Archman dba o bezpieczeństwo danych klientów. Otrzymaliśmy certyfikat ISO270001

Miło nam poinformować, iż pozytywnie przeszliśmy audyt normy PN-ISO/IEC 27001. Otrzymany certyfikat poświadcza, że zapewniamy najwyższy stopień bezpieczeństwa danych naszych klientów. Jasno zdefiniowaliśmy zasady ich przetwarzania zgodnie z wymogami normy, których skrupulatnie przestrzegamy.

Norma PN-ISO/IEC 27001 to międzynarodowy standard dotyczący systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji. Innymi słowy, jest to zestawienie najlepszych praktyk w zakresie procesowania danych, gwarantujące ochronę informacji klientów na najwyższym poziomie.

Proces uzyskiwania certyfikatu ISO270001 trwał wiele miesięcy. Wszyscy pracownicy odbyli szkolenie z wytycznych normy, aktualizując wiedzę w zakresie przetwarzania danych osobowych.

W zespole również mamy audytorów wewnętrznych. To oni czuwali nad prawidłowym bezpieczeństwem przepływu informacji w firmie i pilnowali, aby każdy z pracowników znał i realizował politykę bezpieczeństwa informacji. Dzięki podjętym krokom, pomyślnie przeszliśmy styczniowy audyt zewnętrzny.

– Dzięki wdrożeniu normy ISO270001, po pierwsze, zapewniamy poufność danych, które otrzymujemy od klientów – dostęp do nich mają wyłącznie osoby do tego uprawnione. Po drugie, czuwamy nad tym, by informacje te były pełne, a także dostępne zawsze, gdy jest to wymagane. Po trzecie, udoskonaliliśmy metody przetwarzania danych. Wiele zasad przewidzianych normą stosowaliśmy już wcześniej, natomiast przygotowanie się do procesu certyfikacji pomogło nam wszystko uporządkować – wyjaśnia Jakub Giemza, specjalista ds. IT w Archmanie pełniący rolę audytora wewnętrznego.

Zapoznać się z otrzymanym certyfikatem, który jest wynikiem oceny niezależnych ekspertów, można tutaj. Prace nad doskonaleniem bezpieczeństwa informacji w Archmanie jednak na tym się nie kończą. Co roku będziemy przeprowadzać audyty, a kolejna certyfikacja czeka na nas za 3 lata.

 

Opoltrans Sp. z o.o. wdraża system NAVIGATOR

Miło nam poinformować, że do grona naszych klientów dołączyła firma Opoltrans Sp. z o.o. Wdrożenie rozpoczęliśmy od implementacji jednego z najpopularniejszych obiegów – procesu obsługi faktur. Ponadto, w projekcie przewidzieliśmy moduł kancelarii, mający na celu usprawnienie ewidencji przychodzącej i wychodzącej korespondencji oraz integrację z dotychczas wykorzystywanym przez firmę oprogramowaniem – eNadawcą Poczty Polskiej i systemem księgowym ERP.

Z Opoltrans Sp. z o.o. współpracujemy od grudnia 2020 roku. Prace wdrożeniowe zawsze dzielimy na kilka etapów. Rozpoczynamy od wnikliwej analizy przedwdrożeniowej, aby dokładnie zbadać zapotrzebowanie klienta, głębiej poznać specyfikę organizacji i zachodzące w niej procesy oraz zidentyfikować punkty, na które powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na etapie wdrożenia.

Etap wdrożenia obejmuje konfigurację modułów do obsługi faktur oraz pism przychodzących i wychodzących. Są to dość typowe procesy, jednak warto podkreślić, że zawsze stawiamy na pełne dopasowanie do potrzeb klienta – wyjaśnia Gabriela Ciołek, opiekun klienta z ramienia Archmana.

Warto zaznaczyć, że system NAVIGATOR jest praktycznie w 100% konfigurowalny. Taka elastyczność pozwala maksymalnie dopasować narzędzie do firmowych realiów i przyzwyczajeń pracowników. Z doświadczenia wiemy, że to właśnie szyte na miarę obiegi elektroniczne pozwalają na większą efektywność pracy. Podejście indywidualne jest zatem kluczowe w transformacji cyfrowej, gdyż wdrożenie sztywnego skomplikowanego narzędzia może nie tylko nie ułatwić wykonania dobrze znanych, rutynowych czynności, ale utrudnić – dodaje specjalistka ds. wdrożeń systemu NAVIGATOR.

