"Jednym z grzechów popełnianych podczas wyboru systemu jest rozmywanie celu biznesowego, czyli próba adaptacji danego rozwiązania do możliwie najszerszych zastosowań. Wpadamy wówczas w „pułapkę myślową”: skoro wydajemy określoną sumę pieniędzy na system, poszukajmy rozwiązania, które przy okazji rozwiąże inne problemy w firmie."
Gdy firma zaczyna rozwijać się w szybkim tempie konieczna jest szybka wymiana danych i informacji. Działy merytoryczne, rozproszone w różnych komórkach i oddziałach zaczynają generować coraz większą ilość dokumentów, codziennie dokonują w nich zmian i wprowadzają w obieg. W działania operacyjne zaangażowanych jest coraz więcej osób.
Przy braku wsparcia odpowiednim systemem IT mogą pojawić się problemy z organizacją pracy. Dużych nakładów czasu pracy potrzeba na wykonanie standardowych czynności, takich jak:
- Akceptacja faktur na kilku poziomach decyzyjnych;
- Kilkuetapowe zatwierdzanie dokumentów zakupowych;
- Modyfikowanie umów (w tym ustalenia z prawnikami);
- Podpisywanie umów;
- Rozliczanie delegacji;
- Procesy reklamacyjne;
- Obsługa wniosków urlopowych.
Źródło: BPC GUIDE-LISTOPAD/GRUDZIEŃ 2016 str. 7