Enjoying your free trial? Only 9 days left! Upgrade Now
Brand-New
Dashboard lnterface
ln the Making
We are proud to announce that we are developing a fresh new dashboard interface to improve user experience.
We invite you to preview our new dashboard and have a try. Some features will become unavailable, but they will be added in the future.
Don't hesitate to try it out as it's easy to switch back to the interface you're used to.
No, try later
Go to new dashboard
Like
Share
Download
Create a Flipbook Now
Read more
Polski rynek e-commerce jest najdynamiczniej rosnącym w Europie. Według wstępnych prognoz przekroczył wartość 60 mld złotych. Read More
Home Explore BPC GUIDE 2020 - Systemy IT w handlu i dystrybucji
Publications:
Followers:
Follow
Publications
Read Text Version
More from BPC GROUP POLAND
P:01

BPC GUIDE LISTOPAD 2020 SYSTEMY IT W HANDLU I DYSTRYBUCJI E-Commerce BPC GUIDE 1 Mobilność i logistyczny łańcuch dostaw Planowanie przepływu materiałów w czasie rzeczywistym i redukcja zbędnych zapasów bpc-guide.pl

P:02

Polski rynek e-commerce Spis treści Według wstępnych prognoz przekroczył wartość 60 mld Aktualności 2....................................................................................... złotych. Coraz więcej osób korzysta z różnorakich kanałów Jakie czynniki decydują o wymianie i form dokonywania zakupów w Internecie. 6platformy e-commerce na nową? ................................. Rynek B2B jest kilkukrotnie Kluczowe funkcjonalności większy, choć nikt nie pokusił się o dokładne dane. Obejmuje 8rozwiązania e-commerce ..................................................... systemy sprzedaży hurtowej i dystrybucyjnej oraz dla System Microsoft Dynamics 365 producentów. for Finance and Supply Chain Management w branży handlowo – dystrybucyjnej Dla graczy, których działalność ogranicza zaplecze IT i 9na przykładzie Grupy Würth............................................. nieefektywnie działający system, po prostu nie ma w Rozwiązania firmy Graphcom czołówce miejsca. Co więcej, w dla obsługi sprzedaży internetowej obliczu szybszej transformacji wiele firm decyduje się na 10w oparciu o platformę Magento ................................ dokonanie replatformingu, czyli wymianę platformy Systemy IT w branży e-commerce na nową. 12handlowo-dystrybucyjnej .............................................. Jakie czynniki o tym najczęściej decydują? Wywiad z dostawcą foonsy 13o rozwiązaniu Foonsy ERP ............................................ 14OPTIMES dla handlu i dystrybucji ......................... Zaawansowana platforma obsługi 15transakcji omnichannel .................................................. 2 BPC GUIDE

P:03

jest najdynamiczniej rosnącym w Europie 1. Potrzeba szerszego 2. Potrzeba ograniczenia Całkowitego Kosztu Posiadania (TCO) zakresu funkcjonalności bądź integracji Drugim z najczęściej wymienianych A jeśli firma korzysta z dedykowa- powodów są wysokie koszty po- nego rozwiązania, to dodatkowo Jeśli platforma nie jest rozwijana wy- siadania i utrzymywania obecnego dochodzą koszty związane z roz- starczająco szybko i nie odpowiada na systemu. Najczęściej to efekt decyzji budową jego funkcji (a zatem koszt zmiany zachodzące w otoczeniu rynko- podjętej pod wpływem kierowania dostawcy/developerów). wym, ogranicza rozwój biznesu klienta się ceną jako pierwotnym kryterium i przestaje umożliwiać e-Commerce zakupowym. Na szczęście klienci są coraz Managerowi osiąganie zadanych celów Podobnie jak przy zakupie samocho- bardziej świadomi składowych sprzedażowych. Zwykle ten argument du, cena kusi klientów do zakupu, elementów ceny i starają się je pojawia się, gdy klient korzysta ze star- jednak bywa, że nie oszacowali oni minimalizować. szej wersji dostępnego na rynku systemu pełnego zakresu kosztów związanych lub rozwiązania dedykowanego. z jego późniejszych utrzymaniem. Jeśli obecne rozwiązanie jest hosto- W przypadku platformy e-commerce wane u klienta, przejście na roz- By zapewnić elastyczność to koszty związane z jej aktualiza- wiązanie utrzymywane w chmurze w zarządzaniu biznesem, cją, pracownikami obsługującymi i (oprogramowanie lub platforma zarządzającymi rozwiązaniem, koszty jako usługa (SaaS lub PaaS) często niezbędna jest ścisła szkoleń z używania nowych funkcji, pozwala na ograniczenie wydatków integracja e-commerce zwiększania wydatków na hosting na pracowników, infrastrukturę i jej z wykorzystywanymi przed szczytem zakupowym czy kosz- utrzymanie. Przenosząc się z obec- narzędziami i systemami ty licencji. nego rozwiązania SaaS, sprzedawca Dla rozwiązań instalowanych na może ograniczyć wydatki na hosting, biznesowymi. serwerze klienta dochodzą koszty utrzymanie czy często ukryte koszty utrzymania infrastruktury oraz admi- dodatkowe (dedykowany opiekun Niezależnie czy mowa o systemie do nistratorów. klienta, koszty związane z aktu- zarządzania magazynem, systemie alizacjami itd.). Koszt hostingu w zarządzania informacją produktową przypadku rozwiązań SaaS często (PIM), czy ERP. Diabeł często tkwi w uzależniony jest od obsługiwanego szczegółach. Może okazać się, że wszyst- ruchu na stronie i transferu danych. ko działało do tej pory, jednak odmawia posłuszeństwa bądź nie zapewnia płyn- Ciąg dalszy na stronie 6 ności przy powiększeniu inwentarza czy próbie dodania opisów produktowych w BPC GUIDE 1 nowej wersji językowej.

