację ze strony użytkowników.
W skrócie
Wdrożenie to wyjątkowy czas w cyklu życia każdej firmy. Warto wygospodarować sobie na ten projekt więcej czasu, być może odpuścić na chwilę poboczne zadania. Dostawcy przez wiele dni (a często też nocy) pilnują, by cały proces przebiegł sprawnie, jednak sukces zależy od zaangażowania wszystkich interesariuszy.
Każde wdrożenie to osobna historia. Wspólnymi siłami można sprawić, że będzie miała szczęśliwe zakończenie.
Optymalizacja przestojów na produkcji jest kluczowym elementem skutecznego zarządzania procesami produkcyjnymi. Jednym z głównych celów optymalizacji jest minimalizacja czasu przestojów poprzez identyfikację i eliminację ich przyczyn. W tym celu konieczne jest wprowadzenie systemu monitorowania czasu przestojów oraz analiza zebranych danych w celu zidentyfikowania powtarzających się problemów. Dzięki temu menedżerowie mogą podejmować świadome decyzje mające na celu poprawę efektywności procesów produkcyjnych i redukcję kosztów związanych z przestojami.
Kolejnym ważnym krokiem w optymalizacji przestojów na produkcji jest zastosowanie metod zapobiegania awariom oraz utrzymania maszyn w dobrej kondycji technicznej. Regularna konserwacja i przeglądy techniczne pozwalają minimalizować ryzyko awarii maszyn oraz redukować czas przestojów związanych z koniecznością napraw. Ponadto, szkolenie personelu w zakresie obsługi i konserwacji maszyn może przyczynić się do zwiększenia ich efektywności oraz minimalizacji ryzyka wystąpienia przestojów związanych z błędną obsługą. Dzięki podejmowanym działaniom optymalizacyjnym możliwe jest zwiększenie dostępności maszyn oraz poprawa wydajności procesów produkcyjnych.
Niezależnie od podstawowych modułów systemu w ramach realizacji indywidualnych projektów istnieje możliwość uruchomienie dedykowanej funkcjonalności bazującej na dostępnych komponentach, których funkcjonalność będzie w pełni dostosowana do potrzeb zamawiającego. Na bazie takiej formuły współpracy powstały dodatkowe modułu takie jak: Inwentaryzacja inicjalna, OCR, Obchody zmianowe, Zlecenia produkcyjne oraz Andon.
Administracja W ramach modułu do administracji jest możliwe pełne zarzadzanie uruchomioną konfiguracją zarówno w zakresie użytkowników systemu ich uprawnień jak również struktury organizacyjnej, tłumaczeń czy też realizowanych procesów biznesowych. Na poziomie administratora dostępne są również rozbudowane mechanizmy do tworzenia i administrowania obszarem raportów, wskaźników KPI oraz dynamicznych wykresów. Zarządzanie użytkownikami obejmuje zarówno określenie podstawowych danych takich jak nazwa użytkownika jak również przypisanie uprawnień w strukturze organizacyjnej, określenie dostępu do poszczególnych funkcji w systemie oraz uprawnień poprzez przypisania odpowiednich ról w systemie. Zarządzenie poprzez role pozwala administratorowi na elastyczną konfigurację procesu przepływu informacji w zakresie każdego z obsługiwanych w systemie dokumentów.
W celu ułatwienia procesu zasilanie danymi administrator dysponuje mechanizmem zbiorczego zasilania systemu danymi poprzez import z arkuszy Excel.
Workflow Moduł Workfolw gwarantuje w pełni elektroniczną obsługę procesu definiowania i przepływu uruchomionych w systemie dokumentów takich jak: projekt, budżet, zamówienie, faktura, karta pracy, dokumenty magazynowe, wnioski oraz inne uruchomione zgodnie z założeniami projektu. Definicja procesu przepływu poszczególnych dokumentów opiera się o encje oraz typy w ramach których są definiowane statusy oraz uprawnienia w odniesieniu do poszczególnych ról w systemie.
