Roadshow online – Inteligentna fabryka XXI wieku.

Informacje:

BPC GROUP POLAND zaprasza Państwa na Roadshow online:

 

Inteligentna fabryka XXI wieku.

Jakich narzędzi informatycznych potrzebują dzisiaj polskie przedsiębiorstwa produkcyjne? Przede wszystkim rozwiązań, które pomogą im lepiej planować w sytuacji częstych zmian zamówień. Takich, które będą wpierać rejestrowanie genealogii produktu, na bieżąco monitorować pracę maszyn przyczyniając się do wzrostu ich efektywności w procesie produkcyjnym.
 

A jakie systemy IT wykorzystują w swojej pracy obecnie? Najczęściej arkusze excel.


Inicjatorów zmian, osoby zaangażowane w procesy wyboru systemów IT zapraszamy na Roadshow on-line. Na spotkaniu przedstawimy wybrane rozwiązania klasy MES, SCADA, APS, które wspierają procesy zarządzania. Odpowiemy na szereg pytań związanych z doborem systemów i ich możliwościami funkcjonalnymi.

 

Do udziału w Roadshow online zapraszamy zarząd, management przedsiębiorstw oraz osoby współuczestniczące w procesie wyboru rozwiązań informatycznych.

Zagadnienia poruszane na spotkaniu:

  • MES – Monitorowanie pracy i przestojów maszyn w czasie rzeczywistym, obliczanie współczynników OEE
  • Monitorowanie zużycia mediów przez maszyny (energia elektryczna, woda, gaz itd.)
  • Planowanie produkcji z wykorzystaniem różnych zasobów (maszyny, pracownicy, surowce).
    Możliwość szybkiej reakcji na zmiany planu produkcji;
  • Wykorzystanie rozwiązań SCADA w zakładzie produkcyjnym;

Agenda:

Techniczne przygotowanie Partnerów Technologicznych.
Techniczne przygotowanie uczestników.
Wprowadzenie do spotkania.

Przedstawienie uczestników spotkania.

BPC GROUP POLAND Sp. z o.o.
BPC GROUP POLAND Sp. z o.o.
Asix®.Evo – platforma inteligentnych aplikacji przemysłowych.

Wizualizacja produkcji, monitorowanie mediów (Asix Energy), monitoring efektywności maszyn i linii produkcyjnych (Asix OEE).

Tomasz Zarzycki, Konsultant Sprzedaży Systemów IT, Askom Sp. z o.o.
Tomasz Zarzycki, Konsultant Sprzedaży Systemów IT, Askom Sp. z o.o.Askom Sp. z o.o., Konsultant Sprzedaży Systemów IT
Dyskusja.
Planuj i rozliczaj łatwiej.
Karol Chęciński, Prezes Zarządu, OptiMES
Karol Chęciński, Prezes Zarządu, OptiMESOptiMES, Prezes Zarządu
Robert Paras, Dyrektor Wdrożeń Przemysłowych, OptiMES
Robert Paras, Dyrektor Wdrożeń Przemysłowych, OptiMES OptiMES

Dyskusja.
Zastosowanie sztucznej inteligencji w procesach sterowania i planowania produkcji w warunkach dużej zmienności.
Grzegorz Skowronek, Dyrektor Handlowy, IPOsystem
Grzegorz Skowronek, Dyrektor Handlowy, IPOsystemIPOsystem, Dyrektor Handlowy
Dyskusja.

Planowanie, harmonogramowanie i rozliczanie produkcji z uwzględnieniem bieżących informacji na temat stanu produkcji. Wykorzystanie różnych zasobów (maszyny, surowce, pracownicy) przy tworzeniu planu.
 

MES – Monitorowanie pracy i przestojów maszyn w czasie rzeczywistym, obliczanie współczynników OEE.

Mariusz Walicki, Konsultant Systemowy, Proxia Polska Sp. z o.o.
Mariusz Walicki, Konsultant Systemowy, Proxia Polska Sp. z o.o.Proxia Polska Sp. z o.o., Konsultant Systemowy
Dyskusja.
Podsumowanie spotkania.

Organizatorzy generalni:

BPC GROUP POLAND

BPC GROUP POLAND Sp. z o.o. wspiera duże i średnie przedsiębiorstwa w procesach informatyzacji. Świadczy usługi doradcze, które pomagają decydentom wybrać właściwą opcję informatyzacji przedsiębiorstwa, jak również odpowiedni system informatyczny i firmę wdrożeniową. Projekty obejmują m.in. przeprowadzenie analizy procesów biznesowych, opracowanie zapytania ofertowego, organizację prezentacji dedykowanych i negocjacje warunków umowy z dostawcami systemów IT.