P:04

AKTUALNOŚCI Z rynku Comarch umacnia swoją pozycję w sektorze ERP Według raportu „Poland Enterprise Stabilny wzrost ERP w modelu cloud korzysta ponad 26 Application Market 2020 – 2024 Fore- W 2019 roku przychody ze sprzeda- tysięcy przedsiębiorstw, czyli blisko 7 cast and 2019 Vendor Shares Analysis”, ży systemów Comarch ERP w Polsce tysięcy więcej niż na koniec 2019 roku. Comarch utrzymuje ponad dwadzieścia i za granicą wyniosły blisko 291 mln Wśród firm, których codzienne procesy procent rynku rozwiązań informatycz- złotych, co oznacza wzrost o blisko 30 biznesowe wspierają oprogramowania nych do zarządzania przedsiębiorstwem mln złotych w porównaniu do 2018 chmurowe są m.in.: BP, InPost czy Oshee. w Polsce i zachowuje pozycję najwięk- roku. Wyniki za pierwsze półrocze 2020 Informatyzacja biznesu szego polskiego dostawcy systemów roku pokazują, że spółka ciągle utrzy- W 2019 roku wchodziły w życie kolejne ERP na krajowym rynku. Jednocześnie muje dwucyfrową dynamikę wzrostu etapy informatyzacji rozliczeń przed- firma zwiększa sprzedaż do segmentu sprzedaży. W ciągu pierwszych sze- siębiorców z administracją podatkową małych i średnich firm ściu miesięcy wyniosła ona 144,3 mln w postaci nowych struktur Jednolitego W 2019 roku sprzedaż rozwiązań Co- złotych, co stanowi wzrost o 13 proc. w Pliku Kontrolnego oraz mechanizmu po- march ERP w Polsce wzrosła o ponad 18 porównaniu z analogicznym okresem dzielonej płatności czyli split payment. procent i wyniosła 190 mln zł. To stano- sprzed roku. Innymi obowiązkami, które ustawodaw- wi 20,4 procent całego rynku systemów R&D podstawą rozwoju ca nakłada na firmy są e-Sprawozdania, do zarządzania przedsiębiorstwem i Autorzy raportu „Poland Enterprise a dla spółek giełdowych konieczność daje spółce drugie miejsce w zestawie- Application Market 2020 – 2024 Fore- przygotowywania rocznych sprawozdań niu producentów, uwzględniającym cast and 2019 Vendor Shares Analysis” finansowych w formacie ESEF, czyli Jed- firmy zarówno polskie, jak i zagraniczne. wskazują, że produkty w modelu cloud nolitym Europejskim Formacie Rapor- Całkowita wartość rynku rozwiązań nie są pierwszym wyborem polskich towania, bo ten zacznie obowiązywać w informatycznych do zarządzania przed- przedsiębiorców. Potwierdzają to wyni- 2021 roku. Aby przystosować przed- siębiorstwem w Polsce, według danych ki sprzedaży Comarch, której większość siębiorstwa do obsługi nowych proce- IDC, wynosi 299,62 mln USD złotych i stanowią systemy w modelu tradycyj- sów, wiele firm musiało wymienić lub w porównaniu z 2018 rokiem wzrosła o nym. Ale jednocześnie spółka notuje zakupić nowe programy, co przełożyło ponad 13 procent. wzrost zainteresowania rozwiązaniami się na wzrost przychodów ze sprzedaży dostępnymi w chmurze. Aktualnie z systemów finansowo-księgowych. płatnych wersji systemów Comarch COMARCH S.A. Źródło: www.bpc-guide.pl 2 BPC GUIDE

P:05

Wdrożenie Nowy produkt Wdrożenie Systemu SUR-FBD Wdrożenie systemu Business Central 365 On-Cloud w polskim oddziale firmy Ostatnie miesiące to czas wytężonej pracy dla naszej Midform firmy. Firma wykonała kilkadziesiąt migracji do nowej aplikacji SUR-FBD, która zbiera bardzo dobre opinie NAVCOM od lat zajmuje się dostarczaniem firmom od naszych stałych klientów, u których wdrożyliśmy zaawansowanych rozwiązań informatycznych: nasz system SUR-FBD CMMS. dostosowanych do indywidualnych potrzeb, System CMMS jest całkowicie polskim produktem. elastycznych i pomagających w skutecznym Został zbudowany w oparciu o doświadczenia zarządzaniu przedsiębiorstwem. i potrzeby pracowników działów utrzymania Firma specjalizuje się we wdrożeniach systemu ruchu w przedsiębiorstwach produkcyjnych o Microsoft Dynamics NAV, oraz Microsoft Dynamics różnorodnym profilu produkcji. Przystosowanie do 365 Business Central, zgromadzone kompetencje w realiów rynkowych, skalowalność oraz odpowiedni kilkudziesięciu realizacjach krajowych i zagranicznych zakres funkcjonalny czynią ten system narzędziem mogą potwierdzić klienci ze zróżnicowanych branż. przydatnym w przedsiębiorstwie każdej wielkości. W ostatnim czasie zespół NAVCOM rozpoczął Program SUR-FBD analizuje informacje, pokazując w wdrożenie w firmie Midform Sp. z o.o., działającej na sposób jednoznaczny gdzie sąmiejsca powstawania rynku nowoczesnych mebli. Przedsiębiorstwo zajmuje kosztów. Jest narzędziem za pomocą, którego można się produkcją m. in. biurowych stanowisk pracy z zatrzymać dalszy wzrost kosztów i rozpocząć możliwością regulacji ich wysokości w zależności od planowane działania na drodze obniżania kosztów indywidualnych preferencji użytkowników. obsługi urządzeń. Wdrożenie jest przeprowadzane z wykorzystaniem Przez kilka ostatnich miesięcy system SUR-FBD został chmury obliczeniowej Microsoft Cloud, a docelowi wdrożony w firmach: Dr. Oetker Polska, Piekarnia użytkownicy firmy Midform będą mogli korzystać Familijna, Piekarnia Piekuś, AL Piekarnia - Piekarnia z systemu Business Central 365 On-Cloud za Konkol, Drobex z Solca Kujawskiego, Prima Sosnowiec pośrednictwem kilku kanałów: komputerów, Advanced Plastic Technologies, Marpol sp. z o.o. oraz smartfonów, czy tabletów. w fimie GERDA Sp. z o.o. NAVCOM Sp. z o.o. SUR-FBD Sp. z o.o. Źródło: www.bpc-guide.pl Źródło: www.bpc-guide.pl BPC GUIDE 3

P:06

Nowy produkt Epicor ogłosił najnowszą wersję systemu EPICOR ERP 10.2.700 Obecnie żyjemy w niezwykłych i systemem w chmurze, wzmożonemu metalowych. Użytkownicy będą mogli bezprecedensowych czasach, a jedy- bezpieczeństwu dostępu do danych przeglądać zapasy i dokonywać trans- ną niezmienną rzeczą, jest potrzeba oraz możliwościom zdalnego tworzenia akcji w dwóch oddzielnych jednostkach bardziej spersonalizowanych kontaktów zamówień. Epicor ERP 10.2.700 uła- miary, także wtedy, gdy nie ma stałej i wymiany doświadczeń. Producenci twia zdalnym pracownikom i firmom, konwersji. systemów informatycznych dostosowują funkcjonowanie na zupełnie nowym W wersji 10.2.700 firma Epicor wpro- swoje produkty do zmieniających się terytorium. wadza więcej aplikacji Kinetic – Epi- okoliczności, tak, by pracownicy mieli Najnowsza wersja zasadniczo kończy cor Kinetic Application Studio, które nieograniczony dostęp do narzędzi etap inwestycji w zakresie modernizacji wspomagają obsługę systemu, posiadają wspomagających ich wzajemną współ- i aktualizacji środowiska użytkownika nowoczesny wygląd i uproszczoną kon- pracę. Epicor ERP. Dostępne są setki nowych strukcję interfejsu użytkownika Kinetic. formularzy, raportów, procesów, ele- Ponieważ Epicor kontynuuje stopniowe „Firmy dostosowują się do zmian wywo- mentów śledzących i przepływów, które wdrażanie środowiska użytkownika łanych przez COVID-19, także Epicor za- upraszczają codzienną pracę i zwięk- Kinetic, firma skoncentrowała się na pewnia, że ​j​ego system posiada wszystkie szają produktywność. Został wprowa- dostarczaniu formularzy dla kluczowych te funkcje, które gwarantują niezawod- dzony moduł Epicor Application Studio, użytkowników. W tym wydaniu Epicor ność, skalowalność i bezpieczeństwo, czy- potężny zestaw narzędzi, umożliwiający wprowadza Kinetic dla osób AR i AP, a li te cechy, których klienci potrzebują, by użytkownikom tworzenie własnych także podstawowe formularze transak- prosperować w każdych okolicznościach”, doświadczeń w intuicyjny i usprawnio- cyjne w wycenie do przepływu gotówki. powiedział Rich Murr, Chief Information ny sposób. Wprowadza on ulepszenia, Aplikacje Kinetic zapewniają szybszy Officer, Epicor. w tym nową stronę główną Applica- dostęp do niektórych podstawowych tion Studio, a w niej osadzone witryny funkcji i funkcjonalności oraz kładą Wychodząc naprzeciw zmieniającym się internetowe i możliwość projektowania większy nacisk na prostotę. Co ważniej- biznesowym okolicznościom – Epi- komponentów wielokrotnego użytku. sze, aplikacje Kinetic są łatwe w użyciu cor Software Corporation ogłosił 22. Kolejną istotną innowacją jest funkcja i intuicyjne, dzięki czemu zadania mogą października najnowszą wersję systemu Advanced Unit of Measure (AUOM), być wykonywane szybko i bez wysiłku. Epicor – ERP 10.2.700. Nowa wersja która oferuje nowy poziom identyfi- wspiera globalnych producentów w kowalności w zarządzaniu zapasami, dostosowaniu się do ciągle zmieniające- aby spełnić wymagania branży usług go się środowiska pracy dzięki, między innymi, ulepszeniom w zarządzaniu TODIS Sp. z o.o. Źródło: www.dsr.com.pl 4 BPC GUIDE

