SNP i LPP Polski lider branży odzieżowej usprawnia zarządzanie kapitałem ludzkim dzięki najnowszym rozwiązaniom SAP

Firma LPP, jedna z najdynamiczniej rozwijających się firm odzieżowych w Europie Środkowo-Wschodniej, właściciel marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, uruchomiła wraz z SNP Poland innowacyjną platformę zarządzania procesami HR. Składają się na nią narzędzia SAP SuccessFactors, system SAP HR oraz aplikacje SNP, m.in. SNP E-Time, która skraca czas przygotowania miesięcznych grafików pracy w salonie do zaledwie kilku minut.

Przedsięwzięcie informatyczne było odpowiedzią na konieczność usprawnienia procesów personalnych w sieci sprzedaży w Polsce liczącej prawie 1000 salonów. Celem zmian było wdrożenie narzędzia HR, pozwalającego na efektywne i szybkie realizowanie wszystkich zdarzeń personalnych w rozproszonej strukturze zatrudnienia, ze szczególnym uwzględnieniem modułu do zarządzania czasem pracy. W rezultacie, pracownicy i menedżerowie otrzymali portal samoobsługi, zaś centralny dział HR – narzędzie do monitorowania i zdalnego zarządzania procesami kadrowymi.

Nowymi rozwiązaniami HR zostało objętych ponad 10 tys. pracowników salonów sieci Reserved i pozostałych marek LPP w Polsce.

Istotnym elementem nowej platformy jest rozwiązanie SuccessFactors Employee Central. Aplikacja, dostępna w modelu chmurowym (SaaS – Software as a Service) przez przeglądarkę www, udostępnia szeroki zakres funkcji samoobsługi pracowniczej. Z kolei, naliczanie płac jest realizowane w systemie SAP HR, który został zintegrowany przez specjalistów SNP z rozwiązaniem SuccessFactors.

Kluczową innowacją jest aplikacja SNP E-Time, służąca kierownikom sklepów do elastycznego planowania czasu pracy zespołów. Aplikacja automatycznie uwzględnia uwarunkowania prawne oraz specyficzne potrzeby dla każdego zatrudnionego (np. praca tylko w wybrane dni tygodnia, w określonych godzinach).

Tworzenie grafików pracy w salonach to krytyczny dla nas proces, gdyż od niego zależy dostępność naszych pracowników dla klientów i możliwość dopasowania odpowiedniej ilości obsady do harmonogramu zadań na salonie. Z jednej strony grafik musi być optymalny z punktu widzenia efektywności pracy kilkudziesięcioosobowego zespołu, z drugiej zaś – w pełni zgodny z prawem pracy i dostępnością konkretnych pracowników. Dotychczas stworzenie takiego planu zajmowało kierownikowi co miesiąc nawet dwa do trzech dni pracy. Teraz, dzięki SNP E-Time, menedżerowie korzystający z funkcji automatycznego obsadzania zmian przygotowują grafik miesięczny w zaledwie kilka minut. W skali setek salonów daje to olbrzymie oszczędności” – komentuje Danka Krzysiak, Head of HR Administration and Payroll w LPP SA.

Platformę HR uzupełniają inne rozwiązania, m.in. aplikacja do wyświetlania elektronicznych pasków płacowych SNP E-Payslips, aplikacja wysyłająca powiadomienia do pracowników i kierowników poprzez wiadomości email lub SMS. Wszystkie rozwiązania są przygotowane przez SNP w nowatorskiej technologii SAP UI5 na SAP Cloud Platform, pozwalającej na elastyczny rozwój rozwiązań w przyszłości.

LPP SA jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm odzieżowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Firma od ponad 25 lat konsekwentnie prowadzi działalność w Polsce i za granicą, odnosząc sukcesy na wymagającym rynku odzieżowym. LPP SA zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Firma posiada sieć ponad 1700 salonów oraz sklepy on-line wszystkich swoich marek i tworzy miejsca pracy dla ok. 25 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Więcej informacji: www.lppsa.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*