Kluczowe wymagania wobec systemów CMMS

Specjalizowane systemy klasy CMMS przeznaczone są do wsparcia szeroko rozumianego Utrzymania Ruchu w firmach produkcyjnych. System CMMS obejmuje wszystkie fazy cyklu życia aktywów materialnych oraz usług, tj. od planowania inwestycji, ich specyfikacji, projektowania, wykonywania operacji serwisowych i remontowych oraz ich utrzymywania i zarządzania. System CMMS umożliwia menadżerom skuteczniejsze zarządzanie sprzętem i zasobami materialnymi oraz ich utrzymywanie i konserwację.

Kiedy wdrożyć?

  • Gdy przedsiębiorstwo zarządza rozbudowanym parkiem maszynowym;
  • Gdy wykorzystywane maszyny różnią się od siebie stanem i przeznaczeniem;
  • Gdy zachodzi potrzeba precyzyjnego określenia daty wykonywanych przeglądów;
  • Gdy przedsiębiorstwo wymaga dokładnych danych o kosztach eksploatacji maszyn.

Kluczowe wymagania wobec systemów CMMS

Park maszynowy

  • Inwentaryzacja parku maszynowego;
  • Modelowanie struktury maszyn i urządzeń na hali produkcyjnej;
  • Gromadzenie i rejestrowanie danych na temat wyposażenia przedsiębiorstwa;
  • Prosty mechanizm aktualizowania rejestru wyposażenia;
  • Zarządzanie magazynem części zamiennych, narzędzi i akcesoriów;
  • Mechanizm wystawiania zamówień na konieczne do zakupu części zamienne/materiały;
  • Planowanie cyklicznych przeglądów maszyn;
  • Planowanie cyklicznych remontów maszyn;
  • Planowanie cyklicznych konserwacji maszyn;
  • Zarządzanie rozliczeniem, zakupami i sprzedażą wyposażenia;
  • Definiowanie zakresu przestoju maszyn według zdefiniowanych kryteriów;
  • Zarządzanie gwarancjami maszyn i urządzeń;
  • Alarmowanie o awariach za pomocą automatycznej wysyłki wiadomości SMS lub e-mail do służb utrzymania ruchu;
  • Alarmowanie służb utrzymania ruchu o niezamkniętych zleceniach;
  • Diagnostyka techniczna;
  • Możliwość zdefiniowania czynności nadrzędnych w pracach służb utrzymania ruchu;
  • Mechanizm weryfikacji realizacji zadań;
  • Definiowanie instrukcji realizacji czynności;
  • Definiowanie kosztów związanych z realizacją prac służb utrzymania ruchu

Zarządzanie kadrami

  • Gromadzenie danych personalnych pracowników służb utrzymania ruchu;
  • Generowanie raportów i analiz statystycznych na temat awaryjności maszyn na potrzeby kadry zarządzającej;
  • Monitorowanie wszystkich zleceń naprawy z możliwością przypisania ich konkretnym pracownikom;
  • Harmonogramowanie zadań związanych z przeglądami;
  • Tworzenie wykresów obrazujących najbardziej newralgiczne obszary w przedsiębiorstwie;
  • Sugerowanie pracownikom kolejności wykonywanych działań serwisowych, przeglądowych i remontowych w celu optymalizacji pracy;
  • Możliwość przypisania maszyny osobie odpowiedzialnej;
  • Alert/przypomnienie o terminie zbliżających się koniecznych do wykonania czynności;
  • Możliwość pracy na urządzeniach mobilnych.

Zarządzanie dokumentacją

  • Gromadzenie i przechowywanie dokumentacji technicznej maszyn i urządzeń w formie elektronicznej;
  • Szybkie i intuicyjne wyszukiwanie informacji i dokumentów;
  • Prowadzenie statystyk awarii dla całego parku maszynowego;
  • Prowadzenie dokumentacji na temat historii awarii każdej maszyny;
  • Gromadzenie danych o kontrahentach i dostawcach, podwykonawcach oraz klientach firmy;
  • Dostęp do rzeczywistych zdjęć obiektów;
  • Zarządzanie cyklem życia urządzeń i maszyn;
  • Generowanie zleceń serwisowych;
  • Możliwość analizy kosztów, przestojów i ich czasu trwania oraz graficzna prezentacja (wykresy);
  • Monitorowanie wskaźników awaryjności;
  • Możliwość definiowania szablonów dokumentów.

Instalacja

  • Pełna integracja oraz wspólna baza danych z systemami klasy: ERP, MES, SCADA, APS

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*