Konferencja w Chorzowie – Przedsiębiorstwo produkcyjne XXI wieku, czyli efektywne zarządzanie majątkiem, mediami i parkiem maszynowym.

Informacje:

BPC GROUP POLAND zaprasza Państwa na Konferencję:

Przedsiębiorstwo produkcyjne XXI wieku, czyli efektywne zarządzanie majątkiem, mediami i parkiem maszynowym.
 

Podstawowym problemem w optymalnym zarządzaniu przedsiębiorstwem produkcyjnym jest brak rzetelnych i aktualnych informacji o realizowanych procesach zarządzania majątkiem w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Firmy produkcyjne poszukują nowych technologii oraz technik informatycznych, które usprawnią procesy w wszystkich obszarach zarządzania majątkiem przedsiębiorstwa.

 

Ważnym zagadnieniem jest także optymalizacja i monitorowanie zużycia mediów na produkcji, nie tylko z poziomu całego zakładu, ale schodząc do poziomu poszczególnych linii, maszyn – aby móc szybko zareagować na anomalia, które się pojawią. Ważnym problemem jest także konieczność wyeliminowania przestojów, mikroprzestojów oraz awarii, aby podnieść efektywność maszyn. Dodatkowo istotny jest przepływ informacji pomiędzy produkcją a utrzymaniem ruchu.

 

Na spotkaniu przedstawimy nowoczesne rozwiązania, które odpowiadają na bolączki przedsiębiorstw i wspierają je w rozwoju w myśl koncepcji Przemysłu 4.0. Przedstawimy trendy i nowe funkcjonalności w systemach IT dla branży produkcyjnej. Porozmawiamy także o tym jak przygotować przedsiębiorstwo do cyfrowej transformacji, aby zwiększyć wydajność i obniżyć koszty.

 

Na spotkaniu przedstawimy wybrane rozwiązania klasy CMMS, EAM, MES, SCADA, APS, EMS, które wspierają procesy zarządzania. Odpowiemy na szereg pytań związanych z doborem systemów i ich możliwościami funkcjonalnymi.

 

Do udziału w spotkaniu zapraszamy zarząd, management przedsiębiorstw oraz osoby współuczestniczące w procesie wyboru i analiz rozwiązań informatycznych.

 

W ramach Konferencji zapewniamy:

  1. Konsultacje z doradcami biznesowymi BPC GROUP POLAND;
  2. Możliwość przeprowadzenia rozmów indywidualnych z dostawcami;
  3. Materiały konferencyjne:
    • Przewodnik Managera;
    • Branżowe raporty analityczne i magazyny autorstwa BPC GUIDE;
    • Serwis kawowy: aromatyczna kawa i ciasteczka;
    • Poczęstunek.

Zagadnienia poruszane na spotkaniu:

  • Zarządzanie składnikami majątku przedsiębiorstwa (EAM);
  • Wykorzystanie rozwiązania EAM do prewencyjnego utrzymania majątku (np. maszyn);
  • Monitorowanie i optymalizacja zużycia mediów w odniesieniu do wydziału, linii, maszyny (energia elektryczna, woda, gaz itd.);
  • MES – Monitorowanie pracy i przestojów maszyn w czasie rzeczywistym, obliczanie współczynników OEE;
  • Korzyści z wdrożenia ANDON w firmie;
  • Wykorzystanie rozwiązań SCADA w zakładzie produkcyjnym;
  • Jak zwiększyć potencjał produkcyjny przedsiębiorstwa?
  • APS - Planowanie produkcji z wykorzystaniem różnych zasobów (maszyny, pracownicy, surowce). Możliwość szybkiej reakcji na zmiany planu produkcji;
  • Cyfrowa Transformacja – jak zwiększyć wydajność produkcji?

Agenda:

Rejestracja uczestników. Kawa powitalna.
Wprowadzenie do spotkania.
Usługi doradcze BPC GROUP POLAND.
Iwona Gajda, Prezes Zarządu, BPC GROUP POLAND Sp. z o.o.
Iwona Gajda, Prezes Zarządu, BPC GROUP POLAND Sp. z o.o.BPC GROUP POLAND Sp. z o.o., Prezes Zarządu

Iwona Gajda ukończyła studia magisterskie oraz doktoranckie z zakresu zarządzania i marketingu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Zawodowo związana z branżą IT. Otrzymała wyróżnienie „Strong Women in IT 2021 – Global Edition”. Tym samym została zaliczona przez Kapitułę Projektu, do grona 195 kobiet z całego świata, które znacząco wpłynęły na kształt branży nowych technologii.

