Informacje:
Skuteczna kontrola procesu produkcyjnego wymaga rzetelnych, aktualnych danych dotyczących jego efektywności. Informacja o dostępności zasobów, ich wydajności i jakości produkcji pozwala na uchwycenie prawdziwych źródeł problemów i wdrożenie niezbędnych optymalizacji.
Niestety, w wielu polskich firmach dane z maszyn są nadal gromadzone ręcznie. Niektóre przedsiębiorstwa zbierają te informacje dopiero na koniec zmiany, co opóźnia reakcję na problemy. Inne wpisują dane do nieprzystosowanych paneli systemów ERP, które nie odzwierciedlają dobrze rzeczywistego przebiegu procesu produkcyjnego.
Do udziału w Webinarium zapraszamy zarząd, management przedsiębiorstw oraz osoby współuczestniczące w procesie wyboru rozwiązań informatycznych.
Zagadnienia poruszane na spotkaniu:
- Optymalizacja całkowitej wydajności zakładu dzięki Platformie Operator.
- Monitorowanie i Analiza OEE: Klucz do ciągłego doskonalenia.
- Redukcja przestojów i natychmiastowa reakcja na awarie.
- Integracja systemów i maszyn z Platformą Operator dla lepszego zarządzania produkcją.
- Zarządzanie danymi produkcyjnymi i poprawa wewnętrznej komunikacji.
Agenda:
Techniczne przygotowanie Partnerów Technologicznych.
Techniczne przygotowanie uczestników.
Wprowadzenie do spotkania.
Przedstawienie uczestników spotkania.
Prezentacja Operator Systems
1) Wstęp do spotkania.
- Zapoznanie z firmą Operator Systems.
2) Przykłady wdrożeń systemu Operator.
- Omówienie naszych najważniejszych wdrożeń.
3) Wsparcie realizacji procesu produkcyjnego - prezentacja Platformy Operator.
a) Dyspozycja zadań na produkcję.
- Omówimy, w jaki sposób Platforma Operator dostarcza wszelkie informacje niezbędne do prawidłowej realizacji zadań produkcyjnych.
b) Monitorowanie i analiza efektywności pracy.
Zgłaszanie przestojów, podstawowe raporty z produkcji oraz przykładowe wskaźniki wydajnościowe.
c) Raportowanie produkcji.
- Automatyczne i półautomatyczne raportowanie ilości wyprodukowanych produktów, odpadów, re-work oraz odpadów materiałowych.
d) Śledzenie postępu realizacji produkcji.
- Śledzenie postępu realizacji produkcji poprzez przegląd raportów produkcyjnych w czasie rzeczywistym.
4) Zarządzanie produkcją zdalnie.
- Omówienie zarządzania produkcją zdalnie, w tym przedstawienie raportów i dashboardów oraz aplikacji mobilnych do śledzenia pracy maszyn.
5) Proces wdrożenia systemu.
- Opis procesu wdrożenia Platformy Operator, obejmujący kluczowe etapy projektu, takie jak analiza potrzeb, konfiguracja systemu i integracja z ERP. Przedstawimy przykłady realizacji wdrożeń zdalnych oraz omówimy wymagane zasoby wdrożeniowe po stronie klienta i Operator.
Dyskusja.
Podsumowanie spotkania.
Organizatorzy generalni:
BPC GROUP POLAND
BPC GROUP POLAND Sp. z o.o. wspiera duże i średnie przedsiębiorstwa w procesach informatyzacji. Świadczy usługi doradcze, które pomagają decydentom wybrać właściwą opcję informatyzacji przedsiębiorstwa, jak również odpowiedni system informatyczny i firmę wdrożeniową. Projekty obejmują m.in. przeprowadzenie analizy procesów biznesowych, opracowanie zapytania ofertowego, organizację prezentacji dedykowanych i negocjacje warunków umowy z dostawcami systemów IT.
Obok doradztwa świadczonego w sposób zindywidualizowany firma prowadzi szeroko zakrojone działania edukacyjne dla przedsiębiorstw. W ramach BPC Training Centre organizowane są konferencje i warsztaty dla kadry decyzyjnej, która wybiera systemy IT.