 

Obok doradztwa świadczonego w sposób zindywidualizowany firma prowadzi szeroko zakrojone działania edukacyjne dla przedsiębiorstw. W ramach BPC Training Centre organizowane są konferencje i warsztaty dla kadry decyzyjnej, która wybiera systemy IT.

 

W trakcie dwunastu lat działalności zostało przeprowadzonych ponad 200 spotkań edukacyjnych i wyszkolonych blisko 8 tysięcy osób. BPC GROUP POLAND Sp. z o.o. jest także właścicielem i redaktorem serwisu doradczego www.bpc-guide.pl oraz największej w Polsce internetowej bazy systemów IT. Firma systematycznie publikuje Raporty Analityczne o stanie informatyzacji polskich przedsiębiorstw.

Partnerzy technologiczni:

Optimes

Od 16 lat zespół Syneo pomaga klientom osiągać pełnię potencjału produkcyjnego przez wdrożenia narzędzi informatycznych. Wdrożenia prowadzą praktycy produkcji (m. in. wieloletni dyrektor produkcji), a nie informatycy. Firma Syneo wyprodukowała i rozwija elastyczne systemy APS, MES, SCADA i CMMS dostosowane do polskich realiów oraz zintegrowane z 21 systemami ERP i CAD/CAM. Jako prekursor Przemysłu 4.0 rozwiązuje problemy z wydajnym i bezpiecznym funkcjonowaniem zakładu produkcyjnego. Zespół Syneo przejmuje odpowiedzialność za cele biznesowe klienta i skupia się na osiągnięciu mierzalnych rezultatów.

 

Dzięki współpracy szefowie fabryk zyskali pełną kontrolę nad wykorzystywaniem zasobów. Odzyskali kapitał zamrożony w magazynach i zoptymalizowali produkcję. Syneo w prosty sposób sprawia, że raportowanie produkcji jest rzetelne i regularne. Dostępność wszystkich rozwiązań na urządzeniach mobilnych zapewnia wygodę i oszczędność czasu. Dzięki oszczędności czasu i zwiększeniu wydajności produkcji managerowie mogą skupić się na tym co naprawdę ważne.

logo

IPOSystem

IPOsystem jest pierwszą na świecie sztuczną inteligencją – systemem Inteligentnej Fabryki (Smart Factory), który samodzielnie i bezpośrednio steruje produkcją.IPOsystem, bez udziału planistów i osób dozoru bezpośredniego(!) na halach produkcyjnych, podejmuje optymalne decyzje dotyczące:

  • Kolejności realizacji i doboru zasobów dla poszczególnych czynności technologicznych;
  • Zarządzania pracą pracowników i maszyn, uwzględniając w czasie rzeczywistym wszystkie zmiany dotyczące stanu tych zasobów i aktualnej sytuacji na hali produkcyjnej;
  • Bezzwłocznego wprowadzania korekt i dokonywania dodatkowych optymalizacji w przypadku jakichkolwiek odstępstw od założeń normowych.

Więcej: www.iposystem.com.pl

Sztuczna inteligencja już zarządza produkcją

ASKOM

ASKOM jest integratorem systemów automatyki, zarządzania produkcją (MES) oraz producentem oprogramowania przemysłowego obecnym na rynku od 1993 roku. Dzięki naszym kompetencjom klienci otrzymują z jednego źródła rozwiązania, które optymalnie integrują systemy produkcyjne z systemami zarządzania, mając na celu minimalizację kosztów i maksymalizację efektywności produkcji. Oferujemy projektowanie i wykonanie „pod klucz” systemów dla maszyn, linii produkcyjnych, procesów przemysłowych i kompletnych zakładów. Wyróżniony ostatnio przez prestiżowy miesięcznik Control Engineering Polska tytułem „Integrator Systemów Roku 2015”. ASKOM jest producentem systemu Asix.Evo (ponad 8000 użytkowanych licencji, 52 integratorów) – pakietu projektowania i realizacji przemysłowych systemów IT, oferującego bogatą funkcjonalność, jakiej oczekuje się od systemów HMI/SCADA/MES.

