Informacje:
Skuteczna kontrola procesu produkcyjnego wymaga rzetelnych, aktualnych danych dotyczących jego efektywności. Informacja o dostępności zasobów, ich wydajności i jakości produkcji pozwala na uchwycenie prawdziwych źródeł problemów i wdrożenie niezbędnych optymalizacji.
Niestety, w wielu polskich firmach dane z maszyn są nadal gromadzone ręcznie. Niektóre przedsiębiorstwa zbierają te informacje dopiero na koniec zmiany, co opóźnia reakcję na problemy. Inne wpisują dane do nieprzystosowanych paneli systemów ERP, które nie odzwierciedlają dobrze rzeczywistego przebiegu procesu produkcyjnego.
Do udziału w Webinarium zapraszamy zarząd, management przedsiębiorstw oraz osoby współuczestniczące w procesie wyboru rozwiązań informatycznych.
Zagadnienia poruszane na spotkaniu:
- Optymalizacja całkowitej wydajności zakładu dzięki Platformie Operator.
- Monitorowanie i Analiza OEE: Klucz do ciągłego doskonalenia.
- Redukcja przestojów i natychmiastowa reakcja na awarie.
- Integracja systemów i maszyn z Platformą Operator dla lepszego zarządzania produkcją.
- Zarządzanie danymi produkcyjnymi i poprawa wewnętrznej komunikacji.
Agenda:
Techniczne przygotowanie Partnerów Technologicznych.
Techniczne przygotowanie uczestników.
Wprowadzenie do spotkania.
Przedstawienie uczestników spotkania.

Prezentacja Operator Systems
1) Wstęp do spotkania.
- Zapoznanie z firmą Operator Systems.
2) Przykłady wdrożeń systemu Operator.
- Omówienie naszych najważniejszych wdrożeń.
3) Wsparcie realizacji procesu produkcyjnego - prezentacja Platformy Operator.
a) Dyspozycja zadań na produkcję.
- Omówimy, w jaki sposób Platforma Operator dostarcza wszelkie informacje niezbędne do prawidłowej realizacji zadań produkcyjnych.
b) Monitorowanie i analiza efektywności pracy.
Zgłaszanie przestojów, podstawowe raporty z produkcji oraz przykładowe wskaźniki wydajnościowe.
c) Raportowanie produkcji.
- Automatyczne i półautomatyczne raportowanie ilości wyprodukowanych produktów, odpadów, re-work oraz odpadów materiałowych.
d) Śledzenie postępu realizacji produkcji.
- Śledzenie postępu realizacji produkcji poprzez przegląd raportów produkcyjnych w czasie rzeczywistym.
4) Zarządzanie produkcją zdalnie.
- Omówienie zarządzania produkcją zdalnie, w tym przedstawienie raportów i dashboardów oraz aplikacji mobilnych do śledzenia pracy maszyn.
5) Proces wdrożenia systemu.
- Opis procesu wdrożenia Platformy Operator, obejmujący kluczowe etapy projektu, takie jak analiza potrzeb, konfiguracja systemu i integracja z ERP. Przedstawimy przykłady realizacji wdrożeń zdalnych oraz omówimy wymagane zasoby wdrożeniowe po stronie klienta i Operator.


Dyskusja.
Podsumowanie spotkania.
Organizatorzy generalni:
BPC GROUP POLAND
BPC GROUP POLAND Sp. z o.o. wspiera duże i średnie przedsiębiorstwa w procesach informatyzacji. Świadczy usługi doradcze, które pomagają decydentom wybrać właściwą opcję informatyzacji przedsiębiorstwa, jak również odpowiedni system informatyczny i firmę wdrożeniową. Projekty obejmują m.in. przeprowadzenie analizy procesów biznesowych, opracowanie zapytania ofertowego, organizację prezentacji dedykowanych i negocjacje warunków umowy z dostawcami systemów IT.
Obok doradztwa świadczonego w sposób zindywidualizowany firma prowadzi szeroko zakrojone działania edukacyjne dla przedsiębiorstw. W ramach BPC Training Centre organizowane są konferencje i warsztaty dla kadry decyzyjnej, która wybiera systemy IT.
