Platforma Comarch Cloud Infraspace rozwija się coraz dynamiczniej, a my coraz odważniej stawiamy kroki na międzynarodowym rynku. Jednym z takich obszarów, istotnym dla rozwoju naszego biznesu jest rynek DACH.
Ciągły rozwój usług IT wymaga od biznesu nieustannej transformacji. Już teraz klienci oczekują zintegrowanych usług IT w modelu chmurowym, dlatego w Comarch oferujemy kompleksowe usługi w postaci własnej infrastruktury IT zlokalizowanej w naszych ośrodkach data center, własnych aplikacji i dedykowanej platformy IaaS.
Rynek IT w Niemczech jest obecnie największym rynkiem w Europie, dlatego też naturalne jest nasze zainteresowanie klientami z tego regionu. W Dreźnie posiadamy nowoczesny ośrodek data center, w którym już od wielu lat hostowane i zarządzane są systemy informatyczne naszych klientów. Uruchomienie data center w regionie DACH było kamieniem milowym w realizacji strategii dynamicznego wzrostu w obszarze świadczenia usług Managed Services oraz Cloud. Nie poprzestajemy na tym i planujemy kolejne inwestycje w rozwój usług ICT. Jeszcze w tym roku w DC Drezno planowane jest umieszczenie systemów podłączonych do globalnej instancji Comarch Cloud, dzięki temu zapewnimy geo-redundancję, co zdecydowanie zwiększa bezpieczeństwo platformy oraz lokalne przechowywanie danych. Uruchomienie kolejnego regionu geograficznego pozwoli Comarch nie tylko rozszerzyć swoją ofertę ICT, ale również dostarczać obecnym i przyszłym klientom (zarówno z Niemiec jak i z innych krajów Europy Zachodniej) kompleksowe rozwiązania Comarch obejmujące dedykowane systemy IT wraz z niezbędną infrastrukturą chmurową.
Niemiecki rynek usług chmurowych, szczególnie infrastruktury w modelu cloudowym jest rynkiem dojrzałym. Już od kilku lat swoje rozwiązania promują tutaj najwięksi światowi (AWS, Microsoft Azure) oraz niemieccy (Deutsche Telekom) gracze. Mimo bogatej oferty oraz dostępności rozwiązań chmurowych, zarówno instytucje publiczne jak i firmy prywatne nadal stwierdzają w sondażach, że ich digitalizacja oraz migracja do chmury jest w początkowym stadium i w najbliższych latach planują większe inwestycje w tym kierunku. Pomimo dużej konkurencji, to ogromna szansa, również dla Comarchu. Mamy wiele zalet, którymi nadal skutecznie zdobywamy klientów: jesteśmy dużo bardziej elastyczni w dopasowywaniu usług oraz produktów do indywidualnych potrzeb. Tego typu podejście jest często poszukiwane i cieszy się dużym zainteresowaniem. W ten sposób możemy konkurować również z dużymi korporacjami, które zamknęły możliwość modyfikacji większości swoich produktów i nie są skorzy do wprowadzania zmian dla pojedynczych klientów – mówi Bartłomiej Kluska, ICT Consultant regionu DACH.
Comarch w Niemczech działa prawie od 20 lat. Zaczynaliśmy na rynku telekomunikacyjnym, a potem doszły kolejne obszary produktowe, w tym ICT. W ostatnich latach ICT stało się jednym z głównych obszarów naszej działalności, nie tylko przez uruchomienie własnego Data Center w Dreźnie, ale także przez pozyskanie dużych klientów takich jak Valeo czy ESO. Osobiście upatruję kolejny obszar rynku, który możemy objąć naszą platformą Cloud oraz usługami Managed Services. Na pewno upłynie jeszcze trochę czasu zanim klienci zaczną masowo migrować do chmury, ponieważ praktycznie dla każdej firmy taki projekt jest dużym przedsięwzięciem. W perspektywie kilku czy kilkunastu lat większość organizacji będzie używać aplikacji z różnego rodzaju chmur. Inwestycja Comarch we własną platformę cloud w Niemczech zdecydowanie pozwali nam wzmocnić pozycję na rynku i zaoferować klientom bardziej kompleksowe portfolio usług – dodaje Łukasz Wąsek, Country Manager DACH
Jak wspieramy biznes? Rygorystyczne wymogi związane z rezydencją danych, szeroki wachlarz usług Managed Services, wysoka dostępność, odzyskiwanie danych po awarii czy realizacja usług kopii zapasowych to tylko kilka z zalet oferowanej platformy Comarch Cloud Infraspace, która już niebawem będzie dostępna dla naszych klientów z regionu DACH. Platforma zawiera szeroką gamę narzędzi wspierających tworzenie i dostarczanie aplikacji zbudowanych w oparciu o mikroserwisy. Dodatkowo, rozwiązanie CECP pozwoli klientom czerpać ze wszystkich korzyści jakie oferuje chmura, czyli optymalizacja kosztów IT, zwiększona wydajność firmy oraz pełna kontrola nad posiadanymi zasobami IT przy jednoczesnej gwarancji wysokiej niezawodności i bezpieczeństwa danych firmowych. Realizacja dotychczasowych projektów pozwoliła nam zdobyć niezbędne doświadczenie do pracy z dużymi graczami rynkowymi, którzy oczekują wysokiej jakości oraz elastyczności dostarczanych rozwiązań. Dlatego coraz odważniej patrzymy na rynek usług chmurowych w regionie DACH.