Comarch – globalny producent i dostawca systemów informatycznych – rozwija działalność biznesową i wzmacnia obecność na rynkach zagranicznych, otwierając spółkę w Australii. Siedziba firmy będzie się mieścić w Sydney.
Aktywność promocyjna i sprzedażowa australijskiej spółki Comarch będzie koncentrować się na rozwiązaniach skierowanych do branży sprzedaży detalicznej, telekomunikacji oraz finansów i bankowości. Dodatkowo firma będzie rozwijać ofertę usług hostingowych dla obecnych i przyszłych klientów we Australii.
Comarch prowadzi działalność biznesową na Antypodach od 2017 roku i realizuje m.in. projekt dla australijskiego operatora zakładów wzajemnych i gier. W ramach umowy dostarczy platformę do zarządzania relacjami z klientami oraz wsparcia działań marketingowych od strony informatycznej, zbudowaną w oparciu o system Comarch Loyalty Management. Podobne wdrożenie jest realizowane dla globalnego koncernu paliwowego, który jest właścicielem sieci stacji benzynowych w Australii.
Przychody ze sprzedaży systemów i usług za 2018 roku w Australii przekroczyły 7,6 mln zł., a w tym roku wartość kontraktów szacowana jest na ponad 9 mln PLN.
– Otwarcie biura w Australii było naturalnym krokiem w rozwoju globalnej działalności biznesowej Comarch. To był ostatni, zamieszkały kontynent, gdzie firma nie miała oddziału. Realizowaliśmy już projekty, prowadziliśmy negocjacje z kolejnymi firmami oraz szukaliśmy nowym klientów. Teraz będziemy działać na zwiększonych obrotach. Mimo, że Australia to kraj z niewielką populacją liczącą 25 milionów mieszkańców, to nadal jest to jedna z najbogatszych gospodarek na świecie, z bardzo dobrze rozwiniętą technologią i jednym z najwyższych standardów życia. Prężnie działa tu sektor górnictwa, usług i handlu detalicznego, a więc jest przestrzeń dla systemów informatycznych Comarch – mówi Jarosław Włudyka, managing director Comarch w Australii.
Zespół Comarch w Australii będzie składał się z sprzedawców, konsultantów, analityków oraz kierowników projektu specjalizujących się w systemach informatycznych dla dostawców usług telekomunikacyjnych, rozwiązaniach lojalnościowych i produktach wspomagających zarządzanie relacjami z klientami (CRM) a także usługach outsourcingowych, infrastrukturze IT i usługach Data Center. Ponadto Comarch będzie skupiał się na rozwoju i sprzedaży systemów informatycznych dla instytucji finansowych oraz ubezpieczeniowych.
Comarch jest rozpoznawalnym globalnie producentem systemów informatycznych. W ostatnim czasie stał się producentem innowacyjnych urządzeń elektronicznych do zdalnego monitoringu zdrowia oraz z zakresu Internetu rzeczy (ang. IoT). Wiele produktów Comarch, m.in. rozwiązania lojalnościowe czy systemy bilingowe OSS/BSS, znajduje uznanie wiodących firm analitycznych takich jak Gartner czy IDC i regularnie pojawiają się one w zestawieniach najlepszych rozwiązań dostępnych na rynku. Z systemów Comarch korzysta kilkadziesiąt tysięcy firm, a projekty są realizowane w ponad 100 krajach na wszystkich kontynentach, oprócz Antarktydy.
Więcej informacji o Comarch:
Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, w Polsce. Prowadzi projekty dla czołowych marek z polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usługach, infrastrukturze IT, administracji publicznej, przemyśle, służbie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach m.in.: Heathrow Airport, BP, Carrefour, Heineken, Goodyear, Pepsi, Vodafone, T-Mobile, Telefónica, E-Plus, KPN czy MTS, BNP Paribas Fortis, Alior Bank SA (Carlo Tassara Group), Allianz, Aviva, AXA, Banque Populaire des Alpes,BRE Bank,BZ WBK (Grupa Santander), CitiFinancial (Citigroup), Delta Lloyd Life, Deutsche Bank PBC, ING Insurance.
Firma zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje ok. 20 proc. przychodów w projekty innowacyjne. W 2018 r. była to kwota 181 mln zł. Obecnie zatrudnia ponad 6 000 ekspertów, w ponad biurach w ponad 30 krajach od Japonii i Australii, przez Europę aż po Chile.