Informacje:
Nowe czasy, w których konkurencja jest światowa a nacisk na niskie koszty i doskonałe terminy wysoki – to także nowe wyzwania dla przedsiębiorstw produkcyjnych.
Wyzwania w zakresie optymalizacji procesów i produkcji są bardzo różnorodne, a punkty wyjścia i cele poszczególnych przedsiębiorstw znacznie od siebie odbiegają: niektóre przedsiębiorstwa przechodzą właśnie od pracy rzemieślniczej do produkcji przemysłowej, bądź muszą zmierzyć się z coraz intensywniejszym brakiem pracowników zawodowych lub coraz silniejszą indywidualizacją, a co za tym idzie – z redukcją wielkości partii.
Sztywna, pionowa integracja procesów, która dotychczas często przedstawiana była w formie piramidy, to już przeszłość, obecnie systemy ERP, planowanie produkcji, a także sama produkcja wymagają znacznie więcej dynamiki. W toku procesów związanych z Przemysłem 4.0 dochodzi do zmiany paradygmatów w kierunku zintegrowanego połączenia maszyn, systemów, ludzi i odnośnych warstw procesów w przedsiębiorstwach, które PROXIA miarodajnie wspiera za pomocą swoich rozwiązań APS, MES, CMMS.
Na spotkaniu przedstawimy wybrane rozwiązania klasy APS, MES, CMMS, które wspierają procesy zarządzania produkcją. Odpowiemy na szereg pytań związanych z doborem systemów i ich możliwościami funkcjonalnymi.
Do udziału w spotkaniu zapraszamy zarząd, management przedsiębiorstw oraz osoby współuczestniczące w procesie wyboru i analiz rozwiązań informatycznych.
Zagadnienia poruszane na spotkaniu:
- Interfejs użytkownika, wymagania systemowe;
- Wymiana danych o zamówieniach z systemem ERP / przykładowe technologie i zlecenia produkcyjne;
- Omówienie planowania z uwzględnieniem stanu magazynu oraz planowanych dostaw surowców;
- Zmiany ad hoc planu produkcji bezpośrednio na wykresie Ganta;
- Porównanie zmian dwóch różnych symulacji planów produkcji;
- Zalety bezpośredniego połączenia planowania z modułem MES;
- Zalety bezpośredniego połączenia planowania z modułem CMMS;
- Wpływ planowanej aktywności działu utrzymania ruchu na plan produkcji;
- Case study – na przykładzie wdrożenia w firmie branży meblarskiej.
Agenda:
Rejestracja uczestników. Kawa powitalna.
Wprowadzenie do spotkania.Przedstawienie uczestników spotkania.
MES – monitorowanie pracy i przestojów maszyn w czasie rzeczywistym, obliczanie współczynników OEE:
-
monitorowanie online zasobów produkcyjnych (maszyny, miejsca pracy manualnej, pracownicy);
-
możliwe metody monitorowania maszyn;
-
rozliczanie zleceń produkcyjnych;
-
wizualizacje;
-
wskaźniki KPI / OEE.
Wykształcenie wyższe 2 kierunki AGH w Krakowie: Informatyka oraz Zarządzanie i marketing. Od 2008 roku w branży oprogramowania MES/CMMS i APS, w zakresie doboru optymalnych rozwiązań, doradztwa, szkoleń oraz nadzoru projektowego. Najważniejsze projekty to: AJ Fabryka Mebli Sp. z o.o. (MES/APS/CMMS dla 133 maszyn/miejsc pracy i 2 lokalizacji), KGL S.A. (MES dla 108 maszyn i 5 lokalizacji), Grupa KĘTY S.A. (MES/APS/Narzędzia/Technologia dla 65 maszyn i miejsc pracy), NEXTEER Automotive (MES dla 17 linii produkcyjnych), PONAR Wadowice S.A. (MES dla 17 maszyn).
Przerwa kawowa. Dyskusja.
APS – planowanie, harmonogramowanie i rozliczanie produkcji z uwzględnieniem bieżących informacji na temat stanu produkcji. Wykorzystanie różnych zasobów (maszyny, surowce, pracownicy) przy tworzeniu planu:
-
interfejs użytkownika, wymagania systemowe;
-
wydajność i szybkość planowania na danych odbieranych z ERP oraz MES;
-
planowanie z uwzględnieniem stanu magazynu, struktury wyrobu oraz planowanych dostaw surowców;
-
zmiany ad-hoc planu bezpośrednio na wykresie Ganta;
-
połączenie planowania z MES;
-
połączenie planowania z CMMS.