logo

PROXIA

PROXIA Polska Sp. z o.o. jest jedynym w Polsce oddziałem niemieckiej korporacji PROXIA Software AG wchodzącej w skład grupy kapitałowej COSCOM Computer GmbH, będącej producentem oprogramowania do optymalizacji procesów w przemyśle produkcyjnym.PROXIA to międzynarodowe doświadczenie (oddziały zlokalizowane są w Europie, Ameryce Północnej i Azji) i kompetencje w automatyzacji produkcji od 1978 roku. Aktualnie w całej Europie i na świecie pracuje ponad 6 tys. systemów PROXIA i ok. 25 tys. podłączonych maszyn oraz układów sterowania CNC do systemu.Jako jedyne przedsiębiorstwo na świecie, PROXIA rozwija i realizuje całościowy łańcuch procesowy zaczynając od konstrukcji CAD/CAM i kończąc na planowaniu i monitorowaniu produkcji. W ten sposób rozwiązania programistyczne PROXIA umożliwiają komunikację bezinterfejsową między różnymi modułami o możliwie najwyższej bezawaryjności od pierwszego dnia wdrożenia.

logo

Rozwiązania:

Optimes

Główny produkt firmy Syneo to system OptiMES, który stanowi rozwiązanie problemów z wydajnym i bezpiecznym funkcjonowaniem zakładu. Dzięki wdrożeniom szefowie fabryk zyskali pełną kontrolę nad wykorzystywaniem zasobów i parku maszynowego. Odzyskali kapitał zamrożony w magazynach i zoptymalizowali produkcję.OptiMES w prosty sposób sprawia, że planowanie i raportowanie produkcji przez pracowników i maszyny jest rzetelne i regularne. Dzięki dostępności na urządzeniach mobilnych zapewnia wygodę i oszczędność czasu. Daje pełną kontrolę nad funkcjonowaniem dostaw oraz planowaniem zasobów. Odciążając z obowiązków, Optimes umożliwia spokojne i bezpieczne planowanie i nadzorowanie produkcji.

IPOSystem

IPOsystem jest pierwszą na świecie sztuczną inteligencją – systemem Inteligentnej Fabryki (Smart Factory), który samodzielnie i bezpośrednio steruje produkcją.IPOsystem, bez udziału planistów i osób dozoru bezpośredniego(!) na halach produkcyjnych, podejmuje optymalne decyzje dotyczące:

  • Kolejności realizacji i doboru zasobów dla poszczególnych czynności technologicznych;
  • Zarządzania pracą pracowników i maszyn, uwzględniając w czasie rzeczywistym wszystkie zmiany dotyczące stanu tych zasobów i aktualnej sytuacji na hali produkcyjnej;
  • Bezzwłocznego wprowadzania korekt i dokonywania dodatkowych optymalizacji w przypadku jakichkolwiek odstępstw od założeń normowych.

Więcej: www.iposystem.com.pl

Sztuczna inteligencja już zarządza produkcją

Askom

Asix to autorski pakiet oprogramowania HMI/SCADA/MES firmy ASKOM, obecny na rynku od 1994 roku, wyróżniony m.in. dwukrotnie Złotym Medalem targów Automaticon i laurem Frost & Sullivan 2010 Polish SCADA Award. Najnowsza wersja – Asix.Evo zawiera nową funkcjonalność i możliwości: skalowalna grafika, pełne SCADA w przeglądarce internetowej, portal informacji produkcyjnej na tabletach i smartfonach, wydajny Historian, bezkonkurencyjne trendy serii pomiarowych, harmonogramowanie akcji operatorskich, powiadamianie o zdarzeniach SMS/e-mail, rejestracja czasu pracy urządzeń, swobodne raportowanie w oparciu o MS Reporting Services, walidacja zgodnie z FDA 21 CRF 11/ GAMP4, projekty w dowolnym języku, narzędzie do analizy alarmów wg EEMUA, redundancja stacji operatorskich, zintegrowana stacja inżynierska w każdej licencji, ponad 100 drajwerów komunikacyjnych.

 

Ponad 8000 licencji na obiektach w Polsce i za granicą. Na terenie Polski 52 firmy ze statusem autoryzowanego Integratora Pakietu Asix.

PROXIA

Tematem prezentacji będzie demonstracja działania oprogramowania klasy MES,
w zakresie planowania produkcji, monitorowania maszyn i zleceń produkcyjnych.
W skład modułów wchodzących w systemu MES firmy PROXIA należy wymienić:

  • MDE czyli monitorowanie maszyn z wyliczaniem wskaźnika OEE;
  • BDE czyli monitorowanie zleceń produkcyjnych z wyliczaniem wskaźników KPI;
  • PROXIA czyli Zaawansowanie planowanie produkcji na zasobach ograniczonych;
  • DNC czyli serwer komunikacyjny do zarządzania programami NC dla maszyn
    sterowanych numerycznie;
  • TD czyli Zarządzanie Narzędziami i Danymi Produkcyjnymi.