Ciekawym elementem projektu wdrożeniowego w Opoltrans są również integracje z wykorzystywanymi narzędziami. NAVIGATOR daje bowiem praktycznie nieograniczone możliwości łączenia różnych narzędzi w obrębie jednej platformy za pomocą API. Taki sposób będzie tu wykorzystany w przypadku eNadawcy Poczty Polskiej. Radzimy sobie również w przypadku, gdy nie mamy dostępu do interfejsu programistycznego. Np. z systemem księgowym ERP Infor LN będziemy wymieniać się danymi przy pomocy widoków SQL udostępnionych przez klienta.

Opoltrans Sp. z o.o. to sieć hurtowni motoryzacyjnych, która oferuje najszerszy na rynku asortyment, przechowywany w magazynach w całej Polsce, zapewniając tym samym dostępność towarów od ręki w każdym oddziale.

 

System APS Asprova i XPRIMER.MES wspomagają rozwój Inter Metalu

Spółka Inter Metal S.C, mająca swoja siedzibę w Boninie pod Koszalinem, świadczy kompleksowe usługi w zakresie technologii obróbki metali. Nowoczesny park maszynowy pozwala na samodzielne wykonanie zaawansowanych konstrukcji metalowych zawierających cięcie laserowe blach, rur i profili, zaginanie, toczenie i frezowanie. Firma świadczy również usługi spawania stali węglowej, nierdzewnej i aluminium w różnych metodach. Ostatnie inwestycje w firmie to poszerzenie zakresu usług o frezowanie 5-osiowe, wykrawanie młoteczkowe i zaginanie na automacie. Wszystko po to, aby elastycznie dostosować swoje zasoby i możliwości do potrzeb i wymagań klientów.

Poprawa obsługi klienta oraz większa konkurencyjność na rynku stały u podstaw współpracy pomiędzy Inter Metalem i eq system.

Miło nam poinformować, że rozpoczęliśmy współpracę z Inter Metal w ramach realizacji projektu wdrożeniowego, mającego za zadanie poprawę jakości planowania i harmonogramowania produkcji oraz precyzyjną ewidencję zdarzeń produkcyjnych.

Główne cele jakie stawia management przed projektem to:

SYSTEM APS ASPROVA

  • Zwiększenie terminowości dostaw, mierzonej od pierwszej potwierdzonej klientowi daty.
  • Możliwość zbalansowanego obciążania stanowisk, zgodnie z realnymi potrzebami innych działów biorących udział w procesie.

SYSTEM XPRIMER.MES

  • Zinformatyzowanie czynności związanych ze śledzeniem materiałowym (traceability).
  • Możliwość zweryfikowania rentowności zleceń na podstawie dokładnych informacji o poświęconym na nie czasie przez pracowników produkcji.

W wyniku przeprowadzonej w 2020 roku dopasowanej koncepcji implementacji ustalono, że podstawowym systemem finansowo-księgowym będzie dotychczasowy systemem ERP Plan de Campagne. Planowanie i harmonogramowanie produkcji odbywać się będzie w systemie APS Asprova, a systemem klasy MES, wspomagającym zarządzanie procesami biznesowymi i danymi podstawowymi oraz ewidencję zdarzeń produkcyjnych, będzie XPRIMER.MES. Wszystkie rozwiązania będą działały w zintegrowanym środowisku.

 

Sohbi Craft Poland rozwija się z systemem APS Asprova

Sohbi Craft Poland. Firma z japońskim kapitałem, której na rodzimym gruncie przedstawiać nie trzeba, a która w Polsce osiąga nie mniejsze sukcesy.  Sukcesem eq system jest natomiast pozyskanie zaufania przedsiębiorstwa z Japonii oraz doprowadzenie do nawiązania współpracy z polską firmą. W efekcie, japońska technologia produkcji spotkała się z japońską technologią informatyczną, wspierającą zarządzanie produkcji i w Sohbi Craft Poland został wdrożony system APS Asprova. Efekty implementacji pozwalają z optymizmem patrzeć w przyszłość i wyczekiwać dalszego, dynamicznego rozwoju przedsiębiorstwa. Przeczytajcie, co zyskała Sohbi Craft Poland rok od rozpoczęcia wdrożenia systemu APS Asprova.

Sohbi Craft Poland – o firmie

Sohbi Craft Poland funkcjonuje od 2006 roku. Nowym biznesem firmy jest produkcja półmasek FFP2, ale główny obszar działalności to produkcja tłoczonych, metalowych elementów dla branży automotive. Wsporniki silników, elementy układu kierowniczego, poduszek powietrznych, siedzeń, klimatyzacji, akumulatorów… To części produkowane właśnie przez Sohbi. Oprócz tłoczenia wykonuje się na nich gwintowanie, nitowanie i spawanie.