Graficzny mechanizm zarządzania procesem przepływu poszczególnych dokumentów gwarantuje że administrator systemu w sposób sprawny oraz czytelny może zmodyfikować istniejący już proces oraz stworzyć zupełnie nowy.
Mobile
Budowa systemu oraz zastosowane technologia powoduje że wszystkie elementy systemu są dostosowane do pracy zarówno na standardowych stacjach roboczych takich jak laptop jak również na urządzeniach mobilnych takich jak tablet czy też smartfon. Zaimplementowane mechanizmy definiowania nowych rekordów „dokumentów” gwarantują sprawną obsługę systemu przez każdego z użytkowników. Pełna skalowalności systemu dostosowuje ekrany roboczy do urządzenia na którym system jest obsługiwany. Dodatkowo zastosowanie dedykowanych modułów instalowanych ze sklepu na urządzeniach typu smartfon pozwoli usprawnić pracę na systemie poprzez wykorzystanie takich technologii jak RFID/NFC.
Raporty W ramach raportowanie z systemu użytkownicy mają do dyspozycji zarówno predefiniowane raporty dostępne w ramach poszczególnych obszarów biznesowych jak również mają elastyczne narzędzia do dynamicznego raportowania danych zgromadzonych w systemie. Jednym z podstawowych narzędzi do dynamicznego raportowania oraz informowania użytkownika systemu o kluczowych informacjach zarejestrowanych w systemie jest moduł KPI „moduł wskaźników”. W ramach niniejszego modułu administrator systemu ma możliwości zdefiniowania dowolnych ekranów w postaci różnego typu kafelków prezentujących, wskaźniki, wykresy, kluczowe dane.
Dodatkowo łatwym w użyciu narzędziem do raportowania są standardowe listy z danymi w ramach których użytkownik ma dostępne mechanizmy do analizy danych zbliżone do tych które znajdują się w arkuszu Excel. Eksport danych do arkusza Excel gwarantuje również łatwą dystrybucję informacji zgromadzonych w systemie.
W celu generowania dedykowanych formularzy bazujących na danych zgromadzonych w systemie użytkownicy mogą wykorzystać z wbudowanego mechanizm dołączania szablonów przygotowanych w dokumentach Word. Wiedza przekazywane podczas szkolenia administratorów systemu pozwoli na samodzielne tworzenie i modyfikowanie istniejących formularzy. Zaawansowane raportowanie może być realizowane zarówno za pomocą zewnętrznych narzędzi poprzez zapewnienie dostępu do danych jak również poprzez Crystal Reports w ramach którego system posiada wbudowany mechanizm do udostępniania przygotowanych raportów.
Projekty
Obsługa różnego typu projektów realizowanych w ramach przedsiębiorstwa,
Definicja zadań realizowanych w zakresie inwestycji/remontu,
Planowanie czasowe i kosztowe, umowy związanych z realizacją poszczególnych projektów,
Kontrola stopnia realizacji w odniesieniu do budżetu,
Realizacja zadań zasobami własnymi jak i przez wykonawców zewnętrznych.
Faktury System wspomaga obieg faktur kosztowych od ich wprowadzenia do akceptacji, księgowości i archiwizacji. Wstępne sprawdzenie, opis i szybka akceptacja dokumentów ułatwi pracę wszystkim pracownikom firmy. Wdrożony moduł skróci czas potrzebny na obsługę faktur kosztowych, zwiększy kontrolę nad terminami i pomoże w realizacji przepływu informacji w ramach akceptacji poszczególnych dokumentów kosztowych.
Obieg faktur kosztowych składa się z trzech podstawowych kroków: zarejestrowania faktury w systemie, jej opisania i zaakceptowania oraz eksportu faktury do bufora systemu finansowo-księgowego. Elektroniczny obieg dokumentów wyeliminuje ryzyko utraty lub zanieczyszczenia danych dokumentów. Obieg faktur można zdefiniować dla całej firmy lub dla konkretnego działu, projektu lub dowolnej innej jednostki. Każdy proces ma swoje zasady związane z opisywaniem, akceptacją i archiwizacją faktur.
