Informacje:
Sukces firmy często zależy od tego, czy produkty pożądane przez klientów są wytwarzane w sposób terminowy. Planowanie sprzedaży, produkcji i uzupełniania zapasów pomaga firmom osiągnąć te cele. Planowanie obejmuje wszystkie procesy, zasoby i kroki związane z produkcją, od prognozowania popytu po określenie potrzebnych półproduktów, surowców, jak i sprzętu. Prognozowanie popytu w dzisiejszych czasach może być znacznie ułatwione dzięki zastosowaniu szeregu modeli predykcyjnych w tym uczenia maszynowego. Na tej podstawie planowanie produkcji pomaga firmom tworzyć realistyczne harmonogramy produkcji, zapewniać płynność i wydajność procesów produkcyjnych oraz dostosowywać działania w przypadku wystąpienia problemów.
Co to jest plan produkcji?
Planowanie produkcji polega na opracowaniu kompleksowej strategii wytwarzania produktów i usług firmy i obejmuje wiele różnych aspektów produkcji, od predykcji popytu do określania surowców, siły roboczej, sprzętu i kroków potrzebnych do wytworzenia produktów firmy w różnych horyzontach czasowych.
Dlaczego planowanie produkcji jest ważne?
Dobrze skonstruowany plan produkcji może pomóc zwiększyć przychody, zyski i zadowolenie klientów, natomiast źle zaprojektowany plan może spowodować problemy produkcyjne, a nawet zatopić firmę. Konkretne korzyści z planowania produkcji obejmują:
-
zapewnienie ram dla zrozumienia zasobów i etapów produkcji wymaganych do zaspokojenia potrzeb klienta. Pomaga również firmom zrozumieć potencjalne problemy, które mogą wystąpić podczas produkcji i jak je złagodzić.
-
zapewnienie, że firma może wykonać i dostarczyć produkty do klientów na czas, co prowadzi do większego zadowolenia klientów i większego prawdopodobieństwa powtórzenia transakcji.
Charakter i znaczenie kontroli zapasów
Zapasy są istotną częścią biznesu. Są one nie tylko niezbędne do prowadzenia działalności, ale również przyczyniają się do zadowolenia klientów. Typowe firmy produkcyjne prowadzą różne rodzaje zapasów, w tym:
-
Surowce;
-
Wyroby częściowo wykończone (produkcja w toku);
-
Wyroby gotowe;
-
Części zamienne;
-
Towary w drodze do magazynu lub klientów;
Podstawowymi funkcjami kontroli zapasów są:
-
zaspokojenie przewidywanego popyt klientów;
-
wygładzenie wymagań produkcyjnych;
-
ochrona przed przed brakiem zapasów;
-
wykorzystanie cykli zamówień
-
zabezpieczenie się przed wzrostem cen
W ramach webinarium przedstawimy w jaki sposób system ERP na przykładzie IFS Cloud wspiera długoterminowe, jak i krótkoterminowe planowanie sprzedaży i produkcji oraz w jaki sposób może wesprzeć w kontroli różnego rodzaju zapasów w różnych horyzontach czasowych.
Do udziału w webinarium zapraszamy osoby współuczestniczące w wyborze rozwiązań informatycznych jak i osoby zaangażowane w planowanie sprzedaży, produkcji i uzupełnianie zapasów.
Zagadnienia poruszane na spotkaniu:
- Planowanie a cykl życia produktu;
- S&OP i RRP (Sales & Operations Planning i Resource Requirements Planning);
- Predykcja popytu z wykorzystaniem różnych modeli klasycznych i uczenia maszynowego;
- MRP/DDMRP (Material Requirements Planning/Demand Driven MRP Material Requirements Planning);
- IPR (Inventory Planning and Replenishment);
- Kontrola zapasów.
Agenda:
Techniczne przygotowanie Partnerów Technologicznych.
Techniczne przygotowanie uczestników.
Wprowadzenie do spotkania.
Przedstawienie uczestników spotkania.
O InfoConsulting.
Ukończył Studia na poziomie magisterskim w dyscyplinie Nauki o Komunikacji Społecznej i Mediach. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy dziennikarskiej. Od 25 lat związany z branżą IT. W firmie InfoConsulting pracuje od początku jej istnienia. Doświadczony manager. Kompetencje zawodowe rozwijał podczas odpowiedzialnych i skomplikowanych procesów sprzedaży profesjonalnych usług i produktów w branży IT. Działalność w obszarze B2B wymagająca stałych i kompetentnych kontaktów z Zarządami oraz managerami średnich i dużych przedsiębiorstw, wpłynęła na wypracowanie sprawdzonych w praktyce pomysłów i rozwiązań sprzyjających zrozumieniu i zgłębianiu zagadnień, przekazywanych w jasny i konkretny sposób. Obecnie odpowiedzialny za badanie rynku i budowanie relacji z kluczowymi partnerami.
Wyzwania predykcji i planowania sprzedaży, produkcji oraz kontrola zapasów – wsparcie systemem ERP.