P:07

Z rynku Simonds International usprawnia nowoczesne procesy produkcyjne dzięki rozwiązaniom IFS Rozwiązania chmurowe IFS pomogą fir- W ostatniej fazie oceny IFS pokonał fir- gliśmy przeprowadzić wartościowe sesje, mie Simonds w modernizacji platformy mę Infor, z której rozwiązań dotychczas które pozwoliły IFS zrozumieć rzeczywi- operacyjnej w celu zwiększenia produk- korzystał Simonds, oraz firmę Epicor. ste wyzwania biznesowe i wskazać obsza- tywności i usprawnienia obsługi klienta ry, w których należało zapewnić wymier- Warszawa, 3 listopada 2020 — IFS, „Było dla nas jasne, że IFS rozumie ne korzyści. Nasze podejście umożliwiło globalny dostawca oprogramowania potrzeby naszego złożonego środowiska nam również zaproponowanie najlepsze- dla przedsiębiorstw, poinformował, produkcji i będzie w stanie w ramach go możliwego modelu wdrożenia nowego że Simonds International, najstarszy jednej platformy spełnić, a nawet prze- zestawu rozwiązań”. producent narzędzi tnących w Amery- wyższyć, nasze oczekiwania, którym nie ce Północnej, wdroży system ERP IFS sprostało wiele odrębnych systemów IFS opracowuje i dostarcza oprogra- Applications™ w chmurze do obsługi dotychczas przez nas używanych” — mowanie dla przedsiębiorstw z całego swojej działalności operacyjnej w Sta- powiedział Henry Botticello, dyrektor świata, które zajmują się produkcją i nach Zjednoczonych i Kanadzie. ds. finansowych Simonds International. dystrybucją wyrobów, budową i utrzy- Projekt pozwoli firmie Simonds zwięk- „Ponadto potrzebowaliśmy międzyna- maniem majątku oraz zarządzaniem szyć dokładność prognozowania oraz rodowej, skalowalnej platformy techno- działalnością ukierunkowaną na usługi. planowania zapasów bezpieczeństwa, logicznej, która zapewniałaby jednolitą Specjalizacja branżowa naszych pracow- zapewnić większą przejrzystość marż w widoczność wszystkich ośrodków w celu ników i rozwiązań oraz zaangażowanie rozbiciu na poszczególne produkty oraz usprawnienia obsługi klienta. Ergono- w zapewnianie korzyści każdemu z obsługiwać procesy logistyczne w wielu mia i komfort użytkowania systemu IFS naszych klientów pozwoliły firmie IFS lokalizacjach. pomogą nam również przyciągnąć i zdobyć pozycję cenionego lidera i naj- Rozwiązanie chmurowe IFS pomoże utrzymać utalentowanych pracowników”. częściej polecanego dostawcy w naszym przedsiębiorstwu zmniejszyć złożoność sektorze. Nasz zespół składa się z 4000 przez wyeliminowanie konieczności „Klienci tacy jak Simonds nigdy nie bali pracowników i coraz większej sieci stosowania systemów dodatkowych, jak się podejmować wyzwań” — powiedziała partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 również modernizację procesów tak, by Cindy Jaudon, prezes IFS na region obu klientów na całym świecie w kwestiono- w mniejszym stopniu zależały od wie- Ameryk. „Gdy zdaliśmy sobie sprawę z waniu status quo i zdobywaniu przewagi dzy poszczególnych pracowników. tego, że nie będziemy w stanie zorgani- nad konkurencją. Nasze oprogramowa- zować naszych warsztatów stacjonarnie, nie dla przedsiębiorstw może pomóc wspólnie znaleźliśmy sposób, by szybko Twojej firmie już dziś. dostosować nasze plany. Dzięki temu mo- IFS Industrial and Financial Systems Poland Sp. z o.o. Źródło: www.bpc-guide.pl BPC GUIDE 5

P:08

Jakie czynniki decydują o wymianie platformy e-commerce na nową? Ciąg dalszy ze strony 1 3. Czas wsparcia lub życia plat- 4. Potrzeba podniesienia 5. Zmiany w zarządzie lub formy dobiega końca bezpieczeństwa, stabilności i zespole wydajności Klienci bywają też zmuszeni do re- Zmiana osób zasiadających w zarządzie platformingu, gdy dostawca obecnego Stabilność i bezpieczeństwo platformy lub managerów działów może przynieść oprogramowania ogłasza datę końca e-commerce to podstawa przy prowa- zmiany w wizji. świadczenia wsparcia technicznego – dzeniu sprzedaży online. Firmy, które ostatnio taka sytuacja spotkała sklepy nie przestrzegają najlepszych praktyk w Często nowi liderzy internetowe bazujące na platformach tych obszarach, narażają swój system na wprowadzają i forsują Magento 1.x. Niektóre rozwiązania z pół- ataki ze strony hakerów oraz przestoje. swoje nowe preferencje. ki Enterprise przestają wspierać starsze Po ich uwzględnieniu może wersje platformy chwilę po wypuszcze- Oba scenariusze bywają bardzo kosz- być niezbędna migracja niu nowszej. towne. Tak pod względem przychodu, e-commerce do nowego jak i reputacji (głośny przypadek Mo- rozwiązania, które będzie Koszt aktualizacji do nowej rele.net). Posiadanie najnowszej wersji w stanie je obsłużyć. wersji systemów z wyższej platformy jest krytyczne w budowaniu półki jest bardzo zbliżony do odpowiedniej polityki bezpieczeństwa i Zmiany w zespole niejednokrotnie uka- inwestycji w nowy system ograniczeniu incydentów. Nie inwestując zują jeszcze jeden powód, dla którego e-commerce, co przemawia na w aktualizacje bezpieczeństwa, możemy zmiana platformy sprzedażowej nie narazić klientów na utratę pieniędzy i nastąpiła wcześniej. Otóż zespół, który korzyść wymiany. danych. ją wdrażał i teraz za nią odpowiada, często kurczowo się jej trzyma, gdyż W takim wypadku korzystniej jest Bezpieczeństwo biznesowe to także zapewnia mu ona pracę. Obawa przed dokonać migracji wcześnie, by zapewnić możliwość obsłużenia odpowiedniego utratą stanowiska jest częstym blokerem szybszy zwrot z inwestycji, jednocześnie ruchu i wykorzystanie wszystkich decyzji o przejściu na nową platformę przestając tracić pieniądze na utrzy- szans, które dają nam klienci. Wiele e-commerce. manie starego systemu. Sprzedawcy rozwiązań dostarczanych w mode- posiadający sklepy internetowe na lu SaaS daje możliwość skalowania Magento byli w tej sytuacji. Większość z wydajności w okresach szczytów rosnących sprzedawców podjęła decyzję zakupowych. o replatformingu po ogłoszeniu zaprze- stania wsparcia dla 1.9, by nie brnąć w Jednak często idą za tym dodatkowe koszty związane z utrzymaniem starej koszty, które zjadają wypracowany w wersji i jej rozwojem. tym okresie zysk. Przy wyborze dostaw- cy należy uważnie wczytać się w umowę i cennik. 6 BPC GUIDE

