Comarch został sponsorem ekstraklasowego klubu piłkarskiego Royal Unions Saint-Gilloise. W sezonie 2021/2022 drużyna zajęła drugie miejsce w Jupiler Pro League. Tytuł wicemistrza dał jej prawo do gry w eliminacjach do Ligi Mistrzów. Firma informatyczna będzie wspierać piłkarzy w latach 2022/2023.
Sponsoring drużyny z Regionu Stołecznego Brukseli ma na celu stworzenie współpracy na szerszą skalę, która przyczyni się do zbudowania jeszcze większej rozpoznawalności marki Comarch w Królestwie Belgii. Comarch jest największym polskim inwestorem w Belgii, a region Beneluksu jest jednym z najważniejszych rynków dla całej grupy Comarch. W brukselskim oddziale pracują przedstawiciele 15 różnych narodowości, a w ostatnich latach firma pozyskała liczne referencje jak Proximus, Telenet, Crelan, P&V, Thalys, czy ING.
Royal Unions Saint-Gilloise to również klub z długi tradycjami – w tym roku będą obchodzić 125-lecie działalności. W tym czasie drużyna zdobyła jedenaście razy tytuł mistrza Belgii i dwukrotnie sięgała po pucharu kraju. Klub jest popularny zarówno wśród flamandzkich, jak i francuskojęzycznych mieszkańców Regionu Stołecznego Brukseli i całej Belgii. Właścicielami są Alex Muzio (prezydent klubu) oraz Tony Bloom.
– Bardzo się cieszymy, że Comarch dołączył do rodziny Royal Unions Saint-Gilloise. To nie tylko jeden z największych producentów systemów informatycznych dla biznesu, ale także mecenas sportu, który od wielu lat jest tak mocno obecny w świecie sportu. Jestem przekonany, że ta współpraca przełoży się na sukces i że będziemy rywalizować z najlepszymi zespołami w Belgii, a w przyszłości postaramy się także regularnie osiągać europejski poziom piłkarski – mówi Philippe Bormans, prezes Royal Unions Saint-Gilloise.
Comarch od lat angażuje się we współpracę z klubami sportowymi w Polsce i za granicą. Od 2002 roku jest tytularnym sponsorem MKS Cracovia zarówno drużyny piłkarzy, jak i hokeja na lodzie. Wcześniej wspierał m.in. OSC Lille, TSV 1860 Monachium oraz Polonię Warszawa.
– Sponsoring drużyn sportowych jest jednym z elementów strategii Comarch i ma na celu budowanie świadomości marki w Polsce oraz na rynkach zagranicznych. Współpraca z tak prestiżowym i renomowanym klubem sportowym, mającym duże aspiracje, aby odnieść sukcesy w europejskich pucharach, jest dla nas kolejnym etapem realizacji projektu wzmocnienia rozpoznawalności naszego brandu – mówi Wojciech Pawluś, dyrektor zarządzający Comarch Benelux. Nasze organizacje mają wiele elementów wspólnych i obie zaskakują swoją postawą oraz ciężką pracą; piłkarze Royal Unions Saint-Gilloise potrafią wygrywać z teoretycznie lepszymi zespołami, a pracownicy Comarch sięgać po duże kontrakty, pokonując tuzy informatycznego świata. Obie organizacje są challengerami odpowiednio w świecie biznesu i na rynku piłkarskim – dodaje Wojciech Pawluś.
Comarch, występując w charakterze oficjalnego sponsora klubu piłkarskiego Royal Unions Saint-Gilloise, potwierdza chęć wzmocnienia swojej obecności na strategicznym rynku belgijskim.