IT w służbie e-commerce

Firma, która przeprowadza kilkaset transakcji dziennie, nie może polegać na pamięci magazyniera, który odnajdzie ( lub nie) odpowiedni produkt i przygotuje go do wysyłki. Skuteczna obsługa magazynu to wyzwane dla branży e-commerce.

Sektor sprzedaży internetowej w Polsce od kilku lat stabilnie rośnie – coraz więcej Polaków przekonuje się do zakupów w Internecie. Firmy decydujące się wykorzystać handel online muszą inwestować w rozwiązania, zapewniające wydajną i sprawną obsługę zamówień składanych przez klientów.

Jednym z wyzwań, które muszą pokonać firmy angażujące się w e-commerce jest skuteczna obsługa magazynu wysokiego składowania. Klienci wybierają zakupy w Internecie m.in. z powodu szerokiego asortymentu produktów pomiędzy, którymi mogą wybierać. Lecz to, co jest dla nich zaletą, dla sprzedawcy jest wyzwaniem. Przeprowadzając kilkaset transakcji dziennie, nie możemy polegać na pamięci magazyniera, który odnajdzie odpowiedni produkt i przygotuje go do wysyłki – ten logistyczny proces wymaga wykorzystania narzędzi automatyzujących. System ERP enova365 wzbogacony o moduł ENOKO WMS Terminal jest narzędziem, stanowiącym interesującą alternatywę dla kosztownych programów klasy WMS (ang. Warehouse Management System – magazynowy system informatyczny). Zobaczmy zatem, jak enova365 i ENOKO WMS usprawniły realizację zamówień w firmie Planet Muscle.

Planet Muscle od 2010 roku rozwija swoją działalność na rynku odżywek dla sportowców, budując mocną pozycję, szczególnie w kanale sprzedaży internetowej. Wykorzystuje do tego nie tylko swój sklep internetowy, ale również portal transakcyjny Allegro. Rosnąca ilość zamówień sprawiła, że dotychczas stosowane oprogramowanie przestało wystarczać – potrzebny był skalowalny system, który rośnie wraz z rozwojem przedsiębiorstwa. Najważniejszym wyzwaniem, jakie postawiono przed przyszłym narzędziem, było skrócenie czasu obsługi zamówienia. Nie mógł on być dłuższy niż 24 godziny. Wiązały się z tym kolejne potrzeby, takie jak opracowanie skutecznej ścieżki kompletowania zamówionych produktów – magazynier przez labirynt magazynu musiał być prowadzony jak po sznurku.

Remedium okazało się być zaproponowane przez firmę KOMAKO oprogramowanie ERP enova365 dodatkowo wzbogacone o moduł ENOKO WMS Terminal oraz moduł ENOKO Allegro, który odpowiada za integrację narzędzia z popularnym portalem sprzedażowym. System opiera się na automatyzacji kolejnych kroków realizacji zamówień:

  • automatyczne zatwierdzanie zamówień ze sklepu internetowego i platformy Allegro wraz ze sprawdzeniem płatności
  • automatyczne wyświetlanie potwierdzonych zamówień na mobilnych terminalach (PDA) wykorzystywanych przez magazynierów
  • wskazanie magazynierowi lokalizacji magazynowych dla zamówionych towarów zgodnie ze ścieżką priorytetów bezpośrednio na posiadanym terminalu
  • zakończenie realizacji automatycznym wystawieniem dokumentu WZ – magazynier weryfikuje dokument skanując kody towarów.

Współpraca Planet Muscle i KOMAKO zaowocowała stworzeniem mechanizmu, który daje gwarancję terminowości  i poprawności jakościowej realizowanych zamówień. Ponadto mechanizm ten nie ogranicza – kolejne kanały sprzedaży (np. platforma e-Bay) mogą być łatwo zintegrowane w ramach systemu, a automatyzacja procesów magazynowych pozwala na obsługę coraz większej ilości zleceń.

Firma Wdrażająca:
KOMAKO Sp. z o.o. – Autoryzowany Partner Soneta, producent rozwiązania ENOKO

Wdrożono system:
enova365
ENOKO Allegro
ENOKO WMS Terminal – więcej: https://enova.komako.pl/enoko-wms-terminal.html

 

Piotr Brodacki
Specjalista ds. handlowych
KOMAKO Sp. z o.o.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*