Innowacyjna gra produkcyjna 4FACTORY Manager

Limity emisji CO2 coraz niższe, a produkcja leży. Klienci zaraz obłożą nas karami za niezrealizowane zamówienia, a dostawy surowców się opóźniają…

  • Platformy: PC, Android, iOS
  • Typ gry: strategia ekonomiczna
  • Jak zagrać: rejestracja przez stronę www.4fm.dsr.com.pl

Czy to kolejny Tycoon…? Ano nie. W nowej grze 4FACTORY MANAGER (4FM) nie będziemy budować całego przedsiębiorstwa od zera i nie rozwój firmy, a umiejętne zarządzanie produkcją będzie naszym głównym zadaniem. Za przeniesienie do gry 4FM realnych zasad panujących przy takich procesach odpowiedzialni są eksperci od ekonomii i zarządzania w fabrykach. W grze 4FM skupiamy się co prawda na sterowaniu procesami produkcyjnymi, ale nie są to wyłącznie zautomatyzowane linie produkcyjne. Mało tego: wcielamy się w zarządcę, który powinien mieć na uwadze dbałość o środowisko.

 

 

ZASOBY LUDZKIE – MUST HAVE!

Będziemy zarządzać magazynierami transportującymi surowce z magazynu do maszyn, a kadra Działu Utrzymania Ruchu będzie dbać o sprawność maszyn. W przypadku wystąpienia awarii – niezwłocznie przystąpi do jej usunięcia. Nie można również zapomnieć o samych operatorach maszyn. A ci pracownicy to tak jak w „Settlersach” – wszystko sami zrobią? No cóż, i tak i nie. Każdy pracownik ma zaszyty standardowy dla swojej grupy zawodowej schemat zachowań. Będzie można po przydzieleniu im zakresu obowiązków – pozostawić ich samych sobie lub też wydawać im komendy na podstawie zaistniałych na produkcji sytuacji. Można też w 100% poprowadzić takiego delikwenta „za rączkę” sterując nim ręcznie. Strategia zarządzania pracownikami musi się też różnić w zależności od wielkości zakładu produkcyjnego i ilości posiadanych maszyn produkcyjnych oraz różnorodności oferowanych produktów. Czy magazynier skupi się na noszeniu samych materiałów, czy raczej na detalach już przetworzonych? A może damy mu pod opiekę cały zakład, a ręcznie poradzimy sobie z każdą nieprzewidzianą sytuacją – tylko po to, by przyspieszyć jego reakcję? Tyle możliwych strategii działania… a wybór leży w Twoich rękach.

 

BEZ HARMONOGRAMU ANI RUSZ

Oprócz zarządzania zespołem, ustalenie swoistej strategii, harmonogramu produkcji jest kluczowe. W 4FM mamy okazję zaplanować pracę każdej maszyny z osobna, zlecić przeniesienie składników potrzebnych do produkcji w wybranym przez nas momencie i tak planować pracę na poszczególnych maszynach, by eliminować wąskie gardła i efektywnie zarządzać zasobami.

Co tak właściwie produkuje się w 4FM? Właściwie, to da się produkować wszystko. Silnik gry został zbudowany tak, by importować dowolną strukturę produktu i technologię jego wytwarzania. Modeli maszyn jest wiele, a kolejne wciąż powstają. Dlatego w grze możemy zarówno produkować mrożone frytki czy butelkowaną wodę mineralną, ale również skomplikowane kotły CO, czy dowolny sprzęt AGD. Oczywiście proces produkcji wysoce skomplikowanych rzeczy został mocno uproszczony – by gra była grywalna. Jest jeszcze Dział Handlowy, który przesyła nam listę zamówień od naszych klientów. Trzeba jednak pamiętać, by trafnie ocenić swoje możliwości produkcyjne przed akceptacją takiego zamówienia. Priorytetem zawsze powinna być realizacja planu produkcyjnego pod zamówienia obowiązkowe, natomiast nawet w przypadku opcjonalnych zamówień, które przyjmiemy do realizacji – czeka nas kara finansowa, jeżeli nie uda nam się ich zrealizować na czas. W grze 4FM na barkach gracza spoczywa obowiązek zamówienia wszystkich wymaganych surowców i materiałów potrzebnych do produkcji.

