Ponad 70% polskich firm korzystało w 2018 r. z przynajmniej jednej usługi IT dostarczanej przez zewnętrznego dostawcę – wynika z danych GUS. Outsourcing IT pozwala przede wszystkim lepiej kontrolować koszty, jest też odpowiedzią na problemy związane z pozyskaniem i utrzymaniem wewnętrznego zespołu IT. Zanim jednak powierzymy odpowiedzialność za obsługę kluczowych systemów zewnętrznym dostawcom, warto zwrócić uwagę z jakich rozwiązań technologicznych korzystają
Outsourcing IT dla dużych i mniejszych graczy
Zakres rozwiązań dostępnych w ramach outsourcingu IT jest bardzo szeroki i w zależności od dostawcy obejmuje m.in. usługi hostingowe, administrację systemów, monitoring, pierwszą i drugą linię wsparcia, backup czy przywracanie po awarii. Outsourcing IT cieszy się popularnością zwłaszcza w sektorze średnich i dużych przedsiębiorstw. Firmy te korzyści biznesowych upatrują w szczególności w usługach związanych z wdrażaniem, utrzymaniem i obsługą platform do zarządzania procesami biznesowymi, jak systemy ERP czy CRM. Outsourcing IT to również szansa dla mikro- i małych przedsiębiorstw, które często nie posiadają zasobów na budowę własnych serwerowni i ich obsługę przez wewnętrzny dział IT.
Ważne są nie tylko niskie koszty – zalety Outsourcingu IT
Wśród najważniejszych korzyści związanych z tym modelem biznesowym przedsiębiorstwa podkreślają m.in. optymalizację kosztów obsługi procesów IT oraz uzyskanie dostępu do zaawansowanych technologii, bez konieczności rozbudowy własnego środowiska informatycznego. Kolejnym istotnym aspektem jest możliwość opracowania wspólnie z dostawcą usług długoterminowej strategii IT, która jest dopasowana do bieżących i przyszłych potrzeb firmy. Dzięki temu przedsiębiorstwa rozliczają się z takiej ilości zasobów, z jakiej faktycznie w danym momencie korzystają.
Jak zadbać o jakość usług w outsourcingu IT?
Obawa o jakość dostarczanych usług oraz o zapewnienie bezpieczeństwa danych przechowywanych w systemach u zewnętrznych dostawców to kwestie, które mogą powstrzymywać firmy przed decyzją o outsourcingu IT. Sposobem na uregulowanie obu tych kwestii jest podpisanie tzw. umowy SLA (ang. Service Level Agreement), która wskazuje m.in. na wymagania dotyczące poziomu jakości i dostępności usług oferowanych w modelu outsourcingu, czasu reakcji dostawcy na zgłaszane przez klienta problemy czy sposób monitorowania i mierzenia jakości usług.
O jakości świadczonych usług w dużej mierze decyduje również sprzęt, z którego korzysta dostawca outsourcingu IT. Nowoczesny hardware znacząco wpływa na takie cechy jak wydajność, stabilność czy niezawodność pracy systemów, dając tym samym gwarancję, że kluczowe aplikacje będą działały w nieprzerwany sposób. Do takich rozwiązań należą serwery IBM Power Systems, które oferuje dostawca kompleksowych usług outsourcingowych – firma itelligence. Rozwiązania IBM Power Systems są zbudowane tak, aby sprostać najbardziej zaawansowanym zadaniom w dziedzinie przetwarzania danych — od obsługi aplikacji o newralgicznym znaczeniu po wdrażanie nowej generacji sztucznej inteligencji. Eksperci itelligence mają bogate doświadczenie w projektowaniu, wdrażaniu i zarządzaniu różnorodnymi rozwiązaniami IT opartymi na serwerach IBM. Serwery IBM zapewniają również wydajne i stabilne środowisko dla systemów SAP, w których wdrażaniu i utrzymaniu specjalizuje się itelligence. Stawiając na sprawdzonego dostawcę usług, jak firma itelligence, klient ma pewność, że jego system działa na najlepszym sprzęcie, a nad jego bezpieczeństwem i niezakłóconą pracą czuwają najwyższej klasy specjaliści.
https://itelligencegroup.com/pl/