P:09

6. Outsourcing zarządzania 7. Ekspansja zagraniczna. 8. Zmiana wykorzystywanych platformą Wyjście na nowe rynki i kanały narzędzi biznesowych sprzedaży Za optymalizacją kosztów utrzymania Nowe narzędzia biznesowe na zapleczu platformy, a często i restrukturyzacją Kiedy biznes rozpoczyna ekspansję IT, inni dostawcy lub nowe procedury, biznesu, idzie potrzeba odnalezienia zagraniczną, obsłużenie nowych grup które zmieniają procesy biznesowe, dodatkowych obszarów oszczędności. odbiorców lub otwarcie nowego kanału często skutkują przejściem na nową plat- Równie często zdarza się, że poszuki- sprzedaży (zwykle B2B) pojawia się formę. Niejednokrotnie, obecne rozwią- wani są nowi zleceniobiorcy przejęcia potrzeba znalezienia rozwiązania, które zania nie są wystarczająco zintegrowane opieki nad wdrożonym sklepem interne- to umożliwi. Rozwiązaniem jest platfor- z biznesem i narzędziami, by w pełni towym, bądź przeniesienie zarządzania ma e-commerce osadzona w technologii umożliwić i wesprzeć wymianę systemu na zewnątrz organizacji. headless, która zapewnia oddzielenie ERP, partnera płatności bądź integrację jądra systemu (back-endu) od jego szaty z nowym dostawcą usług logistycznych Jeśli staramy się zmienić graficznej (front-endu). Jak sugeruje (dostawcą usług fulfilment). To samo agencję w ramach obsługi nazwa (“bezgłowa” platforma e-com- tyczy się procesów biznesowych, które jednej platformy, jest to dość merce) dodanie i aktywowanie kolejnych powinny mieć pełne odzwierciedlenie karkołomne zadanie. Dość obszarów sprzedaży wymaga jedynie online. Aktualizacja oprogramowania często okazuje się, że obecna/ dodania oddzielnej “twarzy” (designu) sklepu internetowego bądź rozszerzenie poprzednia agencja pozostawiła sklepu internetowego, a nie uruchamia- wachlarza funkcji często wyjdzie po- tyle błędów, usterek i taki nia kolejnych systemów na zapleczu. dobnie co przejście na nowocześniejszy rozgardiasz po stronie zaplecza produkt. IT, że będzie to odstraszać Wykorzystanie technologii headless pozwala drastycznie 9. Rozszerzenie oferty nowych wykonawców. handlowej ograniczyć czas wdrożenia Dlatego, jeśli obecny sklep internetowy projektu i koszty związane z Choć odpowiadanie na rosnące oczeki- trapiony jest przez problemy technicz- wania klientów brzmi jak wyświechtany ne oraz agencja nie wywiązuje się ze ekspansją. frazes, to jest jednym z ważniejszych sprawnego ich rozwiązywania, koniecz- punktów inicjujących wymianę sklepu na będzie zmiana platformy. internetowego. Nowe wymagania mogą pojawić się w konsekwencji rozszerzenia lub dywersyfikacji katalogu produktów, linii usług albo w następstwie dodania nowych punktów styku z klientem. Jakie korzyści zapewnia Niemniej ważne, choć nie tak łatwo policzal- podjęcia racjonalnej decyzji. Najlepiej, gdy replatforming e-commerce? ne, jest zabezpieczenie biznesu na przyszłość zamiast konkretnych upodobań (przycisk pod kątem bezpieczeństwa danych, stabil- koszyka musi pływać na wierzchu i po prawej Najważniejszą korzyścią wynikającą ze ności pracy systemu i pewności, że nawet stronie!) skoncentrujemy wysiłki na opraco- zmiany platformy jest zwiększona sprzedaż raptowny wzrost ruchu nie wykolei platformy waniu spójnej wizji sprzedaży i rozwoju. oraz możliwość utrzymania i podniesienia sprzedażowej. Opracowanie jasnej strategii pozwoli skupić pozycji na rynku. Bardziej wydajna platforma się na realizowaniu celów – jak wspomniane e-commerce pozwala zaprezentować ofertę Jakie zapewnić powodzenie wyżej zapewnienie łatwej dostępności do dla szerszej grupy klientów i zrobić to w replatformingu e-commerce? koszyka i maksymalnej wygody robienia efektywniejszy sposób. zakupów online. Chociaż rynek e-commerce rośnie niezwykle Przystępując do rozmów z dostawcą Dzięki nowoczesnym platformom wyko- szybko (ponad 18% r./r.), sam proces wyboru przedstawmy mu swoją wizję e-commer- rzystującym architekturę headless można z nowego rozwiązania przypomina zakup ce, zobrazujmy jak e-commerce powinien powodzeniem uruchomić sklep internetowy własnego mieszkania – a zatem przygoto- być zintegrowany z biznesem, procesami i na nowych rynkach, zmieniając jedynie in- wanie listy kryteriów, dalej poszukiwanie narzędziami. Dzięki temu, że dostawca pozna terfejs użytkownika. Innowacyjne platformy, optymalnego rozwiązania oraz rozważanie za cel stojący przed firmą, będzie w stanie lepiej wykorzystujące natywnie technologię PWA, i przeciw dostępnych na rynku opcji. zrozumieć projekt, a co jeszcze ważniejsze, zapewniają wyjątkowo komfortowe działanie zaproponować konkretne i dopasowanie sklepu na smartfonach. Wystarczy spojrzeć Często klienci przechodzą taką samą ścieżkę rozwiązania. na szereg opublikowanych na Zachodzie case negocjacji w zespole co w rodzinie – od studies, by przekonać się, jak stymuluje to rozdzielenia „zachcianek” od najbardziej Autorzy: Zespół merce.com wzrost konwersji. potrzebnych elementów oraz od emocji do BPC GUIDE 7