Infrastruktura
Możliwość szczegółowej ewidencji wyposażenia wchodzącego w skład przedsiębiorstwa z zachowaniem hierarchicznego podziału,
Szczegółowe informacje techniczne wraz z planami prac cyklicznych i historią serwisową,
Możliwość powiązania dokumentów technicznych takich jak schematy, instrukcje, dokumentacja producenta,
Gwarancje producenta i dostawcy z terminami ich upłynięcia i zasadami świadczenia,
Powiązanie ze środkami trwałymi i innymi nośnikami kosztów,
Mechanizm znakowania infrastruktury za pomocą kodów QR lub tagów RFID/NFC.
Pracownicy
Ewidencja pracowników i użytkowników systemu,
Ewidencja personelu własnych jak również firm na stałe współpracujących,
Rejestracja posiadanych przez pracowników uprawnień, badań, szkoleń,
Możliwość tworzenia zmianowego harmonogramu pracy z możliwością centralnego
zarządzania w formie kalendarza,
Zarządzanie narzędziami posiadanymi przez pracownika,
Praca
Rejestracja zadań przez poszczególnych użytkowników infrastruktury za pomocą urządzenia przenośnego typu smartfon,
Wielowariantowa ścieżka przepływu zgłoszeń uzależniona od typu i priorytetu zgłoszenia,
Dokumentacja zgłoszeń poprzez zdjęcia,
Klasyfikacja zdarzeń, ocena możliwości i czasu realizacji, dobór wykonawcy,
Odbiór zrealizowanych prac przez zgłaszających,
Uproszczony mechanizm tworzenia zadań do realizacji,
Planowanie
Konserwacje i przeglądy planowane czasowo i eksploatacyjnie
Przeglądy UDT i inne wynikające z zasad eksploatacji
Legalizacje, kalibracje itp.
Obchody zmianowe z wykorzystaniem urządzeń przenośnych i oznaczenia RFIF/NFC/QR,
Bieżąca kontrola stopnia realizacja poszczególnych remontów w odniesieniu do planu w zakresie terminów i kosztów,
Zakończenie zadań remontowych wraz z protokołami odbioru prac i protokołami przekazania do użytkowania (eksploatacji),
Magazyn
Techniczna ewidencja części zamiennych i materiałów raz z danymi technicznymi, załącznikami, stanami magazynowymi, stanami minimalnymi,
Obsługa centralnego magazynu części zamiennych jak i magazynów wydziałowych,
Obsługa standardowych transakcji magazynowych obejmujących rozchody części, przyjęcia, inwentaryzację oraz aktualizację stanów za pośrednictwem integracji,
Techniczna ewidencja części zamiennych do elementów wyposażenia,
Proces zakupu części zamiennych
Zamówienia
Kartoteka Dostawców części zamiennych i usług,
Pełny proces zakupu części zamiennych i usług od wystawienia zapotrzebowania poprzez akceptację merytoryczną i finansową zamówienie i przyjęcie,
Definicja matrycy uprawnień w zakresie akceptacji elektronicznej dokumentów zamówienia.
Inwentaryzacja Inicjalna
Efektywne i sprawne zarządzanie infrastrukturą produkcyjną wymaga również wiedzy na temat gospodarki magazynowej części zamiennych dostępnych dla pracowników służb technicznych oraz historii ich rzeczywistego wykorzystania w odniesieniu do wykonywanych prac serwisowych. Częstym problemem związanym z tym obszarem jest posiadanie dużej ilości części zamiennych poza elektroniczną ewidencją. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele a rozwiązaniem jest:
Zgoda na prowadzenie elektronicznej ewidencji magazynu części zamiennych wykorzystywanych przez służby utrzymania ruchu,
Przeprowadzenie spisu posiadanych części zamiennych rozproszonych po terenie przedsiębiorstwa,
Wprowadzenie procedury pobierania części zamiennych z magazynu tylko na realizowane zlecenia serwisowe,
Udostępnienie pracownikom służb technicznych prostego narzędzia informatycznego pozwalającego na rejestrację danych w trakcie prowadzonych prac serwisowych,
Podstawowymi elementami modułu do inwentaryzacji inicjalnej
Urządzenie mobilne za pomocą którego bezpośrednio w terenie są rejestrowane wymagane informacje na temat poszczególnych części zamiennych. Aplikacja mobile gwarantująca sprawną rejestrację wymaganych danych poprzez zastosowanie prostych w obsłudze formularzy do uzupełniania danych które wymuszają wprowadzenie wymaganych informacji z predefiniowanych słowników.
