Enjoying your free trial? Only 9 days left! Upgrade Now
Brand-New
Dashboard lnterface
ln the Making
We are proud to announce that we are developing a fresh new dashboard interface to improve user experience.
We invite you to preview our new dashboard and have a try. Some features will become unavailable, but they will be added in the future.
Don't hesitate to try it out as it's easy to switch back to the interface you're used to.
No, try later
Go to new dashboard
Like
Share
Download
Create a Flipbook Now
Read more
Polska jest trzecim, największym eksporterem mebli na świecie. Firmy produkcyjne tej branży często wytwarzają po kilkaset tysięcy wyrobów gotowych rocznie, a dziennie realizują po kilkadziesiąt zleceń produkcyjnych. Read More
Home Explore BPC GUIDE 2020 - Systemy IT w branży meblarskiej
Publications:
Followers:
Follow
Publications
Read Text Version
More from BPC GROUP POLAND
P:01

BPC GUIDE WRZESIEŃ 2020 SYSTEMY IT W BRANŻY MEBLARSKIEJ Poszukiwane funkcje Konfigurator produktu uwzględniając w systemach IT technologię drzewiastą wyrobu w branży meblowej. Wyliczanie wynagrodzenia akordowego Na co zwrócić uwagę? Zarządzanie kolekcjami i wariantami produktu Tworzenie planu wysyłek z podziałem na tury bpc-guide.pl

P:02

Spis treści Polska zaraz po Chinach i Niemczech jest trzecim Monitor ERP System 1..................................................................... największym eksporterem SAP Business ONE 2.......................................................................... mebli na świecie, z MAAT 4........................................................................................................ udziałem na poziomie 5,6%. Na co zwrócić uwagę podczas Na Polskim rynku funkcjonuje 10wyboru systemu ERP? ....................................................... ponad 28 tyś. przedsiębiorstw, OPTIMES 7................................................................................................. wliczając w to firmy APS 4FACTORY 8.................................................................................. jednoosobowe. Taka specyfika przemysłu meblowego pozwala Poszukiwane funkcje w systemach IT zaobserwować zjawisko, w którym relatywnie najlepiej radzą w branży meblowej 9................................................................... sobie mikrofirmy i SME, które Comarch ERP 12,,,,,......................................................................,,,,,, najczęściej realizują projekty Implus EVO 14,,,,,...........................................................................,,,,,, mebli na wymiar. Infor M3 15,,,,,...................................................................................,,,,,, Część sklepów firmowych mimo, że była zamknięta przez ograniczenia Covid19 działała jako punkty odbioru zamówionych mebli w sprzedaży on-line. Nowa specyfika rynku w nowych realiach wzmacniała sprzedaż on line przez internet, z produkcją mebli pod wymiar w zleceniach jednostkowych, gdy duże sklepy były zamknięte a fabryki mebli seryjnych stanęły. Szacuje się, że w 2020 roku pojawi się spadek sprzedaży nawet na poziomie 35%. Gerard Błaszczak, Key Account Manager, MONITOR ERP System Polska

P:03

Zarządzanie przedsiębiorstwem: Monitor ERP System Jeżeli uwzględnimy, iż klient końcowy Przemysł 4.0 przygotowuje fabryki do Wsród najważniejszych wyzwań z jakimi coraz częściej sięga po personalizowanie częstych zmian np. przy użyciu systemu muszą się zmierzyć producenci mebli swojego mebla za pomocą konfiguratora, ERP takiego jak Monitor. Producenci są jest: zwiększenie elastyczności produk- poprzez strony B2C, a fabryka ma moż- w stanie szybko reagować na zapyta- cji, skrócenie czasu realizacji zamówień liwość zautomatyzowania przejęcia za- nia klientów, skonfigurować wyrób, o wysokim stopniu różnorodności, opty- mówienia w zlecenia za pomocą systemu przezbroić maszyny, skracając przy tym malizacja pracy ludzi i maszyn, a przy ERP, to powstaje naturalne rozwiązanie czas wprowadzenia produktu na rynek. tym zachowanie wszelkich norm jakości. na dzisiejsze potrzeby. Personalizacja Konfigurator produktów, integracja z produktu- zamówienie przez inter- systemami CAD, rejestracja czasu pracy Fabryki, które zainwestują w net-produkcja w 2 tygodnie – dostawa to tylko jedne z wielu funkcjonalności system ERP Przemysłu 4.0 prze- kurier lub magazyn sklepowy. ułatwiających pracę, w tak wymagają- trwają ten trudny okres i mimo Zauważalnym trendem w branży jest cym przedsięwzięciu jak zleceniowa zawirowań będą mogły liczyć na wdrażanie dedykowanego oprogramo- produkcja mebli.Aby nadal być konku- zwiększenie udziałów w rynku. wania w małych firmach, które zatrud- rencyjnym i prowadzić dalszą eskpansję niają już od 50 pracowników. na arenie światowej, zakłady produk- cyjne nie mogą obyć się bez wprowa- dzenia zmian związanych z wdrożeniem koncepcji Przemysłu 4.0. Można wysnuć wniosek, że tylko małe, Monitor ERP daje efektywne wsparcie DANE KONTAKTOWE: elastyczne i dynamicznie zmieniające zdalnego zarządzania firmą produkcyjną Monitor ERP System Polska Sp. z o.o. się firmy pod wpływem warunków jak i procesami produkcyjnymi. Dzięki gospodarczych były w stanie przetrwać automatyzacji procesów w ERP można ul. Ślężna 104/3A „ gospodarczą falę tsunami ” anomalii się pokusić na realizację zlecenia w 14 54-610 Wroclaw gospodarczych. dni, dla mebla skonfigurowanego przez +48 71 716 60 01 klienta. www.monitorerp.pl BPC GUIDE 1