Oferty różnią się między sobą czasem realizacji i ceną, a magazyn nie jest z gumy, więc nie pomieści wszystkiego. Cała gra została podzielona na etapy zebrane w scenariuszach. Scenariusze zaś przenoszą między firmami produkcyjnymi reprezentującymi różne branże, takie jak FMCG czy przemysł lekki. Model ekonomiczny jest rozbudowany, ale wciąż przystępny i prosty w obsłudze.

 

EKOLOGICZNA FABRYKA?

Ludzkość przyczynia się do coraz większej degradacji planety w wielu aspektach – globalne ocieplenie, zanieczyszczenie środowiska, masowa hodowla zwierząt na ubój, przetworzona żywność, choroby cywilizacyjne… W grze 4FM gracz może kupować nowoczesne maszyny, które nie dość, że są mniej energochłonne to ich wykorzystanie zmniejsza ślad węglowy pozostawiany przez zarządzane przez niego przedsiębiorstwo. Może również wybierać do produkcji te receptury, które wymagają ekologicznych surowców. Wszystkie trzy współczynniki – ekonomiczny, produkcyjny i ekologiczny – będą wpływać na ogólny wynik gracza. Przed twórcami wciąż wiele wyzwań i cała masa pracy – ale jeżeli nie boicie się wersji przedpremierowych i chcecie spróbować wcielić się w menadżera w zakładzie produkcyjnym to twórcy gry – firma DSR z Wrocławia – szuka teraz testerów wersji Alfa. Gra wyjdzie na platformy mobilne (IOS, Android) oraz na komputery z systemem WINDOWS.

 

Informacja o projekcie:

(4FM) 4FACTORY Manager – innowacyjna gra symulująca zarządzanie rzeczywistymi procesami produkcyjnymi wykorzystująca nowatorski model rozgrywki oparty na interakcji świata wirtualnego ze światem rzeczywistym z zastosowaniem koncepcji przemysłu 4.0

Cel projektu: opracowanie i przetestowanie w warunkach rzeczywistych gry symulującej zarządzanie rzeczywistymi procesami produkcyjnymi wykorzystującej nowatorski model rozgrywki oparty na interakcji świata wirtualnego ze światem rzeczywistym z zastosowaniem koncepcji Przemysłu 4.0. Proponowana koncepcja gry jest innowacją w skali międzynarodowej i ma szansę na wyróżnienie się na rynku gier strategiczno-ekonomicznych.

W ramach realizacji projektu opracowane zostaną modele i algorytmy możliwie dokładnej symulacji środowiska produkcyjnego oraz zachowań jego elementów, w tym skonstruowane zostaną algorytmy sztucznej inteligencji, które w oparciu o drzewa behawioralne realizować będą logikę działania autonomicznych elementów środowiska produkcyjnego.

Dodatkowym walorem proponowanej gry jest jej edukacyjny charakter – w przystępny sposób przedstawia ona wiedzę z zakresu organizacji produkcji i ukazuje problemy efektywnego wykorzystania zasobów w gospodarce.

Informacji udziela:
Jan Skowroński
jan.skowronski@dsr.com.pl
Kierownik Działu Badań i Rozwoju
+48 505 018 351

Stoddart wybiera IFS w celu zapewnienia najwyższego poziomu obsługi klienta

Wiodące rozwiązanie IFS do optymalizacji harmonogramu personelu umożliwi automatyzację podstawowych procesów biznesowych oraz szybki i skuteczny rozwój działalności

Warszawa, 9 lutego 2021 — IFS, globalny dostawca aplikacji dla przedsiębiorstw, poinformował, że Stoddart Group, czołowy australijski dostawca i instalator produktów przeznaczonych dla budownictwa mieszkaniowego, wybrał rozwiązanie IFS, które umożliwi cyfryzację procesu planowania zadań i automatyzację newralgicznych procesów biznesowych w celu zapewnienia najwyższej jakości usług.

Dążąc do wzmocnienia pozycji zajmowanej na rynku i umożliwienia przedsiębiorstwu szybszego rozwoju, Stoddart Group przeprowadziła proces kompleksowej analizy, której celem był wybór platformy biznesowej, która zastąpiłaby dotychczas używane systemy. W rezultacie zdecydowano się na rozwiązanie IFS. Uwzględniono zarówno fakt, że IFS jest pozycjonowany w segmencie liderów w raporcie Gartner Magic Quadrant dotyczącym zarządzania serwisem w terenie, jak i najważniejsze cechy systemu, takie jak skalowalność, intuicyjne mechanizmy interakcji z użytkownikami i bogata funkcjonalność. Rozwiązanie zostanie zaimplementowane z wykorzystaniem platformy IFS Managed Cloud, co pozwoli zmniejszyć całkowite koszty posiadania i szybciej uzyskać wymierne korzyści.