-
Planowanie a cykl życia produktu;
-
S&OP i RRP (Sales & Operations Planning i Resource Requirements Planning);
-
Predykcja popytu z wykorzystaniem róznych modeli klasycznych i uczenia maszynowego;
-
MRP/DDMRP (Material Requirements Planning/Demand Driven MRP Material Requirements Planning);
-
IPR (Inventory Planning and Replenishment);
-
Kontrola zapasów.
Ukończył Studia na poziomie magisterskim w dyscyplinie Nauki o Komunikacji Społecznej i Mediach. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy dziennikarskiej. Od 25 lat związany z branżą IT. W firmie InfoConsulting pracuje od początku jej istnienia. Doświadczony manager. Kompetencje zawodowe rozwijał podczas odpowiedzialnych i skomplikowanych procesów sprzedaży profesjonalnych usług i produktów w branży IT. Działalność w obszarze B2B wymagająca stałych i kompetentnych kontaktów z Zarządami oraz managerami średnich i dużych przedsiębiorstw, wpłynęła na wypracowanie sprawdzonych w praktyce pomysłów i rozwiązań sprzyjających zrozumieniu i zgłębianiu zagadnień, przekazywanych w jasny i konkretny sposób. Obecnie odpowiedzialny za badanie rynku i budowanie relacji z kluczowymi partnerami.
Katarzyna Grobler-Dębska jest związana z InfoConsulting już od ponad 6 lat. Zajmuje się doradztwem biznesowym i wdrażaniem systemów informatycznych w zakresie planowania i optymalizacji łańcucha dostaw, wraz z wykorzystaniem najnowszych zaawansowanych algorytmów, w tym algorytmów sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego (ML). Katarzyna jest również adiunktem dydaktyczno-naukowym w Laboratorium Informatyki w Sterowaniu i Zarządzaniu, Katedry Automatyki i Robotyki na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Naukowo zajmuje się zagadnieniami sztucznej inteligencji w procesach dyskretnych, a zwłaszcza modelowaniem predykcyjnym i optymalizacją procesów, ze szczególnym uwzględnieniem procesów stochastycznych. W ten sposób łączy swoje zainteresowania naukowe z rozwiązywaniem rzeczywistych problemów biznesowych.
Dyskusja. Podsumowanie spotkania.
Organizatorzy generalni:
BPC GROUP POLAND
BPC GROUP POLAND Sp. z o.o. wspiera duże i średnie przedsiębiorstwa w procesach informatyzacji. Świadczy usługi doradcze, które pomagają decydentom wybrać właściwą opcję informatyzacji przedsiębiorstwa, jak również odpowiedni system informatyczny i firmę wdrożeniową. Projekty obejmują m.in. przeprowadzenie analizy procesów biznesowych, opracowanie zapytania ofertowego, organizację prezentacji dedykowanych i negocjacje warunków umowy z dostawcami systemów IT.
Obok doradztwa świadczonego w sposób zindywidualizowany firma prowadzi szeroko zakrojone działania edukacyjne dla przedsiębiorstw. W ramach BPC Training Centre organizowane są konferencje i warsztaty dla kadry decyzyjnej, która wybiera systemy IT.
W trakcie piętnastu lat działalności zostało przeprowadzonych ponad 200 spotkań edukacyjnych i wyszkolonych blisko 8 tysięcy osób. BPC GROUP POLAND Sp. z o.o. jest także właścicielem i redaktorem serwisu doradczego www.bpc-guide.pl oraz największej w Polsce internetowej bazy systemów IT. Firma systematycznie publikuje Raporty Analityczne o stanie informatyzacji polskich przedsiębiorstw.
Partnerzy technologiczni:
InfoConsulting
InfoConsulting tworzy zespół blisko 200 wysokiej klasy ekspertów konsultantów, analityków, architektów i programistów. Firma posiada biura w Polsce, Czechach, na Słowacji, na Węgrzech, a obecnie uruchamia także biuro w Finlandii, które będzie obsługiwało kraje nordyckie.
Pomaga w usprawnieniu organizacji. Firma uczestniczyła w ponad 300 projektach firm z różnych branż i sektorów. Doradza w wyborze systemu informatycznego, na bazie wnikliwej,wieloaspektowej analizy procesów biznesowych.
Oferuje kompleksową usługę: od doradztwa, poprzez wdrożenie systemów IT po opiekę serwisową.
Podejmując współpracę z InfoConsulting otrzymujecie Państwo usługi najwyższej klasy ekspertów w zakresie konsultingu i wdrażania nowatorskich rozwiązań informatycznych. Oferowane przez nas systemy gwarantują wysoką jakość i bezpieczeństwo. Stale poszukujemy nowych rozwiązań, staramy się poszerzać naszą ofertę zgodnie z rosnącymi wymaganiami Klientów. Dzięki naszemu doświadczeniu, dobrej znajomości technologii informatycznych oraz wiedzy o potrzebach współczesnych przedsiębiorstw wszelkie powierzone nam analizy, projekty i wdrożenia realizujemy terminowo oraz zgodnie z podjętymi przez nas zobowiązaniami.
