Modele współpracy z dostawcami systemów workflow

Oprogramowanie „pudełkowe”.

W tym przypadku klient kupuje duże narzędzie, które posiada szereg mechanizmów mających wspierać zespół IT klienta w samodzielnym projektowaniu formularzy i procesów. Narzędzia takie dają szeroką możliwość dostosowania do potrzeb organizacji, ale ze względu na swoją złożoność konieczne będzie pozyskanie w organizacji wysoko specjalistycznej wiedzy. Wdrożenie tego typu rozwiązania wiąże się najczęściej z koniecznością zakupu dużo droższej licencji niż w przypadku oprogramowania specjalistycznego. 

Oprogramowanie „dedykowane”.

Tworzenie nowego systemu, dokładnie pod potrzeby klienta to bardzo kosztowne przedsięwzięcie, daje ono jednak możliwość budowania systemu bez żadnych ograniczeń. Takie podejście ma uzasadnienie w przypadku, gdy nasze wymagania biznesowe nie mogą być zrealizowane przy pomocy dostępnych na rynku rozwiązań. Realizacja tego typu projektu wymaga solidnego i doświadczonego partnera technologicznego. 

Outsourcing wiedzy i technologii.

Korzystając z tego modelu klient w ramach miesięcznego abonamentu ustalonego z dostawcą otrzymuje dostęp do specjalistycznej wiedzy jak i do technologii dostawcy. Wdrażanie obiegu dokumentów w ten sposób pozwala na rozłożenie kosztów w czasie. Klient płaci tylko i wyłącznie za zrealizowaną pracę. W tym modelu może wypożyczać wszystkie zasoby potrzebne do realizacji wdrożenia, od analityków, programistów, testerów i szkoleniowców, na help desku i wsparciu kończąc. W efekcie klient otrzymuje rozwiązanie „szyte na miarę” korzystające z gotowych komponentów oraz przygotowanych specjalnie dla niego mechanizmów. Jest to ciekawa alternatywa dla organizacji, które nie chcą rozwijać własnych działów IT, ale chcą mieć możliwość realizacji swoich specyficznych potrzeb. 

Rozwiązania chmurowe i outsourcing wiedzy i technologii.

W mojej opinii rynek systemów do elektronicznej obsługi dokumentów będzie rozwijał się w kierunku rozwiązań chmurowych i outsourcingu wiedzy i technologii. Ze względu na ograniczone
możliwości dostosowania, rozwiązania chmurowe przeznaczone będą przede wszystkim dla mniejszych firm.

Natomiast outsourcing wiedzy i technologii sprawdzi się w przypadku dojrzałych organizacji, których specyfika działania daje im na rynku przewagę konkurencyjną i które potrzebują odpowiednio dostosowanych, wysoko wyspecjalizowanych narzędzi informatycznych.

Żródło: BPC GUIDE-LISTOPAD/GRUDZIEŃ 2016 str. 14

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*