„W pierwszym etapie prac system IFS zostanie wykorzystany do cyfryzacji procesu tworzenia harmonogramów, zwiększenia mobilności personelu oraz zmniejszenia obciążenia newralgicznych zasobów. Dzięki platformie IFS zyskamy solidny fundament umożliwiający szybki rozwój, a także możliwość tworzenia nowych rozwiązań biznesowych usprawniających pracę naszej firmy” — powiedział Jon Stoddart, dyrektor zarządzający grupy. „Platforma działa w chmurze, łatwo z niej skorzystać z poziomu dowolnego urządzenia, a do tego umożliwia obsługę wszystkich aspektów działania przedsiębiorstwa”.

Andrew Vlachiotis, wiceprezes działu IFS SMBU na region Azji, Pacyfiku i Japonii oraz Bliskiego Wschodu i Afryki, dodał: „Możliwość współpracy ze Stoddart Group, przedsiębiorstwem odpowiedzialnym za podstawowe elementy konstrukcyjne nowych budynków powstających w Australii, to dla nas prawdziwy zaszczyt. Mamy nadzieję, że współpraca ta będzie długa i owocna, z korzyścią dla grupy Stoddart i jej klientów”.

Więcej informacji na temat tego, jak IFS pomaga przedsiębiorstwom zwiększyć jakość świadczonych usług oraz zoptymalizować produktywność personelu dzięki wiodącemu rozwiązaniu do zarządzania usługami serwisowymi: www.ifs.com/corp/solutions/service-management/.

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifs.com

Informacje o firmie IFS

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem majątku oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 4000 pracowników i coraz większej sieci partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 klientów na całym świecie w kwestionowaniu status quo i zdobywaniu przewagi nad konkurencją. Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.

Dołącz do nas na Twitterze: @IFSPoland

Zapraszamy na blog firmy IFS pod adresem https://blog.ifs.com/, gdzie omawiane są technologie, nowe rozwiązania i ciekawe pomysły.

Nicromet, polski producent z branży odlewniczej, usprawnia działalność dzięki rozwiązaniu IFS

Warszawa, 4 lutego 2021 – IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że firma Nicromet, specjalizująca się w produkcji stopów aluminium, wybrała IFS Applications™ 10 w celu usprawnienia działań i wsparcia dalszego rozwoju. Wdrożenie rozwiązania przeprowadzi partner IFS, firma Delegate IT.

Nicromet dysponuje trzema zakładami produkcyjnymi w Oświęcimiu, Bestwince i Skawinie o łącznej mocy produkcyjnej na poziomie 228 tys. ton wyrobów rocznie. Produkty firmy wytwarzane na bazie surowców wtórnych znajdują zastosowanie głównie w branży motoryzacyjnej. Klientami Nicromet są renomowane firmy motoryzacyjne w całej Europie, m.in. nowoczesna fabryka Volkswagena w Poznaniu.

Firma Nicromet poszukiwała systemu informatycznego, który wesprze procesy związane z pozyskaniem, obsługą i rozliczaniem materiałów wykorzystywanych w procesie produkcyjnym. Istotna była również obsługa procesu doboru wsadu i kontroli jego realizacji, a ponadto możliwość precyzyjnego śledzenia przepływu materiałowego (funkcja traceability) ułatwiająca kontrolę kosztów produkcji na każdym jej etapie.

Po przeprowadzeniu szczegółowej analizy ofert dostawców systemów ERP firma Nicromet zdecydowała się na rozwiązanie IFS ze względu na funkcjonalność dopasowaną do potrzeb branży produkcyjnej oraz duże doświadczenie branżowe dostawcy zarówno w kraju, jak i za granicą. Istotnym czynnikiem wyboru była również elastyczność rozwiązania pozwalająca na zwiększanie funkcjonalności w miarę rozwoju działalności firmy.