Równowaga w produkcji - to czym produkujesz ma znaczenie.

Podczas spotkania zaprezentujemy Państwu rozwiązanie IFS Enterprise Asset Management, które pomaga usprawnić działalność operacyjną firmy poprzez odpowiedni dobór personelu, narzędzi i sprzętu do obsługi poszczególnych składników majątku. Pozwala podejmować właściwe działania we właściwym czasie. Umożliwia maksymalne skrócenie przestojów i zwiększenie rentowności obiektów technicznych dzięki poprawie ich wydajności, wydłużeniu czasu eksploatacji oraz redukcji kosztów.

Tomasz Gronczewski, EAM Regional Manager, IFS Industrial and Financial Systems Poland Sp. z o.o.
Tomasz Gronczewski, EAM Regional Manager, IFS Industrial and Financial Systems Poland Sp. z o.o.IFS Industrial and Financial Systems Poland Sp. z o.o., EAM Regional Manager
Przerwa kawowa. Dyskusja.
Informatyka przemysłowa w zakresie efektywności i wydajności produkcji – MES, SCADA, Andon, monitorowanie zużycia mediów.

Przykładowe realizacje oraz sposoby wymiany  informacji z systemami ERP oraz z automatyką linii i maszyn produkcyjnych.

Norbert Śledź, Inżynier Wsparcia Sprzedaży Działu MES, Abis Sp. z o.o. Sp.k.
Norbert Śledź, Inżynier Wsparcia Sprzedaży Działu MES, Abis Sp. z o.o. Sp.k.Abis Sp. z o.o. Sp.k.

Absolwent Automatyki i Robotyki oraz Zarządzania Systemami Produkcyjnymi na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.

Począwszy od prac dyplomowych – dotyczących zagadnień zarządzania produkcją, związany z branżą nieprzerwanie od 2010 roku. W trakcie 12-letniej pracy zawodowej w ABIS miał okazję poznać specyfikę pracy zakładów produkcyjnych wielu branż.

Odpowiada m.in. za projekty koncepcyjne systemów informatyki przemysłowej i za ich kosztorysowanie. Uczestnik licznych konferencji tematycznych.

Piotr Bistroń, Prezes Zarządu, Abis Sp. z o.o. Sp.k.
Piotr Bistroń, Prezes Zarządu, Abis Sp. z o.o. Sp.k. Abis Sp. z o.o. Sp.k.

Badanie efektywności maszyn – wskaźniki OEE, monitorowanie przestojów, zużycia mediów.
Mateusz Bąk, Prezes Zarządu, Raion Software Sp. z o.o.
Mateusz Bąk, Prezes Zarządu, Raion Software Sp. z o.o. Raion Software sp. z o.o., Prezes Zarządu

Prezes Zarządu w firmie Raion. Przedsiębiorca z wieloletnim doświadczeniem w tworzeniu innowacyjnych usługi i produktów, zorientowany na Przemysł 4.0 i pełną autonomizację produkcji. Doświadczony manager, który prowadził projekty IT oraz automatyki dla największych światowych korporacji, jak również polskich firm rodzinnych w branżach automotive, spożywczej, chemicznej, elektroniki oraz kosmetycznej. W kierowaniu firmą zorientowany jest na komunikację, procesy oraz dostarczanie wartości dla Klienta w założonym czasie.

Przerwa kawowa. Dyskusja.
APS – Planowanie, harmonogramowanie i rozliczanie produkcji z uwzględnieniem bieżących informacji na temat stanu produkcji. Wykorzystanie różnych zasobów (maszyny, surowce, pracownicy) przy tworzeniu planu.

