Sprzedaż omnichannel od Graphcom, realizowana za pośrednictwem Comarch ERP Altum

System ERP dla sieci handlowych do obsługi sprzedaży wielokanałowej

Comarch ERP Altum umożliwia obsługę zamówień przychodzących z różnych kanałów sprzedaży. System umożliwia przyjęcie, weryfikację i realizację zamówienia pochodzącego z Allegro, sklepu internetowego oraz innych kanałów sprzedaży elektronicznej. Dodatkowo narzędzie wspiera przyjmowanie zamówień na towary z przedsprzedaży (tzn. towarów, których nie ma na stanie magazynowym). Rozwiązanie posiada funkcjonalności wspierające podejmowanie decyzji zakupowych oraz realizację procesu zakupowego z uwzględnieniem dostaw kontenerowych. System umożliwia zapewnienie odpowiednich stanów magazynowych dla kanałów sprzedaży elektronicznej, oraz automatyzację zatowarowania salonów detalicznych. Dodatkowo rozwiązanie wpiera sprzedaż w sklepach stacjonarnych, dzięki aplikacji Comarch Retail POS. Firma Graphcom zachęca do zapoznania się z wideo-prezentacją rozwiązania, która przybliża możliwości systemu Comarch ERP Altum.

Zakupy, sprzedaż i gospodarka magazynowa w wielu spółkach w jednym systemie

Dedykowany system ERP dla sieci handlowych, jakim jest Comarch ERP Altum, wspiera wielofirmowość przedsiębiorstw. Dzięki odpowiedniemu odwzorowaniu struktury organizacyjnej firmy w systemie Comarch ERP Altum możemy zarządzać poszczególnymi spółkami, obszarami lub działami, czyli tak zwanymi centrami. Możliwe jest także zarządzanie uprawnieniami pracowników, którzy mogą mieć dostęp do wielu centrów, jeśli np. odpowiadają za różne obszary w ramach pełnionych obowiązków. Wielką zaletą systemu Comarch ERP Altum jest możliwość automatyzacji rejestrowania transakcji handlowych odbywających się pomiędzy podmiotami powiązanymi (np. jedna firma w ramach grupy prowadzi działalność produkcyjną, a druga zajmuje się dystrybucją). Za pomocą transakcji międzyfirmowych generowanie dokumentu pochodnego w jednej firmie (np. dokumentu przyjęcia zewnętrznego) odbywa się automatycznie w momencie zatwierdzenia dokumentu pierwotnego w drugiej (np. dokumentu wydania zewnętrznego). Funkcjonalność transakcji międzyfirmowych wymaga odpowiedniej konfiguracji systemu (min. zdefiniowania ról jakie poszczególne firmy pełnią w organizacji). Kolejną ważną funkcjonalnością systemu Comarch ERP Altum jest obsługa procesu zakupowego z uwzględnieniem dostaw kontenerowych. W takim przypadku ceny nabycia towarów będą uwzględniać, oprócz cen zakupu od dostawców, koszty dodatkowe związane z towarem (np. transport, cło). Wartości kosztów dodatkowych mogą zostać rozłożone na poszczególne pozycje dokumentu faktury zakupu zgodnie z wybranym algorytmem (np. ilościowy, wartościowy, wagowy). Dzięki takiemu rozwiązaniu ceny nabycia towarów w systemie Comarch ERP Altum odzwierciedlają realną wartość, wynikającą z wszystkich poniesionych przez firmę kosztów.

Efektywne zarządzanie produktami w systemie Comarch ERP Altum

Obsługa systemu Comarch ERP Altum jest intuicyjna dzięki przyjaznemu interfejsowi, który przypomina organizacją funkcjonalności popularne pakiety typu office (funkcjonalności są zgrupowane w formie tzw. wstążki). Karty towarowe w systemie Comarch ERP Altum posegregowane są w grupy, które tworzą strukturę drzewa, co pozwala na szybki dostęp do wybranych kategorii asortymentu. Karta każdego artykułu podzielona jest na sekcję nagłówkową oraz dodatkowe informacje w formie zakładek. Sekcja nagłówkowa przechowuje podstawowe informacje takie jak kod, nazwa, stawka VAT itd. Informacje dodatkowe umożliwiają wprowadzenie szczegółowych informacji o produkcie takich jak, cena, jednostki miary, kody EAN, grupa asortymentowa i wiele innych. W zakładce zasoby mamy wgląd do informacji o dostępności towaru na poszczególnych magazynach. Towary w systemie Comarch ERP Altum, mogą być rezerwowane na poczet konkretnych kontrahentów. Możliwie jest również określenie normatywów dla danego towaru, czyli ilości minimalnych w jakich powinien on występować na poszczególnych magazynach.

