Opinia klienta jest decydująca jeśli prowadzisz sprzedaż w Internecie. Spraw, aby była pozytywna!
Konkurencja na rynku e-commerce jest zacięta, a klienci szybko przyzwyczajają się do coraz lepszej jakości obsługi. Aby sprostać tym wymaganiom, należy zapewnić odpowiedni standard w kluczowych obszarach logistycznej obsługi klienta. Według opineo.pl istotna jest szybkość dostawy, jakość kontaktu ze sprzedawcą, zgodność dostawy z zamówieniem oraz sposób zapakowania przesyłki. Odpowiedzią na te wymagania jest wdrożenie omnichannel, obsługiwane przez odpowiednio dobrany i zintegrowany z kluczowymi usługami system WMS.
Wybierz rozwiązania od sprawdzonych dostawców
Skuteczny system zarządzania magazynem to taki, który niezależnie od jego wielkości pozwala szybko zlokalizować każdy towar. Spośród dostępnych na rynku produktów warto postawić na sprawdzone rozwiązania od renomowanych dostawców. Narzędzie Comarch WMS od firmy Comarch S.A. umożliwia sprawną realizację dyspozycji magazynowych jak również zapewnia narzędzia do administrowania całością procesów realizowanych na magazynie. System Comarch WMS to zestaw dwóch narzędzi – Comarch WMS Zarządzanie oraz Comarch WMS Magazynier, które wspólnie umożliwiają kompleksową obsługę magazynu wysokiego składowania. System Comarch WMS dzięki integracji z systemami Comarch ERP zapewnia całościową kontrolę nad przepływem towarów w przedsiębiorstwie. Dodatkowo uruchomienie sprawdzonych rozwiązań w zakresie obsługi gospodarki magazynowej umożliwia wdrożenie omnichannel w Twoim przedsiębiorstwie.
Zapewnij sprawne zarządzanie magazynem wysokiego składowania
Usprawnienie obszaru logistyki magazynowej udało się osiągnąć w Centrum Ogrodniczym JUCCA. Było to możliwe dzięki wdrożeniu rozwiązania Comarch WMS, przeprowadzonemu przez firmę Graphcom. System Comarch WMS pozwala szybko zlokalizować towar na półce, nawet na tak dużej przestrzeni, jaką zajmuje kilka hal sprzedaży w Centrum Ogrodniczym. Szybka lokalizacja asortymentu na hali magazynowej to w efekcie krótszy czas realizacji wydania towaru, co oznacza sprawniejszą obsługę zamówień oraz samych klientów. System jest pomocny w realizacji cząstkowych inwentaryzacji konkretnej strefy magazynu lub wybranego asortymentu, umożliwiając tym samym bieżącą kontrolę posiadanych stanów towarowych. Zapewnienie zgodnych z rzeczywistością stanów magazynowych to nie tylko obowiązek prawny, ale również gwarancja możliwości wywiązania się z zobowiązań handlowych w uzgodnionym czasie. Wdrożony w firmie JUCCA system Comarch WMS umożliwił ponadto minimalizację błędów w dostawach, dzięki odpowiedniej organizacji kompletacji zamówień, zarówno do klientów B2B, jak i B2C. Szybkość i terminowość dostaw, zgodność z zamówieniem, wszystkie te czynniki składają się na kluczowe kryteria oceny obsługi klienta, co jest szczególnie istotne jeśli prowadzisz sprzedaż w Internecie.
Usprawnij dostawy dzięki integracji z firmami kurierskimi
Obsługa zamówień realizowanych przez magazyn wymaga dobrze zorganizowanej współpracy z zewnętrznymi operatorami logistycznymi. System Comarch WMS może zautomatyzować współpracę z firmami kurierskimi. W przypadku integracji z zewnętrznym systemem operatora, dla zamówień gotowych do wysłania, automatycznie generowany jest list przewozowy. Jest to możliwe dzięki integracji z najpopularniejszymi systemami kurierskimi – DHL, FedEx, GLS, DPD, InPost, Schenker i wieloma innymi. Integracja jest realizowana w oparciu o rozwiązanie operatora logistycznego Avocado Shipping. Dzięki autorskim rozwiązaniom firmy Graphcom możliwa jest również automatyzacja rozliczeń przesyłek „za pobraniem”. Rozwiązanie zapewnia sprawne rozliczenie opłat za przesyłki zgodnie z wystawionymi dokumentami handlowymi. Po wczytaniu do systemu Comarch ERP dokumentu w formie zestawienia informacji o płatnościach „za pobraniem”, dostarczonego przez firmę kurierską, operacje związane z rozliczeniem tych płatności przebiegają już automatycznie. Automatyzacja procesów z firmami kurierskimi oznacza eliminację błędów dla powtarzalnych czynności oraz sprawniejszą realizację dostaw do klientów.