„Cieszymy się z realizacji tego projektu wraz z partnerem, który posiada mocne kompetencje zarówno w zakresie naszego rozwiązania, jak i obszarów okołosystemowych (integracja, automatyzacja, infrastruktura). Dla pełnego wykorzystania naszego know-how zaproponowaliśmy klientowi i partnerowi usługę IFS Safeguarding, która w elastyczny sposób dopasowuje wykorzystanie merytorycznych zasobów IFS do bieżących potrzeb projektu” – wyjaśnia Jaromir Paszek, sales manager w IFS Poland.

System IFS Applications usprawni i ujednolici procesy biznesowe firmy Nicromet. Zapewni bieżące i scentralizowane nadzorowanie procesów rejestracji dostaw, spływu produkcji oraz logistyki we wszystkich zakładach Nicromet. Ponadto umożliwi analizy kontrolingowe kosztów produkcji zarówno z perspektywy doboru surowców, jak i wykorzystanych zasobów produkcyjnych.

„Nasza strategia zakłada dalszy rozwój firmy i podejmowanie nowych wyzwań na konkurencyjnym rynku. Rozwiązanie ERP firmy IFS pozwoli nam na usprawnienie działań, zwłaszcza w obszarze produkcji i łańcucha dostaw. Jestem przekonany, że to przełoży się na podniesienie jakości naszych wyrobów i usprawni współpracę z naszymi partnerami biznesowymi” – komentuje Dawid Wyciślok, członek zarządu Nicromet.

Marek Głazowski, prezes IFS Poland & Europe East, dodaje: „Branża produkcyjna to dla IFS jeden z kluczowych obszarów działania. Specjalizacja branżowa naszych rozwiązań zapewnia naszym klientom korzyści, które wzmacniają ich przewagę konkurencyjną. Cieszymy się, że nasza sprawdzona technologia wesprze firmę Nicromet w dalszym rozwoju działalności. Liczymy na długą i owocną współpracę”.

Start produkcyjny rozwiązania jest planowany na styczeń 2022 roku. Z systemu będzie korzystać 200 pracowników firmy Nicromet.

Więcej informacji o firmie IFS można znaleźć na stronie IFS.com lub obserwując nas na Twitterze: @IFSPoland.

Anna Machol, PR for IFS in Poland. Phone: +48 512 134 493, anna.machol@ifs.com

Drukarnia Interak wdraża system NAVIGATOR

Automatyzacja procesu obiegu faktur, pozwalająca na wyeliminowanie konieczności ręcznego ich wprowadzania, a zarazem efektywniejsze wykorzystanie potencjału pracowników kancelarii – to oczekiwane rezultaty wdrożenia systemu ECM/Workflow z wykorzystaniem funkcjonalności sztucznej inteligencji.
Cieszy nas fakt, że to właśnie NAVIGATOR został wybrany przez Interak Sp. z o.o. jako narzędzie, które powinno sprostać tym wymogom.

Z drukarnią Interak współpracujemy od lipca 2020 roku. Firma postawiła nie tylko na digitalizację procesu obiegu faktur, ale również na wykorzystanie technologii uczenia maszynowego automatyzującej wykonanie powtarzalnych czynności i rutynowych zadań.

Usługa OCR w oparciu o sztuczną inteligencję pozwala zminimalizować udział pracy człowieka podczas rejestracji i procesowaniu faktur, sprowadzając ją jedynie do weryfikacji danych po ekstrakcji do odpowiednich pól formularza. Nakład pracy znacząco się zmniejsza dzięki doskonałej precyzji narzędzia. Invoice Data Capture ze skutecznością od 87% w języku polskim zaczytuje dane na bieżąco, bez wcześniejszego zapoznania się z układem faktury.

Dodatkowym atutem systemu NAVIGATOR dla drukarni Interak okazało się licencjonowanie w trybie wielofirmowym, które jest doskonałym rozwiązaniem dla dużych firm, bowiem w tym modelu możemy zdefiniować wiele podmiotów prawnych korzystających z systemu i dla każdego z nich istnieje możliwość określenia oddzielnej kartoteki, planu kont oraz repozytorium dokumentów.

Wdrożenie systemu w Interak Sp. z o.o. obejmuje również połączenie z systemem ERP Sage Symfonia.

Drukarnia Interak to jedna z największych i najbardziej zaawansowanych technologicznie firm poligraficznych w Polsce. Na rynku działa od 1989 roku. Obecnie zatrudnia ponad 300 osób.