P:04

Zarządzanie przedsiębiorstwem: SAP Business One Aby dobrze dopasować Wykorzystując mechanizmy planowania CAD, planowania i harmonogramowania rozwiązanie do potrzeb z wykorzystaniem APS można podać produkcji APS, nadzorowania produkcji branży produkcji mebli klientowi dokładne daty dostarczenia i wydajności MES, zaawansowane aplika- musimy spojrzeć na mebli do jego domu - podczas korzysta- cje do obsługi magazynów wysokiego oczekiwania klientów. nia z konfiguratora klient może poznać składu WMS, sprzedaży internetowej Poszukując mebli Klienci przybliżony termin. Ostatnim ważnym e-commerce i wielu innych. chcą mieć szerokie z punktu widzenia klienta parametrem Oprócz podstawowych funkcjonalności możliwości personalizacji jest cena i istotne jest aby mógł ją poznać wykorzystywanych na co dzień w każdej i dokładnie dopasować nie w trakcie konfiguracji oraz sprawdzić jak firmie, w branży meblowej istotne jest tylko wymiary, ale także zmienia się cena przy wyborze różnych zarządzanie zakupami i zaopatrzeniem, kolory czy materiały. Takie opcji. Aby powyższe możliwości były gospodarka magazynowa i zarządzanie możliwości oferuje wiele dostarczone klientowi należy wdrożyć produkcją. W tych dziedzinach SAP Busi- przedsiębiorstw - niektóre dobre narzędzia. ness One sprawuje się rewelacyjnie. wykorzystują do tego celu doradców klienta, którzy SAP Business One oferuje przystępny Zakupy i zaopatrzenie podpowiadają jakie opcje cenowo sposób zarządzania całym są dostępne dla klienta i przedsiębiorstwem - od księgowości i SAP Business One umożliwia pełne pomagają w konfiguracji - finansów, przez zakupy, zapasy, pro- zarządzanie cyklem od zamówienia do wymaga to często wizyty w dukcję, sprzedaż i relacje z klientami, zapłaty – obejmuje to: przyjęcia towaru, salonie. po zarządzanie projektami, operacje faktury, zwroty i płatności. Zintegrowane Przedsiębiorstwa chcące i zasoby ludzkie. SAP Business One narzędzia raportowania pozwalają łatwo uzyskać przewagę pomaga usprawnić i zautomatyzować porównywać dostawców i ceny, w celu konkurencyjną mogą procesy, uzyskać lepszy wgląd w działal- wynegocjowania lepszych ofert i okre- przygotować dla klienta ność firmy, dzięki czemu można działać ślenia możliwych oszczędności. konfigurator produktu, szybko i podejmować decyzje w oparciu który z poziomu strony o informacje w czasie rzeczywistym, co Gospodarka magazynowa internetowej pozwoli pomaga w osiąganiu zysków. klientowi na dowolną Kompleksowa obsługa procesów obsługi konfigurację. Istotną kwestią Elastyczność narzędzi dostarczanych z magazynu – przyjęcia PZ, wydania WZ, jest także możliwość systemem SAP Business One, umożli- przesunięcia magazynowe MM. Możli- utworzenia gotowej wia wdrożenie poszukiwanych funkcji i wość zarządzania magazynami fizycz- technologii w tle, aby szybciej zbudowanie przewag konkurencyjnych nymi i logicznymi oraz lokalizacjami na rozpocząć produkcję mebli. dla każdej branży. Nowoczesna archi- wszystkich magazynach. Uproszczone Drugim istotnym elementem tektura rozwiązania pozwala dodatkowo mechanizmy kompletacyjne, pozwalają- jest termin wykonania mebli na łączenie się w prosty i szybki sposób ce na wskazywanie, jakie ilości z jakich i wiele przedsiębiorstw z dowolną aplikacją dziedzinową, jak lokalizacji należy pobrać, aby skompleto- zakłada 4-6 tygodni, a czasem choćby: aplikacje do projektowania wać zamówienie. nawet więcej. 2 BPC GUIDE

P:05

Zarządzanie produkcją Dzięki integracji z systemami APS Całościowy spójny proces produkcji firma uzyskuje: mebli przy współpracy systemów SAP Tworzenie i zarządzanie wielopozio- • skrócenie cyklu Business One, APS i MES. mowymi drzewami wyrobu (BOM), produkcyjnego, 1. Konfigurowanie produktu – funkcja wystawianie i zatwierdzanie zleceń pro- • redukcję stanów dukcyjnych, ręcznie lub przez rozliczanie magazynowych, pozwalająca na zbudowanie pro- wsteczne (backflush), globalne obsługi- • wzrost efektywności duktu poprzez zawężanie dostęp- wanie cen dla BOMów. produkcji, nych dla klienta możliwości. • minimalizację ilości 2. Automatyczne zarejestrowanie zle- Wielopoziomowe drzewa produkcji – i czasu przezbrojeń, cenia sprzedaży na mebel w SAP. możliwość zdefiniowania drzew produk- • poprawę terminowości 3. Automatyczne utworzenie technolo- cyjnych, złożonych z wielu półproduk- realizacji zleceń. gii produkcji w tle. tów, składających się na produkt gotowy. 4. Przygotowanie planu produkcji Określanie dla każdego drzewa produktu Aby kontrolować wszystkie procesy dla całego przedsiębiorstwa lub ilości, które są potrzebne do wytwo- produkcyjne tj. realizację produkcji, poszczególnych wydziałów co rzenia jednej sztuki, co po utworzenia utrzymanie ruchu, zapewnienie jakości pozwala planować zaopatrzenie zlecenia produkcyjnego dla wybranej itp. warto skorzystać z systemu MES. materiałowe. ilości sztuk, powoduje automatyczne Bardzo prosty w obsłudze i intuicyjny 5. Zaplanowanie zaopatrzenia przeliczenie potrzebnych do produkcji interfejs umożliwia ewidencjonowanie materiałowego MRP2 uwzględ- surowców. wszystkich zdarzeń w czasie rzeczywi- niające dostarczenie surowców do stym niezależnie od ich typu. produkcji w odpowiednim czasie System ERP SAP Business - uwzględniając aktualne obciąże- One dedykowany dla firm Korzyści z zastosowania nia na produkcji oraz dostępność produkcyjnych wspiera systemu MES: zasobów co pozwala zoptymalizo- następujące rodzaje produkcji: • redukcja dokumentacji wać wartość magazynu ponieważ papierowej, surowce przyjeżdżają wtedy gdy • produkcja jednostkowa • eliminacja błędów w będą wykorzystane. • produkcja seryjna ewidencji zdarzeń, 6. Po dostarczeniu surowców roz- • produkcja na zamówienie • wiarygodne dane dla łożenie pracy na poszczególnych • produkcja mieszana wskaźników (oee), stanowiskach lub gniazdach(har- • produkcja gniazdowa • natychmiastowa dystrybucja monogramowanie) - agregowanie • produkcja różnych wariantów planu produkcyjnego, zleceń produkcyjnych dla optyma- • montaż • usprawnienie funkcjonowania lizacji czasu i obniżenia kosztów przedsiębiorstwa dzięki bardziej produkcji. Można zatem zaimplementować go do przejrzystym procedurom. 7. Raportowanie wykonanych operacji dowolnej firmy produkcyjnej z branży i zużytych surowców z poziomu meblowej i z powodzeniem planować i paneli na produkcji. sterować procesem produkcji. 8. Szczegółowe rozliczenie każdego zlecenia produkcyjnego uwzględ- System SAP Business One DANE KONTAKTOWE: niające koszty stałe, zmienne, kosz- usprawnia procesy w firmach SUPREMIS sp. z o. o. ty zarządu, materiałów i operacji. produkujących meble. Dosko- ul. Karczunkowska 46 9. Kontrola jakości – od etapu pla- nale integruje się z systemami nowania zaopatrzenia do wysyłki APS i MES stając się niezastą- 02-871 Warszawa gotowego produktu do klienta. pionym narzędziem do plano- tel.: +48 22 29 27 500 wania, harmonogramowania SAP Business One to polecany system i monitorowania produkcji i [email protected] klasy ERP dla firm produkcyjnych z wydajności. branży meblowej, gdyż scala wszystkie procesy zachodzące w organizacji, digi- www.supremis.pl talizuje produkcję i procesy okołopro- dukcyjne oraz daje dostęp do danych, raportów i analiz w czasie rzeczywi- stym, co znacząco przyspiesza proces podejmowania decyzji, obniża koszty magazynowania oraz poprawia jakość i wydajność produkcji. Janusz Bus, Tyberiusz Antczak BPC GUIDE 3