P:10

Kluczowe funkcjonalności Premiera rozwiązania e-commerce najnowszej publikacji 1. Omnichannel BPC GROUP POLAND Obecność na każdym styku klienta z marką jest nie- Czytelnik znajdzie w niej wiedzę, zwykle istotna w kontekście budowania e-commerce. z której powinien skorzystać na Rozwiązania wielokanałowe pozwalają na dotarcie do każdym etapie informatyzacji przed- klienta wcześniej niewykorzystywanymi połączeniami. siębiorstwa. Począwszy od analizy Odbiór w salonach stacjonarnych zamówień składa- procesów biznesowych i opracowa- nych online jest już w zasadzie standardem, a coraz nia zakresu funkcjonalnego pro- częściej implementujemy rozwiązania dużo bardziej jektu, poprzez dobór właściwych złożone. Możemy wysyłać klientom SMSy z informa- rozwiązań i dostawców, aż po wybór cjami o promocjach w momencie, kiedy wchodzą do modelu wdrożenia (Cloud vs On- naszego salonu. Klienci mogą składać zamówienia na -Premise). Wartość merytoryczną dostawę produktów, które widzą w sklepie stacjonar- publikacji podnoszą porady i wska- nym, za pomocą tabletów zainstalowanych na miejscu. zówki ekspertów branży IT, których A to wszystko jest dopiero początkiem ogromnych w książce znajduje się ponad sto. możliwości omnichannel. 2. Możliwości Integracji Budowanie w ramach platformy e-commerce zaawan- sowanych mechanizmów, które mają na celu spełnienie wszystkich potrzeb biznesowych, mogłoby pochłonąć ogromne zasoby. Tu z pomocą przychodzą zewnętrzne narzędzia. Jednak aby móc w pełni wykorzystać ich możliwości, należy zadbać o poprawne przekazywanie danych. Kluczowe w tym kontekście są możliwości integracji wdrażanego rozwiązania e-commerce. Połą- czenie platformy z oprogramowaniem klasy ERP, PIM, WMS czy Marketing Automation pozwoli zbudować cały ekosystem, który kompleksowo będzie w stanie obsłużyć wszystkie procesy w organizacji. 3. Automatyzacja procesów Dążenie do wyeliminowania czynnika ludzkiego to nie tylko sposób na przyśpieszenie procesów organizacji, ale również droga do zmniejszenia ilości popełnia- nych błędów. Warto więc zaimplementować narzędzie e-commerce, które będzie wspierało automatyzację czynności takich jak pakowanie i wysyłka przesyłek lub kontakt z klientem. Mateusz Borowik CEO w agencji Aurora Creation - od ponad 10 lat obecny w branży IT. Wraz ze swoją organizacją pomaga polskim sklepom internetowym w optymalizacji procesów e-commerce’owych poprzez dedykowane wdrożenia platform Magento, Vue.Storefront czy Pimcore. 8 BPC GUIDE

P:11

System Microsoft Dynamics 365 for Finance and Supply Chain Management w branży handlowo – dystrybucyjnej na przykładzie Grupy Würth Microsoft Dynamics 365 for Finance and Wdrożenie zrealizowane zostało w • automatyzacja procesu Supply Chain Management (wcześniej kilku etapach, uruchomienia systemu wystawiania, księgowania, Microsoft Dynamics AX 2012) to następowały w kolejnych spółkach z wysyłania dokumentów WZ i faktur; oprogramowanie do zarządzania grupy. Docelowo w systemie Microsoft zasobami przedsiębiorstwa dla średnich Dynamics AX 2012 pracuje obecnie 350 • centralne zrządzanie produktami i dużych organizacji. To inteligentne, użytkowników. W ramach wdrożenia w w bazie liczącej kilkaset tysięcy mobilne i proste w obsłudze narzędzie Grupie Würth zostało uruchomionych pozycji; biznesowe, które pozwala firmie na wiele zaawansowanych rozwiązań Przedsiębiorstwa, takie jak rozwój w swoim indywidualnym tempie, między innymi: firmy z Grupy Würth, które aby sprostać nieustannie zmieniającym • wielofirmowość (zaawansowana korzystają z rozwiązania się potrzebom klientów i rynku. Microsoft Dynamics 365 for obsługa wielu firm pracujących na F&SCM pozostawiają za sobą Rozwiązanie Microsoft Dynamics 365 jednej instalacji systemu); daleko w tyle konkurencję, for F&SCM umożliwia prowadzenie • zaawansowane zarządzanie stają się innowacyjne, działalności w zasadzie wszędzie limitami kredytowymi i blokadami zyskują elastyczność, mogą i w dowolnym czasie. Wszystko to klientów; piąć się ku górze w swoim oferuje perspektywa wykorzystania • zaawansowane zarządzanie indywidualnym tempie. uniwersalności technologii chmury, cennikami (automatyczna skalując globalne czynności oraz aktualizacja cen katalogowych DANE KONTAKTOWE: spełniając przy tym oczekiwania produktów, bonusy zakupowe i AXACOM Sp. z o.o. klientów. System jest również dostępny sprzedażowe, rabaty); w wersji on-premise. • zaawansowane zarządzanie ul. 11-go Listopada 14A magazynem wysokiego 98-200 Sieradz Microsoft Dynamics 365 for Finance and składowania (wysyłka towaru Supply Chain Management jest idealnym z magazynu centralnego do mob. +48 692 283 312 rozwiązaniem dla branży handlowo oddziałów i klientów w całej www.i-pcc.pl – dystrybucyjnej, przykładem takiego Polsce), zarządzanie kablami (w wdrożenia jest Grupa Würth z branży tym odcinkami kabli, cięcie kabli, BPC GUIDE 9 elektrotechnicznej. przewijanie kabli na bębny), zarządzanie bębnami z kontrolą System Microsoft Dynamics AX 2012 rozliczeń, crossdocking, terminale z (wcześniejsza wersja Microsoft czytnikami kodów kresowych; Dynamics 365 for F&SCM) wdrożony • przekrojowy przegląd przy został przez AXACOM w trzech firmach sprzedaży zapasów ze wszystkich z Grupy Würth w Polsce: Enexon, Fega, magazynów, ze wszystkich firm, W.EG Polska. łącznie z magazynem centralnym;

P:12

Zarządzanie przedsiębiorstwem: Comarch ERP Duża popularność sklepów Siła w możliwościach, czyli Narzędzia do integracji pozwolą opartych o technologię Magento przyczyny sukcesu platformy udostępnić ofertę wprost z Twojego Magento systemu ERP Jak wynika z danych serwisu Built With, platforma Magento jest trzecią Jedną z wielu zalet Magento jest brak Firma Graphcom stworzyła autorskie najpopularniejszą wśród 100 tys. liczących ograniczeń związanych z hostingiem, narzędzie do integracji sklepów się stron w branży e-commerce. Popularność gdyż platforma pozwala wybrać dowolne internetowych, stworzonych w oparciu o rozwiązania przekłada się na liczbę firm i rozwiązanie w tym zakresie. Dzięki temu platformę Magento, z systemami Comarch specjalistów zajmujących się wdrażaniem Twoja firma może wybrać dostawcę usług ERP XL oraz Comarch ERP Altum. sklepów e-commerce w tej technologii. hostingowych dopasowanego do Twoich Integrator pozwala na obustronną Magento znane jest z wydajności oczekiwań oraz budżetu. synchronizację danych a tym samym na oferowanych rozwiązań, dlatego świetnie Platforma Magento słynie również z wykorzystanie informacji zgromadzonych sprawdza się w przypadku wzmożonego licznych, dostępnych funkcjonalności i w Twoim systemie ERP. Zaletą użycia ruchu na stronach w okresie przecen czy rozszerzeń, które pozwalają rozbudować Integratora jest eliminacja powtarzalnych wyprzedaży (np. Black Friday). system o obsługę dodatkowych procesów czynności, które standardowo wymagałyby Platforma jest dostosowana do wyszukiwarek takich jak złożone kampanie marketingowe, pracy dodatkowego personelu a w internetowych, tak więc odpowiednie zaawansowane wyszukiwanie towarów, skrajnym przypadku byłyby niemożliwe do pozycjonowanie stron, tak istotne z rekomendacje produktowe i wiele zrealizowania. perspektywy marketingu internetowego, nie innych. Duży nacisk położono na kwestie W przypadku tradycyjnego zarządzania stanowi problemu. bezpieczeństwa. Platforma jest często wieloma platformami internetowymi, te same Rozwiązanie jest chwalone za mnogość aktualizowana przez dedykowany zespół dane należałoby wprowadzić wielokrotnie, oferowanych funkcjonalności i możliwość programistów, a każdy pakiet aktualizacji ręcznie. Dzięki zastosowaniu integratora rozwijania (skalowania) sklepu wraz z obejmuje poprawki bezpieczeństwa. dane asortymentowe pobierane są z systemu rozwijającym się biznesem. Rozwiązanie jest również dostosowane do Comarch ERP i przesyłane do platform obsługi rozwiązań mobilnych oraz tabletów. Magento. Platforma Magento jest rozbudowanym Rozwiązanie umożliwia ponadto rozwiązaniem, dającym duże możliwości, ale zapewnienie odpowiedniej jakości jednocześnie wymagającym sporej wiedzy i realizowanych zamówień pochodzących zaangażowania, dlatego warto skorzystać z z platform internetowych, tak istotne w wsparcia firm zajmujących się wdrożeniami sprzedaży e-commerce. Jest to możliwe, sklepów w oparciu o tą technologię. dzięki dedykowanej aplikacji wysyłkowej, odpowiadającej za weryfikację zgodności skompletowanego towaru z zamówieniem klienta. 10 BPC GUIDE