MES – Monitorowanie pracy i przestojów maszyn w czasie rzeczywistym, obliczanie współczynników OEE.
Mariusz Walicki, Konsultant Systemowy, Proxia Polska Sp. z o.o.
Mariusz Walicki, Konsultant Systemowy, Proxia Polska Sp. z o.o.Proxia Polska Sp. z o.o., Konsultant Systemowy

Wykształcenie wyższe 2 kierunki AGH w Krakowie: Informatyka oraz Zarządzanie i marketing. Od 2008 roku w branży oprogramowania MES/CMMS i APS, w zakresie doboru optymalnych rozwiązań, doradztwa, szkoleń oraz nadzoru projektowego. Najważniejsze projekty to: AJ Fabryka Mebli Sp. z o.o. (MES/APS/CMMS dla 133 maszyn/miejsc pracy i 2 lokalizacji), KGL S.A. (MES dla 108 maszyn i 5 lokalizacji), Grupa KĘTY S.A. (MES/APS/Narzędzia/Technologia dla 65 maszyn i miejsc pracy), NEXTEER Automotive (MES dla 17 linii produkcyjnych), PONAR Wadowice S.A. (MES dla 17 maszyn).

Wsparcie w dążeniu do efektywności energetycznej przy użyciu systemu do monitorowania zużycia mediów energetycznych.

Czy wiesz dokładnie ile, jak i gdzie zużywasz energię?
W jaki sposób pozyskać użyteczne dane?
Realne cele dotyczące obniżenia kosztów.
Wdrażanie programów poprawy efektywności energetycznej.
Sprawdzanie i monitorowanie osiąganych efektów i ciągle doskonalenie systemu.
Cechy użytecznego oprogramowania do monitorowania zużycia mediów.

Jakub Kasprzycki, Koordynator projektów IIoT, Pracownia Informatyki NUMERON Sp. z o.o.
Jakub Kasprzycki, Koordynator projektów IIoT, Pracownia Informatyki NUMERON Sp. z o.o.Pracownia Informatyki NUMERON Sp. z o.o., Koordynator projektów IIoT

Absolwent Zarządzania i Marketingu oraz Informatyki na Politechnice Częstochowskiej. Posiada wieloletnie doświadczenie we wdrażaniu oprogramowania oraz projektowaniu układów akwizycji danych pomiarowych. Miłośnik sztuk walki, wędrówek górskich, lotnictwa, dronów oraz krótkofalarstwa.

Przerwa kawowa.
Poczęstunek.

Organizatorzy generalni:

BPC GROUP POLAND

BPC GROUP POLAND Sp. z o.o. wspiera duże i średnie przedsiębiorstwa w procesach informatyzacji. Świadczy usługi doradcze, które pomagają decydentom wybrać właściwą opcję informatyzacji przedsiębiorstwa, jak również odpowiedni system informatyczny i firmę wdrożeniową. Projekty obejmują m.in. przeprowadzenie analizy procesów biznesowych, opracowanie zapytania ofertowego, organizację prezentacji dedykowanych i negocjacje warunków umowy z dostawcami systemów IT.

 

Obok doradztwa świadczonego w sposób zindywidualizowany firma prowadzi szeroko zakrojone działania edukacyjne dla przedsiębiorstw. W ramach BPC Training Centre organizowane są konferencje i warsztaty dla kadry decyzyjnej, która wybiera systemy IT.

 

W trakcie piętnastu lat działalności zostało przeprowadzonych ponad 200 spotkań edukacyjnych i wyszkolonych blisko 8 tysięcy osób. BPC GROUP POLAND Sp. z o.o. jest także właścicielem i redaktorem serwisu doradczego www.bpc-guide.pl oraz największej w Polsce internetowej bazy systemów IT. Firma systematycznie publikuje Raporty Analityczne o stanie informatyzacji polskich przedsiębiorstw.