P:06

Zarządzanie przedsiębiorstwem: MAAT Jesteśmy producentem i dostawcą opro- gramowania klasy ERP wspomagającego zarządzanie firmą, niezależnie od jej wielkości i profilu działalności. COMP Soft dostarcza kompleksowe rozwiązanie informatyczne dla przed- siębiorstw i instytucji - zintegrowany system MAAT stworzony przez rodzi- mych informatyków. System działa w oparciu o technologię Microsoft .NET i Oracle. Swoim zakresem MAAT obejmuje wszystkie obszary działalności przed- siębiorstwa: od finansów i księgowości, poprzez logistykę i produkcję, po kadry i płace. Branże, w których istniejemy: W module produkcyjnym zaktualizowa- Należy zwrócić również uwagę na aspekt • meblarska, liśmy i udoskonaliliśmy moduł MAAT_ związany z procesami planowania i har- • spożywcza, CMS, aby stał się bardziej konkurencyjny monogramowania produkcji. Różnorod- • metalowa, (rejestracja czasu pracy, rejestracja ność wyrobów oraz zmienność produkcji • maszynowa, poszczególnych operacji wynikających wymagają zaawansowanych rozwiązań • budowlana, z technologii na stanowiskach produk- umożliwiających harmonogramowanie • lotnicza, cyjnych, praca z poziomu przeglądarki produkcji nie tylko z uwzględnieniem • automotive, internetowej, zaprojektowany do obsługi maszyn i urządzeń, ich przeglądami i • przetwórstwo tworzyw sztucznych, na terminalach dotykowych). remontami, ale także dostępnością mate- • hutnictwo, riałów czy zasobów ludzkich. • energetyka, itp. W branży meblarskiej posiadamy System MAAT pomaga w BRWSA szybko Wyróżnia nas nie tylko bogate doświad- bogate doświadczenie między innymi reagować na procesy zachodzące w czenie w obsłudze firm produkcyjnych, dzięki wdrożeniom realizowanym w złożonej strukturze grupy kapitałowej i ale przede wszystkim profesjonalizm, in- całej grupie kapitałowej Black Red podejmować trafne decyzje. Pozwala też dywidualne podejście oraz dopasowanie White S.A. nadążać za ciągłymi zmianami w struk- systemu pod potrzeby Klienta. System turze przedsiębiorstwa. Równocześnie radzi sobie zarówno z obsługą produk- System MAAT okazał się produktem system jest otwarty na nowe pomysły i cji seryjnej, jak i jednostkowej. Zakres funkcjonalnym i dostosowanym pod spe- rozwiązania, ewoluuje wraz ze wzro- świadczonych usług obejmuje doradz- cyficzne wymagania grupy kapitałowej. stem firmy meblowej i jej potrzebami. two i analizę potrzeb, projektowanie, Black Red White to jeden z największych realizację i wdrożenie projektu, serwis i polskich producentów i dystrybutorów DANE KONTAKTOWE: opieka po wdrożeniowa nad systemem. mebli oraz artykułów wyposażenia COMP Soft Sp. z o.o. Centrum projektowe oraz rozwojowe wnętrz. ul. Wojska Polskiego 3 oprogramowania znajduje się w Polsce. 39-300 Mielec Branża meblarska jest dość specyficzną tel.: +48 17 773 3100 System stale nadąża za wymaganiami branżą w zakresie wymagań funkcjo- Klientów oraz zmianami w prawie. nalnych stawianych przed systemami [email protected] wspierającymi zarządzanie produkcją. compsoft.pl W ostatnim czasie został uzupełniony Decyduje o tym nie tylko mnogość wyro- o dodatkowe funkcjonalności takie jak bów, półfabrykatów czy wykorzystywa- MAAT_PPK oraz MAAT_PPE w module nych materiałów, ale również złożoność kadrowo-płacowym. procesów technologicznych. W module finansowym MAAT umożliwił Dlatego w branży tej, od systemów obsługę podzielonej płatności - MAAT_ zarządzania produkcją wymaga się, by Split_payment oraz został wprowadzony przygotowywanie procesów technolo- moduł MAAT_Biała_lista. System dosto- gicznych oraz późniejsze nimi zarządza- sowany został również do wysyłki elek- nie było maksymalnie zautomatyzowane tronicznych sprawozdań finansowych np. poprzez zbiorcze procesy techno- oraz nadąża za zmianami w JPK VAT. logiczne lub dynamicznie tworzone struktury materiałowe. 4 BPC GUIDE

