Dostępne raporty i zestawienia pozwalają prognozować, że rynek handlu cyfrowego B2B zmieni się w nadchodzących latach. Przed firmami stoją wyzwania i zmiany. Szansę na największe zyski będą mieli ci, którzy jako pierwsi dostosują się do nowej sytuacji. Rok 2020 pokazał, że szybka transformacja biznesu pozwala przetrwać nawet trudne okresy w branży. Oto 5 najważniejszych zmian w e-commerce w kanale B2B.
Zmiany w kanale online i offline
Na stabilność rynku wpłynęły czynniki związane z pandemią, czynniki technologiczne i ludzkie. Wielu przedsiębiorców dotknęło zwątpienie i niepewność, co mogło mieć destrukcyjny wpływ na podejmowane przez nas decyzje biznesowe. O swoją pracę martwią się kolejne grupy zawodowe. Raport Forrestera, który powstał w 2015 roku przewidywał, że do 2020 roku pracę na stanowisku handlowca w kanale B2B straci milion specjalistów. Kwietniowy raport zatrudnienia w USA pokazuje, że kraj stracił 20,6 miliona miejsc pracy od połowy marca. Oznacza to bezrobocie na poziomie prawie 15%. Przedsiębiorstwa handlujące online w kanale B2B muszą więc zmienić swój sposób działania, na taki, który zapewni ciągłość istnienia firmy oraz ciągłość zatrudnienia pracowników, którzy obawiają się zwolnień.
Poniżej przedstawimy 5 kierunków zmian w e-handlu, które mają największy wpływ na wszystkie branże. Oto najważniejsze z nich:
- Powstawanie marketplace’ów w kanale B2B.
- Szybka realizacja zamówień, automatyzacja procesów.
- Omnichannel na najwyższym poziomie.
- Rosnące oczekiwania w personalizacji zakupów B2B.
- Nawiązywanie relacji i budowanie lojalności.
Obszerna analiza każdego z punktów dostępna jest na naszym blogu. (https://pl.blog.merce.com/jak-zmienia-sie-e-commerce-w-kanale-b2b).
Dlaczego zmiany są ważne?
Odpowiednie dostosowanie się do nadchodzących zmian będzie wymagało dostępu do specjalistycznych rozwiązań i narzędzi. Przygotowanie platformy sprzedażowej do wymagań klientów i oczekiwań rynku może wymagać zastosowania odpowiednich technologii. Nowoczesne rozwiązania takie jak architektura headless, commerce as service, continuous integration, czy chmura hybrydowa i PWA, stają się standardem, który nie jest już tak odległy i powinien znaleźć się w każdym dużym przedsiębiorstwie.
Autor: Dawid Marut, Full-Stack Marketing Specialist w merce.com
’merce łączy w sobie technologię i wiedzę ekspercką, umożliwiając organizacjom realizację ich unikalnej wizji handlowej. Całościowe podejście do dostarczania rozwiązań technologicznych pozwala wspierać każdy obszar e-commerce – od zaprojektowania infrastruktury, aż po integrację wszystkich wykorzystywanych kanałów. Dostosowanie elastycznej i skalowalnej technologii do wyzwań biznesowych i procesów przepływających głęboko w organizacjach sprawia, że nasi klienci mogą rozwijać się we własnym tempie i spełniać wszystkie, złożone swoim klientom obietnice.