Wymienione produkty są dostarczane do niemal wszystkich krajów Unii Europejskiej, firma może się także pochwalić współpracą z przedsiębiorstwami z Meksyku i USA. Skala prowadzonych działań znajduje odzwierciedlenie w wielkości firmy – w Sohbi zatrudnionych jest obecnie 250 osób, pracujących w zakładzie o powierzchni 11 000 m2.

Proces produkcji w Sohbi

Proces produkcyjny w Sohbi Craft Poland z pewnością wymagał uporządkowania i optymalizacji, mimo iż z pozoru nie był skomplikowany. Ustalono, że poziom stanu magazynowego surowców jest na niezadowalającym poziomie, a jego wartość to aż 67% wartości stanu magazynowego wyrobów gotowych. Z kolei wartość produkcji w toku stanowiła 8% wartości stanu magazynowego wyrobów gotowych, co również wymagało poprawy. Również dlatego, że ze względu na kontrakty z klientami, firma musi zachowywać safety stocki na magazynie wyrobów gotowych na ustalonych poziomach.

Eksperci eq system, podczas spotkań z przedstawicielami firmy, zdiagnozowali również, że Sohbi traci 1080 minut dziennie na przezbrojenia. Okazało się, że stworzenie poprawnego i efektywnego planu produkcji, w sytuacji, gdy pracownicy pracują w systemie 3-zmianowym, 5 dni w tygodniu,  jest dużym wyzwaniem. Tym bardziej, że tracili 60% czasu na codzienny przegląd materiałów, pozyskiwanie informacji i tworzenie planu produkcji, który wybiegał zaledwie parę dni do przodu. Rozwiązaniem okazało się wdrożenie standardu sterowania produkcją eq, opartego w tym przypadku o system APS Asprova. Postawiono przed nim takie zadania jak:

  • Zmniejszenie stanów magazynowych i WIP
  • Zmniejszenie ilości przezbrojeń
  • Harmonogramowanie w oparciu o precyzyjny plan produkcyjny, a nie o zmienne prognozy
  • Skrócenie czasu planowania i nakładów na jego tworzenie
  • Stworzenie możliwości planowania długoterminowego.

Czy się udało?

System APS Asprova – jak usprawnia pracę w Sohbi?

System APS Asprova korzysta z danych w czasie rzeczywistym, ponieważ został zintegrowany z systemem zarządzania magazynem (dzięki czemu uwzględnia zawsze aktualny stan magazynowy) oraz z systemem zamówień klientów i postępem realizacji produkcji W Asprovie planowane są też czasy przezbrojeń, standardy produkcyjne oraz harmonogramy, uwzględniające m.in. dostępność pracowników i inne ograniczenia procesowe. Planista nie traci już czasu na układanie w Excelu planu produkcji, który i tak będzie trzeba zmodyfikować – teraz jego główną funkcją jest optymalizacja harmonogramu oraz uwzględnianie nowych kryteriów optymalizacyjnych. Doskonale obrazują to liczby. Zaimplementowany w Sohbi Craft Poland system APS Asprova sprawił, że czas gromadzenia danych skrócił się o 50%, podobnie jak czas ich analizy. Czas przygotowania planu jest z kolei krótszy o 60%, a ilość przezbrojeń udało się zmniejszyć o 40%.

Przed implementacją systemu Asprova w przedsiębiorstwie nie było możliwości, by zająć się udoskonalaniem procesów. Teraz zaoszczędzony czas jest poświęcany na ulepszanie strategii działania firmy oraz na podejmowanie decyzji i działania analityczne. Pozostałe zadania, według zdefiniowanych zasad i kryteriów optymalizacyjnych, automatycznie realizuje Asprova.

Zauważalną korzyścią z wdrożenia Asprovy jest również zwiększenie horyzontu planowania: z kilku dni do 6 miesięcy. Plan produkcji dla nikogo nie stanowi już zaskoczenia.

Co jeszcze zmieni system APS Asprova?

Po 12 miesiącach od rozpoczęcia wdrażania systemu APS Asprova firma Sohbi może zmienić strategię planowania z reaktywnej na prewencyjną. Udoskonalenie planowania produkcji daje także szansę na dalszą optymalizację procesów logistycznych oraz zmniejszenie poziomu stanów magazynowych surowców z poziomu 67% do 38%, w stosunku do wartości stanu magazynowego wyrobów gotowych. Powyższe założenia, podobnie jak zmniejszenie wartości produkcji w toku z poziomu 8% do 2%, w stosunku do wartości stanu magazynowego wyrobów gotowych, stanowią cel Sohbi na 2021 rok. Z Asprovą musi się to udać.