P:07

Na co zwrócić uwagę podczas wyboru systemu ERP? Analiza Technologia Firma wdrażająca przedwdrożeniowa wykonania aplikacji oraz bazy danych Im lepiej firma wdrażająca jest przygoto- Oczywiście trywialne jest stwierdzenie, wana, im bardziej doświadczeni iż musimy określić nasze potrzeby. W Z punktu widzenia stabilności i spój- i kompetentni są konsultanci, tym wdro- mojej ocenie jest to jednak kluczowe, ności danych, należy zwrócić uwagę żenie przebiega sprawniej. Wdrożenie te ponieważ nie wszystkie systemy potrafią na dostawcę bazy danych. Oczywiście często koszt przekraczający wartość li- przeprowadzić nasze procesy zgodnie z jej wielkość determinuje ilość naszych cencji zakupu samego oprogramowania. naszą metodologią pracy. Z jednej strony danych. Podczas wyboru oprogramowania warto system musi nas wspierać, z drugiej ma sprawdzić czy wdrożenia przeprowadza pewne rzeczy uporządkować. Nie możemy ulec zapewnieniom, że producent, czy jakiś zewnętrzny partner. Warto przeprowadzić analizę przed- do każdego rozwiązania będziemy w wdrożeniową przez firmę zewnętrzną, stanie wtłoczyć nieograniczoną ilość Trzeba mieć świadomość tego, ze która pomoże opisać kluczowe procesy. oraz typ danych. system ewoluuje. Moje doświadcze- nie z partnerami jest niestety takie, Na podstawie właściwie Większość systemów umożliwia pracę że nie posiadają pełnej informacji o wykonanej analizy, tylko z jedną bazą danych, właściwie z nowościach w systemie oraz pełnej jesteśmy w stanie stworzyć jednym dostawcą bazy danych, zatem informacji o wszystkich funkcjonal- pewną macierz procesów wybierając bazę danych, dokonujemy nościach. (absolutnie kluczowych), również ograniczenia ilości dostaw- które nasz system powinien ców systemu ERP. Drugorzędnym jest Dlatego czasem muszą zastanawiać się umieć obsłużyć. Taka lista wybór technologii interfejsu, choć dla nad rozwiązaniami, szukać funkcjonal- pomoże wyeliminować na użytkownika końcowego ma największe ności lub nawet konsultować rozwiąza- wstępie systemy, w których znaczenie. System musi być przejrzysty i nia z producentem. To wszystko czas, za brak implementacji tych przyjazny. Dzisiaj nikt nie wyobraża so- który musimy zapłacić. Warto wybrać procesów. bie pracy na rozwiązaniach DOS-owych dostawce oprogramowania zapewniają- jak np. Clipper. cego własny zespół wdrożeniowy. Na rynku znajdziemy rozwiązania Czytaj dalej str. 5 toporne, ale młody zespół może mieć problemy z ich przyswojeniem. Świat przyzwyczaja nas do szybkiego i przewi- dywalnego działania, więc nawet wygląd ikon czy dobór kolorów ma znaczenie. BPC GUIDE 5

P:08

Na co zwrócić uwagę Budżet Zdrowy podczas wyboru rozsądek systemu ERP? Każda inwestycja wymaga środków. W wypadku wdrożenia środki wydawane Nie szukajmy systemów początek artykułu str. 5 są w długim okresie czasu, a na ich zwrot potrafiących „wszystko”. Wy- w pierwszym roku użytkowania nie ma damy mnóstwo pieniędzy, a Użytkownicy końcowi, co liczyć. Określając koszt łączny należy system nigdy się nie zwróci. zespoły wdrożeniowe. pamiętać o kosztach dodatkowych. Na wartość końcową inwestycji wpływać Mniej zaawansowane roz- Statystyki wdrożeń systemów nie są będzie nie tylko wartość licencji systemu wiązania są łatwiejsze do ob- optymistyczne. Ostatnie mówiły o 8% oraz usługa wdrożenia. Musimy się liczyć sługi, łatwiej się ich nauczyć wdrożeń zakończonych pełnych sukce- z kosztami zakupu licencji baz danych, oraz prościej serwisować. sem. W moim odczuciu kluczowy jest subskrypcji na system oraz bazy danych. Sprawdźmy z czego korzysta zespół wdrożeniowy oraz brzydko Koszty utrzymania rocznego to też spory konkurencja oraz firmy za- mówiąc przekrój użytkowników wydatek, który należy uwzględnić w przyjaźnione z naszej branży. końcowych. Podczas wyboru systemu kalkulacjach. musimy brać pod uwagę również ten Zróbmy rozeznanie rynku. aspekt. Dodatkowo należy przewidzieć koszty Udajmy się na wizyty refe- związane z zakupem sprzętu serwero- rencyjne. Nie wdrożymy bardzo rozbudowanego wego, należy pamiętać o infrastruktu- systemu zespołem, który jest odpowie- rze oraz przystosowaniem kompute- Podejmujmy decyzje opartą dzialny za wdrożenie po godzinach lub rów klienckich. na wiedzy, do której mamy jest bardzo ograniczony osobowo. Zin- dostęp. Dajmy sobie dużo tegrowany system wiąże ze sobą wiele Czynnik znaczący to również wyna- czasu na zebranie ofert oraz dziedzin firmy, więc im więcej dziedzin, grodzenia zespołu wdrożeniowego. podjęcie decyzji. tym większy zespół trzeba zaangażować Wartość inwestycji to suma wszystkich po naszej stronie. Pamiętajmy zatem o tych czynników więc pamiętać należy, sprzężeniu zwrotnym podczas wyboru o bardzo szczegółowym ich rozpisa- systemu. Im mniejszy zespół możemy niu zarówno w czasie jak i wartości. oddelegować do wdrożenia tym „łatwiej- Trzeba również pamiętać, że w ofercie szy” system powinniśmy rozważać. nie będzie np. sumy 10 letnich kosztów związanych z utrzymaniem systemu i dostosowaniem do aktualnych prze- pisów prawa. Sami te koszty musimy doliczyć, podczas porównania ofert. Największa wyszukiwarka rozwiązań IT w Polsce www.katalog.bpc-guide.pl 6 BPC GUIDE

