Comarch wdrożył rozwiązania lojalnościowo-marketingowe w Costa Coffee

Costa Coffe, powstała w 1971 roku w Londynie, to druga co do wielkości sieć kawiarni na świecie i największa sieć w Wielkiej Brytanii. Firma może pochwalić się prawie pięćdziesięcioletnim doświadczeniem w branży kawowej. Posiada ponad 3800 kawiarni w 32 krajach i zatrudnia niemal 20 000 pracowników. Costa w coraz większym stopniu zaznacza swoją obecność na świecie, jako przedsiębiorstwo zajmujące się wyłącznie produkcją kawy, dokłada wszelkich starań, aby umożliwić swoim klientom delektowanie się firmowym produktem w każdych okolicznościach zarówno w kawiarniach, jak i za pośrednictwem automatów do kawy, w zaciszu własnych czterech ścian czy podróży.

Systemy lojalnościowe, a zaangażowanie klienta

Comarch od trzech lat jest partnerem Costy, udostępniając firmie najwyższej jakości narzędzia zwiększające zaangażowanie klienta – Comarch Loyalty Management (CLM), system, który w bardzo prosty sposób pozwala użytkownikom na budowanie i obsługę programów lojalnościowych o różnym stopniu złożoności, oraz Comarch Campaign Management (CCM), platformę wspierającą projektowanie i realizację wielokanałowych kampanii marketingowych.
Oferując liczne funkcje, w tym możliwość segmentacji, organizowania codziennych promocji, obsługi ankiet i loterii, system zarządzania lojalnością pomógł kawowemu potentatowi przeformułować strategię marketingową oraz uskutecznić budowanie lojalność klientów. Ponadto system ten utorował drogę różnym inicjatywom mającym na celu zwiększanie zaangażowania klientów. Odegrał kluczową rolę w tworzeniu systemu zamówień mobilnych w postaci dedykowanej aplikacji na urządzenia mobilne, która umożliwia klientom Costy zamawianie i płacenie za wybrane napoje przed ich odbiorem w kawiarniach.

Costa Coffee Club – dedykowana platforma do zbierania punktów lojalnościowych

System CLM położył także podwaliny pod Costa Coffee Club, platformę, za pośrednictwem której klienci Costy mogą zbierać punkty lojalnościowe, bez względu na to, gdzie dokonają zakupu – w kawiarni, automacie, czy też za pomocą aplikacji. Zebrane punkty można wymieniać na darmową kawę i inne nagrody.

Jak dotąd program lojalnościowy zgromadził ponad 6 milionów aktywnych użytkowników, a więc można stwierdzić, że realizowany wspólnie z Costa Coffee projekt okazał się sukcesem.

Planowane kolejne wdrożenia

Obecnie Costa Coffee korzysta z trzech podstawowych rozwiązań Comarch wspierających rozwój działalności: Loyalty Management, służącego do kompleksowego zarządzania programami lojalnościowymi, Campaign Management, wspierającego zarządzanie kampaniami marketingowymi, oraz Business Intelligence, narzędzia analityki biznesowej. Jeśli chodzi o plany na przyszłość, Comarch i Costa Coffee prowadzą rozmowy obecnie o możliwości wdrożenia najnowszych mechanizmów opartych na sztucznej inteligencji oraz uczeniu maszynowym, które umożliwiłyby tej ostatniej rozpoznawanie indywidualnych wzorców zachowań i dostosowanie oferty do indywidualnych preferencji i potrzeb klientów.

Więcej informacji o Comarch:

Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, w Polsce. Jest jedną z największych firm informatycznych w Europie i prowadzi projekty dla czołowych marek z Polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z  usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach m.in.: Heathrow Airport, BP, Carrefour, Heineken, Vodafone, T-Mobile, Telefónica, Orange, LG U+ czy BNP Paribas Fortis, Allianz, Aviva, AXA, Banque Populaire des Alpes, Alior Bank, Credit Suisse, Delta Lloyd Life, DNB, ING.

Zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje środki o wartości ok. 15 proc. przychodów  w projekty innowacyjne. W 2019 roku nakłady na prace R&D wyniosły 230 mln zł. Obecnie zatrudnia ponad 6 500 ekspertów, w ponad 90 biurach w ponad 30 krajach od Australii i Japonii przez Bliski Wschód oraz Europę aż po obie Ameryki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*