Zadbaj o dostępność asortymentu w kluczowych kanałach sprzedaży
Sprzedaż w Internecie oraz w sklepach stacjonarnych nie może być sprawnie realizowana w przypadku braku towarów. Kluczowe jest zapewnienie dostępności produktów na co dzień jak również w momentach znacznego wzrostu zamówień. Analiza popytu, wynikającego z historycznej sprzedaży, pozwala oszacować na ile wprowadzenie dodatkowych usprawnień spowoduje istotny wzrost sprzedaży, ze względu na większą dostępność wybranych towarów. Problem ten występował w firmie Puccini, jeszcze zanim zrealizowano wdrożenie omnichannel, w ramach którego uruchomiono system Comarch MWS zintegrowany z systemem Comarch ERP Altum. Puccini zależało na posiadaniu łatwego w obsłudze narzędzia zabezpieczającego przed brakiem zasobów potrzebnych do realizacji zamówień zatowarowania sklepów i klientów B2B. Firma zastosowała podział zasobów magazynowych na dwie pule – pierwsza dla salonów i B2B oraz druga dla e-commerce. Zamówienia e-commerce są realizowane z zasobów specjalnego magazynu, do którego na bieżąco są przypisywane zasoby wystarczające dla utrzymania ciągłości sprzedaży w Internecie. Zapewnienie dostępności kluczowych towarów to większa elastyczność przedsiębiorstwa na dynamicznie zmieniającym się rynku oraz realne korzyści finansowe ze zrealizowanej sprzedaży. Sprawdź jak wdrożenie omnichannel może usprawnić sprzedaż w Twojej firmie i skontaktuj się z nami już dziś!
- Zapewnienie szybkich dostaw do klientów,
- Zapewnienie sprzedawcom, będących w kontakcie z klientem, informacji o statusie realizacji zamówienia i w konsekwencji umożliwienie wysokiej jakości obsługi,
- Zapewnienie zgodności dostaw z zamówieniami klientów,
- Zapewnienie odpowiedniego standardu pakowania towarów wysyłanych do klientów,
- Zapewnienie zgodnych z rzeczywistością stanów magazynowych,
- Realizacja wymaganych przepisami prawa inwentaryzacji magazynu w systemie,
- Usprawnienie przyjęć oraz wydań towarów na magazynie,
- Usprawnienie w obszarze wysyłek dzięki integracji z firmami kurierskimi,
- Zarządzanie strukturą magazynu, dyspozycjami i procesami realizowanymi na magazynie,
- Zarządzanie uprawnieniami magazynierów oraz ocena efektywności pracy magazynierów,
- Analiza danych magazynowych z wykorzystaniem raportów dostępnych w systemie,
- Ograniczenie roli pracowników magazynowych dzięki zdefiniowanym procesom oraz informacjom zgromadzonym w systemie,
- Możliwość obsłużenia rosnącej liczby dyspozycji przy tej samej liczbie pracowników magazynowych, dzięki lepszej organizacji pracy,
- Usprawnienie logistyki (serca biznesu Omnichannel) dzięki automatyzacji procesów magazynowych, logistycznych, analitycznych.
Graphcom Sp. z o.o. specjalizuje się we wdrażaniu systemów informatycznych wyprodukowanych przez Comarch S.A. Firma Graphcom współpracuje zarówno z małymi, średnimi, jak i dużymi przedsiębiorstwami. Od 2000 roku realizuje największe w kraju projekty wdrożeniowe Comarch ERP, koncentrując się na klientach z sektora przemysłowego, produkcyjnego oraz e-commerce.
Spółka Graphcom wierzy, że kluczową wartością każdej firmy jest jej zdolność do korzystania z gromadzonych przez siebie danych (Data-Driven Company).