W trakcie piętnastu lat działalności zostało przeprowadzonych ponad 200 spotkań edukacyjnych i wyszkolonych blisko 8 tysięcy osób. BPC GROUP POLAND Sp. z o.o. jest także właścicielem i redaktorem serwisu doradczego www.bpc-guide.pl oraz największej w Polsce internetowej bazy systemów IT. Firma systematycznie publikuje Raporty Analityczne o stanie informatyzacji polskich przedsiębiorstw.
Partnerzy technologiczni:
Operator Systems Poland
Operator Systems jest wiodącym dostawcą zintegrowanych, ustandaryzowanych Systemów Realizacji Produkcji (MES) przeznaczonych dla firm z produkcją dyskretną i procesową.
Misja firmy Operator brzmi: „Visibility for Improvements”. Wiemy, że wszystkie firmy produkcyjne nieustannie szukają sposobów na zwiększenie efektywności i konkurencyjności. Operator oferuje takim firmom pełną gamę produktów i usług, które pomagają spełniać to zadanie. Nasze rozwiązanie – Platforma Operator – nie tylko obejmuje procesy produkcyjne, ale również wpływa na cały łańcuch dostaw, dystrybucji, zapewnienia jakości oraz utrzymania ruchu.
Operator Systems zajmuje się systemami klasy MES od ponad 20 lat. Dziś mamy blisko 100 instalacji, a ponad 10 000 użytkowników dziennie stosuje Operatora jako podstawową aplikację na hali produkcyjnej. Firma ma siedzibę w Herlev koło Kopenhagi w Danii, a w Polsce posiada biuro w Krakowie.
Rozwiązania:
Operator Systems
Platforma Operator - rozwiązanie klasy MES z zaawansowanymi funkcjami monitorowania efektywności przy pomoc wskaźnika OEE. System ten uzupełnia lukę pomiędzy systemami ERP a produkcją. Daje pełen obraz realizacji produkcji, co pozwala na zmniejszenie kosztów oraz zwiększenie produktywności przy jednoczesnym podniesieniu jakości wyrobu gotowego.
Platforma Operator pokrywa wszystkie funkcje potrzebne do realizacji codziennych zadań w zarządzaniu zasobami produkcyjnymi - zarówno pracownikami, jak i maszynami. Kontroluje realizację całego procesu produkcyjnego – od dostawy surowca aż do wyprodukowania sprawdzonego wyrobu gotowego. Wspiera przepływ informacji, komunikując się z maszynami i PLC (za pomocą m.in. protokołu OPC/OPC UA) oraz integrując z systemami nadrzędnymi (ERP, APS, Excel, itp.). Platforma Operator umożliwia "odchudzenie" produkcji, czyli uzyskanie większej produktywności z istniejących zasobów produkcyjnych w prosty sposób.
System Operator obejmuje wszystkie potrzeby funkcjonalne na poziomie hali produkcyjnej, szczególnie w branżach takich jak meblarska, spożywcza, automotive, celulozowo-papiernicza, tworzyw sztucznych oraz produkcji ogólnej. Platforma Operator oferuje szereg modułów do obsługi wszystkich procesów na hali produkcyjnej:
- Zbieranie i konsolidacja danych;
- Niezależny system wsparcia produkcji 24/7;
- Łatwa integracja z dowolnym systemem ERP;
- Standardowe podłączenie do sterowników (PLC) maszyn przez OPC;
- Współpraca z czytnikami kodów kreskowych, urządzeniami zewnętrznymi i RFID;
- Przyjazny dla użytkownika interfejs specjalizowany do stanowiska produkcyjnego;
- Łatwe dostosowanie i modyfikowanie aplikacji w celu wsparcia konkretnych potrzeb klienta.
Rejestracja:
Rejestracja jest obecnie zamknięta.
Kontakt:
BPC GROUP POLAND Sp. z o.o.
Sekcja Organizacji Spotkań Edukacyjnych 40-384 Katowice, ul. Ks. Bpa. H. Bednorza 2a-6, Telefon Kontaktowy: +48 532 918 919 E-Mail: kontakt@bpc-group.plZapraszamy do kontaktu – przygotujemy dla Państwa dedykowaną ofertę szkoleniową!