CMMS – wsparcie służb utrzymania ruchu:
-
struktura drzewiasta zasobów fabryki;
-
zgłaszanie awarii/usterek (MES lub strona www);
-
interfejs użytkownika;
-
planowanie na wykresie Ganta przeglądów/konserwacji/napraw;
-
powiadomienia SMS/email/RSS o zdarzeniach z maszyn;
-
wskaźniki MTTR/MTBF.
Wykształcenie wyższe 2 kierunki AGH w Krakowie: Informatyka oraz Zarządzanie i marketing. Od 2008 roku w branży oprogramowania MES/CMMS i APS, w zakresie doboru optymalnych rozwiązań, doradztwa, szkoleń oraz nadzoru projektowego. Najważniejsze projekty to: AJ Fabryka Mebli Sp. z o.o. (MES/APS/CMMS dla 133 maszyn/miejsc pracy i 2 lokalizacji), KGL S.A. (MES dla 108 maszyn i 5 lokalizacji), Grupa KĘTY S.A. (MES/APS/Narzędzia/Technologia dla 65 maszyn i miejsc pracy), NEXTEER Automotive (MES dla 17 linii produkcyjnych), PONAR Wadowice S.A. (MES dla 17 maszyn).
Dyskusja. Podsumowanie spotkania.
Zakończenie.
Organizatorzy generalni:
BPC GROUP POLAND
BPC GROUP POLAND Sp. z o.o. wspiera duże i średnie przedsiębiorstwa w procesach informatyzacji. Świadczy usługi doradcze, które pomagają decydentom wybrać właściwą opcję informatyzacji przedsiębiorstwa, jak również odpowiedni system informatyczny i firmę wdrożeniową. Projekty obejmują m.in. przeprowadzenie analizy procesów biznesowych, opracowanie zapytania ofertowego, organizację prezentacji dedykowanych i negocjacje warunków umowy z dostawcami systemów IT.
Obok doradztwa świadczonego w sposób zindywidualizowany firma prowadzi szeroko zakrojone działania edukacyjne dla przedsiębiorstw. W ramach BPC Training Centre organizowane są konferencje i warsztaty dla kadry decyzyjnej, która wybiera systemy IT.
W trakcie piętnastu lat działalności zostało przeprowadzonych ponad 200 spotkań edukacyjnych i wyszkolonych blisko 8 tysięcy osób. BPC GROUP POLAND Sp. z o.o. jest także właścicielem i redaktorem serwisu doradczego www.bpc-guide.pl oraz największej w Polsce internetowej bazy systemów IT. Firma systematycznie publikuje Raporty Analityczne o stanie informatyzacji polskich przedsiębiorstw.
Partnerzy technologiczni:
PROXIA
PROXIA Polska Sp. z o.o. jest jedynym w Polsce oddziałem niemieckiej korporacji PROXIA Software AG wchodzącej w skład grupy kapitałowej COSCOM Computer GmbH, będącej producentem oprogramowania do optymalizacji procesów w przemyśle produkcyjnym.PROXIA to międzynarodowe doświadczenie (oddziały zlokalizowane są w Europie, Ameryce Północnej i Azji) i kompetencje w automatyzacji produkcji od 1978 roku. Aktualnie w całej Europie i na świecie pracuje ponad 6 tys. systemów PROXIA i ok. 25 tys. podłączonych maszyn oraz układów sterowania CNC do systemu.Jako jedyne przedsiębiorstwo na świecie, PROXIA rozwija i realizuje całościowy łańcuch procesowy zaczynając od konstrukcji CAD/CAM i kończąc na planowaniu i monitorowaniu produkcji. W ten sposób rozwiązania programistyczne PROXIA umożliwiają komunikację bezinterfejsową między różnymi modułami o możliwie najwyższej bezawaryjności od pierwszego dnia wdrożenia.
Rozwiązania:
PROXIA
Tematem prezentacji będzie demonstracja działania oprogramowania klasy MES, w zakresie planowania produkcji, monitorowania maszyn i zleceń produkcyjnych.
W skład modułów wchodzących w systemu MES firmy PROXIA należy wymienić:
- MDE czyli monitorowanie maszyn z wyliczaniem wskaźnika OEE;
- BDE czyli monitorowanie zleceń produkcyjnych z wyliczaniem wskaźników KPI;
- PROXIA czyli Zaawansowanie planowanie produkcji na zasobach ograniczonych;
- DNC czyli serwer komunikacyjny do zarządzania programami NC dla maszyn
sterowanych numerycznie; - TD czyli Zarządzanie Narzędziami i Danymi Produkcyjnymi.
