proALPHA tworzy globalny ekosystem zarządzania relacjami z dostawcami (SRM)
Grupa przedsiębiorstw proALPHA , jeden z wiodących dostawców oprogramowania ERP+ dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw, przejmuje firmę DIG GmbH („DIG“) i w ten sposób reaguje na rosnące zapotrzebowanie klientów na zautomatyzowane procesy zakupowe w ramach zamówień bezpośrednich i pośrednich. DIG oferuje kompleksowe rozwiązania obejmujące wszystkie obszary, w szczególności dla przemysłu budowy maszyn i instalacji, branży motoryzacyjnej, handlowej i innych głównych branż, od elektronicznego zaopatrzenia, poprzez zautomatyzowany przepływ dokumentów i faktur, aż do kompletnego procesu purchase-to-pay (P2P). DIG stanie się częścią firmy curecomp należącej do Grupy proALPHA, co ze względu na wieloletnie partnerstwo i szeroką bazę wspólnych klientów, spotęguje efekt synergii i umożliwi koordynację strategii rynkowych. Asina Leist, pełniąca funkcję dyrektora zarządzającego curecomp Software Services GmbH, przejmie odpowiedzialność za zarządzanie spółką skonsolidowaną.
Poprzez akwizycję DIG proALPHA konsekwentnie realizuje swoją strategię łączenia best-of-suite z best-of-breed oraz rozszerza swoją platformę ERP+ o kolejne doskonałe rozwiązanie. Dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu, DIG jest wiodącym ekspertem w zakresie rozwiązań w chmurze do zakupów operacyjnych i EDI (Electronic Data Interchange) w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Kompletne rozwiązanie purchase-to-pay obejmuje wszystkie elektroniczne procesy biznesowe – od zamówienia po płatność – co znacząco odciąża organizację zakupów u klientów. Szeroka funkcjonalność i zakres możliwości platformy zaopatrzeniowej może obniżyć koszty realizacji procesów nawet o 40 procent w pierwszym roku, co sprawia, że inwestycja szybko się zwraca.
Do najważniejszych obszarów ekspertyzy DIG należy elektroniczne nabywanie towarów pośrednich (MRO), przetwarzanie faktur i transfer danych poprzez EDI. Dzięki rozszerzeniu „Guided Buying” DIG w łatwy sposób prowadzi użytkowników poprzez procesy stworzone indywidualnie dla przedsiębiorstwa, dbając o uwzględnienie wszystkich wytycznych w zakresie zaopatrzenia, bez konieczności przeprowadzania szkoleń lub kierowania zapytań do działu zakupów.
Cyfryzacja i automatyzacja zakupów nadrzędnym celem dla klientów
DIG może poszczycić się ponad 500 klientami oraz integracją ponad 30 000 dostawców. Za pośrednictwem centrum przetwarzania danych DIG w całej Europie cyfrowo połączonych jest ponad 100 000 użytkowników i 3 000 przedsiębiorstw. Rocznie 45 pracowników za pośrednictwem platformy realizuje zamówienia o łącznej wartości przekraczającej pięć miliardów euro. Do renomowanych klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw zaliczają się m.in. Fujitsu, Gebrüder WEISS, Kellner & Kunz, Palfinger i Rosenbauer International.
„Zakupy mają coraz większe znaczenie dla sukcesu przedsiębiorstwa i jest to przesłanie, które nasi klienci przekazują nam w coraz większym stopniu. Jako dostawca rozwiązań – od zaopatrzenia przez automatyczne przetwarzanie dokumentów po płatność – DIG zwiększa bezpieczeństwo dostaw, intensyfikuje współpracę z dostawcami i zapewnia przestrzeń dla zakupów strategicznych. Dzięki połączeniu DIG i curecomp tworzymy idealną kombinację zakupów operacyjnych i strategicznych.”
Eric Verniaut, CEO Grupy proALPHA
Operacyjne i strategiczne zakupy pod jednym dachem
Oferta DIG doskonale uzupełnia ofertę curecomp. Strategia proALPHA przewiduje całkowite zespolenie curecomp i DIG. Biorąc pod uwagę wieloletnie partnerstwo obu firm, wspólną bazę klientów oraz, co również niezmiernie ważne, tę samą lokalizację w mieście Linz, spodziewane jest wykorzystanie ogromnego potencjału synergii oraz realizacja wspólnej strategii rynkowej. Celem jest połączenie ofert, w wyniku czego powstanie całościowa paleta produktów dla zakupów strategicznych i operacyjnych. Stworzenie zintegrowanego rozwiązania dla tych dwóch obszarów znajduje się obecnie na pierwszym miejscu wśród priorytetów naszego przedsiębiorstwa.
„Cieszymy się, że możemy powitać DIG GmbH w Grupie proALPHA. Bardzo dobrze znamy już ten produkt, ponieważ mamy około 50 wspólnych klientów i dobrze funkcjonującą integrację. Na tej podstawie pragniemy w przyszłości zdobywać nowe rynki i zwiększać potencjał biznesowy. Poprzez połączenie wiedzy curecomp i DIG oferujemy jedno z wiodących rozwiązań SRM w regionie DACH.“
Asina Leist, CEO curecomp