Przenośna drukarka zintegrowana z mobilną aplikacją co pozwala na szybki wydruk etykiety dla części zamiennej która została zinwentaryzowana.
Mechanizm wykonywania zdjęcia dla inwentaryzowanych części zamiennych i zapisywanie ich do centralnej bazy.
Obchody zmianowe W ramach wielu przedsiębiorstw posiadających infrastrukturę kluczowe jest sumienne prowadzenie cyklicznych kontroli nadzorowanych urządzeń i instalacji. W wielu przypadkach awariom powodującym zatrzymanie się instalacji i co za tym idzie straty produkcyjne można uniknąć. Kluczowe jest zidentyfikowanie nieprawidłowości na wczesnym etapie wystąpienia usterki oraz podjęcie odpowiednich działań naprawczych.
Autonomicznego Utrzymania Ruchu „Autonomous Maintenance”. Zdarza się również że tego typu działania prowadzone są również przez Służby Utrzymania Ruchu co wynika najczęściej ze struktury organizacyjnej i podziału odpowiedzialności. Niezależnie pod tego jaki dział jest odpowiedzialny za realizację obchodów często zakres tych działań nie jest ujęty w żadnym systemie informatycznym, bardzo często pozostaje w wersji papierowej.
W teorii precyzyjne definicja zakresu kontroli jest kluczowa i daje gwarancję sukcesu w postaci eliminacji zdarzeń awaryjnych których wystąpienie jest poprzedzone możliwymi do zaobserwowania symptomami. Niestety w praktyce nawet bardzo precyzyjne określony zakres obchodu jeśli nie jest elektronicznie nadzorowany nie daje oczekiwanych rezultatów.
W tym miejscu należy podkreślić że aktualnie z pomocą przychodzą najnowsze technologie których zastosowanie pozwoli na znaczące zwiększenie skuteczności wykonywanych obchodów. Jesteśmy przekonaniu że wykorzystanie dedykowanego modułu do obsługi obchodów pracującego na urządzeniach mobilnych typu smartfon/tablet współpracujących z technologią RFID zastosowaną do oznakowania infrastruktury pozwala na rejestrację danych podczas realizacji obchodu.
Podstawowymi elementami modułu do obsługi obchodów są następujące elementy:
Dedykowanych mechanizm do definiowanie zakresu kontroli dla poszczególnych urządzeń wchodzących w zakres ścieżki obchodowej,
Ewidencja ścieżek obchodowych wraz z częstotliwością wykonania,
Urządzenie mobilne typu Tablet lub Smartfon do potwierdzania wykonanych czynności podczas realizacji obchodu,
Oznakowanie trasy obchodowej z wykorzystaniem technologii RFID/NFC która wymusi obecność pracownika na instalacji i usprawni rejestrację danych,
Mechanizm do szybkiej rejestracji zidentyfikowanych problemów obejmujący klasyfikacją i dokumentacją zdjęciową,
Intuicyjne i proste w obsłudze narzędzie do analizy i nadzoru zrealizowanych obchodów,
Powiadomienia o zidentyfikowanych nieprawidłowościach,
Uruchamiane narzędzie do obsługi obchodów może stanowić uzupełnienie dla wykorzystywanych systemów klasy CMMS/EAM a standardowe mechanizmy integracji mogą zagwarantować wymianę wymaganych informacji.
