Oprogramowanie XPRIMER wspiera działalność firmy Rhenus Logistics

Narzędzie dostosowane do potrzeb branży

Można by rzec, że czas w firmie logistycznej to kwestia kluczowa – „być albo nie być” w biznesie. Odgrywa on ważną rolę nie tylko w przypadku relacji firmy z klientem, ale także w przypadku komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami. Autorskie oprogramowanie XPRIMER, stworzone przez firmę eq system to rozwiązanie, które coraz częściej doceniają firmy z różnorodnych branż – także logistycznej, w której precyzyjnie zaplanowana obsada, dbałość o wymagane uprawnienia pracowników i szybka reakcja na nagłe zdarzenia jest nieoceniona. Pozwala bowiem na utrzymanie zaufania ze strony klientów, a tym samym gwarantuje stabilną pozycję na bardzo konkurencyjnym rynku. Kolejną firmą, która wybrała rozwiązanie XPRIMER i doświadczenie specjalistów eq system jest Rhenus Logistics S.A., świadcząca usługi z zakresu logistyki magazynowej, logistyki frachtowej, usług portowych, celnych, transportu morskiego oraz lotniczego, ale także z zakresu logistyki high-tech, digitalizacji, archiwizacji dokumentów i recyclingu.

W Rhenus Logistics potrzebowaliśmy zaawansowanego narzędzia do zarządzania czasem pracy pracowników. Szukaliśmy rozwiązania, które sprosta naszym wymaganiom – nie tylko tu i teraz, ale również w przyszłości. Specjaliści eq system po analizie naszej sytuacji wyjściowej, wspólnie z nami zbudowali szczegółową koncepcję usprawnień, a następnie wdrożyli i dopasowali system XPRIMER nie tylko do specyfiki naszej branży, ale również firmy” – komentuje Małgorzata Frankowska, Dyrektor HR, Rhenus Logistics S.A.

Case Study

W przypadku firmy Rhenus Logistics, każdy oddział i magazyn, a jest ich kilkanaście, ma swoją indywidualną specyfikę. Eksperci z eq system dostosowali ją do narzędzia jakim jest XPRIMER. Dzięki temu, system umożliwia efektywne planowanie czasu pracy osób zatrudnionych na stałe, ale również pracowników tymczasowych, dzięki funkcjonalności grupowania pracowników m.in. ze względu na miejsce zamieszkania, wymiar pracy, oddział firmy, czy też wspólne trasy dojazdów do pracy. Kolejną istotną kwestią jest możliwość monitorowania aktualności uprawnień niezbędnych do wykonywania pracy na danym stanowisku oraz szkoleń obligatoryjnych konkretnych pracowników. Jest to również istotny aspekt procesu kontroli i audytów, jakim firma podlega z uwagi na stosowany system zarządzania i normy jakościowe. Teraz wszystkie najważniejsze informacje zostały zebrane w jednym miejscu, a dostęp do nich mają jedynie upoważnione osoby. Wiele czynności, które kiedyś zajmowały kilka dni – dzisiaj są kwestią zaledwie kilku minut.

Rhenus Logistics zawsze na czas

Korzyści z wykorzystywania platformy komunikacyjnej XPRIMER można rozpatrywać z różnych perspektyw – pracowników, działu kadr, a w końcu całej organizacji. Po wdrożeniu takiego systemu, przedsiębiorstwo ma większą świadomość tego, co dzieje się w firmie. Z całą pewnością dużo łatwiej jest identyfikować źródła wszelkich spowolnień, czy też błędów. W tym przypadku nieocenione jest również wsparcie merytoryczne po zakończeniu wdrożenia przez specjalistów z eq system – ich dyspozycyjność i szybkość reakcji. Dzięki ich orientacji biznesowej i wsłuchiwaniu się w potrzeby przedsiębiorstwa, firma Rhenus Logistics rozszerza obecnie system XPRIMER o elementy samoobsługi pracowniczej – kioski oraz portale pracownicze. Warto podkreślić, iż tym, co często przeważa o ostatecznym wyborze systemu XPRIMER, jest duży potencjał do jego dalszego rozwoju. Już po wdrożeniu podstawowych elementów, z łatwością można go w przyszłości rozbudowywać o kolejne funkcjonalności i moduły. W perspektywie jest tzw. „miękki HR” i „workflow”. 

Wdrożenie rozwiązania XPRIMER przeniosło nas na zupełnie nowy poziom organizacyjny, a zaoszczędzony czas możemy poświęcić na wiele innych wartościowych projektów. To system, który w sposób efektywny wspiera realizację naszych celów biznesowych i komunikację w firmie” – dodaje Małgorzata Frankowska.

Dzięki XPRIMER, czas poświęcony na planowanie harmonogramów znacząco się skraca, a ich jakość wzrasta. Dodatkowo, system posiada wbudowane alerty, które są bardzo przydatne np. w sytuacjach pomyłki dotyczącej norm czasu pracy, czy odpoczynku. XPRIMER nie pozwala na bezkrytyczne zapisywanie planu obarczonego błędami. Ogromnym ułatwieniem zarówno dla przełożonych pracowników, jak i działu personalnego jest także monitorowanie terminów ważności uprawnień, umów, szkoleń. Firma Rhenus Logistics nawiązała współpracę z eq system w grudniu 2016 roku. W wyniku rozwoju przedsiębiorstwa, a tym samym wzrostu zapotrzebowania na nowe funkcjonalności, firma zdecydowała się na poszerzenie oprogramowania o kioski i portale pracownicze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*