P:13

Wdrożenie zintegrowanych Puccini uruchamia rozwiązania DANE KONTAKTOWE: rozwiązań dla sprzedaży e-commerce oparte o narzędzia Graphcom Sp. z o.o. e-commerce w praktyce integrujące firmy Graphcom ul. Świetlana 26 Często zdarza się, że przedsiębiorstwo Firma Puccini, popularny w Polsce producent 60-151 Poznań posiada więcej niż jedną markę i chce bagażu podróżnego, jest doskonałym tel. +48 603 656 565 oferować swoje produkty w kilku przykładem tego, jak zarządzanie wieloma www.graphcom.pl sklepach internetowych oraz platformach platformami e-commerce, może zostać sprzedażowych marketplace. Jeśli obsłużone z poziomu jednego systemu ERP. Graphcom Sp. z o.o. specjalizuje się we uwzględnimy do tego sprzedaż internetową Firma posiada dwa sklepy internetowe oparte wdrażaniu systemów informatycznych obsługującą rynki zagraniczne, może się o technologię Magento, działające na rynku wyprodukowanych przez Comarch S.A. okazać, że firma musi zarządzać wieloma Polskim oraz Ukraińskim. Swoje produkty Firma Graphcom współpracuje platformami internetowymi jednocześnie. oferuje ponadto w serwisie Allegro, w zarówno z małymi, średnimi, jak i Właśnie dla najbardziej wymagających Strefie Marek, przygotowuje się również do dużymi przedsiębiorstwami. Od 2000 klientów, którzy chcą skorzystać z możliwości ekspansji na rynki zagraniczne. roku realizuje największe w kraju oferowanych przez platformę Magento, Wszystkie zamówienia ze sklepów projekty wdrożeniowe Comarch ERP, powstało rozwiązanie integrujące od firmy internetowych są wczytywane do systemu koncentrując się na klientach z sektora Graphcom. Comarch ERP Altum i w nim obsługiwane. produkcyjnego oraz e-commerce. Dzięki zastosowaniu integratora każde Dzięki zastosowaniu integratora firmy Graphcom wierzy, że kluczową zamówienie pochodzące z kanału Graphcom udało się zautomatyzować wartością każdej firmy jest jej zdolność e-commerce może być obsłużone w systemie wiele czynności w obszarze sprzedaży do korzystania z gromadzonych przez Comarch ERP. Dzięki temu dane o sprzedaży, internetowej. siebie danych (Data-Driven Company). istotne dokumenty handlowe, magazynowe Księgowość firmy Puccini korzysta z oraz księgowe dostępne są w jednym miejscu, funkcjonalności automatycznego rozliczenia Twoim systemie Comarch ERP. Integrator wpłat dla zamówień pochodzących z odpowiada za obustronną komunikację kanałów e-commerce. Ze względu na sklepów internetowych Magento z systemem skalę transakcji w sprzedaży internetowej, ERP. niemożliwe byłoby tradycyjne (ręczne) Informacje dotyczące złożonych zamówień księgowanie wpłat zbiorczych od operatorów przesyłane są z platform e-commerce do płatności internetowych z dokładnością do sytemu Comarch ERP, natomiast z systemu poszczególnych transakcji sprzedaży. ERP udostępniane są informacje dotyczące Wdrożenie dedykowanego integratora kartotek towarowych, cenników, statusów umożliwiło również zautomatyzowane obsługiwanych zamówień oraz numerów generowanie listu przewozowego dla listów przewozowych. Integrator odpowiada zamówień. Dodatkowo do klientów, którzy za weryfikację danych o zamówieniach, wyrazili odpowiednią zgodę, automatycznie znajdujących się w systemie ERP oraz wysyłana jest faktura elektroniczna, na na platformie internetowej. Graphcom wskazany adres email. Zaletą integracji udostępnia ponadto specjalną aplikację rozwiązań przez firmę Graphcom jest nie służącą do weryfikacji synchronizacji tylko obsługa kilku platform internetowych, danych pomiędzy platformami Magento ale również usprawnienie wielu działań, oraz systemem ERP, dla jeszcze większej dzięki automatyzacji procesów. Zapoznaj się z niezawodności i bezpieczeństwa. ofertą firmy Graphcom już dziś i sprawdź jak możemy pomóc w rozwoju twojego biznesu! BPC GUIDE 11

P:14

Zarządzanie przedsiębiorstwem: SAP BUSINESS ONE Systemy IT w branży handlowo-dystrybucyjnej Handel i dystrybucja to obszary System ERP staje się informatycznym SAP Business One, w połączeniu z kluczowe dla większości firm, jądrem organizacji. Miejscem, gdzie gro- rozwiązaniami rozszerzającymi jego nie tylko tych specjalizujących madzone, integrowane i przetwarzane są możliwości, jest doskonałą propozycją się w handlu czy dystrybucji, dane z wielu specjalistycznych rozwią- dla firm poszukujących nowoczesnego ale również np. dla firm zań informatycznych, dedykowanych do i kompleksowego narzędzia, wspiera- produkcyjnych. Nie bez powodu obsługi wybranych elementów procesu. jącego obszar sprzedaży i dystrybucji, mówi się, że „nie jest sztuką Te rozwiązania specjalistyczne są w niezależnie od skali oraz branży. coś wyprodukować, ale to stanie lepiej dopasować się do rosnących Ważną zaletą tego rozwiązania jest jego sprzedać”, a właściwie sprzedać wymagań firm. skalowalność oraz zdolności adaptacyj- i dostarczyć klientowi. Łączymy System ERP powinien natomiast skupiać ne. Wybierając to rozwiązanie, klient tutaj obszar sprzedaży i się na obsłudze procesów centralnych może być pewny, że przez wiele lat dystrybucji, ponieważ dopiero oraz na rozbudowanym raportowaniu system będzie rósł wraz z jego przed- po dostarczeniu produktu danych, zbieranych z wspomnianych siębiorstwem, zapewniając przewagę do klienta, proces sprzedaży rozwiązań specjalistycznych. Takie konkurencyjną i pozwalając na nieskrę- możemy uznać za w pełni podejście stanowi idealny kompromis i powany rozwój firmy. zrealizowany. daje gwarancję sukcesu, ponieważ wraz Doceniając znaczenie tych z pojawianiem się w firmie nowych Dariusz Szewczyk obszarów, firmy poszukują potrzeb, nie ma konieczności wymiany Opiekun Kluczowych Klientów rozwiązań, które będą je posiadanego systemu ERP na nowy, SUPREMIS wspierać w tym zakresie bardziej rozbudowany. Zamiast tego, skutecznie i całościowo. Zwracają wdrażamy rozwiązanie specjalistyczne, DANE KONTAKTOWE: się przy tym w stronę systemów zaspokajające nowe potrzeby oraz inte- SUPREMIS Sp. z o. o. ERP, które rozszerzając swoje grujemy to rozwiązanie z posiadanym ul. Karczunkowska 46 możliwości, starają się coraz systemem ERP. pełniej zaspokajać potrzeby Rozwiązaniem, spełniającym wyżej 02-871 Warszawa firm. Potrzeby te ulegają jednak opisane oczekiwania jest system SAP tel.: +48 22 29 27 500 ciągłym zmianom. Business One. Dzięki szerokiej funkcjo- Pojawiają się nowe kanały nalności, jego zdolnościom do łatwego [email protected] dystrybucji, nowe sposoby tworzenia specjalistycznych rozszerzeń www.supremis.pl komunikacji z rynkiem, nowe (addonów) oraz możliwościom integra- metody zarządzania łańcuchem cyjnym (szyna danych - Integration dostaw, rozszerza się obszar Framework), staje się on idealną propo- sprzedaży i dystrybucji. To zycją na czasy, w których jedyną pewną powoduje, że obecnie żaden kwestią jest ciągła zmiana. system ERP nie jest w stanie pokryć wszystkich oczekiwań firm w tym zakresie. W takiej sytuacji na znaczeniu zyskują jego zdolności adaptacyjne i integracyjne. 12 BPC GUIDE