W trakcie piętnastu lat działalności zostało przeprowadzonych ponad 200 spotkań edukacyjnych i wyszkolonych blisko 8 tysięcy osób. BPC GROUP POLAND Sp. z o.o. jest także właścicielem i redaktorem serwisu doradczego www.bpc-guide.pl oraz największej w Polsce internetowej bazy systemów IT. Firma systematycznie publikuje Raporty Analityczne o stanie informatyzacji polskich przedsiębiorstw.
Partnerzy technologiczni:
Operator Systems Poland
Operator Systems jest wiodącym dostawcą zintegrowanych, ustandaryzowanych Systemów Realizacji Produkcji (MES) przeznaczonych dla firm z produkcją dyskretną i procesową.
Misja firmy Operator brzmi: „Visibility for Improvements”. Wiemy, że wszystkie firmy produkcyjne nieustannie szukają sposobów na zwiększenie efektywności i konkurencyjności. Operator oferuje takim firmom pełną gamę produktów i usług, które pomagają spełniać to zadanie. Nasze rozwiązanie – Platforma Operator – nie tylko obejmuje procesy produkcyjne, ale również wpływa na cały łańcuch dostaw, dystrybucji, zapewnienia jakości oraz utrzymania ruchu.
Operator Systems zajmuje się systemami klasy MES od ponad 20 lat. Dziś mamy blisko 100 instalacji, a ponad 10 000 użytkowników dziennie stosuje Operatora jako podstawową aplikację na hali produkcyjnej. Firma ma siedzibę w Herlev koło Kopenhagi w Danii, a w Polsce posiada biuro w Krakowie.

Rozwiązania:
Operator Systems
Platforma Operator - rozwiązanie klasy MES z zaawansowanymi funkcjami monitorowania efektywności przy pomoc wskaźnika OEE. System ten uzupełnia lukę pomiędzy systemami ERP a produkcją. Daje pełen obraz realizacji produkcji, co pozwala na zmniejszenie kosztów oraz zwiększenie produktywności przy jednoczesnym podniesieniu jakości wyrobu gotowego.
Platforma Operator pokrywa wszystkie funkcje potrzebne do realizacji codziennych zadań w zarządzaniu zasobami produkcyjnymi - zarówno pracownikami, jak i maszynami. Kontroluje realizację całego procesu produkcyjnego – od dostawy surowca aż do wyprodukowania sprawdzonego wyrobu gotowego. Wspiera przepływ informacji, komunikując się z maszynami i PLC (za pomocą m.in. protokołu OPC/OPC UA) oraz integrując z systemami nadrzędnymi (ERP, APS, Excel, itp.). Platforma Operator umożliwia "odchudzenie" produkcji, czyli uzyskanie większej produktywności z istniejących zasobów produkcyjnych w prosty sposób.
System Operator obejmuje wszystkie potrzeby funkcjonalne na poziomie hali produkcyjnej, szczególnie w branżach takich jak meblarska, spożywcza, automotive, celulozowo-papiernicza, tworzyw sztucznych oraz produkcji ogólnej. Platforma Operator oferuje szereg modułów do obsługi wszystkich procesów na hali produkcyjnej:
- Zbieranie i konsolidacja danych;
- Niezależny system wsparcia produkcji 24/7;
- Łatwa integracja z dowolnym systemem ERP;
- Standardowe podłączenie do sterowników (PLC) maszyn przez OPC;
- Współpraca z czytnikami kodów kreskowych, urządzeniami zewnętrznymi i RFID;
- Przyjazny dla użytkownika interfejs specjalizowany do stanowiska produkcyjnego;
- Łatwe dostosowanie i modyfikowanie aplikacji w celu wsparcia konkretnych potrzeb klienta.
Regulamin
- Organizatorem Webinarium jest BPC GROUP POLAND sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach (40-384) przy ul. Ks. Bpa. H. Bednorza 2a-6.
- Webinarium zostanie przeprowadzone w dniu 13 sierpnia 2025 r.
- Webinarium skierowane jest do kadry managerskiej przedsiębiorstw, która chce usprawnić zarządzanie poprzez wprowadzenie zaawansowanych systemów IT.
