Analiza uświadamia i porządkuje

Proces wyboru i wdrożenia systemu rozpoczęliśmy od opracowania listy wymagań funkcjonalnych. Następnie przeprowadziliśmy analizę działalności przedsiębiorstwa, by móc skutecznie opisać kluczowe dla nas procesy oraz zidentyfikować potrzeby. 

Oczekiwaliśmy, że dzięki tej analizie, firma wdrożeniowa zaproponuje nam odpowiedni model informatyzacji w oparciu o funkcjonalności systemu ERP.

Na początku analizy zostały podkreślone braki funkcjonalne systemu ERP, wykorzystywanego przez nas od dwunastu lat. Część z nich dotyczyła m.in. ergonomii pracy w systemie, konfigurowalności menu użytkowników, integracji z pakietem Microsoft Office, wyszukiwania danych i dokumentów, a także eksportu i importu danych.

W kolejnym kroku sporządziliśmy hasłową listę potrzeb dla każdego obszaru aktywności operacyjnej firmy. 

Ostatnim etapem było przygotowanie wymagań funkcjonalnych, oczekiwanych przez nas w nowym systemie.

Zaznaczyliśmy w nich te obszary, które posiadały dla nas określoną krytyczność. Analiza uświadomiła nam, które obszary działalności należy objąć systemem informatycznym oraz wskazała, które dotychczas wykorzystywane funkcje należy rozszerzyć
i doprecyzować.

Źródło: BPC GUIDE- WRZESIEŃ/PAŹDZIERNIK 2016 str. 18

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*