Partnerzy technologiczni:

IFS

Grupa IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją oraz dystrybucją towarów, tworzeniem i utrzymywaniem składników majątku a także zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. W ramach wspólnej platformy nasze poszczególne produkty branżowe są natywnie połączone w jednym modelu danych. Wykorzystują wbudowane innowacje cyfrowe, dzięki czemu firmy korzystające z narzędzi IFS mogą zapewnić swoim klientom najlepszą obsługę w czasie rzeczywistym – Moment of Service. Doświadczenie zarówno naszych pracowników, jak i stale rozwijającego się ekosystemu, wraz z misją dostarczania klientowi wartości biznesowej na każdym kroku transformacji biznesowej, uczyniło firmę IFS uznanym liderem w naszym sektorze. Więcej informacji o firmie IFS można znaleźć na stronie IFS.com/pl lub obserwując nas na Linkedin.

logo

Pracownia Informatyki NUMERON

Pracownia Informatyki NUMERON Sp. z o.o. to polska firma, z ponad 25-letnim doświadczeniem, tworząca rozwiązania na bazie najnowszych technologii oraz własnych autorskich koncepcji, z uwzględnieniem energetycznych megatrendów. Firma jest doskonałym partnerem dla wszystkich organizacji, poszukujących narzędzi do optymalizacji i kontroli zużycia mediów energetycznych. Oferta jest dedykowana energochłonnym branżom przemysłu, aktywnym uczestnikom rynku energii (wytwórcy, sprzedawcy i dystrybutorzy), a także doradcom i audytorom energetycznym oraz branży Facility Management.

Sztandarowym produktem jest ENERGIA®4, modułowe oprogramowanie, które można skonfigurować wg potrzeb użytkownika. ENERGIA®4 przetwarza i standaryzuje oraz prezentuje pozyskane dane w postaci raportów, wykresów, porównań.

NUMERON produkuje również urządzenia do szybkiej akwizycji danych pomiarowych, które w połączeniu z oprogramowaniem realizują zadania pozyskiwania, przetwarzania, analizy, wizualizacji i archiwizacji danych o zużyciu mediów

ABIS

Działa na rynku automatyki od 1994 roku. Ścisła współpraca z renomowanymi producentami i przedstawicielami rozwiązań automatyki i obsługi procesów produkcji: AVEVA/Wonderware, Siemens, Rockwell, Emerson, ABB, Kawasaki, Fanuc, KUKA, Cognex czy Keyence pozwoliła na przeprowadzenie ponad 1300 projektów. Firma zatrudnia wysokiej klasy inżynierów i specjalistów, kilkudziesięcioosobowy zespół zapewnia wysoką jakość świadczonych usług we wszystkich obszarach zarządzania produkcją. Obszar kompetencyjny obejmuje zakres produkcji od elementów sterowania, robotyki, zapewnienie łączności, po panele operatorskie, systemy SCADA i HMI aż do rozwiązań sterowania i nadzorowania procesów produkcji MES.
 

www.abis.krakow.pl

https://pl.linkedin.com/company/abis-krakow

logo

RAION

Raion Software sp.z.o.o to firma, której twórcy postawili przed sobą zadanie poprawienia wydajności i szybkości pracy w zakładach produkcyjnych, przy pomocy nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Zajmujemy się wdrażaniem systemów MES, systemów służących do monitoringu pracy maszyn, jak również posiadamy dedykowane rozwiązania dla obszarów logistyki i jakości. Jesteśmy autorem wszystkich systemów wchodzących w skład portfolio Raion Software sp. z o.o.

 

Do każdej realizacji podchodzimy kompleksowo, ponieważ poza dostarczeniem i wdrożeniem oprogramowania, łączymy się z maszynami i pomagamy pozyskać informacje bezpośrednio z linii produkcyjnych. Nasi specjaliści zajmują się tworzeniem i projektowaniem oprogramowania, wdrożeniem rozwiązań, w tym również montażem niezbędnego sprzętu oraz komunikacją z maszynami. Nasz zespół dysponuje nowoczesnymi narzędziami, dużą wiedzą, a także tym, czego nie da się zdobyć w żaden inny sposób niż ciężką i sumienną pracą przez lata – doświadczeniem. Pozwala to nam na podejmowanie się nawet tych najbardziej nietypowych zadań, jakie stawiają przed nami nasi Klienci.