System ERP dla sieci handlowych pomaga zarządzać polityką cenową i rabatową

System Comarch ERP Altum umożliwia zaawansowane zarządzanie rabatami, cenami i cennikami towarów (np. inna cena dla zakupu towaru czy sprzedaży). Dostępna jest funkcjonalność artykułów powiązanych, czyli tzw. sugestniki sprzedażowe, wykorzystywane w aplikacji Comarch Retail POS. Dzięki funkcji atrybutów, możliwe jest zdefiniowanie dodatkowych parametrów dla towarów a zakładka załączniki pozwala na dodanie odpowiednich grafik, plików pdf, czy arkuszy Excel, które mogą być widoczne w innych aplikacjach Comarch. Zarządzanie publikowanymi treściami odbywa się w zakładce Aplikacje i pozwala personalizować opisy w zależności od wybranego kanału sprzedaży (np. inny opis dla sklepu internetowego oraz inny dla platformy Allegro). Wszystkie wprowadzone na karcie towarowej zmiany rejestrowane są w zakładce „historia zmian” do ewentualnej weryfikacji.

Obsługa sprzedaży w kanałach e-commerce

Zamówienia detaliczne pochodzące z kanału e-commerce w systemie Comarch ERP Altum widoczne są na liście zamówień sprzedaży. Dokument zamówienia sprzedaży podzielony jest na sekcję nagłówkową oraz dodatkowe informacje w formie zakładek. Każdy dokument zamówienia posiada unikatowy numer w systemie. Dzięki dokumentom skojarzonym w łatwy sposób można sprawdzić ścieżkę realizacji konkretnego zamówienia i szczegóły wybranych dokumentów (np. dokument WZ czy numer listu przewozowego). Dzięki funkcjonalności magazynów wirtualnych możliwe jest łatwe zapewnienie odpowiednich stanów magazynowych dla poszczególnych towarów w zależności od wybranego kanału sprzedaży. Normatywy określające stany minimalne towarów definiowane są dla każdego magazynu odrębnie. Dodatkowo dostępne jest wbudowane w system narzędzie BST (bilans stanu towarów), dzięki któremu w wygodny sposób można określić w jakiej ilości dane towary powinny zostać zamówione, aby zrealizować zapotrzebowanie firmy. Bezpośrednio z poziomu zatwierdzonego dokumentu BST możliwe jest wygenerowanie zamówienia zakupu do dostawców, tak aby zapewnić odpowiednie stany magazynowe.

Obsługa sprzedaży w sklepach stacjonarnych dzięki aplikacji Comarch Retail POS

Do obsługi transakcji realizowanych w salonach sprzedaży detalicznej służy dedykowana aplikacja Comarch Retail POS. Aplikacja współpracuje ściśle z systemem Comarch ERP Altum. Comarch Retail POS może pracować zarówno w trybie online jak i offline, dzięki czemu zapewnia ciągłość sprzedaży nawet w przypadku okresowego braku dostępu do sieci internetowej. Jest to możliwe dzięki pracy aplikacji na własnej bazie danych, która jest synchronizowana z bazą systemu Comarch ERP w przypadku odzyskania dostępu do Internetu. Comarch Retail POS pozwala ponadto na przyjęcie reklamacji lub zwrotu towaru, jak również na odbiór towaru zamówionego w systemie sprzedaży elektronicznej (np. w przypadku odbioru towaru w sklepie stacjonarnym zamówionego w sklepie internetowym). Dzięki Comarch Retail POS pracownicy sklepu stacjonarnego obsłużą przyjęcie towarów na magazyn sklepu, weryfikując zgodność dostawy z dokumentami magazynowymi. Dodatkowo do dyspozycji kierowników sklepu na stanowisku Comarch Retail POS dostępne są sugestie zatowarowania sklepu, tworzone dzięki wykorzystaniu funkcjonalności systemu Comarch ERP Altum – narzędzia Comarch BPM. BPM umożliwia całkowitą lub częściową automatyzację procesów zachodzących w firmie. Dzięki BPM możemy automatyzować zarówno rutynowe procesy charakterystyczne dla każdej firmy, jak również nietypowe zadania, specyficzne dla każdego przedsiębiorstwa, np. wprowadzenie automatycznej promocji na konkretne produkty w oparciu o spadek sprzedaży poniżej wcześniej ustalonego limitu. Skontaktuj się z nami i dowiedz się jak system ERP dla sieci handlowych może usprawnić sprzedaż w Twojej firmie!

Graphcom Sp. z o.o. specjalizuje się we wdrażaniu systemów informatycznych wyprodukowanych przez Comarch S.A. Firma Graphcom współpracuje zarówno z małymi, średnimi, jak i dużymi przedsiębiorstwami. Od 2000 roku realizuje największe w kraju projekty wdrożeniowe Comarch ERP, koncentrując się na klientach z sektora produkcyjnego oraz e-commerce.

Graphcom wierzy, że kluczową wartością każdej firmy jest jej zdolność do korzystania z gromadzonych przez siebie danych (Data-Driven Company).

Opinie o wdrożeniu systemu Comarch ERP Altum przez firmę Graphcom w spółce Puccini:

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*