Oczekiwania i cele użycia ProXIA MES:
- Zarządzanie i podgląd aktualnych stanów maszyn z jednego miejsca;
- Zarządzanie i podgląd aktualnego stanu realizacji zleceń produkcyjnych;
- Zmniejszenie czasu wyliczania aktualnej wydajności maszyny;
- Szybka integracja w przedsiębiorstwie przez wykorzystanie standardów
baz danych Microsoft / Oracle.
Prostota użytkowania:
- Obsługa programu MDE/BDE i komunikacja z maszynami na produkcji odbywa się
przez sieć komputerową i jest niezleżna od producenta maszyny; - System charakteryzuje się w szczególności przez przyjazny dla użytkownika,
praktyczny interfejs oraz prostotę obsługi przez pracownika; - Dostępność programu MDE/BDE dla obsługujących maszyny oraz dla kierownictwa
przez 24 godziny na dobę.
Korzyści udostępniane przez system MES:
- Aktualne informacje zwrotne z maszyny do poziomu planowania.
- Koniec „bałaganu papierowego” w produkcji.
- Centralna aktualizacja oprogramowania.
- Prosta aktualizacja dokumentacji i oprogramowania NC.
- Optymalne wykorzystanie istniejących zasobów.
Zbieranie danych:
Głównym celem podczas rozwoju oprogramowania do zbierania danych MDE było
udostępnienie również niedoświadczonym użytkownikom prostego i intuicyjnego interfejsu
użytkownika. Za pomocą modułu MDE można zbierać dane zarówno ręcznie wprowadzone
przez użytkownika (przez osobisty terminal przy maszynie), obsługującego maszynę poprzez
ekran dotykowy, jak i automatycznie odczytywać stany maszyny. Oprogramowanie
konfigurowane jest indywidualnie dla potrzeb danego przedsiębiorstwa.
Monitor online:
Moduł pakietu PROXIA Online-Monitor udostępnia użytkownikowi jednocześnie wszelkie
informacje pochodzące z maszyn i produkcji w czasie rzeczywistym. Użytkownik w ten
sposób ma natychmiastowy wgląd na aktualną sytuację w produkcji i montażu. Przedstawić
można między innymi zarówno czasy biegu i czasy pomocnicze, jak i liczby sztuk detali.
Zarówno jako podgląd dla mistrza w jego zakresie obowiązków, jak i jako globalny przegląd
dla planisty lub kierownika produkcji. Informowanie o zaistniałych wydarzeniach na produkcji
na danej maszynie za pomocą SMS lub poczty email są podstawowymi funkcjami.
Oś czasu:
Ten pakiet oprogramowania pozwala użytkownikowi wyświetlić zakres czasu i przedstawić
graficznie na osi czasu wydajność maszyn/urządzeń/zleceń/pracowników. Daje to osobie
zarządzającej możliwość prostego i szybkiego wglądu, w to jak np. przebiegała ostatnia
zmiana czy konkretne zlecenie produkcyjne.
Analiza wskaźnikowa: OEE i KPI:
Ważną cechą Menedżera MES jest wyznaczanie parametrów (np. OEE oraz KPI).
Odbywa się to na podstawie:
- Raportów, które może projektować i modyfikować również użytkownik. Celem jest prosty
i szybki sposób wizualizacji parametrów wydajności, czasów postojów i awarii. - Przeglądarki internetowej, gdzie w nowoczesnej i przyjaznej użytkownikowi graficznej
formie, prezentowane są wszystkie wskaźniki wydajnościowe. Dostęp do tego modułu
przez internet z poziomu telefonów klasy smartphone.
Dane te służą w głównej mierze do analizy słabych ogniw w organizacyjnym i technicznym
łańcuchu procesowym oraz do kalkulacji kosztów wykonanych zleceń. Poza tym można użyć
zebrane dane również do obliczania należnych premii i wynagrodzeń.
Rejestracja:
Rejestracja jest obecnie zamknięta.
Kontakt:
BPC GROUP POLAND Sp. z o.o.
Sekcja Organizacji Spotkań Edukacyjnych 40-384 Katowice, ul. Ks. Bpa. H. Bednorza 2a-6, Telefon Kontaktowy: +48 532 918 919 E-Mail: kontakt@bpc-group.plZapraszamy do kontaktu – przygotujemy dla Państwa dedykowaną ofertę szkoleniową!