logo

PROXIA

PROXIA Polska Sp. z o.o. jest jedynym w Polsce oddziałem niemieckiej korporacji PROXIA Software AG wchodzącej w skład grupy kapitałowej COSCOM Computer GmbH, będącej producentem oprogramowania do optymalizacji procesów w przemyśle produkcyjnym.PROXIA to międzynarodowe doświadczenie (oddziały zlokalizowane są w Europie, Ameryce Północnej i Azji) i kompetencje w automatyzacji produkcji od 1978 roku. Aktualnie w całej Europie i na świecie pracuje ponad 6 tys. systemów PROXIA i ok. 25 tys. podłączonych maszyn oraz układów sterowania CNC do systemu.Jako jedyne przedsiębiorstwo na świecie, PROXIA rozwija i realizuje całościowy łańcuch procesowy zaczynając od konstrukcji CAD/CAM i kończąc na planowaniu i monitorowaniu produkcji. W ten sposób rozwiązania programistyczne PROXIA umożliwiają komunikację bezinterfejsową między różnymi modułami o możliwie najwyższej bezawaryjności od pierwszego dnia wdrożenia.

logo

Rozwiązania:

IFS Cloud

IFS Cloud to jedna platforma zapewniająca najlepsze w swojej klasie rozwiązania dla zarządzania obsługą, planowania zasobów i zarządzania aktywami przedsiębiorstwa. Konsekwentne doświadczenia użytkowników oraz rozwiązania działające harmonijnie zaraz po uruchomieniu sprawiają, że produkt IFS jest prosty w obsłudze i konfiguracji.

 

IFS Cloud jest kluczową część ekosystemu firmy, umożliwiającą szybszą drogę do sukcesu dzięki elastyczności skoncentrowanej na twojej branży. Bez względu na to, czy chcesz udoskonalić pojedyncze procesy czy też potrzebujesz wsparcia dla podejmowania decyzji na poziomie strategicznym, IFS Cloud zaprojektowano tak, byś mógł wystartować od razu i zająć się swoimi potrzebami biznesowymi natychmiast po instalacji.

 

To rozwiązanie, które najlepiej spełnia potrzeby twojej firmy. W momencie kiedy wymagania ulegną zmianie, możesz dodać nową funkcjonalność bez potrzeby kupowania lub integrowania innych produktów.

 

Nasz produkt stworzyliśmy w chmurze, aby na bieżąco dostarczać najnowszą funkcjonalność i innowacje. Natomiast niezależnie czy zdecydujecie się na chmurę czy własne centrum danych zawsze możesz cieszyć się najlepszymi rozwiązaniami i możliwościami produktów IFS. IFS Cloud jest zaprojektowane tak, by w razie potrzeby można było zmienić jeden model na drugi. Oznacza to, że nikt nie jest skazany na swój pierwotny wybór oraz wszyscy są zabezpieczeni na wypadek przenoszenia danych i zmian prawnych dotyczących prywatności.

IFS EAM

System zarządzania majątkiem technicznych IFS EAM (Enterprise Asset Management) jest systemem wspierającym procesy eksploatacji i utrzymania ruchu. Narzędzie rozwijamy od 1985 roku, kiedy to powstała pierwsza wersja o nazwie IFS Maintenance, która miała za zadanie wspierać  eksploatację szwedzkich elektrowni atomowych. Z czasem stworzyliśmy kompleksowe rozwiązanie do zarządzania zasobami w przedsiębiorstwie klasy ERP, który w najnowszej wersji z 2021 roku nazwany został IFS Cloud. Obecnie oferujemy  EAM zarówno jako część zintegrowanego systemu ERP IFS Cloud, jak i niezależny  produkt wspierający utrzymanie ruchu, który można zintegrować z systemami ERP innych producentów.

 

IFS EAM obsługuje wszystkie procesy eksploatacyjne, m.in.:

  • Planowanie działań eksploatacyjnych w oparciu o harmonogram czasowy, stan techniczny urządzeń określany na podstawie pomiarów i odczytów, zmiany sezonowe.
  • Odwzorowanie wszystkich obiektów techniczny i urządzeń firmy w strukturach drzewiastych z możliwością zaznaczenia wzajemnych relacji pomiędzy obiektami różnych struktur. Geograficzne odwzorowanie obiektów na mapach GIS.
  • Wsparcie procesu zleceń roboczych wraz z ich planowaniem, harmonogramowaniem, obsługą na smartfonach i tabletach w trybie online/offline. Obsługa marszrut.
  • Obsługa realizacji zleceń w warunkach niebezpiecznych z poleceniami wykonania pracy, dopuszczeniem do prac, tagowaniem i izolowaniem.
  • Procesy logistyczne od zakupu, przez obsługę magazynów stacjonarnych i podręcznych. Zarządzanie częściami zamiennymi i zapasami.
  • Procesy strategicznego zarządzania majątkiem oparte o ryzyko wystąpienia awarii i ocenę krytyczności urządzeń.
  • Kompleksowe zarządzanie projektami, w tym projektami inwestycyjnymi i remontowymi obejmująca planowanie, budżetowanie, harmonogramowanie, monitorowanie i realizację prac projektowych.
  • Pełne finansowe rozliczenie działań eksploatacyjnych i inwestycyjnych.
  • Optymalizacja działań eksploatacyjnych oparta o metodyki FMA i RCM.
     

System IFS EAM jest oceniany przez renomowane ośrodki opiniotwórcze jako najlepsze narzędzie do zarządzania majątkiem technicznym. Obecnie IFS EAM ma największy udział w rynku systemów tej klasy na świecie i notuje najbardziej dynamiczny wzrost udziału w rynku.

RAION

CyberVision System to system przeznaczony do usprawnienia procesu produkcji poprzez sygnalizację miejsca przestoju i wizualizację procesu produkcji na podstawie współczynników OEE i KPI.Każde zakłócenie w produkcji jest wykrywane poprzez zamontowane czujniki lub zgłaszane przez pracownika przy pomocy przycisku „ANDON”. Zgłoszona awaria jest widoczna na monitorach, w aplikacji zarządzającej oraz sygnalizowana przez kolumnę świetlną. Dodatkowo system wylicza współczynniki produkcyjne, które przypisane są indywidualnie do stanowiska pracy. Na tej podstawie generowane są raporty.

Abis inTouch

Firma przedstawi rozwiązania informatyczne obszaru zarządzania procesami produkcyjnymi w czasie rzeczywistym na przykładzie wdrożeń systemu MES.

 

Część I: Zarządzanie procesami produkcyjnymi w czasie rzeczywistym śledzenie produkcji w toku, rozliczanie materiałów, czasu pracy maszyn i pracowników. – Zarządzanie wydajnością – rejestracja stanów pracy, wizualizacji i obliczanie wskaźników OEE. – Zarządzanie zleceniami produkcyjnymi – transfer zleceń z systemu ERP na linie produkcyjne. – Traceability – śledzenie operacji produkcyjnych i raportowanie genealogii produkcji.

 

Część II: Obszary zastosowania systemów MES. Przykładowe realizacje Systemów MES oraz sposoby wymiany informacji z systemami ERP oraz z automatyką linii i maszyn produkcyjnych.

 

Komputerowe wspomaganie produkcji - MES:

 

W swojej działalności Abis opiera się głównie na produktach amerykańskiej korporacji Wonderware. Wonderware System Platform jest najlepiej zintegrowanym zestawem oprogramowaniem dla przemysłu, który pozwala na wszechstronną obsługę klienta.Współcześnie pojęcie klasycznej wizualizacji jest coraz powszechniej rozumiane jako dostarczenie nie tylko bieżącej informacji o stanie obiektu, ale również jako skomplikowany system zbierania danych i wielowymiarowego raportowania produkcji. To elastyczne raporty stanowią dziś o atrakcyjności produktu i stopy zwrotu na inwestycji. Celem systemów komputerowych jest znalezienie przyczyn przestojów (downtime), wad, strat, stworzenie genealogii produktu oraz pełnych danych pomiarowych. Przez to możliwe jest podniesienie efektywności i wydajności produkcji. Firma Abis systematycznie podąża za rozwojem tych technologii oferując klientom najwyższą jakość usług.