Kluczowymi korzyściami wdrożenia tego typu narzędzi jest:
zwiększenie bezpieczeństwa na nadzorowanej infrastrukturze,
ograniczenie nieplanowanych postojów,
zwiększenie żywotności eksploatowanych urządzeń,
zwiększenie dostępności infrastruktury,
ograniczenie kosztów ponoszonych na realizacje napraw,
podniesienie efektywności działań służb technicznych.
_
O SimplyMobile
Jesteśmy dynamiczne rozwijającą się firmą której fundamentem są ludzie specjalizujący się od ponad 20 lat wdrażaniem dedykowanych rozwiązań informatycznych w pełni dostosowanych do indywidualnych potrzeb użytkowników. W znaczącym stopniu koncentrujemy się wokół branżowych systemów klasy CMMS / MES / Work-Flow / DMS. W ramach realizowanych projektów gwarantujemy udział konsultantów, którzy z pasją od wielu lat realizują projekty, których podstawowym celem jest optymalizacja procesów zarządzania majątkiem, informatyczne wspieranie procesów utrzymania ruchu, elektroniczna ewidencja zleceń serwisowych.
Mobilność i ergonomia wdrażanych rozwiązań to gwarancja pozyskiwania rzeczywistych i kompletnych danych, na podstawie których możliwe jest podejmowanie trafnych decyzji.
Mamy doświadczenie w zakresie:
Optymalizacja procesów zarządzania majątkiem i utrzymania ruchu,
Wdrożenia rozwiązań klasy CMMS/MES/DMS/Work-Flow,
Wdrażania aplikacji mobilnych zintegrowanych z dużymi rozwiązaniami ERP,
Branża FMCG stoi przed szeregiem wyzwań związanych z transformacją cyfrową. Te wyzwania wymagają nie tylko zrozumienia i akceptacji nowych technologii, ale także zdolności do ich efektywnego wdrażania i integracji z istniejącymi procesami biznesowymi. Badania Gartnera pokazują, że to trzy największe przeszkody dla liderów technologii i to one stanowią największe ryzyko jeśli chodzi o skuteczność wdrożeń. Sposoby ich pokonywania, zilustrowane na przykładzie współpracy Nestlé z SAP, pokazują, że spójny, długofalowy plan i działanie krok po kroku ma kluczowe znaczenie.
Czterdzieści cztery procent liderów HR twierdzi, że osiąganie lepszych wyników biznesowych jest ich najważniejszym priorytetem strategicznym w zakresie transformacji technologii HR w ciągu najbliższych trzech lat. Wzrost zatrudnienia i umiejętności (26%) oraz optymalizacja kosztów (17%) znalazły się na kolejnych miejscach wśród najważniejszych priorytetów, jak wskazuje badanie Gartneraz 2023 roku.
W kontekście branży FMCG, w której szybkość i efektywność są kluczowe, niezbędne jest, aby wszyscy zaangażowani w procesy branżowe byli na bieżąco z nowymi rozwiązaniami i potrafili z nich korzystać. W odpowiedzi na to wyzwanie Nestlé, we współpracy z SAP, zainwestowało w szkolenia i rozwój kompetencji cyfrowych swoich pracowników, a także w budowanie kultury ciągłego uczenia się i adaptacji do zmian. To podejście miało być także rozwiązaniem innego problemu – organizacje, które z powodzeniem wdrażają, używają i rekalibrują narzędzia technologiczne, opierają się na tzw. ambasadorach zmiany. To osoby pochodzące z różnych zespołów i pełniące różne role – bardzo dobrze znają zaplecze operacyjne firmy oraz podstawowe wyzwania produkcyjne. Jednocześnie mają wiedzę merytoryczną oraz kompetencje liderskie, które pozwalają dostosowywać narzędzia technologiczne do realiów swoich zespołów. W ten sposób zmiany wewnętrzne zyskują nie tylko akceptację, ale także budują zaufanie dla obranej strategii transformacyjnej.
Po co nam inwestycje w technologie HR?
