Będąc na fali ostatnich sukcesów w SUPREMIS, postanowiliśmy przeprowadzić krótki wywiad z Prezesem Zarządu, Wojciechem Niemcem. Podczas rozmowy chcemy opowiedzieć, jak wygląda nasz sposób działania. Dowiecie się o obecnej sytuacji na rynku MŚP, filozofii firmy, jej planach na najbliższą przyszłość i ostatniej konferencji współorganizowanej z SAP Polska. Miłej lektury!
Dlaczego dzisiaj ważne jest, aby informować przedsiębiorstwa o dostępnych dla nich nowych technologiach?
WN: Podczas naszego Roadshow mieliśmy okazję porozmawiać z blisko 50 firmami. Spotkaliśmy się z dużym zainteresowaniem odnośnie możliwości wykorzystania oprogramowania, które oferujemy. Uczestnikom konferencji najczęściej zależało na zwiększeniu konkurencyjności i uzyskaniu trwałej przewagi na rynku. Dzięki wykorzystaniu rozwiązań, które zaprezentowaliśmy, można zwiększać skalę biznesu poprzez, na przykład, redukcję kosztów, czy automatyzację procesów. Unikalna technologia, rozbudowana funkcjonalność, bardzo dobre możliwości integracyjne oraz elastyczność SAP Business One – w momencie, gdy są mądrze wykorzystane, mają zdecydowany wpływ na konkurencyjność firmy. Dlatego warto informować przedsiębiorstwa, ponieważ te rozwiązania dla biznesu są dostępne od ręki – musimy tylko wiedzieć jak mądrze z nich korzystać.
Czy świadomość potrzeby inwestycji w nowe technologie dla firm z sektora MŚP wzrasta, czy jednak dalej tkwimy w martwym punkcie?
WN: Klientów coraz częściej interesuje nie tylko technologia. Przychodząc do nas, chcą poznać przykłady udanych integracji, innowacyjnych rozwiązań, nieszablonowego podejścia do obsługi procesów. Cieszy mnie to, że możemy im doradzać z pozycji lidera w kategorii rozwiązań SAP dla małych i średnich firm. Dziś nie wystarczy zainwestować we wdrożenie systemu i patrzeć na nie jako na produkt, który kupujemy “z półki”. Dziś wymagane jest znalezienie rzetelnego partnera wdrożeniowego, który przeprowadzi cały proces od A od Z. Jednakże nie zwalnia to Klienta z wysiłku jaki będzie musiał włożyć, aby współpraca i cały proces wdrożenia przebiegł sprawnie.
Na przestrzeni 15 lat działalności i przy ponad 200 zrealizowanych projektach możemy powiedzieć, że zdecydowanie widać wzrost świadomości w obszarze technologii dla biznesu. Z tego powodu nasi konsultanci ciągle się rozwijają. Pracując wiele lat przy wdrożeniach SAP Business One, widzieli i przygotowali wiele projektów, a każdy z nich nauczył ich czegoś nowego, wskazał nowe, lepsze metody rozwiązywania najróżniejszych problemów naszych Klientów.
Wdrożenie nowego systemu w firmie to pewnego rodzaju rewolucja. Następuje wtedy wiele zmian w działaniu przedsiębiorstwa, które często jest przyzwyczajone do wypracowanego przez lata modelu pracy. Jak staracie się wspierać Klientów w tym, często trudnym, procesie?
WN: Rewolucja to szybka i nagła zmiana. Wolałbym nazywać naszą pracę ewolucją, gdzie stopniowo wprowadzamy przyszłych Użytkowników w system. Nie stosujemy terapii szokowej, na początku kierujemy poczynaniami Klientów i prowadzimy ich za rękę – przecież uczą się czegoś nowego. Podstawową zasadą naszej współpracy jest to, że nie opieramy się na biernym słuchaniu potrzeb, ale korzystamy z naszego wieloletniego doświadczenia, doradzamy oraz proponujemy najlepsze zastosowanie odpowiednich rozwiązań. Staramy się sygnalizować w co warto zainwestować, a co można odpuścić. Przynajmniej w tym momencie. Często Klienci nie wiedzą z czego mogliby jeszcze skorzystać. Dlatego naszą rolą jest również budowanie świadomości istnienia możliwości, z których dotąd nie korzystali.
Czy planujecie organizację kolejnych spotkań edukacyjnych mówiących o możliwościach jakie oferuje teraz technologia SAP?