 

Śledzenie i zarządzanie procesami przemysłowymi: 

 

We współczesnych zakładach produkcyjnych ważnym aspektem związanym z nadzorowaniem procesów produkcyjnych jest monitoring stanu pracy parku maszynowego. Maszyny, urządzenia, agregaty oraz całe linie produkcyjne są środkami wytwarzania, bez których realizacja procesu produkcyjnego nie byłaby możliwa, dlatego ich praca musi być ciągle monitorowana. Informacje o stanie pracy maszyn i urządzeń powinny być przede wszystkim wiarygodne. Zapewniają to systemy kasy MES.O skuteczności tych systemów świadczą opinie użytkowników. Wskazują oni na redukcję odpadów o 20%, skrócenie czasu cyklu produkcji o 50%, poprawienie czasu terminowych dostaw o 60%, zwiększenie wydajności fabryki o 33% oraz redukcję zapasów o 60%.

PROXIA

Tematem prezentacji będzie demonstracja działania oprogramowania klasy MES, w zakresie planowania produkcji, monitorowania maszyn i zleceń produkcyjnych.


W skład modułów wchodzących w systemu MES firmy PROXIA należy wymienić:

  • MDE czyli monitorowanie maszyn z wyliczaniem wskaźnika OEE;
  • BDE czyli monitorowanie zleceń produkcyjnych z wyliczaniem wskaźników KPI;
  • PROXIA czyli Zaawansowanie planowanie produkcji na zasobach ograniczonych;
  • DNC czyli serwer komunikacyjny do zarządzania programami NC dla maszyn
    sterowanych numerycznie;
  • TD czyli Zarządzanie Narzędziami i Danymi Produkcyjnymi.

Oczekiwania i cele użycia ProXIA MES:

  • Zarządzanie i podgląd aktualnych stanów maszyn z jednego miejsca;
  • Zarządzanie i podgląd aktualnego stanu realizacji zleceń produkcyjnych;
  • Zmniejszenie czasu wyliczania aktualnej wydajności maszyny;
  • Szybka integracja w przedsiębiorstwie przez wykorzystanie standardów
    baz danych Microsoft / Oracle.

Prostota użytkowania:

  • Obsługa programu MDE/BDE i komunikacja z maszynami na produkcji odbywa się
    przez sieć komputerową i jest niezleżna od producenta maszyny;
  • System charakteryzuje się w szczególności przez przyjazny dla użytkownika,
    praktyczny interfejs oraz prostotę obsługi przez pracownika;
  • Dostępność programu MDE/BDE dla obsługujących maszyny oraz dla kierownictwa
    przez 24 godziny na dobę.

Korzyści udostępniane przez system MES:

  • Aktualne informacje zwrotne z maszyny do poziomu planowania.
  • Koniec „bałaganu papierowego” w produkcji.
  • Centralna aktualizacja oprogramowania.
  • Prosta aktualizacja dokumentacji i oprogramowania NC.
  • Optymalne wykorzystanie istniejących zasobów.

Zbieranie danych:
Głównym celem podczas rozwoju oprogramowania do zbierania danych MDE było
udostępnienie również niedoświadczonym użytkownikom prostego i intuicyjnego interfejsu
użytkownika. Za pomocą modułu MDE można zbierać dane zarówno ręcznie wprowadzone
przez użytkownika (przez osobisty terminal przy maszynie), obsługującego maszynę poprzez
ekran dotykowy, jak i automatycznie odczytywać stany maszyny. Oprogramowanie
konfigurowane jest indywidualnie dla potrzeb danego przedsiębiorstwa.


Monitor online:
Moduł pakietu PROXIA Online-Monitor udostępnia użytkownikowi jednocześnie wszelkie
informacje pochodzące z maszyn i produkcji w czasie rzeczywistym. Użytkownik w ten
sposób ma natychmiastowy wgląd na aktualną sytuację w produkcji i montażu. Przedstawić
można między innymi zarówno czasy biegu i czasy pomocnicze, jak i liczby sztuk detali.
Zarówno jako podgląd dla mistrza w jego zakresie obowiązków, jak i jako globalny przegląd
dla planisty lub kierownika produkcji. Informowanie o zaistniałych wydarzeniach na produkcji
na danej maszynie za pomocą SMS lub poczty email są podstawowymi funkcjami.