P:15

Zarządzanie przedsiębiorstwem Foonsy ERP Ile trwa proces wdrażania Do kogo jest dedykowane Do jakich rodzajów oprogramowania Foonsy ERP? oprogramowanie Foonsy przedsiębiorstw dedykowane jest Oprogramowanie Foonsy ERP, dzięki ERP w modelu Local? oprogramowanie Foonsy ERP? innowacyjnej, elastycznej budowie, Oprogramowanie Foonsy Oprogramowanie Foonsy ERP można wdrożyć w czasie kilkakrotnie ERP w modelu Local jest dedykowane jest do wszystkich krótszym, aniżeli inne rozwiązania dedykowane dla firm, rodzajów przedsiębiorstw funkcjonujące na rynku. Czas wdrożenia, które preferują instalację funkcjonujących na rynku (handlowych, wynosi średnio kilka miesięcy, i zależy oprogramowania w usługowych, produkcyjnych) między innymi od: wielkości i rodzaju wewnętrznym środowisku przedsiębiorstwa, w którym wdrażane informatycznym firmy. Na czym polega różnica pomiędzy jest oprogramowanie, rodzajów i ilości Rozwiązanie jest polecane modelem licencjonowania Cloud wybranych modułów funkcjonalnych przedsiębiorstwom a Local? oraz od ilości zakupionych licencji wymagającym dostępu do Model Cloud jest rozwiązaniem oprogramowania. danych poprzez sieć lokalną, zdobywającym coraz większą bez konieczności połączenia z popularność. W swej konstrukcji Do kogo jest dedykowane Internetem. przypomina usługę najmu / dzierżawy, oprogramowanie Foonsy ERP w w której Licencjobiorca płacąc modelu Cloud? DANE KONTAKTOWE: miesięczne raty za użytkowanie Oprogramowanie Foonsy ERP w modelu Foonsy S.A. oprogramowania otrzymuje w zamian, Cloud jest dedykowane dla firm, które oprócz licencji na oprogramowanie, z jednej strony chcą maksymalnie ul. Gen. Władysława Sikorskiego 46 również stałą gwarancję, bieżące ograniczyć swoje zaangażowanie 62-300 Września aktualizacje, wsparcie techniczne oraz po stronie sfery IT (firma Foonsy zapewnienie bezpieczeństwa danych. przejmuje odpowiedzialność nad tel. +48 723 77 22 33 bezpieczeństwem gromadzonych danych [email protected] W przypadku modelu Local, oraz prawidłowym funkcjonowaniem www.foonsy.com Licencjobiorca płacąc jednorazową, całego systemu ERP), a z drugiej nie pełną opłatę licencyjną za chcą ponosić jednorazowych, pełnych oprogramowanie, uzyskuje stałą licencję kosztów związanych z licencjonowaniem (nieograniczoną czasowo), a po upływie oprogramowania. gwarancji, w celu jej przedłużania i utrzymywania aktualności oprogramowania, może wykupywać jego bieżące aktualizacje. BPC GUIDE 13

P:16

Zarządzanie produkcją: OPTIMES Branża handlowo-dystrybucyjna OptiMES to kompleksowy system do DANE KONTAKTOWE: mierzy się obecnie z wieloma zarządzania produkcją lub też samą Syneo.pl sp. z o. o. sp. k. wyzwaniami - mowa tu przede dystrybucją, który spełnia wszystkie warunki, ul. Fordońska 246 lok. 1006 wszystkim o skutecznym o których wspomniałem powyżej. zarządzaniu przy wielokanałowości 85-796 Bydgoszcz sprzedaży, dynamicznym rozwoju Co równie istotne, system posiada integrację tel. +48 52 307 85 55 obszaru e-commerce a także z programami automatyzującymi sprzedaż w rosnącej złożoności procesów internecie np. Baselinker, co zdecydowanie [email protected] logistycznych i brakach kadrowych. usprawnia cały proces obsługi zamówień optimes.syneo.pl internetowych - od chwili pojawienia się Systemy IT dedykowane tej zamówienia aż po działania logistyczne i OptiMES to intuicyjne narzędzie branży muszą więc zapewniać spedycyjne. Jest to szczególnie przydatne dla dostępne o każdej porze i w dowolnym mobilność i swobodę użytkowania przedsiębiorców realizujących sprzedaż w miejscu – zawsze wtedy, kiedy oraz szybki dostęp do informacji oparciu o zyskujący na popularności model potrzebujesz. Dostarcza aktualnych aktualizowanych w czasie dropshippingowy. informacji i powiadamia o zdarzeniach, rzeczywistym - umożliwia które uznasz za krytyczne. to sprawne podejmowanie Wykorzystanie systemów IT takich jak Z OptiMES możesz liczyć na wiarygodne strategicznych decyzji oraz OptiMES pozwala firmom handlowo- raporty, analizy i prognozy, które ułatwią optymalną kontrolę ilościową i dystrybucyjnym m.in. na: Ci podejmowanie trafnych biznesowo jakościową posiadanego towaru. • szybszą i lepszą jakościowo obsługę decyzji. Dzięki dostępności na urządzeniach W przypadku firm, które wystawiają klienta (w wyniku przepływu informacji mobilnych zapewnia wygodę i w sklepach internetowych pomiędzy obiektami logistycznymi i oszczędność czasu. Daje pełną kontrolę własne produkty, pozwala to też osobami koordynującymi sprzedaż), nad funkcjonowaniem dostaw oraz na elastyczne dostosowywanie • efektywne zarządzanie magazynem – planowaniem zasobów. Odciążając produkcji do rzeczywistego popytu. zarówno od strony zagospodarowania z obowiązków, Optimes umożliwia przestrzeni, logistyki jak i kontroli spokojne i bezpieczne planowanie i Dzisiejsza sprzedaż coraz częściej optymalnego poziomu zapasów, nadzorowanie produkcji. przechodzi do sieci i nowoczesne • szybki obieg dokumentów i sprawną zarządzanie sprzedażą i dystrybucją komunikację - wewnątrz firmy oraz także powinno działać w oparciu o z podmiotami zewnętrznymi np. rozwiązania chmurowe. kontrahentami, • podniesienie rentowności firmy i 14 BPC GUIDE zwiększenie kontroli nad cashflow, • kształtowanie polityki handlowej (cenowej) w oparciu o rzetelne dane, • proste i szybkie wystawianie różnego typu faktur (dzięki integracji z Fakturownia).