46% respondentów badania Gartnera wskazuje, że potrzeba inwestycji w technologie HR bywa trudna w uzasadnieniu w organizacji. W przypadku Nestlé skupienie się na konkretnych korzyściach biznesowych, takich jak zwiększenie wydajności, usprawnienie procesów HR i poprawa doświadczeń pracowników, pozwoliło na przekonanie decydentów do zainwestowania w nowe technologie. Transparentne komunikowanie osiągniętych rezultatów i korzyści pozwoliło na dalsze inwestycje w transformację cyfrową.
Transformacja jest jak mapa drogowa
Opracowanie i utrzymanie strategii dla transformacji technologii HR jest krokiem milowym dla zespołów managerskich zaangażowanych w zmiany cyfrowe w firmie. Firma Nestlé, korzystając z możliwości RISE with SAP w obszarze migracji danych, płynnie przeszła do chmury. Ten ruch spowodował zwiększenie efektywności i elastyczności operacyjnej, ale także osiągnięcie znaczących korzyści biznesowych, takich jak skrócenie czasu przestoju i zwiększenie dostępności systemów.
– W przeszłości przywracanie sprawności systemów po awarii trwało około sześciu godzin. Oznaczało to sześć godzin przestoju w fabrykach i centrach dystrybucyjnych. Obecnie nasze platformy działają ponownie w czasie krótszym niż dziesięć minut, a wielu użytkowników końcowych nawet nie wie, że doszło do awarii – komentuje Ralf Huebenthal, Global Head of IT Platforms w Nestlé S.A.
Zespół Nestlé opracował więc wizję zmiany i długoterminową strategię transformacji cyfrowej, która uwzględniała zarówno bieżące potrzeby biznesowe, jak i przyszłe trendy i możliwości. Współpraca z SAP umożliwiła firmie dostęp do wiedzy eksperckiej i najlepszych praktyk, co było kluczowe w skutecznym planowaniu i realizacji tej strategii.
Digitalizacja dla zasady jest bez sensu
Zgodnie z badaniami ARC 91% firm digitalizuje dane i procesy, ale tylko 31% korzysta z analityki predykcyjnej, a 26% ze sztucznej inteligencji. Wyzwaniem jest zatem nie tylko gromadzenie i cyfryzacja danych, ale również ich efektywne wykorzystanie. Zespół Nestlé, wykorzystując technologie SAP, zintegrował zaawansowane narzędzia analityczne i AI w swoich procesach biznesowych, co z kolei pozwoliło na lepsze zrozumienie i interpretację danych i podejmowanie bardziej świadomych decyzji.
– Transformacja cyfrowa zawsze wiąże się z budowaniem kultury otwartości na zmiany, inwestowaniem w rozwój kompetencji cyfrowych pracowników oraz tworzenie strategicznych planów. Bez patrzenia na zmianę i firmę jak na system naczyń połączonych, nie jest możliwe uwzględnienie realnych i najbardziej powtarzalnych potrzeb. Trudno także dostrzec i uwzględnić przyszłe możliwości. Sukces Nestlé stanowi przykład na to, jak te wyzwania można pokonać, przynosząc jednocześnie znaczące korzyści dla firmy, jej pracowników i klientów – zauważa Piotr Ferszka, CEO SAP Polska.
Współpraca Nestlé i SAP umożliwia nie tylko realizację bieżących celów biznesowych, ale także wspiera długoterminowe zobowiązania firmy do realizowania strategii zrównoważonego rozwoju i rozwijania innowacji. Dzięki zaplanowanemu i przemyślanemu procesowi poprawiania doświadczeń klientów i optymalizacji procesów biznesowych, każda adaptowana technologia może działać zarówno na korzyść biznesu, jak i środowiska pozabiznesowego,. A bez tej perspektywy każdy plan wydaje się być krótkofalowym rozwiązaniem.