- Każdy przedsiębiorca będący uczestnikiem Webinarium (Uczestnik Webinarium) musi spełnić wymagania techniczne umieszczone na stronie internetowej Organizatora Webinarium.
- W ramach Webinarium Partner Technologiczny przeprowadzi część prezentacyjną (60 minut) oraz część przeznaczoną dla Uczestników Webinarium na kierowanie pytań do Partnera Technologicznego (15 minut).
- Podczas trwania Webinarium zarówno Partner Technologiczny, jak i Uczestnik Webinarium zobowiązani są do uruchomienia kamery internetowej, chyba, że istnieje szczególnie uzasadniona przyczyna jej nie uruchomienia.
- Webinarium rozpocznie się przedstawieniem Partnera Technologicznego, Uczestników Webinarium przez moderatora reprezentującego Organizatora Webinarium.
- Uczestnicy Webinarium zobowiązani są do nie utrwalania przebiegu Webinarium poprzez jej nagrywanie oraz rozpowszechnianie materiałów bez uprzedniej zgody Organizatora Webinarium.
- Organizator Webinarium zastrzega sobie prawo do zmiany treści niniejszego regulaminu w każdym czasie. Organizator Webinarium zastrzega sobie prawo odwołania Webinarium w każdym czasie, bez uzasadnienia. Z tytułu zmiany niniejszego regulaminu lub odwołania Webinarium Uczestnikom Webinarium nie przysługują żadne roszczenia wobec Organizatora Webinarium.
Wymagania techniczne
Do udziału w konferencji online / webinaru / szkolenia BPC GROUP POLAND wymagane jest połączenia audio-video poprzez aplikację Microsoft Teams lub też przeglądarkę.
Opcja I: Instalacja aplikacji Microsoft Teams
- Pobierz aplikację i zainstaluj na swoim komputerze (https://products.office.com/pl-pl/microsoft-teams/download-app#desktopAppDownloadregion) lub uruchom ją jeśli posiadasz ją już zainstalowaną w ramach pakietu Office.
- Zaloguj się do aplikacji wykorzystując istniejący login i hasło lub też utworzyć nowe konto.
- Dołącz do spotkania klikając na link, który zostanie przesłany pocztą elektroniczną w przeddzień spotkania.
- Zezwól na dostęp aplikacji Microsoft Teams do kamery oraz mikrofonu.
Opcja II: Dołączenie do spotkania poprzez przeglądarkę internetową
- Sprawdź czy posiadasz zainstalowaną najnowszą wersję wykorzystywanej przeglądarki(jeśli nie – zaktualizuj ją).
- Dołącz do spotkania klikając na link, który zostanie przesłany pocztą elektroniczną w przeddzień spotkania.
- Zaakceptuj opcjonalną instalację pluginu Microsoft Teams dla przeglądarki.
- W przypadku braku kompatybilnej przeglądarki Microsoft Teams podpowie i wskaże link do uruchomienia spotkania poprzez Microsoft Edge.
- Zezwól na dostęp aplikacji Microsoft Teams do kamery oraz mikrofonu.
Obsługiwane przeglądarki to Internet Explorer 11, Microsoft Edge, Najnowsza wersja przeglądarki Chrome, Najnowsza wersja przeglądarki Firefox
Prosimy o próbę dołączenia około 30 minut przed rozpoczęciem spotkania celem uniknięcia opóźnienia. W razie jakichkolwiek pytań lub problemów prosimy o kontakt telefoniczny z naszym administratorem spotkania pod numerem telefonu: 608 289 148
Rejestracja:
Bezpłatne Uczestniczy: osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca działalność gospodarczą oraz dokonująca rejestracji w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, nie będąca konsumentem.
Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc, Organizator zastrzega sobie prawo doboru uczestników. Potwierdzenie rejestracji zostanie dokonane przez Organizatora w najbliższym możliwym terminie.
Kontakt:
BPC GROUP POLAND Sp. z o.o.
Sekcja Organizacji Spotkań Edukacyjnych 40-384 Katowice, ul. Ks. Bpa. H. Bednorza 2a-6, Telefon Kontaktowy: +48 532 918 919 E-Mail: kontakt@bpc-group.plZapraszamy do kontaktu – przygotujemy dla Państwa dedykowaną ofertę szkoleniową!