Implementacja modułów SAP SD i SAP MM u lidera rynku alkoholi w Polsce – CEDC International – przebiegła w rekordowo szybkim tempie 45 dni. Projekt zakończył się sukcesem i umożliwił spółce przeniesienie do wewnętrznych struktur kluczowych procesów.
Projekt obejmował wdrożenie modułów SD (Sales & Distribution, Sprzedaż i dystrybucja) i MM (Materials Management, czyli Gospodarka materiałowa) obejmujących kluczowe procesy sprzedażowe oraz zakupowe wraz z procesami pomocniczymi. Dodatkowo przeprowadzona została migracja danych podstawowych materiałów.
Bez implementacji SD i MM praca CEDC byłaby praktycznie niemożliwa. Aby usprawnić obsługę klientów i zoptymalizować koszty, przejęliśmy procesy dystrybucyjne od zewnętrznego operatora. Obsługa klientów w obszarze „duty free” w Europie oraz praca z dystrybutorami w Europie i obu Amerykach bez wdrożenia byłaby niewykonalna – mówi Piotr Majewski, IT Director w CEDC International Sp. z o. o.
Wdrożenie można określić mianem ekspresowego, ponieważ od pierwszej telekonferencji do GoLive’u minęło tylko 45 dni. Dodatkowym wyzwaniem była konieczność przygotowania narzędzi oraz przeprowadzenia migracji danych podstawowych materiałów, inforekordów oraz danych podstawowych klientów.
Choć zakres wdrożenia obejmował tylko kilka procesów w obszarze SD i MM, było nie lada wyzwaniem w tak krótkim czasie uzyskać wiedzę na temat wszystkich wymagań klienta, zestawić ją ze standardem dostarczanym przez SAP oraz zaproponować docelowe rozwiązanie – mówią Piotr Til i Patryk Chlebda, konsultanci wiodący w projekcie ze strony Hicron.
Projekt, pomimo niewielkiej ilości czasu na jego realizację, zakończył się pełnym sukcesem. Dzięki ścisłej współpracy konsultantów Hicron oraz zespołu projektowego po stronie CEDC udało się pomyślnie zakończyć wdrożenie i tym samym – umożliwić CEDC sprawny proces przeniesienia dystrybucji – mówi Piotr Majewski z CEDC.
CEDC International Sp. z o.o. jest jednym z czołowych producentów i dystrybutorów alkoholi na świecie, a także liderem na polskim rynku wódki. Założona na początku lat 90-tych, z czasem z importera przekształciła się w producenta i dystrybutora wódek na rynku Europejskim i amerykańskim.