P:09

Zarządzanie produkcją: OPTIMES Optymalizacja procesu produkcji mebli na każdym szczeblu Klienci wybierając meble po- Co ważne, moduły mogą być wdrażane Pozwala to na szybkie i elastyczne reago- szukują zindywidualizowanego niezależnie od siebie i np. rozwijane w wanie, które jest podstawą dla zachowa- produktu dopasowanego do ich późniejszym czasie. nia konkurencyjności. Równie ważne jest potrzeb, spełniającego wysokie OptiMES zawiera moduły: wykorzystywanie algorytmów sztucz- normy jakościowe oraz atrak- • MES do realizacji, kontroli i rozlicza- nej inteligencji - zaawansowane analizy, cyjnego cenowo. Konkurencja w prognozy, symulacje ułatwiają podejmo- branży jest duża a oczekiwane nia produkcji, wanie trafnych i szybkich decyzji, zwięk- czasy realizacji coraz krótsze. • APS do planowania produkcji i za- szających wydajność i ograniczających marnotrawstwo zasobów. Producent mebli, tworząc procesy i okre- mówień, ślając cele musi zatem brać pod uwagę • WMS do efektywnego zarządzania System taki jak OptiMES pozwala skró- szerokie spektrum zmiennych tj. projekt, cić cykl produkcyjny oraz zwiększyć stosowana technologia, wydajna produk- magazynem, skuteczność działań pracowników na cja, skuteczne procesy sprzedażowe jak • CRM do zarządzania bazą kontra- każdym szczeblu. Ułatwia planowanie również sprawne operacje magazynowe, produkcji w zmieniających się warun- logistyka i dystrybucja. Jeśli uświado- hentów i ofertami, kach. Pokazuje realne zużycie surowców mimy sobie, że do montażu nieskom- • RCP do rozliczania czasu pracy pra- (co w branży meblarskiej jest szczegól- plikowanego mebla jest potrzebnych nie trudne do określenia, np. podczas kilkadziesiąt części o innych normach cowników, frezowania czy obijania mebli) i dba o technicznych, zaczynamy dostrzegać • CMMS do utrzymania ruchu i zarzą- odpowiednie stany magazynowe, dzięki ogromne pole do nieefektywnych dzia- czemu produkcja nie stoi w oczekiwaniu łań a zarazem potencjał do optymaliza- dzania konserwacją parku maszy- na dostawę. Jednocześnie w magazynie cji. Odpowiedni system do zarządzania nowego. nie zalegają niepotrzebne półfabrykaty produkcją jest dzisiaj niezbędny do reali- Sprawne zarządzanie produkcją mebli czy wyroby. Oprogramowanie przyspie- zacji celów firmy. wymaga przetwarzania dużej liczby róż- sza przyjmowanie towarów, kompletację norodnych danych z maszyn i systemów, i wydanie, inwentaryzację, eliminuje błę- Jakie obszary może usprawnić które powinny być aktualizowane w cza- dy wynikające z tzw. czynnika ludzkiego system IT? sie rzeczywistym i dostępne z dowolne- oraz pozwala na precyzyjną komunika- go miejsca. cję z klientami czy podwykonawcami. Wszystko zależy od konkretnego sys- temu i dostawcy, jednak możliwości DANE KONTAKTOWE: Moduł CMMS dba natomiast o utrzyma- optymalizacji są niemal nieograniczone. Syneo.pl sp. z o. o. sp. k. nie maszyn i urządzeń w dobrym stanie Kluczem jest systematyczne usprawnia- ul. Fordońska 246 lok. 1006 technicznym, przez co zlecenia realizo- nie wszystkich procesów produkcyjnych, wane są na czas a firma oszczędza ogra- przy użyciu jak najmniejszej liczby na- 85-796 Bydgoszcz niczając przestoje oraz ilość odpadów/ rzędzi. Dlatego też stworzyliśmy intu- tel. +48 52 307 85 55 wybrakowanych wyrobów. icyjny i kompleksowy system OptiMES, który zbiera dane w jednym miejscu [email protected] Korzyści jakie firma z branży meblowej - przez co zwiększa ich dostępność- a optimes.syneo.pl może osiągnąć dzięki wdrożeniu sys- jednocześnie adresuje potrzeby z wielu temu informatycznego jest naprawdę obszarów związanych z produkcją. wiele. Wszystko zaczyna się od potrzeb i oczekiwań, które wyznaczą dostawcy odpowiedni kierunek działań. BPC GUIDE 7

P:10

Zarządzanie produkcją: APS 4FACTORY Firmy z branży meblarskiej często wytwarzają po kilkaset tysięcy wyrobów gotowych rocznie realizując po kilkadziesiąt zleceń produkcyjnych dziennie. Głównym wyzwaniem stojącym • Zminimalizowanie ilości przezbrojeń • Ułatwienie pracy planistów oraz przed takimi firmami jest bardzo przez optymalne wykorzystanie zaso- lepsza współpraca pomiędzy działami i czasochłonna i skomplikowana bów produkcyjnych podniesienie poziomu obsługi klientów obsługa procesu planowania, któ- • Zmniejszenie ilości czasu poświęco- zewnętrznych ra często pochłania wiele godzin nego na tworzenie harmonogramu, O sile APS 4FACTORY świadczy fakt, na stworzenie odpowiedniego ponieważ system pozwala planistom że potrafi łatwo zaplanować ponad 20 harmonogramu produkcji. skoncentrować się na bieżącej pracy i 000 pilnych operacji w każdej dowolnej szybkim reagowaniu na nieoczekiwane chwili, zminimalizować czasy przez- Tradycyjne narzędzia planistycz- zdarzenia brojeń dla 15 różnych atrybutów, czy ne, które reagują z dużym opóź- też określić możliwą datę wysyłki z nieniem na zmiany w dostęp- W zależności od rodzaju procesu dokładnością do okresów pojedynczego ności materiałów, niestety nie produkcyjnego uzyskiwane są również dnia. Rozwiązanie pozwala na uwzględ- uwzględniają również ograniczeń inne efekty poprawiające efektywność nienie np. wielkości arkusza materiału, takich jak zasoby czy technolo- produkcji np.: wykończenia, gatunku, rodzaju produk- gie. Wówczas prognozy mijają • Optymalizacja pracy linii (np. lakierni- tu, ograniczenia prasy i dodatkowych się z osiągalnymi terminami, co czej) pod kątem przydzielanych zleceń, specyficzne wymagania klientów. prowadzi do braku terminowości grupowanie ich wg partii posiadającej Dodatkowo umożliwia integrację z więk- realizacji zleceń produkcyjnych. ten sam atrybut (np. kolor) szością systemów ERP 4FACTORY oraz • Zwiększenie efektywności wykorzy- innych systemów związanych z produk- Rozwiązaniem, które radzi sobie stania zasobów produkcyjnych poprzez cją np. rejestracją postępu produkcji SFC z powyżej opisanymi problema- np. uwzględnienie wymaganych przerw 4FACTORY. mi są systemy klasy APS 4FACTO- technologicznych, np. między nakłada- Krótki opis przybliżający możliwości RY (ang. Advanced Planning and niem warstw lakieru rozwiązania APS 4FACTORY: Scheduling). • Szybka wymiana danych z aplikacjami www.dsr.com.pl/planowanie-produkcji-aps/ produkcyjnymi np. do rozkroju płyt, Producenci mebli, którzy zdecydowali wiercenia itp. DANE KONTAKTOWE: się wdrożyć rozwiązanie APS 4FACTORY • Zwiększenie efektywności wykorzysta- DSR S.A. najczęściej uzyskują następujące kluczo- nia materiałów, surowców (np. w dziale we korzyści: rozkroju płyt), dobieranie zleceń pod ul. Legnicka 55F • Redukcję opóźnionych zleceń już po kątem wykorzystania materiałów 54-203 Wrocław 90 dniach od wdrożenia tel. (+48) 71 889 05 60 • Redukcja zapasów magazynowych po- • Skrócenie czasu wprowadzania danych www.dsr.com.pl przez skalkulowany odpowiednio przy kontroli materiałowej – automatyzacja harmonogramowaniu zapas bezpieczeń- tego procesu stwa oraz liczbę półproduktów • Generowanie harmonogramu w krótkim czasie oraz szybka reakcja na nieplanowane zamówienia • Zmniejszenie wartości produkcji w toku oraz usprawnienie przepływu materiałów 8 BPC GUIDE