Oczekiwania i cele użycia ProXIA MES:

  • Zarządzanie i podgląd aktualnych stanów maszyn z jednego miejsca;
  • Zarządzanie i podgląd aktualnego stanu realizacji zleceń produkcyjnych;
  • Zmniejszenie czasu wyliczania aktualnej wydajności maszyny;
  • Szybka integracja w przedsiębiorstwie przez wykorzystanie standardów
    baz danych Microsoft / Oracle.

Prostota użytkowania:

  • Obsługa programu MDE/BDE i komunikacja z maszynami na produkcji odbywa się
    przez sieć komputerową i jest niezleżna od producenta maszyny;
  • System charakteryzuje się w szczególności przez przyjazny dla użytkownika,
    praktyczny interfejs oraz prostotę obsługi przez pracownika;
  • Dostępność programu MDE/BDE dla obsługujących maszyny oraz dla kierownictwa
    przez 24 godziny na dobę.

Korzyści udostępniane przez system MES:

  • Aktualne informacje zwrotne z maszyny do poziomu planowania.
  • Koniec „bałaganu papierowego” w produkcji.
  • Centralna aktualizacja oprogramowania.
  • Prosta aktualizacja dokumentacji i oprogramowania NC.
  • Optymalne wykorzystanie istniejących zasobów.

Zbieranie danych:
Głównym celem podczas rozwoju oprogramowania do zbierania danych MDE było
udostępnienie również niedoświadczonym użytkownikom prostego i intuicyjnego interfejsu
użytkownika. Za pomocą modułu MDE można zbierać dane zarówno ręcznie wprowadzone
przez użytkownika (przez osobisty terminal przy maszynie), obsługującego maszynę poprzez
ekran dotykowy, jak i automatycznie odczytywać stany maszyny. Oprogramowanie
konfigurowane jest indywidualnie dla potrzeb danego przedsiębiorstwa.


Monitor online:
Moduł pakietu PROXIA Online-Monitor udostępnia użytkownikowi jednocześnie wszelkie
informacje pochodzące z maszyn i produkcji w czasie rzeczywistym. Użytkownik w ten
sposób ma natychmiastowy wgląd na aktualną sytuację w produkcji i montażu. Przedstawić
można między innymi zarówno czasy biegu i czasy pomocnicze, jak i liczby sztuk detali.
Zarówno jako podgląd dla mistrza w jego zakresie obowiązków, jak i jako globalny przegląd
dla planisty lub kierownika produkcji. Informowanie o zaistniałych wydarzeniach na produkcji
na danej maszynie za pomocą SMS lub poczty email są podstawowymi funkcjami.


Oś czasu:
Ten pakiet oprogramowania pozwala użytkownikowi wyświetlić zakres czasu i przedstawić
graficznie na osi czasu wydajność maszyn/urządzeń/zleceń/pracowników. Daje to osobie
zarządzającej możliwość prostego i szybkiego wglądu, w to jak np. przebiegała ostatnia
zmiana czy konkretne zlecenie produkcyjne.


Analiza wskaźnikowa: OEE i KPI:
Ważną cechą Menedżera MES jest wyznaczanie parametrów (np. OEE oraz KPI).
Odbywa się to na podstawie:

  • Raportów, które może projektować i modyfikować również użytkownik. Celem jest prosty
    i szybki sposób wizualizacji parametrów wydajności, czasów postojów i awarii.
  • Przeglądarki internetowej, gdzie w nowoczesnej i przyjaznej użytkownikowi graficznej
    formie, prezentowane są wszystkie wskaźniki wydajnościowe. Dostęp do tego modułu
    przez internet z poziomu telefonów klasy smartphone.

Dane te służą w głównej mierze do analizy słabych ogniw w organizacyjnym i technicznym
łańcuchu procesowym oraz do kalkulacji kosztów wykonanych zleceń. Poza tym można użyć
zebrane dane również do obliczania należnych premii i wynagrodzeń.

