Transformacja cyfrowa przedsiębiorstwa z Microsoft Dynamics

Choć jakość produktów oraz posiadanie szerokiej gamy produktów może przyciągnąć klientów, to samo w sobie nie gwarantuje sukcesu na rynku. Ważne jest także posiadanie dobrego planu marketingowego, skutecznej strategii sprzedażowej oraz umiejętności budowania relacji z klientami. Sukces na rynku wymaga zwykle połączenia kilku czynników, takich jak jakość produktów, usługi, marketing, sprzedaż i relacje z klientami.

Jak skutecznie sprzedawać?

Nowe trendy w komunikacji, zmieniające się preferencje różnych pokoleń, wpływ pandemii oraz nowe możliwości oferowane przez internet powodują ciągły rozwój procesów marketingowych i sprzedażowych. W niektórych dziedzinach następuje całkowita cyfrowa transformacja tych procesów.

Zdobywanie szans sprzedażowych w coraz większym stopniu wspierane jest systemami informatycznymi. Przykładem ich zastosowania może być możliwość zaplanowania konkretnych scenariuszy następujących po sobie wielowariantowych działań. Rozważamy w tym miejscu scenariusze, które inteligentnie dostosowują się do reakcji potencjalnych klientów. W ich efekcie, bazy danych działów handlowych regularnie napełniają się potencjalnymi klientami i szansami sprzedaży na podstawie zdefiniowanych wcześniej warunków.

Coraz częściej obiektem zainteresowania zespołów marketingowych stają się social media. Nie bez powodu Microsoft zakupił serwis LinkedIn za 26 mld USD który gromadzi użytkowników zainteresowanych komunikacją i materiałami o charakterze biznesowym. Wszystkie systemy Microsoft Dynamics posiadają już możliwość podłączenia do tego serwisu.

Kwalifikacja potencjalnego klienta to dopiero początek drogi. Każda z wygenerowanych szans sprzedaży wymaga odpowiedniego prowadzenia i nadzoru. Proces zamknięcia szansy generuje zamówienie, które powinno być sprawnie zrealizowane i zafakturowane. Równie ważna jest obsługa posprzedażowa, gdyż właściwa komunikacja na tym etapie ma decydujący wpływ na postrzeganie marki a dodatkowo pozwala wygenerować kolejne szanse sprzedaży.

Aby cały proces sprzedażowy działał wydajnie, wymaga on wsparcia odpowiednich systemów informatycznych. Systemów, które nie tylko powinny dobrze współpracować ze sobą, ale również stanowić odpowiednie wsparcie dla klientów i przedstawicieli handlowych. Handlowcy oczekują przejrzystych i ułatwiających im prace narzędzi, aby z sukcesem zamykać szanse sprzedaży.

Microsoft to doskonale rozumie i dostarcza oprogramowanie budujące kompletną, zaawansowaną platformę sprzedażową, w skład której wchodzą następujące elementy:

  • Microsoft Dynamics 365 Marketing – Moduł, którego zadaniem jest pozyskiwanie potencjalnych klientów i szans sprzedaży. Zaawansowana funkcjonalność pozwala na wdrożenie wielowątkowych scenariuszy marketingowych, których przebieg automatycznie dopasowuje się do zachowań odbiorców.
  • Microsoft Dynamics 365 Sales – to rozwiązanie, które pomaga sprzedawcom uzyskać głębszy wgląd w informacje dotyczące klientów, a ich menedżerom na lepszą kontrolę nad przebiegiem i statusem poszczególnych szans. Pomaga skutecznie zamieniać szanse sprzedażowe na zamówienia.
  • Microsoft Dynamics 365 Business Central – centralny system ERP odpowiedzialny za sprawną realizację zamówień sprzedaży. Odpowiada za zarządzanie łańcuchem dostaw, produkcję, księgowość oraz rozliczenia z klientami.
  • Microsoft Dynamics 365 Customer Service – odpowiada za obsługę posprzedażową.

Wymienione aplikacje mogą pracować niezależnie lub w dowolnej konfiguracji preferowanej w danej organizacji.

Warto na koniec nadmienić o zwiększonym potencjale biznesowym zestawu narzędzi Microsoft Office. Użytkownicy tego pakietu po dołączeniu aplikacji z grupy Dynamics często z zaskoczeniem odkryją, że bezpośrednio w Outlook wprost z przychodzącego emaila będziemożnautworzyć szansę sprzedażową w programie Dynamics Sales, lub zamówienie w Business Central.  

Wymienione powyżej narzędzia stanowią innowacyjny, cechujący się niespotykaną użytecznością Ekosystem Aplikacji Biznesowych silnie zorientowanych na wspomaganie sprzedaży.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*