Produkcja czerpie garściami z technologii, których motorem napędowym są dane. Dane generowane przez maszyny, umieszczone w harmonogramach, kosztorysach, gromadzone na każdym etapie dostawy, wyodrębnione z reakcji klienta. Zrozumienie tych danych i wyniki ich analiz wprowadzają nową jakość w produkcji. Handlowcy przyglądają się transformacji fabryk i co? I chcą zmian także w swojej branży.
Wyzwania cyfrowej transformacji handlu
W dobie łatwego dostępu do platform zakupowych, olbrzymiej konkurencji w obszarze usług, rosną oczekiwania klientów i zmienia się sposób, w jaki klienci szukają, kupują i konsumują produkty. A kupują więcej, szybciej, w fizycznych sklepach i w wirtualnej przestrzeni. Aby temu sprostać i przygotować się do personalizowania ofert, dostarczania angażujących doświadczeń i szybkiego zaspokajania potrzeb klientów, branża handlowa może korzystać z narzędzi cyfrowych, które usprawniają handel.
Pora na sklepy przyszłości
Modelowy sklep przyszłości to organizm zbudowany z systemów i urządzeń, które towarzyszą klientowi na każdym kroku jego zakupowej ścieżki. Chatboty, z którymi komunikuje się klient online poznają jego preferencje, jednocześnie odpowiadając na pytania i informując o produkcie. Dzięki geolokalizacji aplikacje mobilne prezentują klientowi najbardziej dopasowane do potrzeb produkty dostępne w jego okolicy. W sklepie klient zaopatrzony w smartfon z aplikacją zakupową połączoną z systemem płatności skanuje produkt smartfonem, a aplikacja pobiera za niego opłatę – klient kupił produkt i może wyjść ze sklepu. W tym czasie czujnik umieszczony na półce sklepowej informuje obsługę o brakach w zaopatrzeniu. Dzięki temu produkty są dostarczane na czas.
Bo rozwiązania przyszłości mają odpowiadać nie tylko na potrzeby klientów, ale też pracowników, którzy chcą zapewniać lepszą obsługę klientom oraz mieć pełną kontrolę nad dystrybucją towarów.
Zaopatrzenie optymalizujemy uwzględniając prognozy oparte na modelowaniu matematycznym i sztucznej inteligencji. Systemy wizyjne zainstalowane w sklepie identyfikują przedmioty i informują o zapotrzebowaniu na dane produkty. W zatowarowaniu może pomóc również technologia RFID. Czytniki RFID ocenią, czy towar zmienił swoją lokalizację, tj. czy brakuje go na półce.
Status rozwiązań: dostępne
ANEGIS opracowuje rozwiązania, które przyspieszają procesy handlowe. Wykorzystuje narzędzia Microsoft – system Dynamics 365, łączy systemy kognitywne z urządzeniami IoT i korzysta z mocy platformy Microsoft Azure i jej usług: Machine Learning Studio czy IoT Hub. Sztuczna inteligencja dostarczana do prognozowania opartego na analizie danych o sentymentach, preferencjach i trendach, pomaga handlowcom podejmować bardziej trafne decyzje.
Rozwiązania dla sklepu przyszłości nie tylko wpisują się w trend prokonsumencki, ale też przyspieszają procesy sprzedażowe i otwierają pracownikom drogę do perfekcyjnej dystrybucji towarów i obsługi klienta.
Anegis Sp. z o.o.