Branża maszyn, urządzeń i wyrobów metalowych to obszar silnej konkurencji, gdzie kluczowe znaczenie ma sprawność procesów obsługi klientów i realizacji zamówień o wysokim stopniu różnorodności.
Firmy muszą sprostać zmiennemu popytowi rynkowemu, dostosować produkcję do coraz krótszych serii i zapewnić pełną kastomizację produktów. Koncentrują się one na ciągłym doskonaleniu procesów wytwórczych, zapewnieniu najwyższej produktywności oraz minimalizacji kosztów wytworzenia.
Przedsiębiorstwa są również zmuszone do ciągłej kontroli jakości, śledzenia partii produktu oraz planowania zespołów w kontekście zachowania większej wydajności maszyn. Niebagatelne znaczenie ma również utrzymanie standardów branżowych oraz wymogów definiowanych przez finalnych producentów. Stanowi to warunek skutecznego działania dostawców w międzynarodowym łańcuchu dostaw.
W związku z koniecznością zapewnienia szybkiej reakcja na zapytania ze strony klientów firmy z branży zwracają szczególną uwagę na obsługę ofertowania
i konfigurację produktu. Firmy muszą być przygotowane do obsługi coraz mniejszych wolumenów, w tym obsługi produkcji jednostkowej.
Przedsiębiorstwa dążą do zapewnienia maksymalnej elastyczności produkcji, co wiąże się z koniecznością szybkich przezbrojeń maszyn. Ma to w efekcie doprowadzić do skrócenia czasu wprowadzenia produktu na rynek. Istotną rolę odgrywa również komunikacja z partnerami i klientami, w tym elektroniczna wymiana dokumentów EDI.