Porządkowanie procesów – porządkowanie organizacji.

"Jednym z grzechów popełnianych podczas wyboru systemu jest rozmywanie celu biznesowego, czyli próba adaptacji danego rozwiązania do możliwie najszerszych zastosowań. Wpadamy wówczas w „pułapkę myślową”: skoro wydajemy określoną sumę pieniędzy na system, poszukajmy rozwiązania, które przy okazji rozwiąże inne problemy w firmie."

Gdy firma zaczyna rozwijać się w szybkim tempie konieczna jest szybka wymiana danych i informacji. Działy merytoryczne, rozproszone w różnych komórkach i oddziałach zaczynają generować coraz większą ilość dokumentów, codziennie dokonują w nich zmian i wprowadzają w obieg. W działania operacyjne zaangażowanych jest coraz więcej osób. 

Przy braku wsparcia odpowiednim systemem IT mogą pojawić się problemy z organizacją pracy. Dużych nakładów czasu pracy potrzeba na wykonanie standardowych czynności, takich jak:

  • Akceptacja faktur na kilku poziomach decyzyjnych;
  • Kilkuetapowe zatwierdzanie dokumentów zakupowych;
  • Modyfikowanie umów (w tym ustalenia z prawnikami);
  • Podpisywanie umów;
  • Rozliczanie delegacji;
  • Procesy reklamacyjne;
  • Obsługa wniosków urlopowych.

Źródło: BPC GUIDE-LISTOPAD/GRUDZIEŃ 2016 str. 7

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*