P:11

Poszukiwane funkcje Pierwszym krokiem w w systemach IT wyborze systemu IT jest w branży meblowej prawidłowo wykonana analiza potrzeb biznesowych. Powinna 1. Możliwość zastosowania Zapytanie ofertowe ona obejmować opis bieżących konfiguratora produktu procesów w przedsiębiorstwie uwzględniającego technologię Bardzo istotną funk- (ze wskazaniem wąskich produktu drzewiastą wraz z cjonalnością systemów gardeł w  działalności), jak parametrami zależnymi od informatycznych, wy- i  wymagań wobec systemu siebie i wykluczającymi np. po korzystywaną w branży w  perspektywie najbliższych wyborze tkaniny X zawęża się meblarskiej, są tzw. za- lat. lista dostępnych wariantów pytania ofertowe. Dzięki kolorystycznych. niej firma jest w stanie Co powinna zawierać błyskawicznie odpowie- analiza procesów 2. Możliwość definiowania w dzieć na pytanie Klienta biznesowych? brzmiące przykładowo: technologii produkcyjnej „Na kiedy jesteście w • Analiza procesów zamienników na produkty stanie wyprodukować X biznesowych i sposobu ich pomocnicze, surowce oraz sztuk wyrobu Y”. Algo- realizacji; zasoby (własne, kooperacja). rytm analizuje obecne i Ustawienie domyślnego z planowane obciążenie • Określenie zakresu możliwością jego podmiany w gniazd oraz linii produk- funkcjonalnego i trakcie realizacji zlecenia lub przed cyjnych, struktury ma- organizacyjnego objętego jego rozpoczęciem na wskazany teriałowe, technologie, projektem; alternatywny - ręcznie według stany magazynowe oraz uzasadnienia np. w przypadku lead time zakupowy. • Opis wymagań przeciążenia szwalni. funkcjonalnych w ramach Na tej podstawie jest w analizowanych procesów 3. Możliwość zdefiniowania stanie utworzyć fanto- biznesowych; w technologii, a następnie mowe zlecenie produk- uwzględnienia w planowaniu cyjne na określoną ilość • Koncepcja informatyzacji; produkcji międzyczasów danego wyrobu i w efek- • Cele do osiągnięcia, operacyjnych jak np. schnięcie cie otrzymujemy infor- kleju. mację jaki jest najwcze- założenia projektu; śniejszy termin realizacji • Harmonogram projektu; 4. Możliwość utrzymywania danego zlecenia przy ak- • Koszt projektu, najlepiej tualnym harmonogramie w technologii wariantów produkcji. z uwzględnieniem kilku produktowych bez mnożenia wariantów wymagań ilości indeksów oraz kopiowania Pawła Dawida funkcjonalnych i ilości technologii produkcyjnej do Business Development licencji. nowego indeksu i dokonania jej zmian celem skrócenia czasu Manager BPC GUIDE 9 zakładania BOM dla nowych indeksów podobnych wyrobów gotowych. Czytaj dalej str. 9

P:12

Zapytanie ofertowe Branża meblowa jest Poszukiwane funkcje podstawą dobrego wymagającą branżą dla w systemach It w wyboru systemów informatycz- branży meblowej nych. Wymagania funk- cjonalne uzależnione są początek artykułu str. 9 nie tylko od wielkości, ale przede wszystkim od różnorodności produko- wanych asortymentów. Aby wybrać odpowiedni Kluczową funkcjonal- 5. Możliwość sugerowania przez system IT decydenci powinni nością umożliwiającą system przy przyjęciu nowego ustalić krytyczność wymagań sprawne zarządzanie zamówieniu technologii produktu funkcjonalnych wobec nowego szerokim spektrum najbardziej zbliżonego np. rozwiązania. Definiuje się ją produktów jest pełna zamówienie na materac, system w   końcowej fazie analizy potrzeb, optymalizacja przygoto- sugeruje technologie ostatnio w momencie, gdy powstanie formalny wywania procesu tech- zrealizowanego zamówienia dokument zapytania ofertowego. o podobnych właściwościach Sporządzony dokument powinien nologicznego. Powinna technologicznych. zostać dokładnie przeanalizowany ona umożliwiać automa- przez komitet sterujący oraz władze tyczne tworzenie mar- 6. Możliwość użycia kolektorów spółki. szrut technologicznych danych (paneli dotykowych) dla nowych produktów w rejestrujących wydajność działów Konsultanci BPC GROUP POLAND oparciu o istniejące, nie i pracowników celem wyliczania wskazują trzy poziomy krytyczności: tylko z uwzględnieniem wynagrodzenia akordowego. operacji produkcyjnych, Konieczne jest uwzględnienie kilku Kluczowy, który dotyczy czasów ich realizacji, ale poziomów braków wpływających podstawowej działalności organizacji również wymaganych na wynagrodzenie akordowe materiałów i ich norm np. brak nienaprawialny, brak zużycia. naprawiony przez innego pracownika, rework. i jest bezpośrednio związany z celami Bardzo istotnym mecha- wdrożenia. Decydenci nie powinni nizmem w systemach rezygnować z tych funkcjonalności dla branży meblowej w procesie wyboru systemu IT, gdyż jest sfera planowania i są one krytyczne z punktu widzenia harmonogramowania realizacji projektu. zleceń produkcyjnych. Wynika to głównie z fak- 7. Możliwość uwzględnienia w Wysoki, który związany jest tu, że procesy produk- turowaniu kubatury i nośności z realizacją podstawowych cyjne realizowane się na pojazdu oraz kubatury i wagi celów wdrożenia o znaczeniu wielu wydziałach, które wyrobu gotowego, który składa się drugorzędnym. W przypadku są uzależnione od siebie z kilku coli celem zaplanowania zmniejszenia zakresu projektu i wymagają pełnej syn- załadunków na poszczególny powinno się sięgać do tych chronizacji czasów ich pojazdy. realizacji. funkcjonalności tylko w ostateczności. Znaczącym ułatwie- 8. Możliwość stworzenia planu Życzeniowy często dotyczy obszarów niem w tym zakresie jest wysyłek z podziałem na nie będących podstawą działalności możliwość elastycznego tury (tura=jeden samochód) przedsiębiorstwa. W tej grupie zarządzania harmono- z uwzględnieniem parametru znajdują się wszelkie funkcjonalności, gramem np. poprzez sto- kojarzenia lokalizacji dostawy z które potencjalnie usprawniają pracę. sowanie zamienników sobą (np. kod pocztowy) celem Często są to potrzeby wynikające stanowisk. grupowania zleceń sprzedaży z przyszłościowych planów w najbardziej optymalny plan przedsiębiorstwa. W przypadku Tomasz Szwaja spedycji. konieczności zmniejszenia zakresu Dyrektor ds. wdrożeń projektu firma powinna sięgać w pierwszej kolejności do tych funkcjonalności. 10 BPC GUIDE

