Obietnica prostoty i wygody oraz komunikacja idąca wbrew utartym ścieżkom wytyczonym przez branżę – taka jest marka Comarch Betterfly. To nowy produkt wspierający rozliczenia i księgowość, który z impetem wchodzi na rynek jednoosobowych działalności gospodarczych i małych firm. Comarch rozpoczyna właśnie szerokozasięgową kampanię wizerunkową produktu. Odzwierciedli ona świeże spojrzenie na branżę, czyli pasję i lekkość działania w biznesie.
Zarządzanie księgowością, biurokracja, a także nadchodzące wyzwania, takie jak Krajowy System e-Faktur (KSeF), to dla wielu prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze i mikro firmy najbardziej frustrujące elementy prowadzenia firmy. W odpowiedzi na te wyzwania Comarch wprowadza nową markę Betterfly z aplikacją do fakturowania i usługami księgowymi. Marka powstała, by zamienić to, co skomplikowane i techniczne, w doświadczenie lekkie, przyjazne i zrozumiałe.
Przedsiębiorcy będą „latać lepiej”
Betterfly to połączenie słów „better” i „fly” (lepiej lataj), a jednocześnie czytelne nawiązanie do motyla (butterfly). Nazwa ta jest metaforą doświadczenia w codziennym kontakcie przedsiębiorcy z produktem i korzyści płynącej z uwolnienia przedsiębiorcy od żmudnych zadań (stąd kluczowym motywem wizualnym stały się skrzydła). Identyfikacja wizualna świadomie zrywa z konwencją branży finansowo-księgowej, opartej zwykle na zimnych tonach, niebieskich odcieniach, technologicznym klimacie.
– Każda kategoria ma swoje przyzwyczajenia i konwencje. W przypadku software’u do rozliczeń to często język twardych nazw, niebieskiego koloru i formularzy. W Betterfly odwróciliśmy tę logikę, zaczynając od emocji użytkownika. Dzięki temu powstała marka, która mówi ludzkim językiem o technologii i finansach – mówi Andrzej Rozen, Strategic Director & Partner z agencji BNA, współodpowiedzialnej wraz z WHY NOT! Strategy Design Wojciech Mierowski za nowy koncept kreatywny marki.
Za tą wizualną lekkością stoi jednak technologiczna stabilność. Dzięki współistnieniu brandu Comarch w nazwie, Betterfly łączy lekkość z pewnością i bezpieczeństwem opartym na wieloletnim doświadczeniu oraz wiedzy legislacyjnej. Użytkownicy otrzymują aplikację w pełni gotową na zmieniające się wymogi prawne, w tym obowiązkową integrację z KSeF, a także ułatwiającą codzienną współpracę z biurami rachunkowymi, działającymi w ramach specjalnie stworzonego przez Comarch programu partnerskiego.
Przedsiębiorca może wybrać profesjonalne biuro według ważnych dla niego kryteriów, np. ceny lub lokalizacji (blisko mnie). Księgowi w Betterfly to prawdziwi doradcy w zakresie rozliczeń i podatków. Obie strony, przedsiębiorcę i biuro, łączy sprawna, wolna od papierologii komunikacja za pośrednictwem aplikacji. Wszystko to podane jest w podziale na trzy proste usługi: eFaktury, eFaktury Plus oraz Betterfly Max z usługą księgową.
– Comarch Betterfly to dowód, że nawet w tak racjonalnej kategorii, jak księgowość, można mówić o lekkości i doświadczeniu. To projekt, w którym Comarch świadomie zwraca się w stronę użytkownika – jego potrzeb, odczuć i codziennych frustracji. Bo dobra technologia to dziś ta, która upraszcza życie, a nie je komplikuje – podsumowuje Gabriela Nadczuk, dyrektor marketingu Comarch ERP.
Całość komunikacji osadzona jest w kontekście łąki, dopełniona przyjaznymi, miękkimi ilustracjami, które podkreślają przystępność oferty, bez branżowego ciężaru.
O KSeF i lekkości rozliczeń
Premierze Comarch Betterfly towarzyszyć będzie szerokozasięgowa kampania wizerunkowa i rekrutacyjna z atrakcyjną ofertą. Kampania skupi uwagę zwłaszcza na haśle „KSeF ready” (gotowości firm na e-fakturowanie za pośrednictwem KSeF) i lekkości rozliczeń. Comarch pokaże, jak nowa marka wspiera automatyzację procesów księgowych i ułatwia codzienne życie przedsiębiorców.
– Wprowadzenie nowej marki dla JDG i mikro firm – Comarch Betterfly – to ważna ewolucja i kolejny etap w rozwoju naszej oferty. Naszym celem nie jest już tylko funkcjonalność, ale też intuicyjność i dopasowanie do wymagań przedsiębiorców. Dlatego poza świetnym funkcjonalnie softwarem oferujemy im lekkość i przyjazną interakcję, która obejmuje kompleksową ofertę. Betterfly wspiera przedsiębiorców na każdym etapie – od prostego wystawiania faktur i pełnej gotowości na KSeF, przez samodzielną księgowość czy współpracę z biurem rachunkowym, aż po zaawansowane narzędzia, jak magazyn, moduły e-commerce do obsługi sklepów internetowych i marketplace’ów czy punkty sprzedaży (POS) – mówi Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarch i dyrektor sektora ERP.
– Comarch Betterfly to projekt, który pokazuje, jak partnerska współpraca agencji może realnie przełożyć się na wartość biznesową dla klienta. Dzięki wspólnej pracy z zespołami BNA i WHY NOT! powstała marka, która wyróżnia się na tle kategorii – nie tylko wizualnie, ale przede wszystkim podejściem do użytkownika i spójnością komunikacji z produktem. Taka synergia kompetencji to dziś klucz do budowania silnych, nowoczesnych marek – mówi Michał Banaszewski, CEO Grupy Freundschaft.
Z Comarch Betterfly korzysta już kilkanaście tysięcy jednoosobowych działalności gospodarczych. Produkt dostępny jest również z poziomu systemów Alior Bank.
Za koncept marki odpowiada agencja brandingowa BNA i WHY NOT! Strategy Design Wojciech Mierowski, a doradztwo strategiczne, koncepcja komunikacji, koncepty kreatywne i komunikację marki przygotowała agencja Freundschaft.
Nowa strona Betterfly znajduje się pod adresem: www.comarchbetterfly.pl.
—–
O Comarch
Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie. Jest jedną z największych firm informatycznych w Europie i prowadzi projekty dla czołowych marek z Polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach m.in.: Allianz, Auchan, BNP Paribas Fortis, BP, Carrefour, Heathrow Airport, Heineken, ING czy LG U+, Orange, Telefónica, T-Mobile, Vodafone.
Firma zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje środki o wartości ok. 15 proc. przychodów w projekty innowacyjne. W 2024 roku nakłady na prace R&D wyniosły ponad 400 mln zł. Obecnie zatrudnia ponad 6400 ekspertów, w ponad 80 biurach w ponad 30 krajach od Australii i Japonii przez Bliski Wschód oraz Europę aż po obie Ameryki.
www.comarch.pl



