System ECM wkomponowany w środowisko informatyczne

Wdrożenia systemów klasy ECM zdecydowanie różnią się od wdrożeń systemów dziedzinowych takich jak: CRM, MES czy nawet ERP.Główna różnica polega na tym, że cały system jest wkomponowany w środowisko informatyczne, gdzie pracuje wiele oddzielnych produktów, z którymi ECM musi nawiązać współpracę. Dodatkowym wyzwaniem jest często praca na nieustrukturyzowanych dokumentach, takich jak różnego rodzaju papierowe formularze, zamówienia lub faktury przesyłane tradycyjnie w postaci papierowej.

Dokumenty takie w pierwszej kolejności należy poddać obróbce OCR a następnie zrobić ekstrakcję danych, aby określić interesujące nas cechy dokumentu.

W wielu przypadkach wdrożenia rozpoczynane są przy braku dostatecznie zidentyfikowanych procesów czy formatach plików, które będą procesowane.

Jeżeli mówimy o elektronicznym procesowaniu faktur to z pewnością nie jesteśmy w stanie określić wszystkich formatów faktur, które firma może otrzymać od dostawcy. Z identyfikacją wewnętrznych formularzy i procesów również są problemy, ponieważ wiele procesów jest realizowanych wielowątkowo i na etapie identyfikacji część wątków się pomija.

Z tego powodu głównym wymaganiem klienta jest to, aby system był „elastyczny”.

Elastyczność można różnie definiować. W większości przypadków jest to element nieporozumień między dostawcą a odbiorcą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*