Hiszpański oddział Orange uruchamia Orange X, ekosystem w chmurze przeznaczony dla SMEs zbudowany z udziałem Comarch Billing Solution
Comarch został wybrany przez hiszpański oddział Orange do implementacji kompleksowego rozwiązania BSS obejmującego fakturowanie, opłaty i zarządzanie dochodami. Wdrożenie ułatwi procesy data miningu, terminowego dostarczania dokumentów finansowych, potwierdzania płatności oraz naliczania opłat.
Comarch BSS pomoże Orange X w dostarczeniu platformy oferującej chmurowe usługi cyfrowe dla małych i średnich przedsiębiorstw (small and medium enterprises, SMEs). W projekt zaangażowanych jest wielu partnerów firmy Orange, co wprowadza konieczność przeprowadzenia rozbudowanych prac integracyjnych.
Nasz system jest doskonale przystosowany do obsługi fakturowania usług w chmurze oraz współpracy z licznymi partnerami, w związku z czym idealnie pasował do potrzebo Orange X – mówi Dorota Zimny, Managing Director w hiszpańskim oddziale Comarch.
José María San José, CTIO w Orange X dodaje: Orange X potrzebował systemu fakturującego, który wspierałby funkcjonalności zarządzania dochodami z nowych usług i uwzględniał szczególne potrzeby rynku SMEs. Niezwykle ważne były w tym wypadku opcje naliczania opłat w czasie rzeczywistym, wsparcie dla budowania nowych modeli biznesowych z partnerami oraz efektywna monetyzacja. Dla firm chcących osiągnąć sukces na rynku cyfrowych usług są funkcjonalności absolutnie kluczowe i byliśmy pod dużym wrażeniem tego, jak Comarch podchodzi do ich tworzenia i implementacji.
Comarch został wybrany przez hiszpański oddział Orange na początku 2018, a system Comarch BSS został wdrożony we wrześniu. Comarch może poszczycić się długą historią współpracy z grupą Orange, wspierając w tej chwili projekty realizowane w Polsce i Luksemburgu.
Ekosystem Orange X w swoim zamierzeniu ma opierać się na trzech filarach: 1) cyberbezpieczeństwie, przez zabezpieczanie przed atakami na komputery i urządzenia przy pomocy wirtualnych sieci, 2) cyfryzacji, w celu błyskawicznego wdrażania nowych usług chmurowych i 3) współpracy, by usprawniać procesy komunikacji między kontraktorami i współpracownikami dzięki systemowi wideokonferencyjnemu oraz opartej na chmurze centrali.
O Comarch
Comarch jest globalnym dostawcą oprogramowania i usług dla przedsiębiorstw. Od 1993 roku firma aktywnie działa w obszarze projektowania, wdrażania i integracji rozwiązań IT dla największych światowych marek takich jak BP, Deutsche Telekom, Diageo, KPN, Orange, Telefónica, Unilever czy Vodafone.
Sektor Telekomunikacji Comarch dostarcza rozwiązania IT dla największych światowych operatorów. Comarch tworzy rozwiązania technologiczne odpowiadające na kluczowe wymogi firm telekomunikacyjnych i pozwalające na zwiększenie dochodów, poprawę wydajności, upraszczanie systemów, redukcję kosztów, zwiększenie zadowolenia klientów, a także budowanie nowych usług i szybsze docieranie z nimi na rynek.
Rozwiązania IT Comarch regularnie pojawiają się w raportach „Magic Quadrant” firmy Gartner, zaś oferta IoT spółki jest pozytywnie oceniania przez Berg Insight, IHS Markit oraz Gartner, który umieścił Comarch na liście „Vendor to watch” w „Market Trends: A Comprehensive Approach to CSP IoT Platform Selection Will Enhance Market Positioning in 2017”.
www.comarch.pl