Platforma Comarch wspiera usługi doradztwa inwestycyjnego w Krungsri

Krungsri, znany także jako Bank Ayudhya, rozpoczął intensywny rozwój doradztwa inwestycyjnego w ramach swoich usług. Uruchomiona niedawno platforma Comarch Wealth Management wspiera doradców banku w świadczeniu kompleksowej porady inwestycyjnej klientom banku. Rozwiązanie wzmacnia możliwości techniczne i biznesowe banku oraz optymalizuje pracę doradców.

Celem banku jest umocnienie pozycji na tajlandzkim rynku usług bankowych jak również zaspokojenie potrzeb inwestycyjnych klientów do tej pory nie obsługiwanych w tym zakresie. Comarch Wealth Management wspomaga Krungsri w osiągnięciu celów poprzez automatyzację i kompleksową obsługę usług doradztwa i zarządzania majątkiem.

Udoskonalanie client experience

Obecnie z platformy korzysta niemal 1000 doradców inwestycyjnych obsługujących najbogatszych klientów banku. Natomiast w niedalekiej przyszłości, dzięki rozwiązaniu Comarch Wealth Management, bank będzie mógł rozszerzyć usługę doradztwa na segmenty klientów średnio-zamożnych i detalicznych.

Centralizacja danych klienta w jednym miejscu, demokratyzacja usług doradczych w różnych segmentach, bezpośrednie procesowanie informacji – to tylko kilka z wielu korzyści, jakie zapewnia rozwiązanie Comarch Wealth Management.

– Mając na uwadze podejście skoncentrowania na kliencie, wokół którego zbudowana jest strategia digitalizacji banku, chcemy jak najlepiej odpowiadać na potrzeby klientów poprzez świadczenie spersonalizowanych i kompleksowych usług doradztwa inwestycyjnego i zarządzania majątkiem – podsumowuje Passanee Udompanich, CFP, Dyrektor Działu Zarządzania Produktami Inwestycyjnymi w Krungsri.

Pomyślna współpraca mimo niespokojnych czasów

Rozpoczęcie projektu zbiegło się  w czasie z wybuchem pandemii Covid-19. Wymagało to od obydwu zespołów – Comarch i Krungsri – niemalże całkowitego przejścia na komunikację zdalną.

 – Cieszymy się, że mimo trudnych czasów pandemii i braku osobistego kontaktu większości zespołu z klientem, udało nam się pomyślnie wdrożyć platformę Comarch Wealth Management w Azji. W osiągnięciu celu pomogło doświadczenie naszych kolegów, którzy na co dzień pracują w oddziale Comarch w Tajlandii. Było to szczególnie cenne dla klienta na końcowych etapach projektu skoncentrowanych na testowaniu, instalacji i produkcyjnym uruchomieniu platformy w banku. Zapewniliśmy klientowi wsparcie niemal 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, aby różnice czasowe między Polską a Azją nie miały wpływu na jakość obsługi  – mówi Grzegorz Prosowicz, dyrektor konsultingowy Comarch Wealth Management.

Prognoza strategiczna

Krungsri oczekuje, że w samym 2021 roku ilość klientów obsłużonych w usłudze doradztwa wzrośnie o 15%, a zarządzane aktywa o 10%. Dotychczasowe wykorzystanie platformy koncentruje się na wspomaganiu doradców inwestycyjnych w obsłudze nowych klientów, którzy potrzebują konkretnych wytycznych co do decyzji inwestycyjnych. Aby jeszcze bardziej wzbogacić ten proces, bank rozważa wykorzystanie w procesie doradczym nowej funkcjonalności Comarch Wealth Management – AI Product Ranking (Link: https://www.comarch.com/finance/articles/can-you-predict-which-mutual-funds-will-do-better-than-others/). Rozwiązanie to pomaga zoptymalizować portfel klienta przy użyciu algorytmów sztucznej inteligencji.

O Comarch

Firma Comarch powstała w 1993 r. w Krakowie i od 1999 notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. To jedna z największych firm IT w Europie i realizuje projekty dla wiodących polskich i światowych marek w najważniejszych sektorach gospodarki, w tym, m.in., telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usługach, infrastrukturze, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z usług Comarch korzystają dziesiątki tysięcy znanych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach, w tym: Allianz, Auchan, BNP Paribas Fortis, BP, Carrefour, Heathrow Airport, Heineken, ING i LG U+, Orange, Telefónica, T-Mobile, Vodafone. Comarch zajmuje wysoką pozycję w rankingach przygotowanych przez specjalistów IT, włączając w to Gartner, Truffle 100, TOP 200 “Computerworld”, IDC, Polską Akademię Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje 15% swoich przychodów w produkty innowacyjne. W 2019 wydatki na B&R wyniosły 53,6 mln EUR. Obecnie Firma zatrudnia ponad 6500 ekspertów w ponad 90 biurach w ponad 30 krajach, od Australii i Japonii po Bliski Wschód, Europę i obydwie Ameryki.

www.comarch.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*