P:13

Agregacja i kompletacja zleceń Podczas wdrożeń systemu Monitor ERP Kolejnym istotnym zagadnieniem jest Coraz częściej realizuje się sprzedaż tak- identyfikujemy trzy typy produkcji w mnogość wersji produktów a więc lawi- że poprzez internet co również wymaga branży meblarskiej: nowo rosnąca liczba indeksów. System ciągłego dialogu pomiędzy sklepem a - na bazie masywu Monitor ERP posiada możliwość stoso- systemem ERP – posiadamy funkcjonal- - na bazie gotowych płyt wania technologii i przebiegów alter- ność sklepu zintegrowaną w systemie. - montaż natywnych, które uruchomić możemy W wielu przedsiębiorstwach raporto- Niezależnie od typu produkcji w więk- ręcznie lub zastosować funkcję warianto- wanie produkcji jest także złożonym szości firm meblowych występuje ko- wości (automatyczne uruchomienie pro- zagadnieniem, w systemie Monitor pro- nieczność agregacji i kompletacji zleceń. cesu/struktury). ponujemy alternatywnie umożliwić ra- Dzięki funkcjom systemu jesteśmy w sta- Z powyższego wynika też potrzeba cią- portowanie maszynom. Zawsze będzie- nie posortować zlecenia produkcyjne ze głego tworzenia technologii i umieszcza- my wiedzieć czy maszyna pracuje i ile względu na materiał, maszynę (lub gru- nia jej w systemie ERP. Dzięki najnow- detali wyprodukowała z jakiego zlecenia. pę maszyn), operatora, klienta itp. Trafią szym rozwiązaniom importujemy BOM Chętnie porozmawiam szerzej o rozwią- one na produkcję w tym samym czasie. oraz przebiegi z większości systemów zaniach z branży meblarskiej i nie tylko. Funkcjonalność kompletacji pozwoli typu CAD. nam śledzić powstawanie produktu prze- Umożliwiamy też bezpośrednio w syste- Radosław Gubała krojowo przez cały proces. Dzięki tym mie parametryzację wyrobów poprzez Manager of Sales rozwiązaniom znacząco optymalizujemy konfigurator produktu, który może dzia- produkcję a co za tym idzie – obniżamy łać także w modelu B2B. jej koszty. BPC GUIDE 11

P:14

Zarządzanie przedsiębiorstwem: Comarch ERP Platforma internetowa Dopasuj wygląd platformy Personalizuj swoją ofertę do obsługi sprzedaży od swoich preferencji i ułatwiaj kontrahentom współpracę w modelu Business-to-Business Nowoczesny interfejs aplikacji Comarch Platforma oprócz widoku aktualnej ofer- Platforma Comarch B2B umożliwia do- B2B sprawi, że kontrahenci będą chętnie ty i podstawowych informacji (np. dane stęp do oferty handlowej Twojego przed- korzystali z udostępnionego przez Ciebie zalogowanego pracownika, przyznany siębiorstwa przez przeglądarkę interne- narzędzia. Widoczne po zalogowaniu limit kupiecki) udostępnia trzy kategorie tową. Dostępna jest dla wybranych przez do platformy grafiki mogą być w całości podstawowych zakładek z informacja- Ciebie kontrahentów o dowolnej porze dostosowane do Twoich oczekiwań i -mi: „w realizacji”, „strefa klienta” oraz i z dowolnego miejsca wyposażonego w potrzeb, tak aby komunikacja z kontra- „przechowalnie”. dostęp do Internetu. hentami była jak najbardziej skuteczna. W „strefie klienta” dostępne są naj- Platforma jest w pełni zintegrowana Osoby z dostępem do platformy mają do ważniejsze informacje dotyczące oferty z systemami Comarch ERP XL oraz dyspozycji szereg funkcjonalności, min. dostępnych towarów oraz transakcji. Po Comarch ERP Altum, dzięki czemu mogą przeglądać aktualną ofertę, skła- wybraniu kategorii, na liście w formie kontrahenci mają dostęp do zawsze dać zamówienia i zapytania ofertowe, zakładek widoczne są podkategorie do aktualnej oferty handlowej. Dzięki pracy sprawdzać status zamówień w realiza- jakich ma dostęp zalogowana osoba. w trybie online bezpośrednio na bazie cji, dodawać obserwowane towary do W zakładce „zamówienia” dostępne są systemu Comarch ERP, wszystkie zmiany przechowalni, jak również mają wgląd zamówienia złożone zarówno poprzez i nowości są widoczne w Comarch B2B do podstawowych danych swojej firmy platformę Comarch B2B jak i w systemie natychmiast bez jakichkolwiek opóźnień. w systemie. Comarch ERP. Firma Graphcom zachęca do zapoznania Możliwe jest również zarządzenie dostę- Zakładka „zapytania” przechowu- się z wideo-prezentacją rozwiązania, pami do poszczególnych funkcjonalności je informacje o złożonych zapytania która przy-bliża możliwości platformy platformy, nadawanymi poszczególnym ofertowych, które następnie mogą być Comarch B2B. pracownikom kontrahentów, z zależno- przekształcane w oferty sprzedaży. ści od uprawnień lub pełnionej roli. 12 BPC GUIDE

P:15

Zakładka „oferty” obejmuje wystawione Pierwsza umożliwia przegląd wszystkich Usprawniaj proces wyszukiwania, na podstawie zapytań oferty wraz ze zamówień sprzedaży dla wybranego ofertowania i zamawiania szczegółami, które mogą być wykorzy- okresu. Druga pozwala na szybki dostęp stane do składania zamówień. do interesujących kontrahenta produk- Dla potrzeb łatwego wyszukiwania to- „Płatności” przechowują wszystkie tów z dostępnej listy (obserwowane warów, produkty na platformie Comarch faktury wystawione na konto kontrahen- towary). B2B dostępne są w grupach asortymen- ta (za-równo opłacone jaki nieuregulo- Platforma dodatkowo umożliwia im- towych, które definiowane są po stronie wane). Zakładka „dostawy” udostępnia portowanie listy towarów do koszyka systemu Comarch ERP. dokumenty transportowe wy-stawione z pliku w formacie CSV, na podstawie Platforma udostępnia szereg filtrów dla w systemie Comarch ERP. udostępnianego szablonu, co pozwala potrzeb wyszukiwania, które mogą być „Reklamacje” przechowuje informa- automatyzować składanie zamówień. zapisane do ponownego wykorzystania cje o reklamacjach złożonych zarówno Ponadto możliwe jest definiowanie w przyszłości. przez platformę Comarch B2B jak i wielu koszyków dla zamówień (tzw. Przeglądane produkty mogą być wy- wprowadzone po stronie systemu funkcjonalność n-koszyków) np. kiedy świetlone wraz ze zdjęciami w formie Comarch ERP. Dostępne są również inne kontrahent chce wskazać różne adresy kafelków lub listy towarów oraz w zakładki przechowujące informacje min. dla dostawy, lub chce stworzyć różne formie listy z samym opisem (bez zdjęć). o podstawowych danych kontrahenta, warianty za-mówienia. Wszystko po to, aby składa-nie zamó- pracownikach kontrahenta mających Dzięki dostępowi do historycznych wień było szybkie, intuicyjne i dopaso- dostęp do platformy Comarch B2B, do- danych, możliwe jest wygodne kopio- wane do potrzeb konkretnego pracowni- kumentach udostępnionych do pobrania wanie pozycji do nowego zamówienia, ka po stronie kontrahenta. (w dowolnym formacie) oraz promocje następnie ewentualna modyfikacja i zło- ze specjalną i zindywidualizowaną ofertą żenie zamówienia, co pozwala znacznie dla danego kontrahenta. Oprócz „strefy usprawnić realizację kolejnych zakupów. klienta” dostępne są kategorie: „w reali- zacji” oraz „przechowalnie”. DANE KONTAKTOWE: Graphcom Sp. z o.o. ul. Świetlana 26 60-151 Poznań tel. +48 603 656 565 www.graphcom.pl BPC GUIDE 13