Oś czasu:
Ten pakiet oprogramowania pozwala użytkownikowi wyświetlić zakres czasu i przedstawić
graficznie na osi czasu wydajność maszyn/urządzeń/zleceń/pracowników. Daje to osobie
zarządzającej możliwość prostego i szybkiego wglądu, w to jak np. przebiegała ostatnia
zmiana czy konkretne zlecenie produkcyjne.


Analiza wskaźnikowa: OEE i KPI:
Ważną cechą Menedżera MES jest wyznaczanie parametrów (np. OEE oraz KPI).
Odbywa się to na podstawie:

  • Raportów, które może projektować i modyfikować również użytkownik. Celem jest prosty
    i szybki sposób wizualizacji parametrów wydajności, czasów postojów i awarii.
  • Przeglądarki internetowej, gdzie w nowoczesnej i przyjaznej użytkownikowi graficznej
    formie, prezentowane są wszystkie wskaźniki wydajnościowe. Dostęp do tego modułu
    przez internet z poziomu telefonów klasy smartphone.

Dane te służą w głównej mierze do analizy słabych ogniw w organizacyjnym i technicznym
łańcuchu procesowym oraz do kalkulacji kosztów wykonanych zleceń. Poza tym można użyć
zebrane dane również do obliczania należnych premii i wynagrodzeń.

ENERGIA°4

Oprogramowanie ENERGIA°4 to system modułowy, który można skonfigurować wg potrzeb użytkownika.

Poniżej informacja o nowych funkcjonalnościach oprogramowania ENERGIA4, wynikających z dostosowania funkcji programu do aktualnych regulacji prawnych w obszarze rynku energii.

 

Urządzenia do zdalnego odczytu i udostępniania danych pomiarowych, które posiadają także funkcję wizualizacji danych analitycznych w czasie rzeczywistym. Pulpit nawigacyjny tworzą wykresy tworzone na podstawie danych bieżących oraz danych udostępnianych przez podłączone bazy danych. Strażnik mocy. Strażnik tangensa ɸ. Kontrola stopni zasilania. Alarmy (e-mail, sms).

Serwer DEMO on-line  https://node-red.numeron.pl/ui/#/0

 

Portal przetwarzania danych pomiarowych webenergia.pl/ 

To uniwersalny mechanizm przetwarzania i analizy danych pomiarowych, zaprojektowany z myślą o łatwej i samodzielnej obsłudze. Jest oferowany w dwóch wariantach subskrypcji. Nieograniczony dostęp do podstawowych raportów jest bezpłatny. System potrafi automatycznie rozpoznać przesłane dane, zunifikować i przetworzyć w formę gotowych raportów lub plików eksportowych/migracyjnych do innych systemów (billingowych, raportowych itp.).

Rejestracja:

Dane dotyczące spotkania:
Dane Delegata na Spotkanie:
Dane Przedsiębiorstwa:
Tematyka Spotkania:

Bezpłatne Uczestniczy: osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca działalność gospodarczą oraz dokonująca rejestracji w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, nie będąca konsumentem.

Regulamin:
*
*
*

Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc, Organizator zastrzega sobie prawo doboru uczestników. Potwierdzenie rejestracji zostanie dokonane przez Organizatora w najbliższym możliwym terminie.

Kontakt:

BPC GROUP POLAND Sp. z o.o.

Sekcja Organizacji Spotkań Edukacyjnych
40-384 Katowice, ul. Ks. Bpa. H. Bednorza 2a-6,
Telefon Kontaktowy: +48 532 918 919
E-Mail: kontakt@bpc-group.pl
Regon: 240738263, NIP: 9542610254, Kapitał Zakładowy: 67 200,00 zł KRS: 0000292152, Sąd Rejonowy Katowice-Wschód w Katowicach Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Zapraszamy do kontaktu – przygotujemy dla Państwa dedykowaną ofertę szkoleniową!

Koordynatorzy Projektu:
"Konferencja w Chorzowie – Przedsiębiorstwo produkcyjne XXI wieku, czyli efektywne zarządzanie majątkiem, mediami i parkiem maszynowym."

Łukasz Kubas Dyrektor Domeny Produkcja BPC GROUP POLAND Sp. z o.o. Tel.kom.: +48 795-534-616 E-Mail: lukasz.kubas@bpc-group.pl