Comarch i główny japoński integrator ITOCHU Techno-Solutions, podpisały umowę ramową, w celu usprawnienia i rozszerzenia współpracy w obszarach gotowości, realizacji, asekuracji i monitorowania usług wsparcia operacyjnego, w ramach przygotowań dozmiany w cyfrowej transformacji na japońskim rynku telekomunikacyjnym.
Branża telekomunikacyjna stoi w obliczu stałego wzrostu zapotrzebowania na szybkość, nowe usługi i niezawodność. Nie jest już możliwe spełnienie tych wymagań, budując systemy we własnym zakresie. Dzięki połączeniu bazy produktowej Comarch z doskonałą znajomością branży ITOCHU Techno-Solutions obie firmy mogą oferować rozwiązania szyte na miarę, dostarczane jako produkty.
Kompleksowe portfolio produktów telekomunikacyjnych Comarch oraz wiedza i znajomość japońskiego rynku, jaką wykazuje się ITOCHU Techno-Solutions ułatwią pracę nad najlepszymi rozwiązaniami, które sprostają japońskim wyzwaniom telekomunikacyjnym. Promowane w Japonii rozwiązania zapewnią również najwyższą jakość usług biznesowych, dzięki zoptymalizowanemu monitorowaniu sieci w domenie 5G, ujednoliconym pulpitom nawigacyjnym, RCA oraz funkcjom automatycznego rozwiązywania problemów. Ponadto umożliwi klientom oferowanie najnowszych usług wykorzystujących pełną moc starszych sieci lub sieci 5G, zapewniając jednocześnie szybką dostawę i wysoką jakość usług dla klientów końcowych.
– Jesteśmy głęboko przekonani, że ta współpraca umożliwi japońskim telekomom bezproblemowe wprowadzenie najnowszych technologii na rynek i ułatwi cały proces transformacji.Umowa potwierdza również silną pozycję Comarch w kontekście wdrożeń OSS – mówi Łukasz Zezulak, Japan Country Manager w Comarch.
Współpraca Comarch z ITOCHU Techno-Solutions rozpoczęła się w 2019 roku od małego PoC. Obecnie obie firmy pracują nad wieloma projektami obejmującymi obszary telekomunikacji mobilnej, stacjonarnej i 5G.
O ITOCHU Techno-Solutions Corporation
ITOCHU Techno-Solutions Corporation to firma świadcząca kompleksowe usługi informacyjne, która współpracuje ze swoimi klientami. Od doradztwa po projektowanie, rozwój i budowę, wsparcie operacyjne i konserwacyjne, ITOCHU Techno-Solutions łączy zaawansowane rozwiązania informatyczne i usługi w chmurze, aby rozwiązać problemy klientów i przyczynić się do transformacji cyfrowej. Zapewnienie optymalnych usług we wszystkich dziedzinach, w tym komunikacji, nadawania, produkcji, finansów, logistyki i handlu detalicznego, usług publicznych, nauk przyrodniczych, nauki i inżynierii.
O Comarch
Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, a od 1999 roku jest notowany na warszawskiej giełdzie. Jest jedną z największych firm informatycznych w Europie, prowadzi projekty dla wiodących marek z Polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki, m.in. telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usługach, infrastrukturze IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z usług Comarch skorzystały dziesiątki tysięcy globalnych marek w ponad 100 krajach na sześciu kontynentach. Wśród tych marek są między innymi Heathrow Airport, BP, Carrefour, Heineken, Vodafone, T-Mobile, Telefónica, Orange, LG U+ czy BNP Paribas Fortis, Allianz, Aviva, AXA, Banque Populaire des Alpes, Alior Bank, Credit Suisse, Delta Lloyd Life, DNB i ING.
Comarch zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT, m.in. Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk oraz EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Comarch co roku inwestuje w innowacyjne projekty. W 2021 roku wydatki na badania i rozwój wyniosły 317 mln zł. Obecnie zatrudnia 7500 ekspertów, w ponad 90 biurach w ponad 30 krajach od Australii i Japonii przez Bliski Wschód i Europę po obie Ameryki.