P:16

Nowe wydanie systemu ERP dla produkcji Personalizowalne ekrany startowe Aplikacja mobilna na iOS i Android Nowe sposoby wizualizacji danych Zgodność z przepisami prawa pracy Pełna obsługa OCR WWW.IMPULSEVO.PL 14 BPC GUIDE

P:17

BPC GUIDE 15

P:18

Usługi Doradcze Audyt organizacyjny Umowa prawna Identyfikacja potrzeb i  zakresu prac związanych Opiniowanie i  sugerowanie zmian zapisów z  uszczegółowieniem zasobów informacji umowy pod kątem prawno-merytorycznym, które co do wymagań wobec systemu informatycznego. są najkorzystniejsze dla przedsiębiorstwa wraz z ich wyjaśnieniem i uzasadnieniem. Analiza procesów biznesowych Nadzór nad wdrożeniem Doradztwo w  zakresie poprawy sprawności operacyjno-organizacyjnej przedsiębiorstwa. Uczestniczenie w opracowywaniu harmonogramu wdrożenia i nadzór nad realizacją prac i podziałem Opis kluczowych procesów biznesowych obowiązków pomiędzy Zespołem Wdrożeniowym ze wskazaniem wąskich gardeł przepływu przedsiębiorstwa, a dostawcą systemu IT. informacji oraz identyfikacją nieefektywnych obszarów funkcjonowania firmy. Outsourcing kadr Zapytanie ofertowe Realizowany jest na potrzeby zaawansowanych projektów wdrożeniowych w  przypadku Precyzyjne sformułowanie wymagań konieczności czasowego zatrudnienia niezależnego funkcjonalnych, operacyjnych oraz konsultanta w wąskiej specjalizacji informatycznej technologicznych projektu z  uwzględnieniem lub nadzoru nad wdrożeniem systemu IT. ramowego harmonogramu prac. Opracowanie kryteriów wyboru rozwiązania oraz oceny ofert. DANE KONTAKTOWE DZIAŁ USŁUG DORADCZYCH Analiza ofert BPC GROUP POLAND Weryfikacja formalna ofert pod kątem ò 662 105 884 zdefiniowanych kryteriów, wskazanie oferentów Ø [email protected] – faworytów; zorganizowanie prezentacji dedykowanych według opracowanego, jednolitego scenariusza. 16 BPC GUIDE

P:19

Certyfikowane Usługi Doradczo Edukacyjne Cel Ramowy zakres usługi Przygotowanie kadry zarządzającej • Weryfikacja poziomu wsparcia procesów przedsiębiorstwa do organizacji procesu wyboru biznesowych przez obecne rozwiązania zaawansowanego rozwiązania informatycznego informatyczne. wspomagającego zarządzanie całą organizacją lub wybranym obszarem merytorycznym. • Opracowanie koncepcji możliwych ścieżek informatyzacji wraz z rekomendacją zakresów Adresaci funkcjonalnych wdrożenia systemów IT. Raport i szkolenie przeznaczone są dla kadry • Selekcja potencjalnych rozwiązań na zarządzającej przedsiębiorstwa, która rozważa podstawie sporządzonych kryteriów wprowadzenie nowego, zaawansowanego biznesowych. rozwiązania informatycznego obejmującego całą organizację lub strategiczny obszar merytoryczny. • Przeprowadzenie symulacji cen realizacji projektu dla wybranych ścieżek informatyzacji Metodologia przedsiębiorstwa. Usługa obejmuje opracowanie raportu w formie • Prezentacja mocnych i słabych stron pisemnej pod potrzeby przedsiębiorstwa oraz wybranych systemów/ dostawców w prezentację zawartych informacji wraz z dyskusją odniesieniu do potrzeb przedsiębiorstwa. merytoryczną. • Zorganizowanie prezentacji rozwiązania spełniającego kryteria projektu. • Przedstawienie wskazówek biznesowych i prawnych niezbędnych na etapie negocjacji warunków umowy z dostawcą. REDAKCJA: [email protected] 32 777 15 01 BPC GROUP POLAND Sp. z o. o. www.bpc-guide.pl Jesionowa 9a 40-159 Katowice Magazyn został opracowany na podstawie danych analitycznych BPC GROUP POLAND Sp. z o.o. Dystrybuowany jest wśród uczestników spotkań edukacyjnych. Część nakładu kierowana jest bezpośrednio do przedsiębiorstw sektora MSP i korporacyjnego zlokalizowanych na terenie Polski. Niniejsza publikacja stanowi utwór w rozumieniu art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim o prawach pokrewnych (t.j. z 2006 r. Dz.U. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.). Autorskie prawa majątkowe oraz autorskie prawa osobiste przysługują BPC GROUP POLAND Sp. z o.o. Zawarte w niniejszej publikacji ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o charakterze handlowym lub marketingowym, zostały w całości przygotowane przez wskazanych w niej dostawców rozwiązań informatycznych. Nie stanowią one oferty w rozumieniu art. 66 § 1 kodeksu cywilnego. BPC GROUP POLAND Sp. z o.o. ni1n7iejszej publikacji na ponosi odpowiedzialności za treści przygotowane przez wskazanych dostawców rozwiązań informatycznych.” BPC GUIDE

P:20

ENHANCE IT PROJEKTY DORADCZE DECISION MAKING PROCESS Przedsiębiorstwa Wsparcie przy wyborze bpc-group.pl | bpc-guide.pl zaawansowanych rozwiązań informatycznych. Dostawcy IT Pozycjonowanie systemów IT i wzmacnianie procesów sprzedażowych. Inwestorzy IT Wprowadzanie rozwiązań informatycznych na rynek Polski. PROJEKTY EDUKACYJNE Szkolenia Podnoszenie kompetencji biznesowych kadry menadżerskiej. Wydawnictwo Edukacja w obszarze wyboru systemów wspierających zarządzanie i aktualności z rynku.

Create a Flipbook Now
Explore more