P:17

OMNIcommerce Biznes w Internecie Zaawansowana platforma WEB obsługi transakcji omnichannel MOBILE Informacja, Komunikacja, Transakcja Online, skutecznie i szybko Rozwiązanie dla wszystkich kanałów sprzedaży Idealnie dopasowane do Twoich potrzeb Dla Ciebie OMNIcommerce Wzrost obrotów dzięki nowym POS klientom i relacji online Dla Twojego Klienta Dobrze zorganizowaną i zaprezentowaną ofertę handlową Kontrolę nad procesem ofertowania, negocjacji ceny i sprzedaży Wspomaganie procesów: zakupy, zwroty, gwarancje, naprawy. Wygodę i skrócenie czasu dokonywania transakcji Stały dostęp do Twojej oferty, indywidualnych cen i stanów Narzędzia wzrostu efektywności relacji handlowej Skrócony czas realizacji zamówienia B2B/B2C/SFA www.omnicommerce.pl Omnicommerce to rozwiązanie kompletne: [email protected] +48B2PC2GU8ID8E 8155000 Zaawansowana Integracja z ERP Modułowa konstrukcja Wysoka wydajność Środowisko uruchomieniowe i wsparcie

P:18

Usługi Doradcze Audyt organizacyjny Umowa prawna Identyfikacja potrzeb i  zakresu prac związanych Opiniowanie i  sugerowanie zmian zapisów z  uszczegółowieniem zasobów informacji umowy pod kątem prawno-merytorycznym, które co do wymagań wobec systemu informatycznego. są najkorzystniejsze dla przedsiębiorstwa wraz z ich wyjaśnieniem i uzasadnieniem. Analiza procesów biznesowych Nadzór nad wdrożeniem Doradztwo w  zakresie poprawy sprawności operacyjno-organizacyjnej przedsiębiorstwa. Uczestniczenie w opracowywaniu harmonogramu Opis kluczowych procesów biznesowych wdrożenia i nadzór nad realizacją prac i podziałem ze wskazaniem wąskich gardeł przepływu obowiązków pomiędzy Zespołem Wdrożeniowym informacji oraz identyfikacją nieefektywnych przedsiębiorstwa, a dostawcą systemu IT. obszarów funkcjonowania firmy. Outsourcing kadr Zapytanie ofertowe Realizowany jest na potrzeby zaawansowanych Precyzyjne sformułowanie wymagań projektów wdrożeniowych w  przypadku funkcjonalnych, operacyjnych oraz konieczności czasowego zatrudnienia niezależnego technologicznych projektu z  uwzględnieniem konsultanta w wąskiej specjalizacji informatycznej ramowego harmonogramu prac. Opracowanie lub nadzoru nad wdrożeniem systemu IT. kryteriów wyboru rozwiązania oraz oceny ofert. DANE KONTAKTOWE Analiza ofert DZIAŁ USŁUG DORADCZYCH BPC GROUP POLAND Weryfikacja formalna ofert pod kątem zdefiniowanych kryteriów, wskazanie oferentów ò 662 105 884 – faworytów; zorganizowanie prezentacji Ø [email protected] dedykowanych według opracowanego, jednolitego scenariusza. 16 BPC GUIDE

P:19

Certyfikowane Usługi Doradczo Edukacyjne Cel Ramowy zakres usługi Przygotowanie kadry zarządzającej • Weryfikacja poziomu wsparcia procesów przedsiębiorstwa do organizacji procesu wyboru biznesowych przez obecne rozwiązania zaawansowanego rozwiązania informatycznego informatyczne. wspomagającego zarządzanie całą organizacją lub wybranym obszarem merytorycznym. • Opracowanie koncepcji możliwych ścieżek informatyzacji wraz z rekomendacją zakresów Adresaci funkcjonalnych wdrożenia systemów IT. Raport i szkolenie przeznaczone są dla kadry • Selekcja potencjalnych rozwiązań na zarządzającej przedsiębiorstwa, która rozważa podstawie sporządzonych kryteriów wprowadzenie nowego, zaawansowanego biznesowych. rozwiązania informatycznego obejmującego całą organizację lub strategiczny obszar merytoryczny. • Przeprowadzenie symulacji cen realizacji projektu dla wybranych ścieżek informatyzacji Metodologia przedsiębiorstwa. Usługa obejmuje opracowanie raportu w formie • Prezentacja mocnych i słabych stron pisemnej pod potrzeby przedsiębiorstwa oraz wybranych systemów/ dostawców w prezentację zawartych informacji wraz z dyskusją odniesieniu do potrzeb przedsiębiorstwa. merytoryczną. • Zorganizowanie prezentacji rozwiązania spełniającego kryteria projektu. • Przedstawienie wskazówek biznesowych i prawnych niezbędnych na etapie negocjacji warunków umowy z dostawcą. REDAKCJA: [email protected] BPC GROUP POLAND Sp. z o. o. 32 777 15 01 Jesionowa 9a www.bpc-guide.pl 40-159 Katowice Magazyn został opracowany na podstawie danych analitycznych BPC GROUP POLAND Sp. z o.o. Dystrybuowany jest wśród uczestników spotkań edukacyjnych. Część nakładu kierowana jest bezpośrednio do przedsiębiorstw sektora MSP i korporacyjnego zlokalizowanych na terenie Polski. Niniejsza publikacja stanowi utwór w rozumieniu art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim o prawach pokrewnych (t.j. z 2006 r. Dz.U. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Autorskie prawa majątkowe oraz autorskie prawa osobiste przysługują BPC GROUP POLAND Sp. z o.o. Zawarte w niniejszej publikacji ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o charakterze handlowym lub marketingowym, zostały w całości przygotowane przez wskazanych w niej dostawców rozwiązań informatycznych. Nie stanowią one oferty w rozumieniu art. 66 § 1 kodeksu cywilnego. BPC GROUP POLAND Sp. z o.o. niniejszej publikacji na ponosi odpowiedzialności za treści przygotowane przez wskazanych dostawców rozwiązań informatycznych.” BPC GUIDE 17

P:20

ENHANCE IT PROJEKTY DORADCZE DECISION Przedsiębiorstwa MAKING PROCESS Wsparcie przy wyborze zaawansowanych rozwiązań bpc-group.pl | bpc-guide.pl informatycznych. Dostawcy IT 18 BPC GUIDE Pozycjonowanie systemów IT i wzmacnianie procesów sprzedażowych. Inwestorzy IT Wprowadzanie rozwiązań informatycznych na rynek Polski. PROJEKTY EDUKACYJNE Szkolenia Podnoszenie kompetencji biznesowych kadry menadżerskiej. Wydawnictwo Edukacja w obszarze wyboru systemów wspierających zarządzanie i aktualności z rynku.

Create a Flipbook Now
Explore more