WN: Tak, z pewnością będziemy kontynuować tego typu spotkania. Uważam, że to bardzo ciekawa inicjatywa. Naszą motywacją do organizacji takich wydarzeń jest dynamika rozwoju systemu SAP Business One, którą jako partner wdrożeniowy obserwujemy. Dynamika, która na dzisiaj jest niedostępna dla rozwiązań konkurencyjnych. Widzimy ogrom szans, które daje to rozwiązanie dla sektora MŚP. Wzrasta też świadomość rynku i zainteresowanie tymi możliwościami. Będziemy na pewno dalej przekazywać tę wiedzę do szerszego grona zainteresowanych.
Niedawno SUPREMIS został uhonorowany Diamentem Forbesa. Wzrost firmy jest bardzo dynamiczny. Jakim czynnikom firma zawdzięcza swój rozwój?
WN: Nasz szybki wzrost jest wynikiem ogromnej pracy całego zespołu, na dzisiaj to jest ponad 70 osób. Fundamentem naszej działalności zawsze byli doświadczeni ludzie. Zaczynając od wyboru rozwiązania, przez wdrożenie, po obsługę serwisową i rozwój, opieramy się na doświadczonej kadrze. Dla Klientów bardzo ważne jest bezpieczeństwo, dlatego do wyboru, zarówno rozwiązania jak i zespołu, przywiązują dużą wagę. Przez ostatnie lata jesteśmy najczęściej wybieranym partnerem do wdrożeń SAP Business One, stąd taka dynamika wzrostu i docenienie tego faktu przez Wydawnictwo Forbes.
SAP docenił również wdrożenia SUPREMIS, wręczając niedawno nagrodę za rok 2018. Co producent oprogramowania bierze pod uwagę, nagradzając partnerów lub nadając im, jak w waszym przypadku, status Złotego Partnera?
WN: Kolejny rok z rzędu utrzymujemy tytuł Najlepszego Partnera SAP Business One w Polsce i regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Firma SAP jako Producent przy nagradzaniu Partnera zwraca uwagę na wiele aspektów takich jak: liczba konsultantów, ścieżka ich rozwoju w zdobywaniu certyfikatów potwierdzających umiejętności, jakość projektów potwierdzona poprzez stworzone studium przypadku i wiele innych. Chcemy dostarczać wartość naszym Klientom – ten model sprawdza się od lat i będziemy kontynuować tę ścieżkę.
SAP kojarzy się z systemami dla korporacji, w których pracują tysiące osób. I faktycznie często tak jest. Skąd pomysł wdrażania oprogramowania firmy SAP w firmach, które zatrudniają od kilku do kilkuset pracowników?
WN: Z jednej strony faktycznie, SAP dostarcza duże projekty, jednak miejmy świadomość, że 80% klientów SAP to MŚP. SAP Business One jest propozycją rozwiązań dla sektora, w którym mamy duże pole do popisu. Wspomnę też, że SAP bardzo mocno inwestuje w ten system, więc możemy być pewni ciągłego rozwoju. Ponieważ produkt dostępny jest globalnie, dzisiaj firmy w Polsce mogą wykorzystywać również doświadczenia klientów z innych rynków.
Przyglądając się projektom, które realizuje SUPREMIS, nie widać wyraźnej przewagi klientów z konkretnej branży. Wdrożenia realizujecie w firmach logistycznych, handlowych, produkcyjnych, projektowych. Co pozwala na pracę z tak zróżnicowanymi firmami?
WN: 15 lat doświadczeń robi swoje. Konsultanci SUPREMIS brali udział w wielu projektach, co przekłada się na szeroki bagaż doświadczeń. Nieraz tworzyliśmy rozwiązania dedykowane dla firm z różnych branż. Potrafimy w związku z tym rozmawiać językiem ich biznesu i dlatego rozumiemy się podczas realizacji projektu wdrożeniowego. Myślę, że, w połączeniu z elastycznym systemem, to najważniejsze powody, dla których z sukcesem możemy współpracować z tak wieloma firmami.
Jakie są plany SUPREMIS na ten rok i kolejne lata?
WN: Dla nas bardzo istotny jest rozwój, ciągłe budowanie kompetencji i edukacja. To elementy, które są na trwale wpisane w misję firmy. Nasze zespoły na bieżąco biorą udział w szkoleniach, co przekłada się na jakość pracy podczas wdrożeń. Zbliżamy się także do momentu publikacji nowej, dziesiątej wersji SAP Business One. Będzie to duża aktualizacja, która wprowadzi sporo zmian i nowych możliwości, w szczególności w obszarze analityki i integracji. Coraz częściej spoglądamy w stronę rozwiązań chmurowych, które są przyszłością – dostrzegają to też nasi Partnerzy, którym te wdrożenia już zdążyły zaprocentować.
Rozmawiali:
Tomasz Turmowicz
Marcin Szabłowski