Regulamin

  1. Organizatorem Webinarium jest BPC GROUP POLAND sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach (40-159) przy ul. Jesionowej 9A.
  2. Webinarium zostanie przeprowadzona w dniu 22 Września 2020 r.
  3. Webinarium skierowana jest do kadry managerskiej przedsiębiorstw, która chce usprawnić zarządzanie poprzez wprowadzenie zaawansowanych systemów IT nadzorowanie i postępu produkcji.
  4. Każdy przedsiębiorca będący uczestnikiem Webinarium (Uczestnik Webinarium) musi spełnić wymagania techniczne umieszczone na stronie internetowej Organizatora Webinarium.
  5. W ramach Webinarium Partnerzy Technologiczni przeprowadzą część prezentacyjną (4 x 30 minut) oraz część przeznaczoną dla Uczestników Webinarium na kierowanie pytań do Partnerów Technologicznych (4 x 15 minut).
  6. Podczas trwania Webinarium zarówno Partner Technologiczny, jak i Uczestnik Webinarium zobowiązani są do uruchomienia kamery internetowej, chyba, że istnieje szczególnie uzasadniona przyczyna jej nie uruchomienia.
  7. Webinarium rozpocznie się przedstawieniem Partnera Technologicznego, Uczestników Webinarium przez moderatora reprezentującego Organizatora Webinarium.
  8. Uczestnicy Webinarium zobowiązani są do nie utrwalania przebiegu Webinarium poprzez jej nagrywanie oraz rozpowszechnianie materiałów bez uprzedniej zgody Organizatora Webinarium.
  9. Organizator Webinarium zastrzega sobie prawo do zmiany treści niniejszego regulaminu w każdym czasie. Organizator Webinarium zastrzega sobie prawo odwołania Webinarium w każdym czasie, bez uzasadnienia. Z tytułu zmiany niniejszego regulaminu lub odwołania Webinarium Uczestnikom Webinarium nie przysługują żadne roszczenia wobec Organizatora Webinarium.

 

Wymagania techniczne

 

Do udziału w konferencji online / webinaru / szkolenia BPC GROUP POLAND wymagane jest połączenia audio-video poprzez aplikację Microsoft Teams lub też przeglądarkę.

 

Opcja I: Instalacja aplikacji Microsoft Teams

  1. Pobierz aplikację i zainstaluj na swoim komputerze (https://products.office.com/pl-pl/microsoft-teams/download-app#desktopAppDownloadregion) lub uruchom ją jeśli posiadasz ją już zainstalowaną w ramach pakietu Office.
  2. Zaloguj się do aplikacji wykorzystując istniejący login i hasło lub też utworzyć nowe konto.
  3. Dołącz do spotkania klikając na link, który zostanie przesłany pocztą elektroniczną w przeddzień spotkania.
  4. Zezwól na dostęp aplikacji Microsoft Teams do kamery oraz mikrofonu.

 

Opcja II: Dołączenie do spotkania poprzez przeglądarkę internetową

  1. Sprawdź czy posiadasz zainstalowaną najnowszą wersję wykorzystywanej przeglądarki(jeśli nie – zaktualizuj ją).
  2. Dołącz do spotkania klikając na link, który zostanie przesłany pocztą elektroniczną w przeddzień spotkania.
  3. Zaakceptuj opcjonalną instalację pluginu Microsoft Teams dla przeglądarki.
  4. W przypadku braku kompatybilnej przeglądarki Microsoft Teams podpowie i wskaże link do uruchomienia spotkania poprzez Microsoft Edge.
  5. Zezwól na dostęp aplikacji Microsoft Teams do kamery oraz mikrofonu.

 

Obsługiwane przeglądarki to Internet Explorer 11, Microsoft Edge, Najnowsza wersja przeglądarki Chrome, Najnowsza wersja przeglądarki Firefox

 

Prosimy o próbę dołączenia około 30 minut przed rozpoczęciem spotkania celem uniknięcia opóźnienia. W razie jakichkolwiek pytań lub problemów prosimy o kontakt telefoniczny z naszym administratorem spotkania pod numerem telefonu: 606 320 672

Rejestracja:

Rejestracja jest obecnie zamknięta.

Kontakt:

BPC GROUP POLAND Sp. z o.o.

Sekcja Organizacji Spotkań Edukacyjnych
40-159 Katowice, ul. Jesionowa 9A,
Telefon Kontaktowy: +48 (32) 777-15-01
E-Mail: kontakt@bpc-group.pl
Regon: 240738263, NIP: 9542610254, Kapitał Zakładowy: 67 200,00 zł KRS: 0000292152, Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Zapraszamy do kontaktu – przygotujemy dla Państwa dedykowaną ofertę szkoleniową!

Koordynatorzy Projektu:
"Roadshow online – Inteligentna fabryka XXI wieku. "

Łukasz Kubas Dyrektor Domeny Produkcja BPC GROUP POLAND Sp. z o.o. Tel.kom.: +48 795-534-616 E-Mail: lukasz.kubas@bpc-group.pl