Rozwiązania:
InfoConsulting
InfoConsulting jest certyfikowanym platynowym partnerem firmy IFS Industrial and Financial Systems Poland Sp. z o.o. i prowadzi zarówno własne wdrożenia systemu IFS Applications™ oraz jako podwykonawca Partnera. Ścisła współpraca partnerska zaowocowała stworzeniem przez specjalistów InfoConsulting narzędzi zintegrowanych z systemem IFS Applications™, które umożliwiają klientom korzystanie z innowacyjnego, kompletnego i zintegrowanego systemu do zarządzania przedsiębiorstwem.
Oferta InfoConsulting to rozwiązania informatyczne wspierające zarządzanie przedsiębiorstwem takie jak: IFS ApplicationsTM, enova365 i Infor oraz systemy dodatkowe takie jak: Info Billing, Info Reports, Info Leasing i IC ADP (Advanced Demand Palnner) for IFS.
Regulamin
- Organizatorem Webinarium jest BPC GROUP POLAND sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach (40-384) przy ul. Ks. Bpa. H. Bednorza 2a-6.
- Webinarium zostanie przeprowadzona w dniu 23 Listopada 2022 r.
- Webinarium skierowana jest do kadry managerskiej przedsiębiorstw, która chce usprawnić zarządzanie poprzez wprowadzenie zaawansowanych systemów IT nadzorowanie i postępu produkcji.
- Każdy przedsiębiorca będący uczestnikiem Webinarium (Uczestnik Webinarium) musi spełnić wymagania techniczne umieszczone na stronie internetowej Organizatora Webinarium.
- W ramach Webinarium Partner Technologiczny przeprowadzi część prezentacyjną (90 minut) oraz część przeznaczoną dla Uczestników Webinarium na kierowanie pytań do Partnera Technologicznego (15 minut).
- Podczas trwania Webinarium zarówno Partner Technologiczny, jak i Uczestnik Webinarium zobowiązani są do uruchomienia kamery internetowej, chyba, że istnieje szczególnie uzasadniona przyczyna jej nie uruchomienia.
- Webinarium rozpocznie się przedstawieniem Partnera Technologicznego, Uczestników Webinarium przez moderatora reprezentującego Organizatora Webinarium.
- Uczestnicy Webinarium zobowiązani są do nie utrwalania przebiegu Webinarium poprzez jej nagrywanie oraz rozpowszechnianie materiałów bez uprzedniej zgody Organizatora Webinarium.
- Organizator Webinarium zastrzega sobie prawo do zmiany treści niniejszego regulaminu w każdym czasie. Organizator Webinarium zastrzega sobie prawo odwołania Webinarium w każdym czasie, bez uzasadnienia. Z tytułu zmiany niniejszego regulaminu lub odwołania Webinarium Uczestnikom Webinarium nie przysługują żadne roszczenia wobec Organizatora Webinarium.
Wymagania techniczne
Do udziału w konferencji online / webinaru / szkolenia BPC GROUP POLAND wymagane jest połączenia audio-video poprzez aplikację Microsoft Teams lub też przeglądarkę.
Opcja I: Instalacja aplikacji Microsoft Teams
- Pobierz aplikację i zainstaluj na swoim komputerze (https://products.office.com/pl-pl/microsoft-teams/download-app#desktopAppDownloadregion) lub uruchom ją jeśli posiadasz ją już zainstalowaną w ramach pakietu Office.
- Zaloguj się do aplikacji wykorzystując istniejący login i hasło lub też utworzyć nowe konto.
- Dołącz do spotkania klikając na link, który zostanie przesłany pocztą elektroniczną w przeddzień spotkania.
- Zezwól na dostęp aplikacji Microsoft Teams do kamery oraz mikrofonu.
Opcja II: Dołączenie do spotkania poprzez przeglądarkę internetową
- Sprawdź czy posiadasz zainstalowaną najnowszą wersję wykorzystywanej przeglądarki(jeśli nie – zaktualizuj ją).
- Dołącz do spotkania klikając na link, który zostanie przesłany pocztą elektroniczną w przeddzień spotkania.
- Zaakceptuj opcjonalną instalację pluginu Microsoft Teams dla przeglądarki.
- W przypadku braku kompatybilnej przeglądarki Microsoft Teams podpowie i wskaże link do uruchomienia spotkania poprzez Microsoft Edge.
- Zezwól na dostęp aplikacji Microsoft Teams do kamery oraz mikrofonu.
Obsługiwane przeglądarki to Internet Explorer 11, Microsoft Edge, Najnowsza wersja przeglądarki Chrome, Najnowsza wersja przeglądarki Firefox
Rejestracja:
Rejestracja jest obecnie zamknięta.
Kontakt:
BPC GROUP POLAND Sp. z o.o.
Sekcja Organizacji Spotkań Edukacyjnych 40-384 Katowice, ul. Ks. Bpa. H. Bednorza 2a-6, Telefon Kontaktowy: +48 532 918 919 E-Mail: kontakt@bpc-group.plZapraszamy do kontaktu – przygotujemy dla Państwa dedykowaną ofertę szkoleniową!