W obliczu stale rozwijającego się rynku technologii, firmy na całym świecie poszukują sposobów na poprawę efektywności operacyjnej i zwiększenie elastyczności swoich łańcuchów dostaw. Ericsson, światowy lider w dziedzinie 5G, technologii komunikacyjnych i usług, wybrał rozwiązanie SAP Integrated Business Planning for Supply Chain (SAP IBP), aby zwiększyć wydajność operacyjną swojej globalnej sieci łańcucha dostaw.
Digitalizacja łańcuchów dostaw staje się kluczowym elementem strategii biznesowej wielu organizacji, m.in. z branży telekomunikacyjnej. Z analiz Deloitte („2023 telecom industry outlook”) wynika, że w minionym roku firmy w tym sektorze koncentrowały się przede wszystkim na dostarczaniu klientom zaawansowanej łączności i wyższej wydajności, jednocześnie zwiększając wartość i konkurencyjność. Z kolei opracowania KPMG („Supply chain trends 2024: The digital shake-up”) pokazują, że w 2024 roku, szeroko pojęta branża technologiczna mierzy się przede wszystkim z wyzwaniami takimi jak przejrzystość i widoczność w łańcuchach dostaw, a technologie muszą jej zapewniać m.in. szczegółowy wgląd w relacje z dostawcami i lokalnymi oddziałami.
Obsługujący sieci z ponad 2,5 miliardami użytkowników w ponad 180 krajach i 40% światowego ruchu mobilnego poza Chinami, koncern Ericsson odczuł w pewnym momencie potrzebę jednakowej, technologicznej bazy, dla wszystkich swoich procesów planowania i logistyki. Odpowiedzią okazało się oparte na chmurze rozwiązanie SAP IBP, które integruje możliwości planowania biznesowego w obrębie różnych zastosowań, poprawia zdolność firm do przewidywania ryzyka związanego z łańcuchem dostaw i oferuje rozwiązania będące odpowiedzią na wyzwania z tego zakresu
Dzięki SAP IBP Ericsson będzie w stanie sprostać złożonym wymaganiom planowania, jednocześnie poprawiając czas reakcji w ramach procesów związanych ze sprzedażą, operacjami, zasobami i planowaniem zapasów. Umożliwi to firmie dalsze skupienie się na wprowadzaniu innowacji i poprawie efektywności kosztowej. Zdolność do przewidywania i zaspokajania popytu w zwinny sposób ma kluczowe znaczenie dla szeregu firmowych celów biznesowych. Wybór SAP IBP wynika z wieloletniego partnerstwa, w ramach którego SAP wspiera wizję Ericsson, polegającą na zapewnieniu nieograniczonej łączności na całym świecie.
– W kontekście digitalizacji łańcuchów dostaw kluczowe jest wykorzystanie cyfrowych możliwości integracji danych w całej organizacji. Ważne jest, aby każdy dział w firmie zaangażowany w planowanie łańcucha dostaw korzystał z jednego zestawu danych. Z badań przeprowadzonych przez SAP wynika, że aż 34 procent managerów uważa brak standaryzacji rozwiązań IT i aplikacji za główne wyzwanie w obszarze łańcuchów dostaw, a 26 proc. zauważa problemy związane z izolacją informacji między działami. Wspólna, technologiczna platforma wspierająca planowanie logistyczne i wymianę informacji w obrębie tych procesów stanowi kluczową potrzebę dla naszych klientów, zwłaszcza dla firm o globalnym zasięgu, jak Ericsson. Wybór odpowiednich narzędzi technologicznych przekłada się na zwiększenie elastyczności i zaufania, co umożliwia budowanie odpornych łańcuchów dostaw i skuteczne reagowanie na potrzeby klientów. Nasza wieloletnia współpraca z Ericssonem, w tym ostatni wybór SAP IBP for Supply Chain, jest kolejnym istotnym krokiem we wspieraniu firmy w procesie cyfryzacji łańcucha dostaw oraz w umacnianiu jej pozycji jako jednego z liderów na światowym rynku telekomunikacyjnym – mówi Adam Adamczyk, Head of Digital Supply Chain, SAP CEE.
Nasz portal wykorzystuje pliki cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności Grupy BPCZapoznałem się